Pakkasta oli noin -25 ja auto oli ollut lämmityksessä pari tuntia. Kokeilin käynnistää muutaman kerran, mut startti ei jaksanut pyöriä. Ajattelin akun olevan tyhjä ja kiinnitin laturin (mallia: Biltema) irroittamatta akkua navoistaan. Muistaakseni laturin mittari näytti akun olevan taynnä, mut jätin sen kuitenkin yöksi latautumaan (n.10h). Seuraavana aamuna auto käynnistyi helposti ja lähdin liikkeelle. Airbagin merkkivalo oli alkanut palamaan (jesh.. tulihan se mullekin.. ei tässä ihan amatöörejä olla.. pääsee kylillä kehumaan

Jonkin matkaa ajettuani auto nykäisi pari kertaa, jolloin painoin kytkimen pohjaan ja auto sammui. Äkkiä vaan kytkin takas ylös, jolloin kone käynnistyi. Kokeilin tota uudestaan ja sama homma. Pääsin kuitenkin perille asti pitämällä vapaalla ollessa kierroksia 1-2k välillä.
Nyt viikon verran toi ollut riesana. Kone käy kylmänä hyvin eikä edes kierrokset heijaa tyhjäkäynnillä ollenkaan, mut heti kun lämmöt nousevat n.80 asteeseen, kone sammuu. Lähtiskö imu tuolloin päältä ja ilmansyöttö muuttuu?
Parkkipaikalla olen tuota ihmetellyt ja konehuonetta katsellut avuttomana. Huomasin, että koneen sammuessa kuuluu pienoinen sihahdus tai olisiko jonkin sähkömoottorin pyörintä / läpän sulkeutuminen kyseessä. Siis ilmikö rikki vai jotain muuta? ..silti ihan kiva harrastus tää
