Rekisterikilpien byrokratiaa
Valvoja: Moderators
Rekisterikilpien byrokratiaa
Tämä tarina menisi melkein osastolle: päivän vitsi...
Kun rekisteröin Spiderin suomeen, tuli siihen ns. lyhyet kilvet koska näin on katsastuskonttorin tietojärjestelmiin tyypitetty.
No eurokilvissähän lyht kilpi tarkoittaa 1 kpl lyhyitä ja 1 kpl niitä korkeita ja kapeita kilpiä. syksyllä en asiaa murehtinut vaan lätkäsin taakse sen normaalinmuotoisen lyhyen kilven ja pidin sitä neliskanttista tuulilasilla.
Nyt kevään tulle huomasin että eihän tuo iso neliskulmainen lätkä sovi mihinkään kohtaan Spiderin keulaa eikä perää. - Siis katsastusasemalle tilaamaan sen korkean kilven tilalle sellaista tavallista...
Yllätys oli suuri ! Laki sanoo että lyhyissä kilvissä autoon kuuluu 1kpl korkeita, 1 kpl tavallisia kilpiä ja on mahdotonta saada kahta kappaletta niitä normaalin muotoisia kilpiä. samoin on mahdotonta saada esimerkiksi jenkkibakuihin kahta sellaista korkean mallista kilpeä.
Spideriin mahtuisi komeasti ihan tavalliset eu-kilvet kolmella numerolla ja kolmella kirjaimella - mutta jälleen kerran, kun auton tyypitys on lyhyille kilville, on mahdotonta saada normaalin kokoisia kilpiä.
Tämä ongelma on vanhemmissa ennen EU-kilpiin siirtymistä rekisteröidyissä autoissa koska tuolloin ns. lyhyet kilvet olivat niitä muuten normaaleita mutta lyhyempiä kilpiä.
Tätä kautta sitten selvittiin tilanteesta niin, että sain tilattua Spideriin lyhyet perinteiset kilvet. Siis ilman EU-tunnusta. Nytpä minulla lienee yksi harvoista tuontiautoista jossa on vanhanmalliset kilvet.
Kyllä syö miestä tämä byrokratia...
Kun rekisteröin Spiderin suomeen, tuli siihen ns. lyhyet kilvet koska näin on katsastuskonttorin tietojärjestelmiin tyypitetty.
No eurokilvissähän lyht kilpi tarkoittaa 1 kpl lyhyitä ja 1 kpl niitä korkeita ja kapeita kilpiä. syksyllä en asiaa murehtinut vaan lätkäsin taakse sen normaalinmuotoisen lyhyen kilven ja pidin sitä neliskanttista tuulilasilla.
Nyt kevään tulle huomasin että eihän tuo iso neliskulmainen lätkä sovi mihinkään kohtaan Spiderin keulaa eikä perää. - Siis katsastusasemalle tilaamaan sen korkean kilven tilalle sellaista tavallista...
Yllätys oli suuri ! Laki sanoo että lyhyissä kilvissä autoon kuuluu 1kpl korkeita, 1 kpl tavallisia kilpiä ja on mahdotonta saada kahta kappaletta niitä normaalin muotoisia kilpiä. samoin on mahdotonta saada esimerkiksi jenkkibakuihin kahta sellaista korkean mallista kilpeä.
Spideriin mahtuisi komeasti ihan tavalliset eu-kilvet kolmella numerolla ja kolmella kirjaimella - mutta jälleen kerran, kun auton tyypitys on lyhyille kilville, on mahdotonta saada normaalin kokoisia kilpiä.
Tämä ongelma on vanhemmissa ennen EU-kilpiin siirtymistä rekisteröidyissä autoissa koska tuolloin ns. lyhyet kilvet olivat niitä muuten normaaleita mutta lyhyempiä kilpiä.
Tätä kautta sitten selvittiin tilanteesta niin, että sain tilattua Spideriin lyhyet perinteiset kilvet. Siis ilman EU-tunnusta. Nytpä minulla lienee yksi harvoista tuontiautoista jossa on vanhanmalliset kilvet.
