Alfa tuli taloon, vikoineen 156 2.0ts -99
Valvoja: Moderators
Alfa tuli taloon, vikoineen 156 2.0ts -99
Morjens,
Kävin hakemassa liikkeestä otsikon kertoman Alfan. Kaikki vaikutti olevan ihan ok kaupanteon yhteydessä.
Kerron tässä alla vioista mitä on löytynyt, vähän niinkuin avautumishengessä.
-Autossa piti olla sisätilapistoke ja lohkolämppäri, EI ole.
-Huoltohistorian piti olla kunnossa. ajettu 201 000, 200 000 iso huolto olikin tekemäti
-Takajarru kitisi hieman koeajon aikana, myyjä vakuutti, että auto on vaan seissyt hetken. Noh seuraavana päivänä ostosta, olikin metalli metallia vasten ja palat plus levyt vaihtoon.
-Etuvalosta oli korjauskehoitus tullut, tämän piti kuitenkin olla kunnossa tai helppo säätönakki. Nyt huollossa katsottiin sitä, niin ilmeisesti autolla onkin kolaroitu tolppaan tai jotain reunaa päin, ja lyhty on painunut hieman sisään jolloin säätimen moottorin hammaspyörä on tullut runkopalkkiin asti. Valoa ei pääse säätämään enää, edes siitä säätöruuvista, mitään ei tapahdu. Ei siis tule menemään seuraavasta katsastuksesta läpi.
-Takalasin lämppäri ei toimi
-Koitin ilmastointia, ei näytä antavan jääkylmää ilmaa
Levyt ja palat olen nyt vaihtanut taakse, ja ilmeisesti öljynvaihto oli tehty liikkeessä.
Ajattelin nyt vaihtaa itse tulpat ja ratisilmasuodattimen.
Kun autolla kaasuttelee hieman kovempaa, ja pysäyttää, ovat pakokaasut hieman kananmunan hajuiset. Voisiko olla vanhat tulpat ja palamatonta pääsee katalysaattoriin?
Myyjä lupasi pari sataa korvausta tuosta, kuulostaa kohtuu pieneltä.
Mitäs mieltä olette?
Kävin hakemassa liikkeestä otsikon kertoman Alfan. Kaikki vaikutti olevan ihan ok kaupanteon yhteydessä.
Kerron tässä alla vioista mitä on löytynyt, vähän niinkuin avautumishengessä.
-Autossa piti olla sisätilapistoke ja lohkolämppäri, EI ole.
-Huoltohistorian piti olla kunnossa. ajettu 201 000, 200 000 iso huolto olikin tekemäti
-Takajarru kitisi hieman koeajon aikana, myyjä vakuutti, että auto on vaan seissyt hetken. Noh seuraavana päivänä ostosta, olikin metalli metallia vasten ja palat plus levyt vaihtoon.
-Etuvalosta oli korjauskehoitus tullut, tämän piti kuitenkin olla kunnossa tai helppo säätönakki. Nyt huollossa katsottiin sitä, niin ilmeisesti autolla onkin kolaroitu tolppaan tai jotain reunaa päin, ja lyhty on painunut hieman sisään jolloin säätimen moottorin hammaspyörä on tullut runkopalkkiin asti. Valoa ei pääse säätämään enää, edes siitä säätöruuvista, mitään ei tapahdu. Ei siis tule menemään seuraavasta katsastuksesta läpi.
-Takalasin lämppäri ei toimi
-Koitin ilmastointia, ei näytä antavan jääkylmää ilmaa
Levyt ja palat olen nyt vaihtanut taakse, ja ilmeisesti öljynvaihto oli tehty liikkeessä.
Ajattelin nyt vaihtaa itse tulpat ja ratisilmasuodattimen.
Kun autolla kaasuttelee hieman kovempaa, ja pysäyttää, ovat pakokaasut hieman kananmunan hajuiset. Voisiko olla vanhat tulpat ja palamatonta pääsee katalysaattoriin?
