Katalysaattori
Valvoja: Moderators
Katalysaattori
Onko kokemuksia päästö-ongelmista? Tyhjäkäynnillä CO seilaa
0,02 ja 3,2 välillä - HC ei laske alle 100 vaan pyörii 200-400 välein.
Kierroksilla CO nousee reipaasti yli 3,0 HC vastaavasti laskee alle
100. Tulpat ja sytytys kunnossa - kone käy täysin tasaisesti.
Onko mielestänne katti tullut tiensä päähän?
0,02 ja 3,2 välillä - HC ei laske alle 100 vaan pyörii 200-400 välein.
Kierroksilla CO nousee reipaasti yli 3,0 HC vastaavasti laskee alle
100. Tulpat ja sytytys kunnossa - kone käy täysin tasaisesti.
Onko mielestänne katti tullut tiensä päähän?
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
katalysaattori
Joo,katti se oli.
Mittautin lähikorjaamolla neljä eri kertaa päästöt.
1. päästöt esim. co eli häkä seilasi 2-3,0 prosentin luokassa.
2. vaihdettiin uudet tulpat vaikka entiset (Lodget) olivat mielestäni
puhtaat. Ei silti päästöt oleellisesti parantuneet.
3. Irroitin lamdan, puhdistin ja laitoin takaisin. Päästöt edelleen pielessä
mutta seilaus arvoilla edelleen suuri. Kierroksilla parani hc eli hiilivety
jo alle 100
4. Oletus että, katti tiensä päässä. Sydän kylmänä Pohjanmaalta Nurmon
Hajottamosta riskiostos käytetty katti (alkuperäisosa)jossa lamda kin-
ni. Vanha katti pois, oli muuten hitsaamalla passattu tarvike-katti.
Varaosakatti tilalle---- taas sama tilanne, päästöt liian korkeat PRKL..
Varaosakatista väkerrettiin kiinniruostunut lamda irti ( kierteet katista
samalla rikki) ja kierteiden korjaus.
Tarvikekatista lamda kiinni ja päästömittaus VIHDOINKIN
Mittautin lähikorjaamolla neljä eri kertaa päästöt.
1. päästöt esim. co eli häkä seilasi 2-3,0 prosentin luokassa.
2. vaihdettiin uudet tulpat vaikka entiset (Lodget) olivat mielestäni
puhtaat. Ei silti päästöt oleellisesti parantuneet.
3. Irroitin lamdan, puhdistin ja laitoin takaisin. Päästöt edelleen pielessä
mutta seilaus arvoilla edelleen suuri. Kierroksilla parani hc eli hiilivety
jo alle 100
4. Oletus että, katti tiensä päässä. Sydän kylmänä Pohjanmaalta Nurmon
Hajottamosta riskiostos käytetty katti (alkuperäisosa)jossa lamda kin-
ni. Vanha katti pois, oli muuten hitsaamalla passattu tarvike-katti.
Varaosakatti tilalle---- taas sama tilanne, päästöt liian korkeat PRKL..
Varaosakatista väkerrettiin kiinniruostunut lamda irti ( kierteet katista
samalla rikki) ja kierteiden korjaus.
Tarvikekatista lamda kiinni ja päästömittaus VIHDOINKIN
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
katalysaattori
Kun olen paininut katalysaattori-homman kanssa niin, neuvoja tuli
sekä tutuilta ja ammattilaisilta. Voi kyllä sanoa että, Alfassa ainakin
alkuperäiskatti olisi kyllä paras ratkaisu---- mutta se hinta jopa
4-500 euroa. Kannattaako yleensä käyttöautoon uhrata sitä summaa,
jos auto itsessään on vaikkapa 1000 euron luokkaa. Minun tapauksessani
onnistuin saamaan originaalikatin 170 eurolla romuttamosta jossa kuites-
kin oli risa lambda ( Huom. nyt tuli oikeinkirjoituskin kohdalleen).
Kyllä kaikissa hyvinvarustetuissa varaosaliikkeissä on tarvikekatteja.
Hinnat alkavat 130 eurosta ylöspäin. Laatu on aina kai hinnan mukaan.
Vaikeutena kai on sopivuus. Joutuu ehkä hitsailemaan putkia ja laippoja.
Mielestäni Motonetin katit ovat siinä missä muutkin.
Nyt vielä saamani neuvo; katti kai tuhoutuu -erityisesti halvat- jos
lambdassa tai putkistossa on vikaa, sytytys pielessä tai tulpat huonoja.
Niissä tapauksissa taitaa olla niin että joka katsastukseen pitää uusia
noita lambdoja ja katteja.
sekä tutuilta ja ammattilaisilta. Voi kyllä sanoa että, Alfassa ainakin
alkuperäiskatti olisi kyllä paras ratkaisu---- mutta se hinta jopa
4-500 euroa. Kannattaako yleensä käyttöautoon uhrata sitä summaa,
jos auto itsessään on vaikkapa 1000 euron luokkaa. Minun tapauksessani
onnistuin saamaan originaalikatin 170 eurolla romuttamosta jossa kuites-
kin oli risa lambda ( Huom. nyt tuli oikeinkirjoituskin kohdalleen).
Kyllä kaikissa hyvinvarustetuissa varaosaliikkeissä on tarvikekatteja.
Hinnat alkavat 130 eurosta ylöspäin. Laatu on aina kai hinnan mukaan.
Vaikeutena kai on sopivuus. Joutuu ehkä hitsailemaan putkia ja laippoja.