Kyllä syö miestä tämä byrokratia...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Edelleenkään ei ole pakko ottaa eurokilpiä, jos ei halua. Kaveri rekisteröi autonsa syksyllä ja sai normaalit kilvet. Auto tosin on 3+3 kilvillä, mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa
. Meet vaatimaan normaalit kilvet ilman mitään EU-logoja.
E:
oliskohan kannattanut lukea loppuun asti 

E:


Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Lyhyet kilvet mullekin tuli GTV:hen, vaan eiväthän ne siihen sovi. Pyysin sitten ihan tavalliset 3+3-kilvet ja sellaiset sain, eivät puhuneet mitään mistään tyypityksistä.
Autosta tuli sitten laakista kolmoskilpinen; yhdet saksankilvet, yhdet suomikilvet jotka eivät sopineet paikalleen ja sitten nuo lopulliset kilvet. Lyhyiden kilpien tunnuksella varustetut normaalikokoiset olisi ilmeisesti saanut tilauksella, mutta rekisteröinti oli jo siirtynyt niin pitkään etten jaksanut enää odottaa. Vaan mahtaako tuolla olla merkitystä, tunnusten kirjauspäivästä kyllä näkee ettei autoa ole poistettu rekisteristä kolarin tms. vuoksi.
Autosta tuli sitten laakista kolmoskilpinen; yhdet saksankilvet, yhdet suomikilvet jotka eivät sopineet paikalleen ja sitten nuo lopulliset kilvet. Lyhyiden kilpien tunnuksella varustetut normaalikokoiset olisi ilmeisesti saanut tilauksella, mutta rekisteröinti oli jo siirtynyt niin pitkään etten jaksanut enää odottaa. Vaan mahtaako tuolla olla merkitystä, tunnusten kirjauspäivästä kyllä näkee ettei autoa ole poistettu rekisteristä kolarin tms. vuoksi.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Rekisterikilpien byrokratiaa
Faijakin otti suoraan vanhanmalliset, ihan pyytämällä sai. IMO näyttää tyhmältä esim. yli 10v autossa jotkut eurokilvetSpiderman kirjoitti:Nytpä minulla lienee yksi harvoista tuontiautoista jossa on vanhanmalliset kilvet.

- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Rekisterikilpien byrokratiaa
Tämä oli juuri syy siihen, miksi itsekin halusin ehdottomasti vanhat kilvet kiinni.Rolle kirjoitti:Faijakin otti suoraan vanhanmalliset, ihan pyytämällä sai. IMO näyttää tyhmältä esim. yli 10v autossa jotkut eurokilvetSpiderman kirjoitti:Nytpä minulla lienee yksi harvoista tuontiautoista jossa on vanhanmalliset kilvet.
Homma ei vaan kohdallani mennyt ihan käsikirjoituksen mukaan.
Katsastusasemalla huomautin valehtelematta neljä kertaa kahden käyntikerran aikana, että vanhoja pitäis...
No kun kilvet sitten tulivat, olivat ne kuitenkin EU -mallia ja rekisteriotteessa oli tietysti näiden kilpien tieto.
Muutaman vähemmän mairittelevan kommenttini jälkeen täti kaivoi laatikosta vanhat kilvet ja Alfa rekisteröitiin näihin kilpiin.
Loppu hyvin kaikki hyvin paitsi tämän seurauksena rekisteriotteeseen jäi tietysti merkintä ekoista eu-kilvistä.
Re: Rekisterikilpien byrokratiaa
[quote="Spiderman"]
Kun rekisteröin Spiderin suomeen, tuli siihen ns. lyhyet kilvet koska näin on katsastuskonttorin tietojärjestelmiin tyypitetty.
[/quote]
Itsellä lienee nyt edessä sama tilanne: Ilmeisesti tyrkyttävät korkeaa kilpeä etupuskuria varten - ja sitä en kyllä missään nimessä haluaisi!
Siis: eikö todellakaan ole mahdollisuutta saada Spideriin tavallisia pitkiä kilpiä????
Kun rekisteröin Spiderin suomeen, tuli siihen ns. lyhyet kilvet koska näin on katsastuskonttorin tietojärjestelmiin tyypitetty.
