4 vaihde kadoksissa 156 selespeed vm.00

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
potbot
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 10:24

4 vaihde kadoksissa 156 selespeed vm.00

Viesti Kirjoittaja potbot »

Moi arvon kumppanit!

Ongelma tuli tänään aamulla esille. Ajelin töihin rauhallisesti niin 4 vaihde lopetti toimintansa. Eli kun kolmoselta laittaa isompaan niin hetken se jumittaa ja sitten hyppää 5 vaihteelle. Sama toistuu 5 vaihteelta alaspäin.
Ajelin tiensivuun ja ihmettelin ongelmaa niin kauhee palanneen electroniikan käry tuli.

Eli onko jotain vinkkiä mistä on kyse?

Pitää koittaa tänään heti saada aika testeriin jos siellä näkyis jotain.

Kuullostaa taas KALLIILTA remontilta :? :( :evil:
Näillä mennään mitä on!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Eipä tuo onneksi kovin kallis remontti ole, siellä on vaan paskat selespeed öljyt todennnäköisesti. Öljynvaihto ei onnistu oikein kotona, koska robotti ilmataan tietokoneella. Huoltoon aika siis.

potbot
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 10:24

Viesti Kirjoittaja potbot »

No sehän olisi kiva jos noin pienellä pääsisi.
Miten toi palannut electroniikka käry selittyy... Meinaa se ei ollut pieni katku vaan aika voimakas "tuoksu" ?
Näillä mennään mitä on!

potbot
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 10:24

Viesti Kirjoittaja potbot »

Enibadi? Hätä on suuri... Murhe on kova! Vitutus on valtava... :)
Näillä mennään mitä on!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Se öljynvaihto ja ilmaus nyt tuskin on edes hunttia. Tosin ei se tuota käryä korjaa. Huoltoon on syytä viedä varmaankin.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Selespeedissä on hyvä muistaa että vikoja voi olla kahdenlaisia (lue useita), mekaanisia ja sähköhydraulisia...kun käännät virrat päälle käynnistämättä autoa, varmistat että pumppu käy (ja paineet on 45 bar?), voit sohlata vaihteita läpi, jos se 4-vaihde ei mene päälle paikallaankaan, on vika todennäköisesti mekaaninen, siis laatikko pöydälle! Noissa alkupään laatikoissa oli rakennevika valitsinakselin tuessa vaihteiston sisällä, joka saattoi murtua ja murut meni siirtohaarukoiden väliin. Onkohan sinun autoon vaihdettu kuoret koskaan?
Tässä jos missä, vikakoodien luku auttaa vian paikallistamisessa.

Onnea!

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

seppo kirjoitti:jos se 4-vaihde ei mene päälle paikallaankaan, on vika todennäköisesti mekaaninen
Ei mun Selessä oo ainakaan mun aikana koskaan menny paikallaan päälle ku R, 1 ja 2. Olen ollu kyllä siinä uskossa et se on ominaisuus. Mitään vikaa ei mulla oo kuitenkaan ollu havaittavissa.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Juu, eipä tuossa kuulu saada kytkettyäkään paikalla ollessa 2 suurempaa vaihdetta.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jalamari kirjoitti:Juu, eipä tuossa kuulu saada kytkettyäkään paikalla ollessa 2 suurempaa vaihdetta.
Kun kone ei käy, menee kaikki pykälät sisään.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

No näinpä olikin, pitihän se oikein käydä kokeilemassa. :oops:

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Jep jep, autoa käynnistämättä. Tietysti tämä ongelma voi myös olla sähköinen, mutta jos 3-vaihde menee normaalisti, on potentiometri todennäköisesti ok, nekun (3 ja 4) ovat samalla potikalla. Mekaanisessa viassa "Marelli" yrittää hakata vaihdetta kahdesti, sen jälkeen se heittää seuraavan pesään. Eli kyllä se tältä vähän vaikuttaa?
Ravistele nyt kuitenkin sitä 20-napaista liitintä, joka on akkukotelon alla, ettei se vaan olisi kosketusongelma, niitäkin näissä joskus kuulemma on, vaikka on niin hienoa Ferrari-tekniikka?

Vastaa Viestiin