156 dieselit käyttökokemuksia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

156 dieselit käyttökokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Vito »

Olis tuollanen kiikaroinnin kohteena.
Ei noista nakuista oo täällä pahemmin juttua ollu ja kaipailisin kokemuksia,elikkä noita samoja juttuja mitä muistakin versioista on kyselty.
Ei mitään myyntipuheita vaan raakaa faktaa hyvistä/huonoista puolista,huolloista,hinnoista jne.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Aika harvassa on tälläkin foorumilla... 3 kpl??

ARDI
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 04:32
Paikkakunta: Antibes

Viesti Kirjoittaja ARDI »

1.9 JTD -00:llä on nyt tullut ajettua jotakuinkin tasan vuoden verran ja matkaa kertynyt 35tkm. Viime kesänä akku koki äkkikuoleman ja piti laittaa uusi. Samoin olen vaihtanut ilmamäärämittarin kun huippunopeus rupes tippumaan 140:iin (kokeilin myös putsausta mutta ei tuonut haluttua tulosta). Mitään muuta autolle ei sitten olekaan tehty lukuunottamatta huoltoja. 120tkm huolto on ollut hinnakkain koska siihen kuului jakopäähihnan vaihto (yht. 650€ siis ranskassa). Käsitykseni mukaan suomessa sovelletaan dieseleihinkin lyhyempää jakopäähihnan vaihtoväliä? Tällä etelämpänä kuitenkin pidetään kiinni tuosta 120tkm/3v. Ainakaan toistaiseksi moottori ei kuluta öljyä öljynvaihtovälillä.

Yleisesti 156 tukivarsistahan ja niiden kestävyydestä on ollut jonkun verran puhetta enkä tiedä onko niille koskan tehty mitään, ei ainakaan viimeisen vuoden aikana. Marraskuussa auto katsastettin ensimmäistä kertaa eikä mitään huomauttamista löytynyt vaikka pyörien ripustuksia kyllä tarkisteltiin/heiluteltiin ihan kiitettävällä innolla. :lol:

Jouluna suomessa käydessä tuli todettua että lämmityslaite tuottaa riittävästi lämpöä vielä -17°C:ssa. Tosin esim H:gin keskustaa ajettaessa moottorin lämpötila hieman laski normaalitasosta. En tieda olisiko esim. jäähdyttimen peittäminen auttanut.

Eipä nyt tule äkkiseltään muuta mieleen.

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

156 2,4 JTD 4D -98, hieno peli ajella. 156 1,8 TS:n jälkeen tuntui ainoalta vaihtoehdolta dieseliksi. Kuluttaa vähän enemmän kuin 1,9 JTD, mutta teho ja ne äänet!

Ostaessani oli ajettu jo 150 tkm, nyt reilun vuoden jälkeen 210 tkm.

Kaikki huollot tehty tällä välillä itse, joten eurot ei juuri ole liikkunut.

Vaihdettu yksi etupyörän laakeri, kaksi moniurahihnan hihnapyörää (toinen arvokas, made in Germany), jarrulevyt eteen. Muuten normaalia huoltoa.

Turbon onnistuin kypsyttämään. Osasyynä varmaankin turbon huollon puute ja uudelleenohjelmoinnin (+170 hp ja liki 400 Nm) asettamat tarkemmat käyttövaatimukset. Eipä haittaa, johan tuo on pyörinyt. Ainoa paska juttu on osien toimitusaika n. 4 vko, kun ei löytynyt sillä hetkellä hyllystä.

Seuraava auto tulee olemaan Alfa samanlaisella moottorilla.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

JTD kirjoitti:156 2,4 JTD 4D -98, hieno peli ajella.
Taisin istua parin ratakierroksen verran tämän pelin kyydissä AREFin ratapäivillä loppukesästä? Meno oli kyllä hulppeaa ja vain murhaava alavääntö juorusi moottorityypistä. Hieno peli.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

:lol: Ei mainospuheita eihän..... :roll:
Oliko nuo vaihdetut hihnapyörät "vulkanointihärdellikeskiöpyöriä" vai mikä oli syynä?

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

karkin kirjoitti::lol: Ei mainospuheita eihän..... :roll:
Oliko nuo vaihdetut hihnapyörät "vulkanointihärdellikeskiöpyöriä" vai mikä oli syynä?
Toinen oli juuri tällainen ja toinen tavallinen muovinen laakeripyörä.

"vulkanointihärdellikeskiöpyörä" petti myös jarin("jariay") samanlaisesta autosta. Toki hänellä oli jo n.300 tkm mittarissa. Hinta 380,- merkkiliikkeestä.

En tiedä, mitä vaihtoehtoja pidät hengissä, mutta ainakaan BMW 320d ei tehnyt mitään vaikutusta tämän jälkeen, vaikka samantehoiset autot.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

jariay
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Touko 2003, 17:46
Paikkakunta: Kitee

2,4 JTD

Viesti Kirjoittaja jariay »

Hei,
Mulla on -98 2,4 JTD. Ajettu 284 tkm. Aikaisemmin edelliset 4kpl mersuja.

Kokemukset hyvät, ajan 70 000km/vuosi. Voisin heittää
yleisenä sen, että hankintahinta laatuun nähden käytettynä tosi halpa, mutta osat maksaa joiltain osin, esim. se kumivulkanoitu pyörä, mutta nythän se menee seuraavan 280 tkm. Jos tällä autolla nyt on arvo 10-12keur välissä??, vastaava, mese tai audi on 20+ keur. Perus kone on fiatin kestävä masiina.
Olen ostatellut uutta autoa, joka on kyseessä tässä kevään mittaan, niin
kyllä nykyautoissa tuntuu olevan samanhintaisia varaosat ja sama ongelma kaikissa. esim. V70 volvosta kaveri sanoi ettei suostuneet öljypisteessä vaihteistoöljyn vaihtoon, vaan se on tehtävä Volvolla, eikä
se ole sen halvempaa kuin Álfan huoltokaan.