[/quote]
Itsellä lienee nyt edessä sama tilanne: Ilmeisesti tyrkyttävät korkeaa kilpeä etupuskuria varten - ja sitä en kyllä missään nimessä haluaisi!
Siis: eikö todellakaan ole mahdollisuutta saada Spideriin tavallisia pitkiä kilpiä????
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Niin kai sitten... jostakin ihmeen lakiteknisestä kommervenkistä johtuen vai?!?Pablo Honey kirjoitti:... vanhanmalliset lyhyet kilvet ilman eu-merkintöjä...
Todellisuudessahan Spiderin keulaan mahtuisi vaikka minkälainen EU-kilpi esimerkiksi tommoinen 180-senttinen, missä olisi vaikka kaikkien maiden liput...
Mutta "joku" on päättänyt, että siinä pitää olla "lyhyt" kilpi - ja sitten näkee niitä neliömäisiä hirvityksiä - Pininfarina kääntyisi haudassaan, jos olisi elossa!
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Minunkin pitäisi lähteä konttorille kyselemään, ellei jollain ole täällä varmaa tietoa. Minulla on alkuperäiset kilpitelineet mallia USA. Eli takakilpiteline on aavistuksen liian korkea suomikilvelle. Itse ajattelin yrittää saada lyhyet kilvet joista taakse tulisi tuo neliskanttinen merkit päällekkäin oleva. Ongelma vain on, saako tuota mallia mustaphjaisena valkeilla merkeillä. Sehän muistuttaisi jonkin verran vanhaa italialaista takakilpeä.
Normaali MR-kilvethän on 5-merkkiset ja vanhan malliset lyhyet. Silloin vain taakse pitää tehdä jotain rosteritaustapelti viritelmiä, että saa kilven pysymään telineessä.
Tosin tuon alkuperäisen kilpivalonkin kanssa saa varmaan keskustella tovin aikaa. Se kun näyttää kirkasta valoa myös taaksepäin.
Eipä tässä tosin mitään kiirettä ole. Hyvällä tuurilla voisi ensi loppu kesästä ehtiä kilpiin, tai sitten keväällä 2008.
Normaali MR-kilvethän on 5-merkkiset ja vanhan malliset lyhyet. Silloin vain taakse pitää tehdä jotain rosteritaustapelti viritelmiä, että saa kilven pysymään telineessä.
Tosin tuon alkuperäisen kilpivalonkin kanssa saa varmaan keskustella tovin aikaa. Se kun näyttää kirkasta valoa myös taaksepäin.
Eipä tässä tosin mitään kiirettä ole. Hyvällä tuurilla voisi ensi loppu kesästä ehtiä kilpiin, tai sitten keväällä 2008.
Ja siltä varalta, että joku joskus tulevaisuudessa etsii tämän viestiketjun kautta vastauksia niin tässä yksi tapauskuvaus:
Spiderin rekisteröintikatsastuksessa autolleni määriteltiin automaattisesti lyhyt rekisteritunnus ja ns. "lyhyet kilvet" eli yksi normaalimallinen pitkä EU-kilpi ja yksi neliömäinen korkea rekisterikilpi. Näitä kilpiä ei ole mahdollista saada molempia pitkinä.
Koska korkea kilpi ei mielestäni istu ollenkaan Spiderin keulaan, mahdollisuudet ovat katsastuskonttorin mukaan
joko
tilata autolle annetulla rekisteritunnuksella uudet kilvet lisähintaan 27,50 e ilman EU-tunnuksia, jolloin kilvet ovat normaalikorkuiset, mutta lyhyemmät
tai
ottaa autolle rekisteröitäessä uusi rekisteritunnus, jolloin autoon saa kaksi pitkää EU-kilpeä.
Spiderin rekisteröintikatsastuksessa autolleni määriteltiin automaattisesti lyhyt rekisteritunnus ja ns. "lyhyet kilvet" eli yksi normaalimallinen pitkä EU-kilpi ja yksi neliömäinen korkea rekisterikilpi. Näitä kilpiä ei ole mahdollista saada molempia pitkinä.
