Jäähdytysnestettä hönki ulos
Valvoja: Moderators
Jäähdytysnestettä hönki ulos
Nyt on sellanen tilanne et kuvaa ei pysty laittamaan, mutta kokeillaan silti kuvailla asia.
Käväisin mökillä viikonloppuna, ja ajelin mökkitietä ja pihaan päästyäni alkoi tulla höyryä konehuoneesta. No siitä pahinta pelkäämään ja luukkua aukomaan. Konehan on siis 2.0 JTS ja sen ison muovilevyn alla keulan puolessa on sellainen musta noin 40 cm leveä laite joka etupuolen saumasta puski ulos nestettä suoraan siten, että se valui pakosarjan (???) päälle ja kiehahti siinä päällä joka aiheutti höyryn. Lämpöjä oli mittarin mukaan 110.
Kuitenkin ajoin takaisin Helsinkiin uhkarohkeasti ja kaikki toimi oikein hyvin eikä missään tuntunut mikään erilaiselta. Lämmöt vaelteli väliä 70-80 ja jäähdytysnesteen taso ei tippunut.
Pahoitteluni karkeasta tietämättömästä kielestä, mut minkäs teet kun et ole missään tietoisuudessa moottoreista. Osaisiko joku neuvoa, mikä on tuo musta laite siinä moottoria jokseenkin peittävän "JTS" levyn alla etureunassa, ja jos on paskana niin paljon on ihmiset maksaneet korjauksesta?
Kiitos
Käväisin mökillä viikonloppuna, ja ajelin mökkitietä ja pihaan päästyäni alkoi tulla höyryä konehuoneesta. No siitä pahinta pelkäämään ja luukkua aukomaan. Konehan on siis 2.0 JTS ja sen ison muovilevyn alla keulan puolessa on sellainen musta noin 40 cm leveä laite joka etupuolen saumasta puski ulos nestettä suoraan siten, että se valui pakosarjan (???) päälle ja kiehahti siinä päällä joka aiheutti höyryn. Lämpöjä oli mittarin mukaan 110.
Kuitenkin ajoin takaisin Helsinkiin uhkarohkeasti ja kaikki toimi oikein hyvin eikä missään tuntunut mikään erilaiselta. Lämmöt vaelteli väliä 70-80 ja jäähdytysnesteen taso ei tippunut.
Pahoitteluni karkeasta tietämättömästä kielestä, mut minkäs teet kun et ole missään tietoisuudessa moottoreista. Osaisiko joku neuvoa, mikä on tuo musta laite siinä moottoria jokseenkin peittävän "JTS" levyn alla etureunassa, ja jos on paskana niin paljon on ihmiset maksaneet korjauksesta?
Kiitos
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Ei oo syyläri vaan muovinen vesiletku. Muistaakseni Deltassa maksaa noin 160e ja on todella v-mäinen vaihtaa, koska ainakin ilmastoinnin kompuran joutuu ottamaan irti siksi että yksi kiinnitys pulteista on kompuran takana ja tietysti juuri se jolla on jotain merkitystä tiivisteen kannalta.
Jostain aikaisemmasta ketjusta löytyy samanlainen halkeamis tapaus joten kannattaa käyttää hakua.
Tossa kuva omasta rikkinäisestä putkestani.
Jostain aikaisemmasta ketjusta löytyy samanlainen halkeamis tapaus joten kannattaa käyttää hakua.
Tossa kuva omasta rikkinäisestä putkestani.
- Liitteet
-
- putki.jpg
- (69.64 KiB) Tiedosto ladattu 2841 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Joo, tuossapa tuo näkyy ja laitoin korostuksen...
Eli puhutaanko vielä samasta putkesta?
Eli puhutaanko vielä samasta putkesta?
- Liitteet
-
- putki_116.jpg
- (97.18 KiB) Tiedosto ladattu 2784 kertaa
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Kyllä toi putki muovia on. Tessussa taitaa olla vastaava, mutta putkiliitännät ovat erilaiset.
