156 2.0 TS lämmöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Nokileka
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Loka 2008, 08:05
Paikkakunta: Laitila

156 2.0 TS lämmöt

Viesti Kirjoittaja Nokileka »

Moi,

Onko normaalia, että lämmöt pysyttelee (ulkoilma +5-+10) mittarin mukaan 70 asteessa maantiellä? Jos käy tyhjäkäyntiä paikallaan niin nousee 90 ja flekti käynnistyy.

- Timo

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kuullostaa väsyneeltä termarilta, vähän ylempänä saisi lämmöt olla.
VMP

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos nousee edes himpun yli 70 väittäisin, että ok (tuo mittarihan ei ole kovinkaan tarkka absoluuttisesti). Jos jää alle niin vaihtoon.

Nokileka
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Loka 2008, 08:05
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Nokileka »

Kiitos tiedoista, ilmeisesti tämä osa:
156-TS 1,6-2,0 88° (koteloitu). . . . . . . . . . . . . . . 30-6378 44.00 ???

Motonet myy, mutta mainittu,että ilman tiivistettä. Tarvitseekohan siihen hommata tiiviste muualta, ja täytyykö vedet tyhjentää, jos joudun vaihtamaan?

- Timo

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Uusi tiiviste ilman muuta, voihan sen tehdä itsekin tiivistepaperista jos ei motonetista löydy. Olikohan ne klemmarit myös kertakäyttömallia? Osa nesteistä tulee kyllä pihalle, hyvä paikka vaihtaa kokonaan uudet siis!

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Muistelisin että 156 tessun termariin ei tarvitse erillistä tiivistettä, siinä on (kumi?)tiiviste termostaattikotelossa kiinteänä. Tuosta on jo yli pari vuotta aikaa, mutta Motonetista itse ostin (juuri tuo edellä listattu osa) enkä muista mitään paperitiivistettä tarvinneeni.

Vanhemmassa tessussa (155) piti muistaakseni laittaa paperitiiviste.
Ja klemmarit taisi tosiaan olla sitä mallia jotka saa auki vain jollain erikoispihdeillä, tai sitten rikkomalla ja tavallinen letkuklemmari tilalle.

Ja olen Rollen kanssa samalla linjalla, että jos on maantieajossa 70+ niin ei välttämättä vielä vaihtotarvetta. Omani toimii samoin kuin kuvasit, ruuhkassa nousee 90-95, maantiellä 70-80 välillä. Ennen vaihtoa mentiin kuudessakympissä.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Pepperoni kirjoitti:Muistelisin että 156 tessun termariin ei tarvitse erillistä tiivistettä, siinä on (kumi?)tiiviste termostaattikotelossa kiinteänä. Tuosta on jo yli pari vuotta aikaa, mutta Motonetista itse ostin (juuri tuo edellä listattu osa) enkä muista mitään paperitiivistettä tarvinneeni.
Vanhemmassa tessussa (155) piti muistaakseni laittaa paperitiiviste.
Niinpä olikin kumitiiviste TS:ssä, v6:ssa on paperi.
Pepperoni kirjoitti: Ja klemmarit taisi tosiaan olla sitä mallia jotka saa auki vain jollain erikoispihdeillä, tai sitten rikkomalla ja tavallinen letkuklemmari tilalle.
Joidenkin omituisen näköisten klemmareiden kanssa toimii muuten sivuleikkurit, :-) ei perinteiseen tapaan, vaan avaamaan/sulkemaan nostamalla sitä"koukkua" olakkeen yli.
Pepperoni kirjoitti: Ja olen Rollen kanssa samalla linjalla, että jos on maantieajossa 70+ niin ei välttämättä vielä vaihtotarvetta. Omani toimii samoin kuin kuvasit, ruuhkassa nousee 90-95, maantiellä 70-80 välillä. Ennen vaihtoa mentiin kuudessakympissä.
I agree!

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Lämpömittarin "ongelma" johtuu tunnistimen sijainnista. Jos kurkitte konepellin alle, niin huomaatte että kun termari aukeaa, syyläristä virtaa kylmää nestettä termostaattikoteloon alavesiletkua pitkin, tästä johtuu mittarin heittelehtiminen, se on mallin ominaisuus. 70 maantiellä on OK.
Vinkki, peittäkää puskurin ritilä sopivalla mustalla muovilevyllä, niin lämmöt nousee 5 ast. eikä syylärin ja ilmastoinnin kennon alaosa ole suolaroiskeille alttiina koko talvea :-) Voi laittaa paikoilleen jo näillä keleillä, ei lämmöt nouse liikaa, keulassa riittää reikiä.

maru
Viestit: 45
Liittynyt: 30 Tammi 2005, 11:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja maru »

Kyllä siinä motonetin termostaatti/kotelo kombinaatiossa on tiiviste mukana , musta ,kuminen, pyöreä sellainen.
Omin simin tuon näin kun vaihdoin sen Alfaani, 2.0TS vm.98. 156.

Lämmöt on 50-90 celciusta välillä ja yleensä siinä70 asteen hujakoilla.

Nyt on jäähdyttäjän nesteet pysynyt sisällä eikä termarin alapuoliset moottorin osat hohda enää valkoisena, kannattaa huonot letkut vaihtaa ja klemmarit joka tapauksessa.

PS. supersportin kynä alustasarja saa autosta kivireen, mutta kyllä nautinnosta kannattaa maksaa. :-D
Vielä kun jaksaisi laittaa tuon kuvan albumiin kun tuli luvattua, joku halusi
nähdä cadamuron etupuskurin autossa kiinni., istuu ihan hyvin novitecin sivuhelmojen kanssa.

Vastaa Viestiin