Myyjä lupasi pari sataa korvausta tuosta, kuulostaa kohtuu pieneltä.
Mitäs mieltä olette?
Re: Alfa tuli taloon, vikoineen 156 2.0ts -99
Seuraavat olettamat:
Auton kauppakirjassa / myynti-ilmoituksessa mainostetaan täydellistä huoltohistoriaa, mainitaan tuo "lohko"lämmitin ja sisätilanpistoke, eikä mainitsemiasi jarrujen ja ajovalojen puutteita ole eritelty
Tarkista huolto-ohjelmasta, mitä olisi pitänyt vaihtaa 200tkm huollossa (sytystulpat ainakin, jotka maksavat pitkälti yli 100eur/satsi). Huolto-ohjelma löytyy auton huoltokirjasta. Itse en tekisi yhtään mitään jos pystyt todistamaan, että yllä listaamasi asiat piti autossa olla ostaessa kunnossa => liike hoitakoon tuotteen siihen kuntoon, millaisena ovat sen myyneet.
Ongelmaksi voi muodostua, että auton huoltokirja ja muut puutteet ovat olleet sinulla nähtävissä / todettavissa, etkä ole niistä mitään kommentoinut autoa ostaessa. (Joku vastuu sentään ostajallakin)
Auton kauppakirjassa / myynti-ilmoituksessa mainostetaan täydellistä huoltohistoriaa, mainitaan tuo "lohko"lämmitin ja sisätilanpistoke, eikä mainitsemiasi jarrujen ja ajovalojen puutteita ole eritelty
Tarkista huolto-ohjelmasta, mitä olisi pitänyt vaihtaa 200tkm huollossa (sytystulpat ainakin, jotka maksavat pitkälti yli 100eur/satsi). Huolto-ohjelma löytyy auton huoltokirjasta. Itse en tekisi yhtään mitään jos pystyt todistamaan, että yllä listaamasi asiat piti autossa olla ostaessa kunnossa => liike hoitakoon tuotteen siihen kuntoon, millaisena ovat sen myyneet.
Ongelmaksi voi muodostua, että auton huoltokirja ja muut puutteet ovat olleet sinulla nähtävissä / todettavissa, etkä ole niistä mitään kommentoinut autoa ostaessa. (Joku vastuu sentään ostajallakin)
VMP
Niinpä, nyt taas harmittaa, että tuli toimittua niinkin nopeasti ja luotettua autokauppiaaseen.
Tässä on nyt se hankala homma, että kauppias on todella v-mäinen, eikä taivu mihinkään vaatimuksiin. Sanoi vaan, että -etkai sä nyt ala muutamista jarruosista ja tulpista kitisemään, tulpat maksaa pari euroo käy hakemassa motonetistä.
Kirjoitan nyt kirjallisen reklamaation, katsotaan mitä tulee vastaukseksi.
En todellakaan jaksaisi alkaa tappelemaan tuollaisesta. Mutta en kyllä halua harmitella, että tuli ostettua paska vehje, vaikka piti olla hyvä.
Tässä on nyt se hankala homma, että kauppias on todella v-mäinen, eikä taivu mihinkään vaatimuksiin. Sanoi vaan, että -etkai sä nyt ala muutamista jarruosista ja tulpista kitisemään, tulpat maksaa pari euroo käy hakemassa motonetistä.
Kirjoitan nyt kirjallisen reklamaation, katsotaan mitä tulee vastaukseksi.
En todellakaan jaksaisi alkaa tappelemaan tuollaisesta. Mutta en kyllä halua harmitella, että tuli ostettua paska vehje, vaikka piti olla hyvä.
Onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta tapauksesta?
Aloin tässä ynnäämään hintoja yhteen, tulee aika kova hinnanalennus, suhteessa siihen missä kunnossa auton piti oikeasti olla.
