Alfa 157 Italdesign preview kuva, olisikohan aito

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Alfa 157 Italdesign preview kuva, olisikohan aito

Viesti Kirjoittaja alfista »

Epäilyttävän aidon näköinen, kuvattu samassa paikassa kuin 8C Compezionen ja mm 147 GTA:n viralliset kuvat. Mittasuhteet täsmäävät GM alustaan.

AArghh!!! Kuukausi sitten hankittu 156 menee muuten vaihtoon kun tuo tulee myyntiin!

Linkki

Tämä saattaisi kyllä olla myös se uusi 166:n seuraaja... Joka tapauksessa todella siisti.

Kuva
Viimeksi muokannut alfista, 24 Helmi 2004, 18:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

suhteellisen häijyn näköinen keula... 8)

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Pösö

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Pösö tulee mieleen. Ruma.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Kunpa vaan Alfa pysyis pienehköissä valoissa eikä kasvata niitä tämän kuvan mukaan. Useissa autoissa yleistyneet metrin mittaiset valot on todella rumia. Heh, kunhan ei tule neliömäiset valot kansansuosikkiautojen mukaan. Lyhyestä keulastakaan en pidä, mutta se taitaa olla varma suuntaus. Yleensäkin möhköfanttityyli kuten uusi avensis ja vectra eivät miellytä. Kyllä pakettiautot on erikseen. Kyllähän tämä niistä eroaa, mutta saisi se hieman sulavampi olla. Tuulilasi on liian korkea :wink:

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

huhhuh. oli kyllä aika hurjan näköinen ainakin näin ensi silmäyksellä. Onneksni katoin kuvan näin aamutuimaan. Jos olisin kattonut illalla olisin tod. näk. nähnyt painajaisia. Keula on omanlaisensa mutta muuten muotoilun vihaamallani muodottomalla saippuapala linjalla. Pösö tulee kieltämättä mieleen. :bad-words:
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Huh

Viesti Kirjoittaja alfista »

Huh! Jopas on kriittistä porukkaa. Minä kyllä pidin.

Lisää huomioita. Peilit ovat samat, jotka on nähty sala-kuvissa, peitetyssä testiajomallissa. Arvaukseni on, että tuossa meillä on 157 tai 158.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minä en ylipäätään perusta tuosta Cab Forward -muotoilusta, mutta muuten nuo klassiset linjat kyllä sattuvat silmään oikein hyvin. Thumbs up.

Tosin nokan piirteistä tulivat mieleen da Silvan muotoilemat Seatit.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

En oikeen pystynyt ekalta silmäykseltä lyömään mielipidettäni lukkoon, mutta mieleen tuli kovakuoriainen... ei voi tietää hyvää ;)
Täytyy tosin muistaa että autot kuten kaikki muukin näyttää luonnossa aikalailla erilaisilta kun tulee 3-ulottuvuutta mukaan peliin!
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ei oo kyl täysin mun mieleen, klassiset linjat mut vähä turhaa paisuteltu
muuten! Keulasta tulee mieleen kuten tos jo aiemmin on sanottu seat!
Mut ehkä se paranee sitten ku tulee tuotantoon ja näkee livenä!

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

onneksi kyseessä on vain giugiaron itsenäinen konsepti....kiinnostavampi asia on sitten tekniikka:


Visconti represents the proposal created by Giorgetto Giugiaro in the throw of freedom for an Alfa Romeo flagship with innovative architecture.

Rather than working on the 4-door 3-volume saloon classic layout, Giugiaro steered a keen eye towards the sporting appeal opting for an architecture focused around 2-volume vehicles, in that the boot appears like a mere flick of the tail.

As always, albeit stirring provocation from a styling point of view, Giugiaro has not stepped away from his personal tradition of creating concept cars that may also go straight into series production.

In truth of word, the Visconti sees inception from a specific evolution of the Premium Platform, as put in place by Alfa Romeo for the Alfa 156 new generation and for the Brera Coupé production.

Fitted with a V6 bi-turbo 3.2 direct injection petrol engine (408 hp), the Visconti is just under five meters in length and less than 1,9 meters in width.

The styling and, not least, the mechanics of the Visconti step beyond the mundane: in fact, the vehicle has been designed and created with all-wheel drive and steering.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Mirafiori kirjoitti:onneksi kyseessä on vain giugiaron itsenäinen konsepti....kiinnostavampi asia on sitten tekniikka:
mielenkiintoista..408 hv ja neliveto... 8)

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Ihan jees tekniikka, mutta korin muotoilu liian pyöreä ainakin ensisilmäyksellä. Tuulilasi kamalan iso. Keula ihan Ok.

