Moi vaan . Ihmettelen, miksi 147 2.0 coll. on Deltassa halvempi kuin 1.6 t.s 3 ovinen. Muutenkin Alfa on hinnakas auto verrattuna melkein mihin tahansa saman kokoluokan paremmin testeissä pärjänneisiin ja luulisin, laadukkaammin rakennettuihin jokamiehen autoihin. Onko se fiilis sitten niin arvokas.
Collection-malli on täysin markkinointimielessä mukana, saat enemmän vähemmällä. 147 on vakiona (tai varustepaketein) hyvin varusteltu, ainakin verrattuna kilpailijoihin. Ja niin, se fiilis on arvokas(ta).
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
Eiköhän tuo collection ole sellainen viimeinen päivitys ennen mallin uudostumista, joka on käsittääkseni tapahtumassa ensi vuonna. Mahtaako noita 1.6 koneisia enää edes saada, vaikka hinnastossa ovatkin. Olihan esim. GT 3.2 hinnastossa todella pitkään sen jälkeen kun kaikki autot oli myyty.
Tottakai 5-ovisen melkein perusjokamiesperheauton saa halvemmalla kuin 3-ovisen hyvimmuotoilunitalialaisen melkeinurheiluauton. Italialaisittain ulkoiset seikat ratkaisevat.
ja sitte: sitä collectionia ei todellakaan saa sihen ohjehintaan ostettua. Päälle tulee AINA joku "business pack" vai mikä se nyt on 850 , toimituskulut 500, metalli tai erikoisväri (muita ei ehkä ole saatavana) 650 jne. Hinnat suuntaa antavia mutta pointti tuli siinä....
Eli se on kalliimpi kuin luulitkaan.
(Vastaavasti kun menet tarjoamaan omaasi vaihdossa niin hyvitys vanhasta tulee sen mainoksen mukaan "no kun me myydään noita uusia alle 24 tonnia" niin tästä voi hyvittää 17 ....)
Voi Deltasta hakea käytetyn viimevuotisen Collectionin hieman uutta kalliimmallakin jos oikein sellaista haluaa. Rajoitettu erähän loppuu kesken jossain vaiheessa, joten kipin kapin kauppaa kohti juoksemaan.