200 000km huolto ilman öljynvaihtoa 600e.
Lämppäri ja haaroitussarja, 400
Ilmastoinnin huolto (toivottavasti ei ole kolahtanut paskaksi siinä kolarissa missä valokin mennyt) 100e
Valon säätömoottori ja asennus (pärjääkö satasella, en tiedä).
Jarrut ja palat, maksoin 150.
Tulee reilusti se tonni hintaa lisää.. Perk**e.
Hieman harmittaa.
Aloin tässä ynnäämään hintoja yhteen, tulee aika kova hinnanalennus, suhteessa siihen missä kunnossa auton piti oikeasti olla.
200 000km huolto ilman öljynvaihtoa 600e.
Lämppäri ja haaroitussarja, 400
Ilmastoinnin huolto (toivottavasti ei ole kolahtanut paskaksi siinä kolarissa missä valokin mennyt) 100e
Valon säätömoottori ja asennus (pärjääkö satasella, en tiedä).
Jarrut ja palat, maksoin 150.
Tulee reilusti se tonni hintaa lisää.. Perk**e.
Hieman harmittaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Varmaan maksavat joo, mutta eivät tuohon tarkoitetut.FredrikV kirjoitti: tulpat maksaa pari euroo käy hakemassa motonetistä.
Mikäli kykenet näyttämään toteen, että ostamasi tuote ei vastaa sovittua, niin älä missään nimessä anna periksi. Jos reklamaatio ei tuota haluttua tulosta, niin sitten yhteys kuluttajaneuvojaan tai tarvittaessa kuluttajariitalautakuntaan.
Olen koittanut perua kauppaa, se ei onnistunut. Joten nyt kyse on siitä, paljon kaupasta tullaan vastaan jne.
Mitkä tulpat tuohon muuten tulisi ostaa, ilmeisesti ne ngk:n on hyvät, mistähän saa pk-seudulta halvimmalla? Motonet näyttäisi vaativan 22e/kpl.
En kyllä tosiaankaan aio antaa periksi. Korvausta on tultava huomattavasti. Reklamaatio on jo kirjoitettu ja lähtee postiin tänään, vastaus on pyydetty palautettavaksi ensi viikolla. Jos vastaus ei ole sopiva, aion ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan. Koitinkin sinne soitella jo aikaisemmin, eivät vastanneet.
Haluan kyllä mielelläni laittaa tuota kuntoon, ja saada hyvän pelin. Suuria vikoja nyt ei kuitenkaan ole vielä ilmennyt. Huollot ja muut ovat vaan niin älyttömän kalliita, että nostavat kohtuuttomasti kuluja suhteessa kauppahintaan. 20% korotus kauppahintaan on todella kohtuutonta, vielä kun kyseessä on auton saattaminen siihen kuntoon, mitä sen piti olla ostohetkellä.
Mitkä tulpat tuohon muuten tulisi ostaa, ilmeisesti ne ngk:n on hyvät, mistähän saa pk-seudulta halvimmalla? Motonet näyttäisi vaativan 22e/kpl.
En kyllä tosiaankaan aio antaa periksi. Korvausta on tultava huomattavasti. Reklamaatio on jo kirjoitettu ja lähtee postiin tänään, vastaus on pyydetty palautettavaksi ensi viikolla. Jos vastaus ei ole sopiva, aion ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan. Koitinkin sinne soitella jo aikaisemmin, eivät vastanneet.