Hinta varmaan aika suolainen jos tulee myyntiin. Taidan kuitenkin tilata vanhan mallin ennenkuin poistuu myynnistä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jännät ovenkahvat.... miten tuommoset toimii? painonapit :roll:

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Brittilehdistö ainakin kovasti paukutellut viime aikoina siitä että autojen muotoilu vain tulee menemään väkisinkin tuonkaltaiseen suuntaan, syynä jalankulkijan turvallisuus. Omasta mielestäni täysin turvallista autoa ei tuossa suhteessa voi koskaan tehdä, enemmin tulisi kiinnittää huomiota tapoihin pitää jalankulkijat pois autojen alta.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Ilman vastus tuossa kyhäelmässä on varmasti kohdallaan vaikka onkin lähes tila-automaisen korkea vrt. Peugeot 307 tai Civic.

Onneksi nyt alkaa joissain uusissa autoissa löytyä jälleen mataliakin kun tuo pään tilan hakeminen meni vähän liian pitkälle.

156:n seuraajan pitäisi tulla 2005, joten käytännössä suunnittelutyö on jo valmis jos tuo aikataulu pidetään. On se kumma ettei kunnon vakoilukuvia ole näkynyt jos julkistus pitäisi tehdä todennäköisesti syksyllä?!?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Tutkielma

Viesti Kirjoittaja alfista »

Auto on tutkielma, mutta sellaiseksi se on todella valmiin näköinen. Iso kuva suoraan http://www.italdesign.com/ ja yläpalkki.

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

Niin täytyy sen verran pehmentää kantaani, että alussa 147:kin näytti hiukan pahalta minun silmässä. Nykyään siihen on jo tottunut ja oikeastaan pidän sen muotoillusta. Ehkä silmä tottuu tuohonkin ajan mittaan.

Tuo 408 hevosvoimaa ja neliveto kyllä kuulostavat mukavilta. :-D
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jos tuollainen laitos joskus pukataan tuotantoon, niin eipä ole ainakaan kuvan perusteella pelkoa, että herättäisi suurta ostohalua.

Onneksi on aito faceliftaamaton 156 - Se näyttää edelleen parhaimmalta. :-D

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Cuore Sportivo kirjoitti:Jos tuollainen laitos joskus pukataan tuotantoon, niin eipä ole ainakaan kuvan perusteella pelkoa, että herättäisi suurta ostohalua.

Onneksi on aito faceliftaamaton 156 - Se näyttää edelleen parhaimmalta. :-D
No ei nuolaista ennenkuin tipahtaa. Voi olla että kun silmä vähän tottuu ja tulee kuvia eri kulmista niin alkaa näyttää paremalta...toivottavasti :wink: alkuperäinen 156 on kyllä hyvä! 8)
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tykkään. Hieman tulee uusi 400-sarjan Pösö mieleen, mutta ei liikaa kuitenkaan.

Keula breramaisine lyhtyineen ja isoine scudettoineen näyttää sopivan häijyltä - mihinkähän tuossa se rekkari ripustetaan? Etuviistosta nähtynä tuo peräkin näyttää oikein onnistuneelta. Hienot pullistukset pyörä-aukkojen kohdalla tuovat mieleen autoilun kulta-ajat.

156 on muotoilultaan oikein onnistunut, ellei jopa kaikkien aikojen onnistunein Alfa Romeon sedan, mutta paikoilleen ei saa jäädä. Uutta sataviiskutosta ei kannata tehdä, vaan katseet on suunnattava eteenpäin. Minä en vastusta, jos Alfan tulevaisuus näyttää tuolta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Tuo tuulilasi on SUUNNATTOMAN kokoinen. Jotenkin Alfassa on ollut aina sirommat lasipinnat. Ei ole tarvinnut ajaa missää akvaariossa :lol:

Takaoven kahva saisi kyllä edelleen olla tuolla ikkunalasin yhteydessä. Näyttäisi varmasti vielä enemmän coupelta kadunmiehen silmään :wink:
Liekö nuo ovenkahvat samalla periaatteella kuin Spidereissa joskus, eli etureunasta painamalla kahvan takaosa nousee ylös ja siitä sitten vedetään ovi auki?! Nätti mutta perin epäkäytännöllinen esim. Suomen talvessa!!

Tuulilasi uusiksi, auto hieman kauttaaltaan matalammaksi; 156 saisi ihan hienon seuraajan!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tällainen löytyi. Ei vaikuta yhtä lopulliselta kuin ketjun avauskuva, mutta laitan näkyviin kuitenkin.