Koska korkea kilpi ei mielestäni istu ollenkaan Spiderin keulaan, mahdollisuudet ovat katsastuskonttorin mukaan
joko
tilata autolle annetulla rekisteritunnuksella uudet kilvet lisähintaan 27,50 e ilman EU-tunnuksia, jolloin kilvet ovat normaalikorkuiset, mutta lyhyemmät
tai
ottaa autolle rekisteröitäessä uusi rekisteritunnus, jolloin autoon saa kaksi pitkää EU-kilpeä.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Ihan kosmeettisista syistä noita vanhoja lyhyitä pyysin. 156:n etukilven paikkahan on sellaiselle kuin tehty. Taakse toki menisi pitkä eu-kilpikin.Alfieri kirjoitti:Niin kai sitten... jostakin ihmeen lakiteknisestä kommervenkistä johtuen vai?!?
Minä tosiaan mainitsin asiasta jo rekisteröintikatsastuksen yhteydessä, joten mulle ei ehditty edes tyrkyttää mitään neliökilpiä, ja tunnuskin (3+2) valittiin sitten sen perusteella.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Elikäs. Rekisteröintikatsastin tuon 75:n kolme kuukautta sitten. 150e kitoos eikä autolle tehty muuta kuin 100% normaali katsastus koska ei mennyt läpi eli maksoin hinnan x3. No tämähän on normaalia suomessa. Eilen katsastin auton uudestaan eikä mennyt läpi, eli tälläkin kertaa tehtiin 100% normaali katsastus ja tästä perittiin tällä kertaa 79e. (olisi pitänyt olla 47e normaalikatsastus) Kertokaas foorumin laintuntijat että onkohan täysin laillista toimintaa periä totaalisen normaalista katsastuksesta toisellakin kertaa lisää, syystä että haluavat kutsua sitä rekisteröintikatsastukseksi mitä se ei ole.
Normaalisti kaupanteossa kyseinen taktiikka väittää tuotetta aivan toiseksi ei oikeuta perimään toistuvasti tuplahintaa
Normaalisti kaupanteossa kyseinen taktiikka väittää tuotetta aivan toiseksi ei oikeuta perimään toistuvasti tuplahintaa

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Se että ensin tekemäni rekisteröintikatsastus ei ole mennyt läpi, mutta mitään rekisteröintiä ei näillä kummallakaan rekisteröintikatsastuksella ole tapahtunut niinkuin mainitsin, eli mitään hirveän järkevää syytä sille että auto rekisteröintikatsastetaan kahteen kertaan rekisteröimättä sitä ei ole, mikä on minusta outoa. Peräti mahdollisesti perätöntä rahastusta.Epezi kirjoitti:mikä siis oli tämä heidän syy kutsua sitä rekisteröintikatsastukseksi?gYdEbUh kirjoitti:syystä että haluavat kutsua sitä rekisteröintikatsastukseksi mitä se ei ole.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
No eipä tuossa sitten mitään ihmeellistä. Rekisteröintikatsastus vaan on pakko suorittaa tuontiautolle (katsastus ei sinäänsä eroa mitenkään normaali katsastuksesta, muuta kuin nimeltään ja hinnaltaan), ja jos ensimmäinen ei ole mennyt läpi ja korjauaika on mennyt pitkäksi niin katsastus täytyy suorittaa uudelleen, oli kyseessä sitten rekisteröintikatsastus tai normaali katsastus.
Paska käytäntö, mutta minkäs teet.