Haluan kyllä mielelläni laittaa tuota kuntoon, ja saada hyvän pelin. Suuria vikoja nyt ei kuitenkaan ole vielä ilmennyt. Huollot ja muut ovat vaan niin älyttömän kalliita, että nostavat kohtuuttomasti kuluja suhteessa kauppahintaan. 20% korotus kauppahintaan on todella kohtuutonta, vielä kun kyseessä on auton saattaminen siihen kuntoon, mitä sen piti olla ostohetkellä.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
NGK (platinakärki) on alkuperäinen tulppa, siitä ja sen hinnasta on mielestäni asiallista lähteä liikkeelle. Motonetista et saa sitä pienempää. Heikalla maksaa koko setti (4+4) ~140 euroa + postikulut. Normaalissa varaosaliikkeessä paljon enemmän, paitsi jos olet kova tinkimään. Deltassa muistaakseni semmoiset 40 euroa kappaleelta.
Voimia taisteluun, ja tosiaan empimättä yhteys kuluttajaviranomaiseen jos ei asia lähde etenemään neuvotteluteitse.
Voimia taisteluun, ja tosiaan empimättä yhteys kuluttajaviranomaiseen jos ei asia lähde etenemään neuvotteluteitse.
- Irzpe
- Viestit: 18
- Liittynyt: 28 Touko 2007, 21:27
- Car(s): Alfa 159 Sportwagon Tbi TI -10
Alfa GT JTS Selespeed -05
(Ex: Alfa 156 TS -00) - Paikkakunta: Koria
ei perkele!, saunan taakse ja niskalaukaus tollasille jätkille!. Ootko koittanu ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen?.
Isukilla oli samantapainen ongelma kun osti vanhan escortin liikkeestä joskus aikoinaan. Vakuuttivat kanssa kaiken olevan kunnossa, koeajon jälkeen valitteli kytkintä, kuulema oli juuri vaihdettu.
Pari viikkoo meni ja kytkin laukesi, eivätkä suostuneet korvaamaan. Mutta heti kun otti kuluttaja-asiamieheen yhteyttä vaihtoivat ihan kiltisti uuden kytkimen.
Isukilla oli samantapainen ongelma kun osti vanhan escortin liikkeestä joskus aikoinaan. Vakuuttivat kanssa kaiken olevan kunnossa, koeajon jälkeen valitteli kytkintä, kuulema oli juuri vaihdettu.
Pari viikkoo meni ja kytkin laukesi, eivätkä suostuneet korvaamaan. Mutta heti kun otti kuluttaja-asiamieheen yhteyttä vaihtoivat ihan kiltisti uuden kytkimen.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
sinulla on laillinen 14 päivän palautusoikeus
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
14pv:n palautusoikeus koskee etäkauppaa, eli puhelimessa tai netissä tehtyä kauppaa.Backstroker kirjoitti:sinulla on laillinen 14 päivän palautusoikeus
Nyt on tulpat vaihdettu, poislukien 2 pikkutulppaa, satun olemaan Seinäjoella tyttökaverin vanhemmilla, eikä täällä deltassa ollut kuin kaksi pikkutulppaa. Toinen niistä jotka jäivät vaihtamatta, näyttää kyllä siltä, ettei sitä ole koskaan vaihdettu. Tulpan päällä oleva putki oli suht täynnä jotain punaista kovaa mömmöä... Mitähän mahtaa olla.
Nyt käy kone kyllä tasaisemmin ehdottomasti. Olihan niillä hintaakin.
Seuraavaksi voisi koittaa tuon raitisilmasuodattimen vaihtaa.
Tai tänä päivänä Securitaksen myyntimies käy kauppaamassa vartiointijärjestelmää. Hälytinasentaja nimittäin totesi että jos kahden viikon sisällä tulet toisiin ajatuksiin, niin hänellä ei auta muu kuin käydä ruuvaamassa laitteet irti ja ottaa ne mukaanNelli kirjoitti:Oliskohan esim. sitä kun aikanaan pölynimurikauppias tuli kotiovelle myymään tuottettaan. Saa korjata jos olen väärässä.vruuum kirjoitti:mitä on kotimyynti? t:stupidass
Tuollahan se samoilla sivuilla on selitetty
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/880 ... 6f780.aspx
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/880 ... 6f780.aspx