Alfa Romeo 166
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
- Paikkakunta: Helsinki
Alfa Romeo 166
Olen harkinnut nyt tuollaista Alfa Romeo 166:n ostamista. Miten mahtaa olla noiden ko. auton varaosien saatavuus Suomessa? Entä minkälainen on yleensä 166:n luotettavuus ja tekniikan kestävyys? Mitä kannatta huomioida autoa ostettaessa?
Kiitokset etukäteen vastauksistanne.
Kiitokset etukäteen vastauksistanne.
Mahtavahan tuo on ajaa ja osia kyllä löytyy.. 2kk olen tuo omistanut (voipi olla yksilö) mutta vähän on meinannut olla vikaa ainakin verrattaen 156seen joka on toiminut kun unelma parisen vuotta.. en silti missään tapauksessa hauku.... ihan varteen otettava vaihto ehto jos uudenmpaa alfaa harkitsee...Epezi kirjoitti:166:sesta olen saanut erittäin luotettavan kuvan, omistajat kuitenkin kertonevat lisää.
Pari kuukautta todella tyytyväisenä omistanu 166:en. Erinomainen ajettavuus ja 3 litran V6:ella liikkuu ripeästi tarvittaessa. En ainakaan vielä ole huomannut mitään vikaa. Todella laadukkaan ja jämäkän oloinen peli. Suosittelen! =)
Faija omisti 166:en Twin Sparkilla n.5 vuotta. Ainoat ongelmat oli lukkojen kanssa, ja ilmi ja ajoituksenmuunnin menivät vaihtoon. Muuten ainoastaan ns.normi kulutusosia vaihdettiin.
Faija omisti 166:en Twin Sparkilla n.5 vuotta. Ainoat ongelmat oli lukkojen kanssa, ja ilmi ja ajoituksenmuunnin menivät vaihtoon. Muuten ainoastaan ns.normi kulutusosia vaihdettiin.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Hyvä auto 2 ja puolen vuoden kokemuksella.
Ostaessa kannattaa katsoa normipaikat kuten käytetystä yleensäkin. Itse katsoisin lisäksi, että vilkkuviiksi palauttaa vilkun eli jos ei palauta niin kannattaa vaatia kuntoon. Itse ostin (ex- TS 166) omani vaajaa 80 tkm mittariss ja siihen oli viiksi vaihdettu - kustantaa usemman satasen, jos joutuu itse hommaan. Sen lisäksi, jos kuuluu kuopissa kolinaa varsinkin takaa niin tsekkaa kallistuksen vakaajan kumihelat, jolla vakaaja kiinnittyy runkoon (meni ittellä noin 100 tkm:n kohdalla). Varaosana ei saa pelkkiä heloja vaan joutuu hommaan koko vakaajan (jollain tarvikeheloilla alkuperäisen voi saada korjattua). Kannattaa tsekata - jos heloissa on välystä niin auton ollessa tasaisella alustalla vakaajatangosta vain kiinni ja heilutusta tuntuuko välystä. TS:ssä se ajoituksenmuunnin voi aiheuttaa dieseliääntä ja hihnat täytyy vaihtaa melko usein - mulla oli kiristin loppu 40 tkm:n kohdalla -> hihnat vaihtoon (onneksi ei hajonnut jakopää).
Osia ei saa yhtä hyvin kuin 156seen, mutta kulutusosat löytyy kohtuudella. 156sen kitinät puuttuu (mm. tukivarsista ja sisustasta yms.). Reipppaasti kylmempi talvella ku 156, tarkenee kummiski (vs. vw Golf 4 tason lämppärit).
Erityisen hyvä matka-auto. Ei juuri hötkyile esim. sivutuulesta ja urista.
Komia sisusta plussaa.
Ostaessa kannattaa katsoa normipaikat kuten käytetystä yleensäkin. Itse katsoisin lisäksi, että vilkkuviiksi palauttaa vilkun eli jos ei palauta niin kannattaa vaatia kuntoon. Itse ostin (ex- TS 166) omani vaajaa 80 tkm mittariss ja siihen oli viiksi vaihdettu - kustantaa usemman satasen, jos joutuu itse hommaan. Sen lisäksi, jos kuuluu kuopissa kolinaa varsinkin takaa niin tsekkaa kallistuksen vakaajan kumihelat, jolla vakaaja kiinnittyy runkoon (meni ittellä noin 100 tkm:n kohdalla). Varaosana ei saa pelkkiä heloja vaan joutuu hommaan koko vakaajan (jollain tarvikeheloilla alkuperäisen voi saada korjattua). Kannattaa tsekata - jos heloissa on välystä niin auton ollessa tasaisella alustalla vakaajatangosta vain kiinni ja heilutusta tuntuuko välystä. TS:ssä se ajoituksenmuunnin voi aiheuttaa dieseliääntä ja hihnat täytyy vaihtaa melko usein - mulla oli kiristin loppu 40 tkm:n kohdalla -> hihnat vaihtoon (onneksi ei hajonnut jakopää).
Osia ei saa yhtä hyvin kuin 156seen, mutta kulutusosat löytyy kohtuudella. 156sen kitinät puuttuu (mm. tukivarsista ja sisustasta yms.). Reipppaasti kylmempi talvella ku 156, tarkenee kummiski (vs. vw Golf 4 tason lämppärit).
Erityisen hyvä matka-auto. Ei juuri hötkyile esim. sivutuulesta ja urista.
Komia sisusta plussaa.
