Alfa-159 vs. Opel

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
GT-Pappa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 17:47
Paikkakunta: Pori

Alfa-159 vs. Opel

Viesti Kirjoittaja GT-Pappa »

Onko mahdollisesti foorumilaisilla tietoa, kuinka paljon 159:ssä on moottorin lisäksi käytetty GM:n valmistamia osia ?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei varmasti kovin montaa, autonewssissä oli joskus artikkeli alihankkijoista

http://findarticles.com/p/articles/mi_h ... _n17954432
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Samojen alihankkijoiden osia todennäköisesti on paljonkin, mutta ihan GM:n osia ei kai hirveästi enempää ole kuin kone? Ei koskaan kerennyt tosissaan lähteä tuo yhteistyö liikkeelle. Onhan joissain malleissa yhteisiä pohjalevyjä.

Olisiko se muuten hyvä vai huono asia jos autossa on Opelin osia? :P

Avatar
GT-Pappa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 17:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja GT-Pappa »

Tuomas K kirjoitti:Samojen alihankkijoiden osia todennäköisesti on paljonkin, mutta ihan GM:n osia ei kai hirveästi enempää ole kuin kone? Ei koskaan kerennyt tosissaan lähteä tuo yhteistyö liikkeelle. Onhan joissain malleissa yhteisiä pohjalevyjä.

Olisiko se muuten hyvä vai huono asia jos autossa on Opelin osia? :P
En mitenkään aliarvioi Opelin osia, tuli vain tämä asia Vävyn kanssa puheeksi, heillä kun sattuu olemaan 159-Alfa :)

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Eikös ne bensakoneet ole Holden pohjaisia.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Lohkohan on peräisin Holdenista, mutta eikös kansi ole Alfan omaa käsialaa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Onhan siinä kaiken maailman saksalaista pashaa, Bosch jne...

Joo koneen yläkerta on omansa.

Sama nykyisin kaikessa tekniikassa, ei kenenkään kannata kaikkia osia itse rakennella, vaan käytetään muiden komponentteja, joista sitten rakennetaan yhdistelemällä kokonaisuuksia. Mm sähköiset moottorin ohjauskomponentit, jarrut, laatikot, voimansiirto jne...

Jos olet tarpeeksi suuri ostaja, kuten auton valmistajat, saat komponettiin jopa oman logosi, jolloin siitä tulee ns. alkuperäisosa.

No joo onhan esim moottorien kokoonpanoa, mutta varmasti osat, kuten laakerit jne ovat taas ostokamaa. Valut ja takeet tulee varmasti muualta, osa koneistusta saattaa olla omaa tuotantoa.

Sanoo ex varaosamies, ei kylläkään auto, vaan koneenrakennusbusineksesta.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Ymmärtääkseni 3.2 V6 lohko on Holden, kun taas 2.2 4-sylinterinen on Opelin lohkolla. 1.8 (ei myynnissä Suomessa 159:n moottorivalikoimassa) on puhtaasti Opel-moottori, ei edes Alfa Romeon kantta.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

155156 kirjoitti:Ymmärtääkseni 3.2 V6 lohko on Holden, kun taas 2.2 4-sylinterinen on Opelin lohkolla. 1.8 (ei myynnissä Suomessa 159:n moottorivalikoimassa) on puhtaasti Opel-moottori, ei edes Alfa Romeon kantta.
Toi v6 on kyllä sääli. Se on nykyään niin arkisen näköinen verrattuna Alfan omien v6:sten kromikauneuteen. Ja ainakin omien hajanaisten kuulohavaintojen perusteella toi kuulostaa myös tylsemmältä.

Sen sijaan toi 2.2 on kyllä mainio kone, vaikkei mitään rakettiperffiä tarjoakkaan...
-Matti-

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Matti_S kirjoitti:Sen sijaan toi 2.2 on kyllä mainio kone, vaikkei mitään rakettiperffiä tarjoakkaan...
2.2 nelonen lienee kelpo seuraaja jakohihnaongelmaiselle 2.0 TS/JTS 16V - moottorille.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

toi 2.2nen olisis ollut paikallaan 156sessa... 159siin hiukan saisi olla tehoa lisää, mainio kone tosiaan.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin