Ihmeauto KITT Alfa 156
Valvoja: Moderators
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Ihmeauto KITT Alfa 156
Juu elikäs taas tulee lisää vikaa, vaikka kaikkia vanhojakaan ei ole vielä saatu korjattua.
Tuo kierrosten vaeltelu vauhdissa, kun kytkin painetaan pohjaan, on jo vanha juttu ja minunkin autossa ollut koko sen ajan kun olen auton omistanut, mutta....
Nykyisin auto kaasuttelee myös paikalla ollessaan. Otin pienen video pätkän näytteeksi kuinka kierrokset heittelee. Tuossa videossa auto käyttäytyy vielä suht asiallisesti verrattuna siihen, kuinka se yleensä kaasuttelee. Eli kyseissä videossa en koskenut kertaakaan kaasuun, vaan auto kaasuttelee itsestään.
http://www.youtube.com/watch?v=zBd-2q0Znyw
On jokseenki noloa pysähtyä valoihin. Mummelit lähtee ylittämään katua suojatietä pitkin auton edestä, ja juuri kohdalla auto päättää polkasta itsestään kierrokset 2000 kiekkaan jatkaa siitä kaasuttelua tasasella rytmillä. Tulee hiukan vihaisia katseita kun luulevat minun kaasuttelevan .
Joten... mikä saa aikaan tämän itsestään kaasuttelun?
Tuo kierrosten vaeltelu vauhdissa, kun kytkin painetaan pohjaan, on jo vanha juttu ja minunkin autossa ollut koko sen ajan kun olen auton omistanut, mutta....
Nykyisin auto kaasuttelee myös paikalla ollessaan. Otin pienen video pätkän näytteeksi kuinka kierrokset heittelee. Tuossa videossa auto käyttäytyy vielä suht asiallisesti verrattuna siihen, kuinka se yleensä kaasuttelee. Eli kyseissä videossa en koskenut kertaakaan kaasuun, vaan auto kaasuttelee itsestään.
http://www.youtube.com/watch?v=zBd-2q0Znyw
On jokseenki noloa pysähtyä valoihin. Mummelit lähtee ylittämään katua suojatietä pitkin auton edestä, ja juuri kohdalla auto päättää polkasta itsestään kierrokset 2000 kiekkaan jatkaa siitä kaasuttelua tasasella rytmillä. Tulee hiukan vihaisia katseita kun luulevat minun kaasuttelevan .
Joten... mikä saa aikaan tämän itsestään kaasuttelun?
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Pakko nyt laittaa tää perusvastaus aina näihin kyssäreihin eli, onko tarkistettu:
- ilmi
- lambada
- tulpankolot (onko vettä)
- tulpat
- kaasuläpän puhtaus
Jos oikein muistan, niin mulla tais tollasta vikaa ilmetä, kun oli tulpankolot täynnä vesi/öljy blandista
Edit.. on muuten pakkoo sanoo, että mun entinen 2.0 -98 oli kokoajan sekaisin, ja nyt tää "uus" 1.8 -00 on toiminut jo kahden vuoden ajan tosi hyvin... ( siis sähköjen osalta)
- ilmi
- lambada
- tulpankolot (onko vettä)
- tulpat
- kaasuläpän puhtaus
Jos oikein muistan, niin mulla tais tollasta vikaa ilmetä, kun oli tulpankolot täynnä vesi/öljy blandista
Edit.. on muuten pakkoo sanoo, että mun entinen 2.0 -98 oli kokoajan sekaisin, ja nyt tää "uus" 1.8 -00 on toiminut jo kahden vuoden ajan tosi hyvin... ( siis sähköjen osalta)
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Kyseisen ongelman tiimoilta vaihdoin jokin aika sitten ilmanputsarin, joka oli muutenkin tarkoitus vaihtaa. Seuraavasta tilistä ajattelin vaihtaa tulpat, eli siinä saa ainakin pois suljettua muutaman vaihtoehdon. Lambda toimii ja ilmi myös. Kaasuläpästä ei tietoa....jaskas kirjoitti:Pakko nyt laittaa tää perusvastaus aina näihin kyssäreihin eli, onko tarkistettu:
- ilmi
- lambada
- tulpankolot (onko vettä)
- tulpat
- kaasuläpän puhtaus
Jos oikein muistan, niin mulla tais tollasta vikaa ilmetä, kun oli tulpankolot täynnä vesi/öljy blandista
Edit.. on muuten pakkoo sanoo, että mun entinen 2.0 -98 oli kokoajan sekaisin, ja nyt tää "uus" 1.8 -00 on toiminut jo kahden vuoden ajan tosi hyvin... ( siis sähköjen osalta)
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Ilmanputsarin, katin, tulppien ja ilmin vaihto ei oo mulla vaikuttanut mitenkään tuohon heijaamiseen. Seuraavaksi ajattelin vaihtaa auton. Sit varmaan loppuu viimeistään. Tässä 98-mallissa on kyllä tyyppivikoja moottorinohjauksessa ihan tarpeeks...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
samaa tekee mulla kierrokset vaeltelee kun kone lämmin 500-1200 välii eli ei niin paha, mut se p¤%!%leen tökkiminen tasakaasulla ja varsinkin kiihdyttäessä saa välillä ärräpäät lenteleen!! ja tämä vaan kun kone lämmin... harmittaa vaan välillä kun on alfa ilman tota helkkarin kiva ajaa ja käskee.. vinkit olis tervetulleita, kellä ollut sama juttu alfassa saanut fiksattua, niin miten??
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
No ei tuokaan tietysti pois suljettu juttu ole. Toisaalta voisi olla hyvinkin tuo, koska välillä tuntuu että auto toimii pidemmän aikaa suht. normaalisti ja taas yhtäkkiä alkaa mahoton sahailu.... Tarvii tarkastaa tuo samalla kun tulpat vaihtaa... Mistä huomasit että vika on puolanjohdossa vai sattuiko vain vahingossa käteen?Epezi kirjoitti:Tämä ei välttämättä auta 156:sen tapauksessa, mutta edellinen 164 TS heitteli kierrokset välillä jopa 3000rpm, täysin mielipuolisesti.. Syynä oli rikkinäinen puolanjohto, jolloin toinen puola löi maihin.