156 2.0 TS lämmöt
Valvoja: Moderators
156 2.0 TS lämmöt
Moi,
Onko normaalia, että lämmöt pysyttelee (ulkoilma +5-+10) mittarin mukaan 70 asteessa maantiellä? Jos käy tyhjäkäyntiä paikallaan niin nousee 90 ja flekti käynnistyy.
- Timo
Onko normaalia, että lämmöt pysyttelee (ulkoilma +5-+10) mittarin mukaan 70 asteessa maantiellä? Jos käy tyhjäkäyntiä paikallaan niin nousee 90 ja flekti käynnistyy.
- Timo
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Muistelisin että 156 tessun termariin ei tarvitse erillistä tiivistettä, siinä on (kumi?)tiiviste termostaattikotelossa kiinteänä. Tuosta on jo yli pari vuotta aikaa, mutta Motonetista itse ostin (juuri tuo edellä listattu osa) enkä muista mitään paperitiivistettä tarvinneeni.
Vanhemmassa tessussa (155) piti muistaakseni laittaa paperitiiviste.
Ja klemmarit taisi tosiaan olla sitä mallia jotka saa auki vain jollain erikoispihdeillä, tai sitten rikkomalla ja tavallinen letkuklemmari tilalle.
Ja olen Rollen kanssa samalla linjalla, että jos on maantieajossa 70+ niin ei välttämättä vielä vaihtotarvetta. Omani toimii samoin kuin kuvasit, ruuhkassa nousee 90-95, maantiellä 70-80 välillä. Ennen vaihtoa mentiin kuudessakympissä.
Vanhemmassa tessussa (155) piti muistaakseni laittaa paperitiiviste.
Ja klemmarit taisi tosiaan olla sitä mallia jotka saa auki vain jollain erikoispihdeillä, tai sitten rikkomalla ja tavallinen letkuklemmari tilalle.
Ja olen Rollen kanssa samalla linjalla, että jos on maantieajossa 70+ niin ei välttämättä vielä vaihtotarvetta. Omani toimii samoin kuin kuvasit, ruuhkassa nousee 90-95, maantiellä 70-80 välillä. Ennen vaihtoa mentiin kuudessakympissä.
Niinpä olikin kumitiiviste TS:ssä, v6:ssa on paperi.Pepperoni kirjoitti:Muistelisin että 156 tessun termariin ei tarvitse erillistä tiivistettä, siinä on (kumi?)tiiviste termostaattikotelossa kiinteänä. Tuosta on jo yli pari vuotta aikaa, mutta Motonetista itse ostin (juuri tuo edellä listattu osa) enkä muista mitään paperitiivistettä tarvinneeni.
Vanhemmassa tessussa (155) piti muistaakseni laittaa paperitiiviste.
Joidenkin omituisen näköisten klemmareiden kanssa toimii muuten sivuleikkurit,Pepperoni kirjoitti: Ja klemmarit taisi tosiaan olla sitä mallia jotka saa auki vain jollain erikoispihdeillä, tai sitten rikkomalla ja tavallinen letkuklemmari tilalle.

I agree!Pepperoni kirjoitti: Ja olen Rollen kanssa samalla linjalla, että jos on maantieajossa 70+ niin ei välttämättä vielä vaihtotarvetta. Omani toimii samoin kuin kuvasit, ruuhkassa nousee 90-95, maantiellä 70-80 välillä. Ennen vaihtoa mentiin kuudessakympissä.
Lämpömittarin "ongelma" johtuu tunnistimen sijainnista. Jos kurkitte konepellin alle, niin huomaatte että kun termari aukeaa, syyläristä virtaa kylmää nestettä termostaattikoteloon alavesiletkua pitkin, tästä johtuu mittarin heittelehtiminen, se on mallin ominaisuus. 70 maantiellä on OK.
Vinkki, peittäkää puskurin ritilä sopivalla mustalla muovilevyllä, niin lämmöt nousee 5 ast. eikä syylärin ja ilmastoinnin kennon alaosa ole suolaroiskeille alttiina koko talvea
Voi laittaa paikoilleen jo näillä keleillä, ei lämmöt nouse liikaa, keulassa riittää reikiä.
Vinkki, peittäkää puskurin ritilä sopivalla mustalla muovilevyllä, niin lämmöt nousee 5 ast. eikä syylärin ja ilmastoinnin kennon alaosa ole suolaroiskeille alttiina koko talvea

Kyllä siinä motonetin termostaatti/kotelo kombinaatiossa on tiiviste mukana , musta ,kuminen, pyöreä sellainen.
Omin simin tuon näin kun vaihdoin sen Alfaani, 2.0TS vm.98. 156.
Lämmöt on 50-90 celciusta välillä ja yleensä siinä70 asteen hujakoilla.
Nyt on jäähdyttäjän nesteet pysynyt sisällä eikä termarin alapuoliset moottorin osat hohda enää valkoisena, kannattaa huonot letkut vaihtaa ja klemmarit joka tapauksessa.
PS. supersportin kynä alustasarja saa autosta kivireen, mutta kyllä nautinnosta kannattaa maksaa.
Vielä kun jaksaisi laittaa tuon kuvan albumiin kun tuli luvattua, joku halusi
nähdä cadamuron etupuskurin autossa kiinni., istuu ihan hyvin novitecin sivuhelmojen kanssa.
Omin simin tuon näin kun vaihdoin sen Alfaani, 2.0TS vm.98. 156.
Lämmöt on 50-90 celciusta välillä ja yleensä siinä70 asteen hujakoilla.
Nyt on jäähdyttäjän nesteet pysynyt sisällä eikä termarin alapuoliset moottorin osat hohda enää valkoisena, kannattaa huonot letkut vaihtaa ja klemmarit joka tapauksessa.
PS. supersportin kynä alustasarja saa autosta kivireen, mutta kyllä nautinnosta kannattaa maksaa.

Vielä kun jaksaisi laittaa tuon kuvan albumiin kun tuli luvattua, joku halusi
nähdä cadamuron etupuskurin autossa kiinni., istuu ihan hyvin novitecin sivuhelmojen kanssa.