Alfa 157 Italdesign preview kuva, olisikohan aito
Valvoja: Moderators
Alfa 157 Italdesign preview kuva, olisikohan aito
Epäilyttävän aidon näköinen, kuvattu samassa paikassa kuin 8C Compezionen ja mm 147 GTA:n viralliset kuvat. Mittasuhteet täsmäävät GM alustaan.
AArghh!!! Kuukausi sitten hankittu 156 menee muuten vaihtoon kun tuo tulee myyntiin!
Linkki
Tämä saattaisi kyllä olla myös se uusi 166:n seuraaja... Joka tapauksessa todella siisti.
AArghh!!! Kuukausi sitten hankittu 156 menee muuten vaihtoon kun tuo tulee myyntiin!
Linkki
Tämä saattaisi kyllä olla myös se uusi 166:n seuraaja... Joka tapauksessa todella siisti.
Viimeksi muokannut alfista, 24 Helmi 2004, 18:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kunpa vaan Alfa pysyis pienehköissä valoissa eikä kasvata niitä tämän kuvan mukaan. Useissa autoissa yleistyneet metrin mittaiset valot on todella rumia. Heh, kunhan ei tule neliömäiset valot kansansuosikkiautojen mukaan. Lyhyestä keulastakaan en pidä, mutta se taitaa olla varma suuntaus. Yleensäkin möhköfanttityyli kuten uusi avensis ja vectra eivät miellytä. Kyllä pakettiautot on erikseen. Kyllähän tämä niistä eroaa, mutta saisi se hieman sulavampi olla. Tuulilasi on liian korkea
huhhuh. oli kyllä aika hurjan näköinen ainakin näin ensi silmäyksellä. Onneksni katoin kuvan näin aamutuimaan. Jos olisin kattonut illalla olisin tod. näk. nähnyt painajaisia. Keula on omanlaisensa mutta muuten muotoilun vihaamallani muodottomalla saippuapala linjalla. Pösö tulee kieltämättä mieleen.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
onneksi kyseessä on vain giugiaron itsenäinen konsepti....kiinnostavampi asia on sitten tekniikka:
Visconti represents the proposal created by Giorgetto Giugiaro in the throw of freedom for an Alfa Romeo flagship with innovative architecture.
Rather than working on the 4-door 3-volume saloon classic layout, Giugiaro steered a keen eye towards the sporting appeal opting for an architecture focused around 2-volume vehicles, in that the boot appears like a mere flick of the tail.
As always, albeit stirring provocation from a styling point of view, Giugiaro has not stepped away from his personal tradition of creating concept cars that may also go straight into series production.
In truth of word, the Visconti sees inception from a specific evolution of the Premium Platform, as put in place by Alfa Romeo for the Alfa 156 new generation and for the Brera Coupé production.
Fitted with a V6 bi-turbo 3.2 direct injection petrol engine (408 hp), the Visconti is just under five meters in length and less than 1,9 meters in width.
The styling and, not least, the mechanics of the Visconti step beyond the mundane: in fact, the vehicle has been designed and created with all-wheel drive and steering.
Visconti represents the proposal created by Giorgetto Giugiaro in the throw of freedom for an Alfa Romeo flagship with innovative architecture.
Rather than working on the 4-door 3-volume saloon classic layout, Giugiaro steered a keen eye towards the sporting appeal opting for an architecture focused around 2-volume vehicles, in that the boot appears like a mere flick of the tail.
As always, albeit stirring provocation from a styling point of view, Giugiaro has not stepped away from his personal tradition of creating concept cars that may also go straight into series production.
In truth of word, the Visconti sees inception from a specific evolution of the Premium Platform, as put in place by Alfa Romeo for the Alfa 156 new generation and for the Brera Coupé production.
Fitted with a V6 bi-turbo 3.2 direct injection petrol engine (408 hp), the Visconti is just under five meters in length and less than 1,9 meters in width.
The styling and, not least, the mechanics of the Visconti step beyond the mundane: in fact, the vehicle has been designed and created with all-wheel drive and steering.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Brittilehdistö ainakin kovasti paukutellut viime aikoina siitä että autojen muotoilu vain tulee menemään väkisinkin tuonkaltaiseen suuntaan, syynä jalankulkijan turvallisuus. Omasta mielestäni täysin turvallista autoa ei tuossa suhteessa voi koskaan tehdä, enemmin tulisi kiinnittää huomiota tapoihin pitää jalankulkijat pois autojen alta.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Ilman vastus tuossa kyhäelmässä on varmasti kohdallaan vaikka onkin lähes tila-automaisen korkea vrt. Peugeot 307 tai Civic.
Onneksi nyt alkaa joissain uusissa autoissa löytyä jälleen mataliakin kun tuo pään tilan hakeminen meni vähän liian pitkälle.
