kun


Valvoja: Moderators
Siis minun vai kterkkila:n "pellin" alta..?Carlos kirjoitti:^^Tuliskohan sulla itku kun GTA-nokat löytyis pellin alta.
Minä ainakin olen kuvitellut hyvällä omallatunnolla viritteleväniGarrett kirjoitti:Sääntöjen "henki" on se, että jos laitat rahaa autoosi, että pärjäisit ratapäivillä, niin aja sitten Romeo-luokassa, jossa muutkin virittäjät ajaa. Tällaista sääntöä ei vaan voi kirjoittaa paperille, koska tulee kysymyksiä miksi minä? miksen minä? ja mutta kun mun auto...
Könönen ajaa vaparilla Romeossa (vaan ei tekniikkaongelmien takia tänä vuonna) ja tietysti kaksi kertaa peräkkäin Alfan voittanut CG:kin...kterkkila kirjoitti:Tuota en kyllä tajunnutGarrett kirjoitti:Huom. Isompi voi tarkoittaa mitä suuretta tahansa![]()
Näyttäisi kovin siltä että tulee luokanvaihto eteen, jos satun saamaan tuon 24V padan istutettua. Saas nähdä tuleeko luokkaan muita vapareita, vai olenko ainut.
Kyllä nilkat kestää.Rolle kirjoitti:^Taisi osua nyt omaan nilkkaan tämä sääntöjen pilkun...viilaaminen
Anna olla kolkuttelematta. Ei sille koneelle nyt mitään niin radikaalia ole tehty, etteikö se vielä Alfa-säännön henkeä minun mielestäni täyttäisi. Kolkutelkoon sitten vasta, jos ne nokat päätät vielä vaihtaa.. Mutta kuten sanottu, senkin jälkeen autosi on sääntöjen mukaan Alfa, eikä kukaan tule kyselemään omantuntosi perään.silverine kirjoitti:Ja sitten yön yli nukkuneena:
Minä ainakin olen kuvitellut hyvällä omallatunnolla viritteleväni
autoani Alfa-luokkaan kuuluen mutta tämän luettuani kyllä
kolkuttelee...![]()
No eihän sitä rajaa voikaan laittaa. Jos laittaisi, että 5000 euroa, niin minkä arvoisiksi laskettaisiin varaosa-autoista riivityt tai muuten vain käytettyinä ostetut osat. Ei tuosta tulisi mitään, joten ei sellaista rajaa sitten ole, eikä tule.Ja mihin helkuttiin se raja laitetaan rahan käytön suhteen?
Jos minuun vertaat, niin muista, että Q4 painaa lähemmäs puoltoista tonnia. Keveämmällä autolla tehoa tarvitaan paljon vähemmän. Ehti tuo toinen vapari 2007 kauden kolmanneksi, ja siis 2 litraisella koneella.kterkkila kirjoitti:Taidetaan saada toinenkin vapari Romeo luokkaan![]()
Luokan voittomahdollisuudet ovat kuitenkin aika heikot, jos ei saa autostaan irti sitä +300hp. Ei pitäisi olla paha, sillä onhan vormuloissakin paljon enemmän
Mutta eikös Könönen ollut vaihtanut moottorin..?Garrett kirjoitti: Könönen ajaa vaparilla Romeossa (vaan ei tekniikkaongelmien takia tänä vuonna) ja tietysti kaksi kertaa peräkkäin Alfan voittanut CG:kin...
Nusnus: Montreal kuuluu 105-sarjaan ja siitähän löytyy 2,6-litrainen alumiinikasi. Ja Montyn lisäksi monessa 105-Spiiderissä on mekaaninen tai sähköinen ruisku ihan tehtaalta tullessa, tuskin niitä siitä tarvitsee rangaista.Garrett kirjoitti:105-sarjalainen. Tehkää mitä lystäätte. Jos löydätte alkuperäisen GTA koneen, niin Alfa-luokkaan vaan. Ikinä ei ilmeisesti ole ollut yli kaksilitraista konetta tuossa korissa, (Saatte todistaa vääräksi, en todellakaan ole varma), joten Alfa-luokkaan yli 2 litraista konetta ei säännön 2.3 mukaan ole mahdollista laittaa. Samaten ruiskukone menee Romeo-luokkaan
1.4 Kaikkien autojen on oltava katsastettuja ja vakuutettuja, eli täysin tieliikennelain mukaisia. Auton ei kuitenkaan tarvitse olla rekisteröity.Grendel kirjoitti:Pitikö auton olla rekisteröity/katsastettu kelvatakseen mukaan?