Mielestäni Motonetin katit ovat siinä missä muutkin.
Nyt vielä saamani neuvo; katti kai tuhoutuu -erityisesti halvat- jos
lambdassa tai putkistossa on vikaa, sytytys pielessä tai tulpat huonoja.
Niissä tapauksissa taitaa olla niin että joka katsastukseen pitää uusia
noita lambdoja ja katteja.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
155:sen päästöt ylhäällä
Tänään mittailtiin päästöjä alfasta . HC ja CO koholla .
Mitattiin että lamda pelaa (ei ole kuin vuoden vanha) .
Mitattiin käryt ennen ja jälkeen katin,lähes samat arvot .
Tultiin siihen tulokseen että katti on pasana , ELI .
Ajattelin ostaa jonkunnäköisen "racing-katin" , mistä kannattais ostaa ja onko kokemuksia vaikuttaako mihinkään verrattuna vakio-kattiin ?
Mitattiin että lamda pelaa (ei ole kuin vuoden vanha) .
Mitattiin käryt ennen ja jälkeen katin,lähes samat arvot .
Tultiin siihen tulokseen että katti on pasana , ELI .
Ajattelin ostaa jonkunnäköisen "racing-katin" , mistä kannattais ostaa ja onko kokemuksia vaikuttaako mihinkään verrattuna vakio-kattiin ?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jenkkilässä valmistettavan magnaflowin yleismallinkatit näyttäisi olevan netin perusteella kovassa huudossa, luulisin että hinta/laatusuhde on kohdillaan.
http://scshop.shop.wosbee.com/Published ... eePage=351
maahantuoja: http://www.maattala.fi/
omassa alfassa on tuo 2.5" lähdöillä varsutettu Highflow malli ja ei ahdista putkisto kyllä ollenkaan..
http://scshop.shop.wosbee.com/Published ... eePage=351
maahantuoja: http://www.maattala.fi/
omassa alfassa on tuo 2.5" lähdöillä varsutettu Highflow malli ja ei ahdista putkisto kyllä ollenkaan..
Viimeksi muokannut 90, 29 Loka 2008, 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
joo,tollasen vois tilata . Mun oma putkisto on 2,25" , eli pitäskö tilata sitten se , vai menisköhän toi 2,5" siihen päälle nätisti et sais hitsattua helposti90 kirjoitti:jenkkilässä valmistettavan magnaflowin yleismallinkatit näyytäisi olevan netin perusteella kovassa huudossa, luulisin että hinta/laatusuhde on kohdillaan.
http://scshop.shop.wosbee.com/Published ... eePage=351
maahantuoja: http://www.maattala.fi/
omassa lafassa on tuo 2.5" lähdöillä varsutettu Highflow malli ja ei ahdista putkisto kyllä ollenkaan..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
0.25 tuuman heittohan tekee milleissä 6.35 joten luulisi istahtavan sopivasti tuon 2.25" putken päälle, n 3mm jää tyhjää/sivu..
Viimeksi muokannut 90, 29 Loka 2008, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
joo-o, täytyy tilata .
Tässä arvoja:
Ennen kattia:
CO = 0.4
HC = 174
Katin jälkeen:
CO = 0.44
HC = 183
Ja virallisessa mittauksessa tuli tälläiset:
*Joutokäyntimittaus
-Pyörintänop = 840rpm
-Lambda = 1.002
-CO = 0.078
-CO2 = 15.03
-HC = 183
-O2 = 0.35
*Korotettu joutokäynti
-Pyörintänop = 2320rpm
-Lambda = 1.002
-CO = 0.345
-CO2 = 14.67
-HC = 173
-O2 = 0.45
Eli molemmissa HC ylittyy , eli palamaton bensa ?
CO kierroksilla yli , eli hiilimonoksidi .
Tässä arvoja:
Ennen kattia:
CO = 0.4
HC = 174
Katin jälkeen:
CO = 0.44
HC = 183
Ja virallisessa mittauksessa tuli tälläiset:
*Joutokäyntimittaus
-Pyörintänop = 840rpm
-Lambda = 1.002
-CO = 0.078
-CO2 = 15.03
-HC = 183
-O2 = 0.35
*Korotettu joutokäynti
-Pyörintänop = 2320rpm
-Lambda = 1.002
-CO = 0.345
-CO2 = 14.67
-HC = 173
-O2 = 0.45
Eli molemmissa HC ylittyy , eli palamaton bensa ?
CO kierroksilla yli , eli hiilimonoksidi .
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Nyt on katti kiinnes . Tilasin siis tuon 2,5" kokoisen .
Siellä oli vanha katti 2" , eli pienempi kuin orkkis putki (2,25") .
Ja myös lambda-anturin kohdalla oleva "neliön muotoinen putki" oli hitsattu päät umpeen ja päästä lähti 2" putki .
Laikkakoneella poikki ja suoraan 2,5" putkeen (kattiin) kiinni .
Tuntuis et vetää paremmin ja myös kivat kananmunahajut tuli kun käväsin motarilla .
Siellä oli vanha katti 2" , eli pienempi kuin orkkis putki (2,25") .
Ja myös lambda-anturin kohdalla oleva "neliön muotoinen putki" oli hitsattu päät umpeen ja päästä lähti 2" putki .
Laikkakoneella poikki ja suoraan 2,5" putkeen (kattiin) kiinni .
Tuntuis et vetää paremmin ja myös kivat kananmunahajut tuli kun käväsin motarilla .