Paska käytäntö, mutta minkäs teet.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Se nimenomaan eroaa siinä että auto rekisteröidään eli laitetaan tietoja rekisteriin, tästä pienestä hetkestä mitä tietoja koneelle laitetaan saadaan maksaa sadan euron palkkio, eli eräs niin monista 'autoveroista'. Jos tätä pientä hetkeä ei ole niin kusetus on aivan selvä. Se suojeleeko joku laki tätä kusetusta on asia mikä minua kiinnostaa. Jos auto rekisteröidään kaksi kertaa muttei sitä kertaakaan rekisteröidä niin tilanne ei ole täysin johdonmukainen : )Epezi kirjoitti:No eipä tuossa sitten mitään ihmeellistä. Rekisteröintikatsastus vaan on pakko suorittaa tuontiautolle (katsastus ei sinäänsä eroa mitenkään normaali katsastuksesta, muuta kuin nimeltään ja hinnaltaan), ja jos ensimmäinen ei ole mennyt läpi ja korjauaika on mennyt pitkäksi niin katsastus täytyy suorittaa uudelleen, oli kyseessä sitten rekisteröintikatsastus tai normaali katsastus.
Paska käytäntö, mutta minkäs teet.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Onko siis mielestäsi kusetus kyseessä, jos laskutetaan kokonaisuudesta?
Pitäisikö siis kassan palauttaa rahaa, jos autosi ei läpäise katsastusta, jolloin rekisteröintiä ei voi tehdä?
Ei millään pahalla, mutta tulee mieleen Pirkka-mainos.
Pitäisikö siis kassan palauttaa rahaa, jos autosi ei läpäise katsastusta, jolloin rekisteröintiä ei voi tehdä?
Ei millään pahalla, mutta tulee mieleen Pirkka-mainos.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Kilven paikasta
Edellinen Spiderini omistaja kertoi, että katsastusmies oli vaatinut etukilven siirtoa sivusta (pidikkeen paikasta) suoraan keskelle, 'koska rekisterikilven pitää olla edessä keskellä'. Viimeksi kun katsastuksessa asiaa kysyin sain ihmettelevät katseen lisäksi kommentin katsastusinssin kollegan ammattitaidosta. 'Jos kilven pikaa pidikkeineen on sivussa, se on sivussa eikä sitä pidä muuttaa. Vaihda vaan kilpi takaisin sivuun'.
Vielä en ole vaihtanut, tiedä vaikka toisella asemalla on eri käsitys asiasta.
Vielä en ole vaihtanut, tiedä vaikka toisella asemalla on eri käsitys asiasta.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Autoahan ei rekisteröidä ennekuin se on läpäissyt rekisteröintikatsastuksen. Eli kun autosi ei ensimmäisellä kerralla läpäissyt rekisteröintikatsastusta, ja toit auton uudestaan katsastukseen oli se edelleen poissa rekisteristä, jolloin tietenkin suorittavat rekisteröintikatsastuksen uudestaan.
Tämä on ihan perusteltua ja ymmärrettävää, ongelmia varten on olemassa se kuukauden "autonkorjausaika"
Jos haluat oikeuteen mennä tappelemaan niin tappele mielummin koko rekisteröintikatsastuksen pakollisuudesta
Mielestäni toisessa EU maassa saatu katsastusleima pitäisi myöskin päteä täällä ilman mitään tarkastuksia. Poislukien englanti, josta tuotujen autojen etuvalot täytyy yleensä vaihtaa oikeanpuoleista liikennettä vastaaviksi.
Tämä on ihan perusteltua ja ymmärrettävää, ongelmia varten on olemassa se kuukauden "autonkorjausaika"

Jos haluat oikeuteen mennä tappelemaan niin tappele mielummin koko rekisteröintikatsastuksen pakollisuudesta

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kilven paikasta
Muutama laiton 156:nen sitten liikenteessälambretta kirjoitti:'koska rekisterikilven pitää olla edessä keskellä'.

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kirjoittelet täyttä puutaheinää.. aika yleistä nykyään koskien minun rustaamia viestejä.Otsosmi kirjoitti:Onko siis mielestäsi kusetus kyseessä, jos laskutetaan kokonaisuudesta?
Pitäisikö siis kassan palauttaa rahaa, jos autosi ei läpäise katsastusta, jolloin rekisteröintiä ei voi tehdä?
Ei millään pahalla, mutta tulee mieleen Pirkka-mainos.
Lisäksi: En katsastanut autoa että se menisi läpi, vaan että se olisi laillinen kulkine kuukauden, ja että saisin nykyisen vikalistan.