156:n seuraajan pitäisi tulla 2005, joten käytännössä suunnittelutyö on jo valmis jos tuo aikataulu pidetään. On se kumma ettei kunnon vakoilukuvia ole näkynyt jos julkistus pitäisi tehdä todennäköisesti syksyllä?!?
Onneksi nyt alkaa joissain uusissa autoissa löytyä jälleen mataliakin kun tuo pään tilan hakeminen meni vähän liian pitkälle.
156:n seuraajan pitäisi tulla 2005, joten käytännössä suunnittelutyö on jo valmis jos tuo aikataulu pidetään. On se kumma ettei kunnon vakoilukuvia ole näkynyt jos julkistus pitäisi tehdä todennäköisesti syksyllä?!?
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Tutkielma
Auto on tutkielma, mutta sellaiseksi se on todella valmiin näköinen. Iso kuva suoraan http://www.italdesign.com/ ja yläpalkki.
Niin täytyy sen verran pehmentää kantaani, että alussa 147:kin näytti hiukan pahalta minun silmässä. Nykyään siihen on jo tottunut ja oikeastaan pidän sen muotoillusta. Ehkä silmä tottuu tuohonkin ajan mittaan.
Tuo 408 hevosvoimaa ja neliveto kyllä kuulostavat mukavilta.
Tuo 408 hevosvoimaa ja neliveto kyllä kuulostavat mukavilta.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No ei nuolaista ennenkuin tipahtaa. Voi olla että kun silmä vähän tottuu ja tulee kuvia eri kulmista niin alkaa näyttää paremalta...toivottavasti alkuperäinen 156 on kyllä hyvä!Cuore Sportivo kirjoitti:Jos tuollainen laitos joskus pukataan tuotantoon, niin eipä ole ainakaan kuvan perusteella pelkoa, että herättäisi suurta ostohalua.
Onneksi on aito faceliftaamaton 156 - Se näyttää edelleen parhaimmalta.
On kivaa kun on kivaa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tykkään. Hieman tulee uusi 400-sarjan Pösö mieleen, mutta ei liikaa kuitenkaan.
Keula breramaisine lyhtyineen ja isoine scudettoineen näyttää sopivan häijyltä - mihinkähän tuossa se rekkari ripustetaan? Etuviistosta nähtynä tuo peräkin näyttää oikein onnistuneelta. Hienot pullistukset pyörä-aukkojen kohdalla tuovat mieleen autoilun kulta-ajat.
156 on muotoilultaan oikein onnistunut, ellei jopa kaikkien aikojen onnistunein Alfa Romeon sedan, mutta paikoilleen ei saa jäädä. Uutta sataviiskutosta ei kannata tehdä, vaan katseet on suunnattava eteenpäin. Minä en vastusta, jos Alfan tulevaisuus näyttää tuolta.
Keula breramaisine lyhtyineen ja isoine scudettoineen näyttää sopivan häijyltä - mihinkähän tuossa se rekkari ripustetaan? Etuviistosta nähtynä tuo peräkin näyttää oikein onnistuneelta. Hienot pullistukset pyörä-aukkojen kohdalla tuovat mieleen autoilun kulta-ajat.
156 on muotoilultaan oikein onnistunut, ellei jopa kaikkien aikojen onnistunein Alfa Romeon sedan, mutta paikoilleen ei saa jäädä. Uutta sataviiskutosta ei kannata tehdä, vaan katseet on suunnattava eteenpäin. Minä en vastusta, jos Alfan tulevaisuus näyttää tuolta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Tuo tuulilasi on SUUNNATTOMAN kokoinen. Jotenkin Alfassa on ollut aina sirommat lasipinnat. Ei ole tarvinnut ajaa missää akvaariossa
Takaoven kahva saisi kyllä edelleen olla tuolla ikkunalasin yhteydessä. Näyttäisi varmasti vielä enemmän coupelta kadunmiehen silmään
Liekö nuo ovenkahvat samalla periaatteella kuin Spidereissa joskus, eli etureunasta painamalla kahvan takaosa nousee ylös ja siitä sitten vedetään ovi auki?! Nätti mutta perin epäkäytännöllinen esim. Suomen talvessa!!
Tuulilasi uusiksi, auto hieman kauttaaltaan matalammaksi; 156 saisi ihan hienon seuraajan!
Takaoven kahva saisi kyllä edelleen olla tuolla ikkunalasin yhteydessä. Näyttäisi varmasti vielä enemmän coupelta kadunmiehen silmään
Liekö nuo ovenkahvat samalla periaatteella kuin Spidereissa joskus, eli etureunasta painamalla kahvan takaosa nousee ylös ja siitä sitten vedetään ovi auki?! Nätti mutta perin epäkäytännöllinen esim. Suomen talvessa!!