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jos tuo( eka kuva) tulee tuotantoon niin eipä sitä alfaksi moni tunnista. Nokka liian lyhyt, alfalle on ollut ominaista pitkähkö matala nokka ja suurehko etuylitys. Samoiten perä on ollut iät ja ajat korkea, kylkilinja noussut matalalla olevista etulampuista korkealla oleviin takalamppuihin. Nyt kun ajattelee niin 164 ja 166 on ollut helposti tunnistettavissa saman tyyppisen alfan eri kehitysasteiksi. Jos vertaa giuliettaa ja 156:sta niin yhtäläisyyksiä ei juuri löydy mutta kun menee pieni askelin: giulietta---75 sukulaisuus näkyy jo kauas, samoin kuin 75---155 vaikka auto on aivan eri, sekä myös 155---156. 156---15? taas ei sisällä mitään yhteistä :cry:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vittorio Jano kirjoitti:Tällainen löytyi.
Aij stna kun on makee!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Aij stna kun on makee!
Ääh.. Tulee joku Chrysler mieleen. :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Aij stna kun on makee!
Ääh.. Tulee joku Chrysler mieleen. :roll:
Aij sori, mun täytyy sitten muuttaa omaa mielipidettä. :roll:

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Rolle kirjoitti: Aij sori, mun täytyy sitten muuttaa omaa mielipidettä. :roll:
:lol: Kai tuossa jotain accordimaista on mukana :lol:

Edit: ...valitettavasti...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minä näen tuossa takavedon ja yli 400 heppaa. Tuo eka auto on lähinnä joku huono raisleri kopio (Cuoren märkä uni? :silly: )

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Tuo eka auto on lähinnä joku huono raisleri kopio (Cuoren märkä uni?)
Aijaa. :wink:
Scuore kirjoitti:Jos tuollainen laitos joskus pukataan tuotantoon, niin eipä ole ainakaan kuvan perusteella pelkoa, että herättäisi suurta ostohalua.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Ihan ok grilli, mutta loppujen lopuksi liian möhkö mun makuun.

Kyllä Alfan täytyy näyttää Alfalta eikä Chrysler/Peugeot yms. sekoitukselta.

Munkin mielestä liian suuri tuulilasi... Hiukan madallusta profiiliin ja pienemmät lasipinnat niin kelpaa kyllä mulle. Noo, taitaa olla että alkuperäinen 156 jää mun mielessä tyylikkäimmäksi Alfaksi pitkään aikaan. :roll:

No, seuraavaksi hankintalistalle tulee varmaan joskus GT jos vaan sinkkuna pysytään ja työpaikka pysyy alla... :mrgreen:
Ammattina autokauppa

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Kyseessähän on giugiaron täysin itsenäinen konsepti, eikä sillä ole mitään tekemistä 156:n seuraajan kanssa!
Tämä on vain giorgetton ehdotus 166:n luokkaa suuremmaksi seuraajaksi...(pituus noin 5m....tekniikka peräisin 158 GTAsta! siis158!) Alfa luottanee kuitenkin tässä (168 vuonna 2007)tapauksessa kuitenkin omaan muotoiluosastoonsa, jota itsekin pidän parempana kuin esim. Giugiaroa (vrt. vanha156, 8c competizione....), giugiaron käsialaa tulee kuitenkin pitkälti olemaan myös 156:n seuraaja, ja se noudattaa Brera-konseptin linjoja...alunperinhän 158:n piti tulla vuonna 2003...mutta sitä lykättiin kahdesti...ensin sen jälkeen kun fiat teki sopimuksen gm:n kanssa, jolloin auto päätettiin tehdä epsilon pohjalevylle (vectra)...sitten lykkäys vuoteen 2005 kun alfa päätettiin tehdä gm:n premium-levylle saab-yhteistyönä, josta saab kuitenkin vetäytyi koska pohjalevy oli sille liian kallis! (tällöin päätettiin laittaa uusiksi myös ulkonäkö!)

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

niki kirjoitti:No, seuraavaksi hankintalistalle tulee varmaan joskus GT jos vaan sinkkuna pysytään ja työpaikka pysyy alla... :mrgreen:
Kyllähän se tyttö siihen GT:hen kyytiin mahtuu ihan hyvin. :)
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

:lol:
eihän niiden tyttärien kanssa tuu,ku yks pieni onkelma,
korsun sisustus ja siihen saa häviämään uskomattoman
määrän euroja.............. :twisted:
164ts-89 400tkm

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tv kirjoitti:
niki kirjoitti:No, seuraavaksi hankintalistalle tulee varmaan joskus GT jos vaan sinkkuna pysytään ja työpaikka pysyy alla... :mrgreen:
Kyllähän se tyttö siihen GT:hen kyytiin mahtuu ihan hyvin. :)
niin hän tuon luulisi tytön sopivan repsikan penkille mutta poika miehellä on helpommin vara moiseen kun ei ole hameväki kuluttamassa
rahoja... :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:niin hän tuon luulisi tytön sopivan repsikan penkille mutta poika miehellä on helpommin vara moiseen kun ei ole hameväki kuluttamassa
rahoja...
Pelimies kuluttaisi hameväen rahoja. :wink: Helpottaisi GT:n ostoa.

Vastaa Viestiin