E: Tämä on neljäs auto minkä rekisteröintikatsastutan suomeen, eikä ole yhtäkään jonka viat olisin kuukaudessa korjannut,

Viimeksi muokannut gYdEbUh, 30 Loka 2008, 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Älä nyt gYdEbUh henkilökohtasesti ota, jos kerron ajoittain mielipiteeni.
Onko autot reputettu samoista asioista kummallakin käynnillä, vai onko kyseessä jokin eri vika? Jos eri viat, niin silloin rupeaisin itse lämpenemään. En pidä itseäni 'asiantuntijana', mutta mielestäni jokainen taho saa hinnoitella tuotteensa niin kuin tahtoo, kunhan kuvaus vastaa ostettua tuotetta.

Onko autot reputettu samoista asioista kummallakin käynnillä, vai onko kyseessä jokin eri vika? Jos eri viat, niin silloin rupeaisin itse lämpenemään. En pidä itseäni 'asiantuntijana', mutta mielestäni jokainen taho saa hinnoitella tuotteensa niin kuin tahtoo, kunhan kuvaus vastaa ostettua tuotetta.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
minun käsittääkseni sen kuukauden ajoaikaa saa vain siinä tapauksessa jos menet katsastamaan viimmetingassa auton leiman ollessa vielä voimassa ja siinä vaiheessa pomppaa.
mielestäni on ihan normaalia ja hyväksyttävää tuo rahastus jos menet rekisteröintikatsastamaan ja vikoja ilmenee jonka takia ei tule leimaa, kilpiä ja ajo-oikeutta->joudut suorittamaan rekisteröintikatsastuksen uudestaan...
mielestäni on ihan normaalia ja hyväksyttävää tuo rahastus jos menet rekisteröintikatsastamaan ja vikoja ilmenee jonka takia ei tule leimaa, kilpiä ja ajo-oikeutta->joudut suorittamaan rekisteröintikatsastuksen uudestaan...
Jos nyt oikein muistan, niin rättärin kanssa kävi toukokuussa niin, että menin siirtämään 1. autoa omiin nimiin = rekisteröintikatsastamaan
2. Ottamaan liikenteeseen eli katsastamaan
No tuli hylky eli korjauskehotus ja ottivat paperit konttorille ja lupasivat valmistella rekisteröinnin. Maksu katsastusmaksu
Seuraavalla kerralla suorittivat
1. Katsastuksen. Uusi katsastusmaksu.
2. Rekisteröintikatsastuksen. Rekisteröintikatsastusmaksu plus kilvet, vaikka olivatkin autossa jo valmiina ( uudet olis olleet mallia FIN ja en halunnut)
Hassuinta oli se, kun kävin tossa kyselemässä 2 kk myöhemmin muitten autojen katsastamisesta, niin yhtäkkiä selviski, että rättäri pitäisi katsastaa uudestaan, kun ens käyttöön otto päivä 00 ja rekkarin loppu 1.
Tekivät uudet paperit (huom Ihan Ilmaiseksi) vedoten juuri tähän katsastuksen voimassaoloaikaan ja korjaus tehtiin vielä eri asemalla. Eli käyttöönottopäiväksi muutettin 6 / 08 ja seuraava katsastus vuoden päästä.
Kyllä nää koukerot on ihan poliitikkojen syytä tai sen demokraattisesti valitun virkamiehistön pitkästymistä vastaan käytettyä mielikuvitusta laatia asioista mitään ymmärtämättä lakiesityksiä niistä mitään ymmärtämättömille edustajille.
Sitä saa, mitä tilaa, vaikka näkösensä edustajat. Tarja hymiö.
2. Ottamaan liikenteeseen eli katsastamaan
No tuli hylky eli korjauskehotus ja ottivat paperit konttorille ja lupasivat valmistella rekisteröinnin. Maksu katsastusmaksu
Seuraavalla kerralla suorittivat
1. Katsastuksen. Uusi katsastusmaksu.
2. Rekisteröintikatsastuksen. Rekisteröintikatsastusmaksu plus kilvet, vaikka olivatkin autossa jo valmiina ( uudet olis olleet mallia FIN ja en halunnut)
Hassuinta oli se, kun kävin tossa kyselemässä 2 kk myöhemmin muitten autojen katsastamisesta, niin yhtäkkiä selviski, että rättäri pitäisi katsastaa uudestaan, kun ens käyttöön otto päivä 00 ja rekkarin loppu 1.