MP
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
3 vuotta mulla oli 166. Tykkasin kovasti, paras auto mikä on ollu! Mulla ei ollu talvella kylmä, lämppärit toimi hienosti, ei ollu sähköjen kans mitään ongelmia, ei lukkojen ym. ILMI meni pari kertaa, autoani huollatin Soudplacessa eikä osien saatavuudessa ollu mitään ongelmaa. Iso ja jämäkkä auto, kannattaa ostaa jos yhtään on ko. autosta kiinnostunut, et varmaan pety.
Ainoan sähkömurheen mulla aiheutti moottorilta lähtevä maadoitus.
Se menee alumiiniseen korvakkeeseen vaihdelaatikon kylkeen. Sen murtuminen kesken ajon aiheutti VOIMAKASTA nykimistä ja mittarien sekoamista. sammuttamisen jälkeen ei lähtenyt käyntiin. Kesti tovin ennen kuin vika keksittiin.
Ainoan sähkömurheen mulla aiheutti moottorilta lähtevä maadoitus.
Se menee alumiiniseen korvakkeeseen vaihdelaatikon kylkeen. Sen murtuminen kesken ajon aiheutti VOIMAKASTA nykimistä ja mittarien sekoamista. sammuttamisen jälkeen ei lähtenyt käyntiin. Kesti tovin ennen kuin vika keksittiin.
Kokemusta -99 166:sta nyt 1,5 vuotta ja 27 tkm. 138 tkm - 165 tkm. Toimii kuten Alfan kuuluukin, moitteettomasti. Ainoat ylimääräiset osanvaihdot olleet ilmi ja oikeanpuoleisen etuoven lasinnostimen moottori, mikä antautui yllättäen. Kuitenkin erittäin laadukas kokonaisuus.
Kaunis katsella joka kulmasta. Mielestäni tyylikkäin sedan, varsinkin ennen faceliftiä. Hiljainen, ei nitise, natise ja sisustus on todentotta erittäin tyylikäs. Osta pois ihmeessä jos kerran olet alkanut jo miettimään!
Niin, joka AD-korjaamosta löytyy kaikki yleiset vara- ja huolto-osat 166:seen. Jakopään kaikki hilut hintaan 182 euroa, takajarrupalat 23 euroa... Ei osien hinnat rasita kun pysyy pois Deltasta.
Kaunis katsella joka kulmasta. Mielestäni tyylikkäin sedan, varsinkin ennen faceliftiä. Hiljainen, ei nitise, natise ja sisustus on todentotta erittäin tyylikäs. Osta pois ihmeessä jos kerran olet alkanut jo miettimään!
Niin, joka AD-korjaamosta löytyy kaikki yleiset vara- ja huolto-osat 166:seen. Jakopään kaikki hilut hintaan 182 euroa, takajarrupalat 23 euroa... Ei osien hinnat rasita kun pysyy pois Deltasta.
Kerrotko vielä, onko tässä kyseessä 2.0 TS vai V6? Tuntuu jakopään osat vaan kovin edullisilta V6 koneelle.. Erityisesti, jos apulaitehihna rullineen ja vesipumppu kuuluvat kauppaan.Riccardo kirjoitti:Niin, joka AD-korjaamosta löytyy kaikki yleiset vara- ja huolto-osat 166:seen. Jakopään kaikki hilut hintaan 182 euroa, takajarrupalat 23 euroa... Ei osien hinnat rasita kun pysyy pois Deltasta.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitoksia kaikille vastanneille. Alfa Romeo 166 on nyt ostettu ja auto vaikuttaa kyllä kaikin puolin hintaisekseen hyvältä. Sisusta on, kuten monissa muissakin Alfoissa, erittäin tyylikäs. Toivottavasti nyt myös tekniikkapuoli pelaa hyvin ja täytynee pistää sitten postia tänne foorumille, mikäli ongelmia ilmenee.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onnea 166:lle. Ostopäätös taisi olla jo alitajunnassa valmiina kun päätit kysellä tältä foorumilta. Bimmeri-clubilaiset olisivat antaneet toisenlaisia suosituksia...
166 on hieno auto. Elegantti. Muotoilu on loistavan loistavan loistava. Erityisesti sivulinja on hienoin tuon luokan autoissa; coupémainen sedan. Oivallinen matka-auto (testattu mennä kesänä AUTObahneilla).
166 on hieno auto. Elegantti. Muotoilu on loistavan loistavan loistava. Erityisesti sivulinja on hienoin tuon luokan autoissa; coupémainen sedan. Oivallinen matka-auto (testattu mennä kesänä AUTObahneilla).
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Mulla oli facelift-166 pari vuotta ja nyt jälkikäteen ajatellen on ollut paras auto mitä mulla on ollut, kokonaisuutena jopa parempi kuin nykyinen karvalakki-Cayenne.
166 oli (on) tolkuttoman tyylikäs ja aidosti laadukkaan oloinen, ehkä siksi, että viiden vuoden aikana lanseerauksesta oli lastentaudit saatu karsittua pois, ja toisaalta kenties siksi, että tässä mallissa Alfa pani parastaan ja panosti tosissaan. Ovet sulkeutuivat kassakaappisaundilla ja ajossa hiljaisen miellyttävä.
Onnea vaan ison Alfan kanssa!
166 oli (on) tolkuttoman tyylikäs ja aidosti laadukkaan oloinen, ehkä siksi, että viiden vuoden aikana lanseerauksesta oli lastentaudit saatu karsittua pois, ja toisaalta kenties siksi, että tässä mallissa Alfa pani parastaan ja panosti tosissaan. Ovet sulkeutuivat kassakaappisaundilla ja ajossa hiljaisen miellyttävä.
Onnea vaan ison Alfan kanssa!