Alfojen myyntiajat
Valvoja: Moderators
Alfojen myyntiajat
Nyt kun taloustilanne pikkaisen piiputtelee, niin kiinnostaisi tietää, miten se vaikuttaa Alfojen muutenkin hieman valikoivaan kysyntään. Eli kuinka pitkään joutuu itse myymään omaa autoaan tai autoliike vaihtoautoa siitä kun sen laittaa myyntin.
Nuo autot, mitä olen antanut vaihdossa pois, ovat viipyneet lähes poikkeuksetta viikko- tai kuukausikaupalla liikkeessä odottelemassa seuraavaa ostajaa. Satakuuskutonen oli jobbarin tarhassa ainakin 5 kk ja Brerakin tamperelaisessa lasipalatsissa neljän kuukauden ajan.
Ja Spideriä taisin myydä kahteen otteeseen, ensin syksyllä tuloksetta pari kuukautta nettiautossa ja sitten keväällä toisen parin kuukauden verran ennen kuin tärppäsi.
Sama vaiva on kai muillakin merkeillä. Kaverin Golf – siis kaikkien vaihtoautojen äiti – oli myös kolme kuukautta liikkeessä ennen kuin vaihtoi omistajaa.
Nuo autot, mitä olen antanut vaihdossa pois, ovat viipyneet lähes poikkeuksetta viikko- tai kuukausikaupalla liikkeessä odottelemassa seuraavaa ostajaa. Satakuuskutonen oli jobbarin tarhassa ainakin 5 kk ja Brerakin tamperelaisessa lasipalatsissa neljän kuukauden ajan.
Ja Spideriä taisin myydä kahteen otteeseen, ensin syksyllä tuloksetta pari kuukautta nettiautossa ja sitten keväällä toisen parin kuukauden verran ennen kuin tärppäsi.
Sama vaiva on kai muillakin merkeillä. Kaverin Golf – siis kaikkien vaihtoautojen äiti – oli myös kolme kuukautta liikkeessä ennen kuin vaihtoi omistajaa.
Vaimon Sele oli 4kk mynnissä Deltassa.
Oma 156 seilasi melkein vuoden, myytiin kerran tuli takaisin 3 kk:n jälkeen ja meni jobbarille, hinta putosi 18 k€:stä 10 k€:een tänä aikana. Nyt on häipynyt jonnekin.
Vaimon edellinen 147 oli Deltassa myynnissä 6 kk.
Hyvistä vaihtoautoista alkaa olla pula ja kauppa on loppunut kun seinään kesän jälkeen. Eli alku vuonna kun tuli paljon vaihtoautoja sisään on hyvät yksilöt myyty päältä pois ja nyt on sitten toinen kierros menossa, mutta ostajia ei löydy, kun seuraavan kierroksen autojen hyvityshinnat tippuneet niin paljon, että on mielekkäämpää ajaa kuin vaihtaa.
Eli markkina on kyllästetty.
Oma 156 seilasi melkein vuoden, myytiin kerran tuli takaisin 3 kk:n jälkeen ja meni jobbarille, hinta putosi 18 k€:stä 10 k€:een tänä aikana. Nyt on häipynyt jonnekin.
Vaimon edellinen 147 oli Deltassa myynnissä 6 kk.
Hyvistä vaihtoautoista alkaa olla pula ja kauppa on loppunut kun seinään kesän jälkeen. Eli alku vuonna kun tuli paljon vaihtoautoja sisään on hyvät yksilöt myyty päältä pois ja nyt on sitten toinen kierros menossa, mutta ostajia ei löydy, kun seuraavan kierroksen autojen hyvityshinnat tippuneet niin paljon, että on mielekkäämpää ajaa kuin vaihtaa.
Eli markkina on kyllästetty.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Työkaveri toi Hummerin jenkeistä ja alkoi sitten kauppaamaan XC90:stään mutta ei mennyt millää kaupaksi kuukausiin. Lopulta möi sen Rinta-Joupille.
Toisella työkaverilla on n.30 autoa ja välillä hentoo jostain luopua niin näytti juuri nettiautosta että useampi myyty oli nyt uuden omistajan taholta myynnissä ja pyynnit kovempia kuin mitä oli itse pyytänyt. Ja eihän ne enää sitten mene kaupaksi. Varmasti on liikaa tarjontaa, "erikois"mallejakin tuotu jo yli kysynnän.
Toisella työkaverilla on n.30 autoa ja välillä hentoo jostain luopua niin näytti juuri nettiautosta että useampi myyty oli nyt uuden omistajan taholta myynnissä ja pyynnit kovempia kuin mitä oli itse pyytänyt. Ja eihän ne enää sitten mene kaupaksi. Varmasti on liikaa tarjontaa, "erikois"mallejakin tuotu jo yli kysynnän.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Kauppa käy jos hinta on kohdillaan.
Myin vuosi sitten kesällä Audi 80:sen, vuosimallia -92, hyvillä herkuilla, 2.8 V6:lla ja quattrolla, käteishintaan 3900. Kesti päivän verran kaupata...