Tekivät uudet paperit (huom Ihan Ilmaiseksi) vedoten juuri tähän katsastuksen voimassaoloaikaan ja korjaus tehtiin vielä eri asemalla. Eli käyttöönottopäiväksi muutettin 6 / 08 ja seuraava katsastus vuoden päästä.
Kyllä nää koukerot on ihan poliitikkojen syytä tai sen demokraattisesti valitun virkamiehistön pitkästymistä vastaan käytettyä mielikuvitusta laatia asioista mitään ymmärtämättä lakiesityksiä niistä mitään ymmärtämättömille edustajille.
Sitä saa, mitä tilaa, vaikka näkösensä edustajat. Tarja hymiö.
Viimeksi muokannut Laku, 31 Loka 2008, 08:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
BMW:n tapauksessa sain kuukauden ajo- / korjausiakaa rekisteröintikatsastuksessa. Tosin en kyllä pysty 100% varmasti muistamaan, oliko sakemannien leima ummessa (eipä se tainnut siihen aikaan mitään vaikuttaa). Jos autoa ei sen kuukauden aikana korjaa / korjauta niin lienee syytä katsoa peiliin eikä valittaa uusintakatsastuksen hinnasta.
Mielestäni melkolailla sama, kun valittaisi huoltoaseman pitäjälle joka velottaa joka tankkauksesta, vaikka viimeviikolla tankkasin ja ihan täyteen vieläpä.
Mielestäni melkolailla sama, kun valittaisi huoltoaseman pitäjälle joka velottaa joka tankkauksesta, vaikka viimeviikolla tankkasin ja ihan täyteen vieläpä.

VMP
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tämähän on aivan normaalia touhua. Viet autosi rekisteröinti katsastukseen, jota ajoneuvo ei läpäise - ei kilpiä, ei katsastusta.
Sitten saat lapun josta näet viat, korjaat ja varaat taas ajan rekisteröinti katsastukseen - koska autosi ei läpäissyt edellistä kertaa, siinä ei ole leima voimassa, joten uusiksi koko homma. Jos nyt on ilmennyt vikoja jota inssi ei huomannut edellisellä kerralla, saat taas lähetteen uuteen leimaan. Haisee oravanpyörältä. Jaa että miksikö näin - olisiko syynä se rekisteröinti sana. Siinä leimassa, kun ei saa olla mitään sanomista - jopa varapyörä ja varoituskolmio on löydyttävä. Tunkkia taasen ei.
Henk.koht taistelin gtv:n leimaa kauan. Katastettiin oulussa, jälkitarkastus mansessa. Hinta jt:lle oli pieni, mutta leimatarkastus tehtiin kokonaan uusiksi. Kun sitä konttoria ei saa vaihtaa kesken leiman, edes konttoriryhmää vaihtamatta.
Sitten saat lapun josta näet viat, korjaat ja varaat taas ajan rekisteröinti katsastukseen - koska autosi ei läpäissyt edellistä kertaa, siinä ei ole leima voimassa, joten uusiksi koko homma. Jos nyt on ilmennyt vikoja jota inssi ei huomannut edellisellä kerralla, saat taas lähetteen uuteen leimaan. Haisee oravanpyörältä. Jaa että miksikö näin - olisiko syynä se rekisteröinti sana. Siinä leimassa, kun ei saa olla mitään sanomista - jopa varapyörä ja varoituskolmio on löydyttävä. Tunkkia taasen ei.
Henk.koht taistelin gtv:n leimaa kauan. Katastettiin oulussa, jälkitarkastus mansessa. Hinta jt:lle oli pieni, mutta leimatarkastus tehtiin kokonaan uusiksi. Kun sitä konttoria ei saa vaihtaa kesken leiman, edes konttoriryhmää vaihtamatta.
..ammattina autoslalom..