Huoltosilta
Valvoja: Moderators
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Huoltosilta
Onko kukaan törmännyt missään kuvan tyyppiseen huoltosiltaan. Korkeus voisi olla esim. luokkaa 40-50 cm. Mahtaako saada mistään valmiina vai pitääkö lähteä ostelemaan rautaa ja suunnittelemaan itse?
- Liitteet
-
- huoltosilta.jpg
- (9.3 KiB) Tiedosto ladattu 3434 kertaa
Biltemastahan saa niitä pukkeja millä yhden kulman saa ajettua ylös niitä vaan joka nukkaa. jos ei muuten onnistu..
- Liitteet
-
- Kuva099_(800_x_600).jpg
- Oma versioni. viel kun vähän loivensin toimii ihan hyvin vara ropaus paikkana.
- (91.27 KiB) Tiedosto ladattu 3423 kertaa
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Sopivat tosin vain corollaan, en sen verta korkeita ettei tähän mennessä ole yksikään alfa noussut niitten päälle. Kaikenlisäksi molempien päiden saaminen pukeille yhtäaikaa on mahdotonta, tämä edellyttäisi että toiset rampit pitäisi saada auton allepiesuli kirjoitti:Biltemastahan saa niitä pukkeja millä yhden kulman saa ajettua ylös

Tuommoista isompaa ramppia ole itsekin miettinyt, ostaa/rakentaa.
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Minun "Corolla" 156 v6 nousee kyllä noille bilteman pukeille. Etupäässä pukit pyörien eteen ja takana pyörien taakse ja peruttamalla ylös. Molempia päitä ei saa noilla yhtäaikaa ylös (vaikka olisi 4 pukkia) koska pukit eivät mahdu takapyörien eteen/etupyörien taakse kuten Epezi jo sanoi.Epezi kirjoitti:Sopivat tosin vain corollaan, en sen verta korkeita ettei tähän mennessä ole yksikään alfa noussut niitten päälle. Kaikenlisäksi molempien päiden saaminen pukeille yhtäaikaa on mahdotonta, tämä edellyttäisi että toiset rampit pitäisi saada auton allepiesuli kirjoitti:Biltemastahan saa niitä pukkeja millä yhden kulman saa ajettua ylöseikä eteen tai taakse.
Tuommoista isompaa ramppia ole itsekin miettinyt, ostaa/rakentaa.
Tämä siis vakioalustalla.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
Tiedä ny sitten, paljonko tommoinen matala pukki auttaa. Mää oon viime aikoina vaan kylmän viileesti tunkannut autoo ylös niin korkeelle, että mahtuu itte alle ja tukenut hyvin puitten/renkaitten yms. varaan.
Just tässä viettänyt pari viikkoa eri hommeleissa Rättärin alla. Raksinut bensatankkia irti kiinni ja ja vaihtanut takatukivarren sekä siivonnut runkoa peräpäästä. Seuraavana nousee kummatkin kyljet ylös vuoron perään ja sitten nokka. Eli sitten on alustan hommat ohi.
Lattialla on paksuhko kynnysmatto, joka ei tosin tykkää kipunoista, käryää perkules inhottavasti. Niin ja haalarit on kyllä suoraan sanoen aika paskaset.
Mutta näillä mennään, mitä on.
Just tässä viettänyt pari viikkoa eri hommeleissa Rättärin alla. Raksinut bensatankkia irti kiinni ja ja vaihtanut takatukivarren sekä siivonnut runkoa peräpäästä. Seuraavana nousee kummatkin kyljet ylös vuoron perään ja sitten nokka. Eli sitten on alustan hommat ohi.
Lattialla on paksuhko kynnysmatto, joka ei tosin tykkää kipunoista, käryää perkules inhottavasti. Niin ja haalarit on kyllä suoraan sanoen aika paskaset.
Mutta näillä mennään, mitä on.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Edellä mainittujen epäkohtien lisäksi ulkona, sorapohjalla ainoa konsti, millä itse olen saanut yhdenkään kulman pukkien päälle, on ollut tunkkaamalla... Pukkien nousukulma on niin jyrkkä että ne vaan liukuu pois alta ellei saa tuettua jollain (mikä on sorapohjalla aika tekemätön juttu). Vai olisko jollain hyviä vinkkejä, ettei tartte ihan vesilintua noilla heittää...?piesuli kirjoitti:Biltemastahan saa niitä pukkeja millä yhden kulman saa ajettua ylös niitä vaan joka nukkaa. jos ei muuten onnistu..
I do my loving in the winter.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Ite olen laittanut vahvat lankut loiventamaan sitä nousukulmaa. Tunkilla la pukeilla pärjää silti kyllä paremmin. Varsinkin jos on kaksi hallitunkkia niin koko etu/takapään saa kerralla ylös ja sitten pukit alle.
Parhaiten nuo rampit toimii varmaan verkonpainoina, kunhan maalaa ne vihreäksi, ettei kalat pelkää.
Parhaiten nuo rampit toimii varmaan verkonpainoina, kunhan maalaa ne vihreäksi, ettei kalat pelkää.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Samasta putiikista löytyvä nelipilarisiltanostin olisi äärimmäisen kiva peli mutta eipä ole saatavilla sen sijoittamiseen tarvittavaa hallia. Tuontyyppistä laitosta aikanaan ruotuväessä käyttäneenä tajusin kuinka autoremonttikin voi oikeasti olla mukavaa kun käytettävissä on kunnon tilat ja vehkeet.Gasolina kirjoitti:E:Onko kellään muuten kokemuksia näistä halvoista 2-pilari nostureista?
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Myös oma "corolla"gtv nousee komiasti,kun maltilla ajaaEpezi kirjoitti:Sopivat tosin vain corollaan, en sen verta korkeita ettei tähän mennessä ole yksikään alfa noussut niitten päälle. Kaikenlisäksi molempien päiden saaminen pukeille yhtäaikaa on mahdotonta, tämä edellyttäisi että toiset rampit pitäisi saada auton allepiesuli kirjoitti:Biltemastahan saa niitä pukkeja millä yhden kulman saa ajettua ylöseikä eteen tai taakse.
Tuommoista isompaa ramppia ole itsekin miettinyt, ostaa/rakentaa.

- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Suunnitelmat alkaa hahmottua. Laittelen kuvia joskus kun tulee valmista. Nosturi olisi hieno, mutta kun talli sattuu olemaan hiekkapohjainen, niin ei oikein toimi ja nosturipaikka on järjestettävissä työn kautta jos sille on tarvis. Noille Bilteman rampeille 156 nousi ollessaan vakio, mdallettuna ei. GTV meni orkkiksena, madallettuna ei. Mareaa en ole kokeille, mutta epäilen, se kun on niin pitkänokkainen ja 147 ei taatusti mene madallettuna.
Mulla olisi halli, tai oikeastaan vaan talli, mutta fyrkkaa uupuuScuderia Rasvanäppi kirjoitti: nelipilarisiltanostin olisi äärimmäisen kiva peli mutta eipä ole saatavilla sen sijoittamiseen tarvittavaa hallia.

Tuota sun piirustusta muokkaamalla tekisin itse seuraavasti; etupään luiskat jäisi pois, takapään pukkeihin tulisi saranat ja etupään pukit olisi irroitettavat/saranoidut ja lukittavat. Sillat itsessään toimisi myös ajosiltoina, siten,että ne laskettaisi etupäästään maahan jolloin auto olisi helppo ajaa loivaa siltaa paikalleen. Etupään voisi sitten nostaa ylös vaikka ns. off-road tunkilla, jossa on pitkä nostoliike. Sitten vaan taittaa etupään jalat alle tueksi ja auto on ylhäällä, eikä maksa paljon. Ymmärsiköhän tästä mitäänKJS kirjoitti:Suunnitelmat alkaa hahmottua.

Giulia Super -69
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Itselläni on ollut suunnitelmissa viritellä 2-pilarinostin järeän teräsrungon päälle, jolloin koko vekotinta voisi siirrellä traktorilla (joko jalaksilla tai irroitettavien pyörien päällä) sopivaan paikkaan. Riittävän korkeata tilaa ei sisältä nostimelle löydy ja ulkona oleva nostin mahdollistaisi paremmin esim. alustapesut, kun ei tarvitsisi pesurin kanssa varoa kastelemasta tallissa olevia muita roippeita. Onko siirrettävää pilarinostinta sattunut kenelläkään silmiin? Esimerkki olisi hyvä nähdä, ennen kuin ryhtyy itse moista loukkua rakentamaan... 