Tuulilasi uusiksi, auto hieman kauttaaltaan matalammaksi; 156 saisi ihan hienon seuraajan!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jos tuo( eka kuva) tulee tuotantoon niin eipä sitä alfaksi moni tunnista. Nokka liian lyhyt, alfalle on ollut ominaista pitkähkö matala nokka ja suurehko etuylitys. Samoiten perä on ollut iät ja ajat korkea, kylkilinja noussut matalalla olevista etulampuista korkealla oleviin takalamppuihin. Nyt kun ajattelee niin 164 ja 166 on ollut helposti tunnistettavissa saman tyyppisen alfan eri kehitysasteiksi. Jos vertaa giuliettaa ja 156:sta niin yhtäläisyyksiä ei juuri löydy mutta kun menee pieni askelin: giulietta---75 sukulaisuus näkyy jo kauas, samoin kuin 75---155 vaikka auto on aivan eri, sekä myös 155---156. 156---15? taas ei sisällä mitään yhteistä
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Ihan ok grilli, mutta loppujen lopuksi liian möhkö mun makuun.
Kyllä Alfan täytyy näyttää Alfalta eikä Chrysler/Peugeot yms. sekoitukselta.
Munkin mielestä liian suuri tuulilasi... Hiukan madallusta profiiliin ja pienemmät lasipinnat niin kelpaa kyllä mulle. Noo, taitaa olla että alkuperäinen 156 jää mun mielessä tyylikkäimmäksi Alfaksi pitkään aikaan.
No, seuraavaksi hankintalistalle tulee varmaan joskus GT jos vaan sinkkuna pysytään ja työpaikka pysyy alla...
Kyllä Alfan täytyy näyttää Alfalta eikä Chrysler/Peugeot yms. sekoitukselta.
Munkin mielestä liian suuri tuulilasi... Hiukan madallusta profiiliin ja pienemmät lasipinnat niin kelpaa kyllä mulle. Noo, taitaa olla että alkuperäinen 156 jää mun mielessä tyylikkäimmäksi Alfaksi pitkään aikaan.
No, seuraavaksi hankintalistalle tulee varmaan joskus GT jos vaan sinkkuna pysytään ja työpaikka pysyy alla...
Ammattina autokauppa
Kyseessähän on giugiaron täysin itsenäinen konsepti, eikä sillä ole mitään tekemistä 156:n seuraajan kanssa!
Tämä on vain giorgetton ehdotus 166:n luokkaa suuremmaksi seuraajaksi...(pituus noin 5m....tekniikka peräisin 158 GTAsta! siis158!) Alfa luottanee kuitenkin tässä (168 vuonna 2007)tapauksessa kuitenkin omaan muotoiluosastoonsa, jota itsekin pidän parempana kuin esim. Giugiaroa (vrt. vanha156, 8c competizione....), giugiaron käsialaa tulee kuitenkin pitkälti olemaan myös 156:n seuraaja, ja se noudattaa Brera-konseptin linjoja...alunperinhän 158:n piti tulla vuonna 2003...mutta sitä lykättiin kahdesti...ensin sen jälkeen kun fiat teki sopimuksen gm:n kanssa, jolloin auto päätettiin tehdä epsilon pohjalevylle (vectra)...sitten lykkäys vuoteen 2005 kun alfa päätettiin tehdä gm:n premium-levylle saab-yhteistyönä, josta saab kuitenkin vetäytyi koska pohjalevy oli sille liian kallis! (tällöin päätettiin laittaa uusiksi myös ulkonäkö!)
Tämä on vain giorgetton ehdotus 166:n luokkaa suuremmaksi seuraajaksi...(pituus noin 5m....tekniikka peräisin 158 GTAsta! siis158!) Alfa luottanee kuitenkin tässä (168 vuonna 2007)tapauksessa kuitenkin omaan muotoiluosastoonsa, jota itsekin pidän parempana kuin esim. Giugiaroa (vrt. vanha156, 8c competizione....), giugiaron käsialaa tulee kuitenkin pitkälti olemaan myös 156:n seuraaja, ja se noudattaa Brera-konseptin linjoja...alunperinhän 158:n piti tulla vuonna 2003...mutta sitä lykättiin kahdesti...ensin sen jälkeen kun fiat teki sopimuksen gm:n kanssa, jolloin auto päätettiin tehdä epsilon pohjalevylle (vectra)...sitten lykkäys vuoteen 2005 kun alfa päätettiin tehdä gm:n premium-levylle saab-yhteistyönä, josta saab kuitenkin vetäytyi koska pohjalevy oli sille liian kallis! (tällöin päätettiin laittaa uusiksi myös ulkonäkö!)
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
- Paikkakunta: Lahti
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
niin hän tuon luulisi tytön sopivan repsikan penkille mutta poika miehellä on helpommin vara moiseen kun ei ole hameväki kuluttamassatv kirjoitti:Kyllähän se tyttö siihen GT:hen kyytiin mahtuu ihan hyvin.niki kirjoitti:No, seuraavaksi hankintalistalle tulee varmaan joskus GT jos vaan sinkkuna pysytään ja työpaikka pysyy alla...
rahoja...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori