Alfa-159 vs. Opel
Valvoja: Moderators
Alfa-159 vs. Opel
Onko mahdollisesti foorumilaisilla tietoa, kuinka paljon 159:ssä on moottorin lisäksi käytetty GM:n valmistamia osia ?
ei varmasti kovin montaa, autonewssissä oli joskus artikkeli alihankkijoista
http://findarticles.com/p/articles/mi_h ... _n17954432
http://findarticles.com/p/articles/mi_h ... _n17954432
En mitenkään aliarvioi Opelin osia, tuli vain tämä asia Vävyn kanssa puheeksi, heillä kun sattuu olemaan 159-AlfaTuomas K kirjoitti:Samojen alihankkijoiden osia todennäköisesti on paljonkin, mutta ihan GM:n osia ei kai hirveästi enempää ole kuin kone? Ei koskaan kerennyt tosissaan lähteä tuo yhteistyö liikkeelle. Onhan joissain malleissa yhteisiä pohjalevyjä.
Olisiko se muuten hyvä vai huono asia jos autossa on Opelin osia?
Onhan siinä kaiken maailman saksalaista pashaa, Bosch jne...
Joo koneen yläkerta on omansa.
Sama nykyisin kaikessa tekniikassa, ei kenenkään kannata kaikkia osia itse rakennella, vaan käytetään muiden komponentteja, joista sitten rakennetaan yhdistelemällä kokonaisuuksia. Mm sähköiset moottorin ohjauskomponentit, jarrut, laatikot, voimansiirto jne...
Jos olet tarpeeksi suuri ostaja, kuten auton valmistajat, saat komponettiin jopa oman logosi, jolloin siitä tulee ns. alkuperäisosa.
No joo onhan esim moottorien kokoonpanoa, mutta varmasti osat, kuten laakerit jne ovat taas ostokamaa. Valut ja takeet tulee varmasti muualta, osa koneistusta saattaa olla omaa tuotantoa.
Sanoo ex varaosamies, ei kylläkään auto, vaan koneenrakennusbusineksesta.
Joo koneen yläkerta on omansa.
Sama nykyisin kaikessa tekniikassa, ei kenenkään kannata kaikkia osia itse rakennella, vaan käytetään muiden komponentteja, joista sitten rakennetaan yhdistelemällä kokonaisuuksia. Mm sähköiset moottorin ohjauskomponentit, jarrut, laatikot, voimansiirto jne...
Jos olet tarpeeksi suuri ostaja, kuten auton valmistajat, saat komponettiin jopa oman logosi, jolloin siitä tulee ns. alkuperäisosa.
No joo onhan esim moottorien kokoonpanoa, mutta varmasti osat, kuten laakerit jne ovat taas ostokamaa. Valut ja takeet tulee varmasti muualta, osa koneistusta saattaa olla omaa tuotantoa.
Sanoo ex varaosamies, ei kylläkään auto, vaan koneenrakennusbusineksesta.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Toi v6 on kyllä sääli. Se on nykyään niin arkisen näköinen verrattuna Alfan omien v6:sten kromikauneuteen. Ja ainakin omien hajanaisten kuulohavaintojen perusteella toi kuulostaa myös tylsemmältä.155156 kirjoitti:Ymmärtääkseni 3.2 V6 lohko on Holden, kun taas 2.2 4-sylinterinen on Opelin lohkolla. 1.8 (ei myynnissä Suomessa 159:n moottorivalikoimassa) on puhtaasti Opel-moottori, ei edes Alfa Romeon kantta.
Sen sijaan toi 2.2 on kyllä mainio kone, vaikkei mitään rakettiperffiä tarjoakkaan...
-Matti-