Varaosanumero on 60676070 kuvassa kohta 4
Varaosanumero on 60676070 kuvassa kohta 4
- Liitteet
-
- putki.jpg
- (31.87 KiB) Tiedosto ladattu 2623 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Joo, kyllä nyt taidetaan samasta asiasta puhua. Eli saumasta pukkasi nestettä ulos ja kuten mainitsin lämmöt oli silloin yli 100 astetta. Sitten tosiaan ajoin noin 350 km ja lämmöt pysyivät 70-80 asteessa eikä mitää ruikkinut ulos. Uskallanko ajella nytkin ja odotella palkkapäivää. Vai jätänkö parkkiin?
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Ehkä halusin uskoa että se on metallia, ku pakosarja on allapuuha kirjoitti:Missä sulla metalliputki on?MP kirjoitti:Metalliputki tuossakin kuvassa nöyttää olevan ku tarkemmin katsoo. a siinä on liitos kumiletkuun. Halvimmillaan klemmari on siitä liitoksesta korkannut.

Itte joka tapauksessa tarkistaisin/vaihtaisin putken a letkun välisen liitoksen klemmarin ekaksi - siinä ei tartte olla kovin kummonen asentaja-luonne niin onnistuu.
MP
Google kuvahaku sanalle "fläkt", josta tuo flekti on johdettu:PRO kirjoitti:Nyt kun kerrotte vielä tietämättömälle että mikä se flekti on...
Enköhän soita huomenna korjaamolle ja kerro oireilun niin selvitään...
http://images.google.fi/images?hl=fi&q= ... a=N&tab=wi
VMP
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Enpä ees lukenu niin tarkaan että lämmöt 110:ssä. Voi tosiaan olla fiksua ollapahemmin ajelematta, ollei halua kansirempaa alkaa tekemään. Villi veikkaus, että vesipumpun juoksupyörä on irti/halki. Alkuvaiheessa, kun se vasta menossa rikki niin lämmöt nousee tosi nopeasti, mutt aäähdytys toimii jotenki. Sitte se alkaa suttaan akselilla kunnolla ja lämmöt kaakossa koko ajan. Termostaatit menee harvemmin jumiin, ettei neste pääse kiertään vaan paremminki niinpäin ettei lämmöt nouse.savijo-r kirjoitti:Pitäisiköhön tässä selvittää että mikä nostaa lämmöt noin ylös ja siten myös paineen että alkaa vuotaan.
Toimiiko flektit?
Ei mull aainakaan yli 90 noussu koskaan 156sen lämmöt paitsi just ku se vesipumppu hajos.
MP
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Kyllä toi putken hajoaminen on ihan perus vika JTS:ssä eli 99% varmuudella voisin väittää vian olevan siinä.
Kyllähän föönikin on voinut sanoa sopparin irti, jonka seurauksena koneen jäähdytysnesteet ovat lämmenneet liikaa ja putki hajonnut. Toisaalta moottorihäiriövalo pitäisi syttyä jos flekti ei toimi.
Kyllähän föönikin on voinut sanoa sopparin irti, jonka seurauksena koneen jäähdytysnesteet ovat lämmenneet liikaa ja putki hajonnut. Toisaalta moottorihäiriövalo pitäisi syttyä jos flekti ei toimi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Joo, kun käytin malminkartanon autohuollossa öljynvaihossa kesällä, niin asentaja sanoikin suoraan et jos jotain menee paskaks ensimmäisenä tässä autossa niin se on melkoisella varmuudella tuo kyseinen putki.
Off topic: Itelle toiminu yleensä kaikki tuossa huollossa hyvin ja palvelu ollut aivan mielettömän hyvää. Sen valitsin tuon pk-seudun huolto -ketjun perusteella.
Off topic: Itelle toiminu yleensä kaikki tuossa huollossa hyvin ja palvelu ollut aivan mielettömän hyvää. Sen valitsin tuon pk-seudun huolto -ketjun perusteella.
Itse jostain syystä epäilen ilmamassamittaria vaikkei vikakoodit sitä vielä tue. Raportoin toiseen ketjuun vastaisen varalle, kun selviää http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15309.Epezi kirjoitti:^Katalysaattori tukossa?