Olin toinen omistaja ja 180 tkm ajettu. Saksasta toin itse, maksoin siitä veroineen 2003 noin 4500 euroa.
Jotkut juipit pyytävät moisista edelleen 6900 ja plus... Ei ihme että kauppa ei käy!
En kyllä itsekään ikinä osta käytettyä autoa yli 10 tuhannen hintaan...
Myin vuosi sitten kesällä Audi 80:sen, vuosimallia -92, hyvillä herkuilla, 2.8 V6:lla ja quattrolla, käteishintaan 3900. Kesti päivän verran kaupata...
Olin toinen omistaja ja 180 tkm ajettu. Saksasta toin itse, maksoin siitä veroineen 2003 noin 4500 euroa.
Jotkut juipit pyytävät moisista edelleen 6900 ja plus... Ei ihme että kauppa ei käy!
En kyllä itsekään ikinä osta käytettyä autoa yli 10 tuhannen hintaan...
Juuri näin.mattijus kirjoitti:Jos kauppa ei käy, on hinta väärä. Aikoinaan sain oman 156:n myytyä n. kolmessa kuukaudessa, sain mielestäni hyvän hinnan eikä vaihdokkia tullut. (vieläkin välillä harmittaa kun tuo auto piti myydä)
Kaikki autot olen myynyt alle kahden kuukauden myynnillä. Ja kaikkiin näihin on mahtunut ajanjakso, jolloin hintaa on pitänyt tietoisesti hieman korkealla, josko joku tulisi ja maksaisi sen verran. Hiljaista on ollut.

Tietty kalliimman auton myyminen ilman vaihdokkia on vaikeampaa, kun edellyttää ostajalta likviditeettiä. Esim toi XC 90 esimerkki varmaan johtuu juuri siitä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nettiauton selailun perusteella käytettyjen markkinat ovat murroksessa. Yllättäen yksityiset pyytävät autoista suunnilleen samoja hintoja kuin liikkeetkin, toisaalta liikkeiden hyvitykset ovat ihan muuta kuin pyynnit. Autonomistajat eivät ilmeisesti ole hyväksyneet sitä tosiasiaa että käytetyn auton arvo on pudonnut?
Alfan myymisestä yleensä; Yllättäen montaakaan omistamaani Alfaa ei varsinaisesti ole tarvinnut myydä, joku on useimmiten halunnut sen ostaa. Edellytyksenä on tietysti että hinta vastaa tuotetta. Hyvä näin, sillä yhtä Bemaria aikanaan KePössä kauppasin ja kyllähän tuo oli vähemmän palkitsevaa hommaa. Montaakaan ostajakandidaattia ei näy sovitussa paikassa sovittuun aikaan, ja jos näkyy, on 15-vuotiaan auton kommentointi turhan usein haistapaskatasolla tyyliin "tuossahan on naarmu, saat puolet pyynnistä". Kaikenlaista potkulautaa ja separaattoria tarjotaan vaihdossa, huikealla vaihtoarvolla tietysti.
Alfan myymisestä yleensä; Yllättäen montaakaan omistamaani Alfaa ei varsinaisesti ole tarvinnut myydä, joku on useimmiten halunnut sen ostaa. Edellytyksenä on tietysti että hinta vastaa tuotetta. Hyvä näin, sillä yhtä Bemaria aikanaan KePössä kauppasin ja kyllähän tuo oli vähemmän palkitsevaa hommaa. Montaakaan ostajakandidaattia ei näy sovitussa paikassa sovittuun aikaan, ja jos näkyy, on 15-vuotiaan auton kommentointi turhan usein haistapaskatasolla tyyliin "tuossahan on naarmu, saat puolet pyynnistä". Kaikenlaista potkulautaa ja separaattoria tarjotaan vaihdossa, huikealla vaihtoarvolla tietysti.
- Epäkelpokeräilijä -
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
...ja tinkivaraa ei tunnu juurikaan olevan. Ilmeisesti noista 159:stä ei oikeasti halutakaan luopua, joka on kyllä täysin ymmärrettävääScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Yllättäen yksityiset pyytävät autoista suunnilleen samoja hintoja kuin liikkeetkin,.

Juuri tästä syystä ostin 159:ni liikkeestä, joka sekin todennäköisesti teki autolla ainakin pari tonnia voittoa. Onpahan putsattu siistiksi kun moni yksityinen ei viitsi edes imuroida autoaan myyntiä varten.
Mielestäni yksityisen kannattaisi satsata auton siisteyteen siinä missä liikkeenkin. Sitten vielä hintaa jonkin verran liikkeen hintaa alemmas niin kyllä pitäisi käydä kaupaksi Alfankin. Kokemusta on kahden Alfan myynnin verran ja molemmat meni ensimmäiselle, joka autoa tuli katsomaan. Rahaakin tuli säästettyä reilusti kun molemmissa tapauksissa kuitenkin sain autoista huomattavasti enemmän kuin mitä liike olisi hyvittänyt ja seuraavaa autoa oli sitten kiva mennä ostamaan käteisellä käteisalennuksineen.