Omaan löytyy kilvet mutta leima on "vähän vanha".
Harmittaa kun alfakupissa mentiin jo 0.02 sekkaa oman enkan ali....
Virallinen kannanotto: Ei huomioida.Keltsi kirjoitti:Kysytään nyt vielä Garretilta, että huomioidaanko säännöissä diesel/bensa-koneiden kohdalla "virittäminen" eri tavalla?
Heh heh, kuinkakohan kävi nöyryytyksen osalta viime vuoden Alfa-cupissaGarrett kirjoitti:Epävirallinen eli henkilökohtainen kannanotto: Dieseli sopii Alfa-ratapäiville kuin höyrykone peltotöihin. Dieseliä saa ja pitääkin nöyryyttää radalla.
HANU:lla siis Steinbauerin boksi kiinni ja Vainiolla täysin vakio?Garrett kirjoitti:Ja taas viralliseksi. Kun vertaa viime kesältä HANU:n ja Hra Vainion aikoja, niin eihän niissä isoja eroja ole."
Mulla oli viriboksi ja etuveto, Vainiolla vakiopannu ja neliveto.Keltsi kirjoitti:Heh heh, kuinkakohan kävi nöyryytyksen osalta viime vuoden Alfa-cupissaGarrett kirjoitti:Epävirallinen eli henkilökohtainen kannanotto: Dieseli sopii Alfa-ratapäiville kuin höyrykone peltotöihin. Dieseliä saa ja pitääkin nöyryyttää radalla.Tänä vuonna vastaavaan tulokseen ei olisikaan ollut aikojen puolesta mitään mahdollisuuksia...
HANU:lla siis Steinbauerin boksi kiinni ja Vainiolla täysin vakio?Garrett kirjoitti:Ja taas viralliseksi. Kun vertaa viime kesältä HANU:n ja Hra Vainion aikoja, niin eihän niissä isoja eroja ole."
Pitänee katsoa mahtuuko tuo syyskokous aikatauluuni, voisi tulla herättämään "keskustelua"
Säännöissähän ei asiaa sivuta mitenkään. Mutta tuohonsavijo-r kirjoitti:Mites sitten nää voimansiirtoon liittyvät päivitykset katsotaan läpi sormien.(jälkikäteen asennetut lukot)![]()
Tällaiseen vakiovaparilinttaan kun saisi välitetyn laatikon, se parantaisi käytännön suorituskykyä varmasti enemmän kuin mitkään lastutukset ja pakoputkiviritykset.
Mutta mielestäni auto kuuluu silloin jo Romeo-luokkaan.
Jälkikäteen lukotetuilta pisteet nollille ja siirto Romeo luokkaan.
Tuolla oikeutuksella saisit tehdä erittäin paljon, jos vertaisit vaikka GTA:han. Vähän tuohon tyyliin mäkin alkujaan 24V:n laittoa mielessäni puolustelin, mutta Garret kumosi näkemyksen aika nopeasti.silverine kirjoitti:Tosin halutessaan
asian voi selittää myös niin että lukon kanssa kutosesta tulee
kilpailukykyinen suhteessa vaikkapa tessuihin..![]()
Garrett ymmärtääkseni kumosi suunnitelmasi koska säännöissäkterkkila kirjoitti:Tuolla oikeutuksella saisit tehdä erittäin paljon, jos vertaisit vaikka GTA:han. Vähän tuohon tyyliin mäkin alkujaan 24V:n laittoa mielessäni puolustelin, mutta Garret kumosi näkemyksen aika nopeasti.silverine kirjoitti:Tosin halutessaan
asian voi selittää myös niin että lukon kanssa kutosesta tulee
kilpailukykyinen suhteessa vaikkapa tessuihin..![]()
Jos tätä puidaan yhtä hartaasti kuin Lahden MM-kisoja, niin sitten teillä on liikaa vapaa-aikaasilverine kirjoitti:Tämä touhu rupeaa muistuttamaan kovasti iänikuista
doping-keskustelua: mitkä aineet ovat täysin kiellettyjä,
mikä on se harmaa alue jossa voi vielä häärätä, omantunnon
mukaan, kuinka paljon hyötyä on lisäravinteista...etc. ja etc.
Kyllä Saatanan kirkkokin perustettiin mutta homma kaatui
siihen kun joku se vaan kuitenkin varasti kolehtihaavista...
Alfa-luokkaan onkin päässyt pesiytymään vippaskonstejaDobber kirjoitti:Onko mitään eroa radassa esim. lähdetään paikaltaan tai suoraan vauhdeista tai jotakin muuta? Aika hyviä aikoja tehdään alfa luokassa.