Muuten ennen Alfaa ajoin C mallin farkkumesellä, kypsyin remontteihin, kun 200 tkm meni laatikko (manual), 3500 eur. Vanhoissa meseissä
ei ongelmia, ajoin 300 tkm saakka/ auto.

Normaaleja asioita, pyöränlaakereita, iskarit, niveliä on mennyt, mutta
jotkut asiat, kuten esim. filtterit ja lämppärin puhallin kävi fiatin mallistosta ja tarvikkeena maksoi 50e, deltalla 150e.

Sanoisin, että jos on tosi harrastaja, siis sellainen että osaa itse tehdä jotain perusasioita autoon, valinta on mainio. Tai jos löytää kaverin joka huoltaa/osaa huoltaa autoa, merkkikorjaamo on hiukan rasvainen. Itse kyllä olen merkkihuoltanut, kun ajan työajoa 90%, josta saan korvauksen.

Fiilis on kyllä takuuvarma, ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua aina.
Jari

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 2,4 JTD

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jariay kirjoitti:Sanoisin, että jos on tosi harrastaja, siis sellainen että osaa itse tehdä jotain perusasioita autoon, valinta on mainio. Tai jos löytää kaverin joka huoltaa/osaa huoltaa autoa, merkkikorjaamo on hiukan rasvainen. Fiilis on kyllä takuuvarma, ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua aina.
Jos nimimerkin 'karkin' takana sama henkilö kun Fiat foorumilla, taitaa ammattitaitoa löytyä isompaankin rojektiin :wink:

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Ja mm. paikallinen Renu/Volvo-kauppias tiesi Alfan dieseleiden olevan hyviä, vaikkei maahan tuodakkaan, kun kysyin. Yleensä ne huonot uutiset leviää paremmin.

No okei, vertailukohtana on voinut olla Renun ja Volvon vastaavat.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

No röhkele!narahdinko väärästä "karsinasta" :roll:
Vaihtoehtoina on tuo 2.4 tai sit 2.4 :lol:
Tähän asti käyttöautoina on kyllä ollu(ja pari on edelleen) VAGgilaiset :oops: eikä totta puhuen oo ollu valittamista(kun ei vaan tarvii viedä merkkiliikkeeseen)Noissa vaan pompsahtaa isompien nakujen hinnat pikkasen yli......

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ihme kun noita ei tuoda Suomeen vieläkään. Alfaownerissa yksi jannu kehui tuota uutta 2.4 konetta todella hyväksi.

Tässä lainaus autoexpressistä uudesta 2.4jtdstä

"Flagship models will use the engine tested here, a 2.4-litre 20v five-cylinder pumping out 175bhp and a GTA-bashing 385Nm of torque at 2,000rpm.

A few seconds behind the wheel is enough to confirm that the 2.4 Multijet is a great large-capacity diesel unit - punchier than Volvo's D5 and nearly the equal of BMW's 3.0d in terms of refinement. It's also incredibly smooth at low revs, muscular in the mid-range and sounds every bit as enticing as a Fiat Coupé Turbo at full throttle."
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

V6 kirjoitti:A few seconds behind the wheel is enough to confirm that the 2.4 Multijet is a great large-capacity diesel unit - punchier than Volvo's D5 and nearly the equal of BMW's 3.0d in terms of refinement. It's also incredibly smooth at low revs, muscular in the mid-range and sounds every bit as enticing as a Fiat Coupé Turbo at full throttle."
Hmm.. alkoipa houkuttelemeaan idea tuollaisesta.
Sitten esim. chip tuunaus http://www.powertec.at/datenbank/alfa_r ... d_20v.html , 390 eurolla 205 hevosvoimaa ja 450 Nm:ää.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

dodiin GM yhteistyö tuottaa hedelmää ?:crazyeyes:

Vauxhall Astra SRi CTDI

150bhp Fiat-sourced, four-cylinder common-rail unit is going to have a big impact on the whole market
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

km

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tuolla koneiden myymisellä on Fiat-ryhmälle suuri merkitys. Vielä kun saavat myytyä sen vähän enemmän myyviin malleihin, niin saattaapi olla tuotantovaikeuksia.

Mielenkiintoista on se, että tässä dieselissä näyttää olevan potentiaalia vielä pitkäksi aikaa.

Kuka muuten tietää miksei Dieseleihin saada korkeampia kierroksia? Sitä kautta tehot nousisivat vielä radikaalisti nykyisestä.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Re: km

Viesti Kirjoittaja MP »

alfista kirjoitti:Tuolla koneiden myymisellä on Fiat-ryhmälle suuri merkitys. Vielä kun saavat myytyä sen vähän enemmän myyviin malleihin, niin saattaapi olla tuotantovaikeuksia.

Mielenkiintoista on se, että tässä dieselissä näyttää olevan potentiaalia vielä pitkäksi aikaa.

Kuka muuten tietää miksei Dieseleihin saada korkeampia kierroksia? Sitä kautta tehot nousisivat vielä radikaalisti nykyisestä.
Kierrosten rajallisuus selittynee sillä diesel-polttoaineen hitaammalla palamisella eli palorintama etenee aikalailla hitaammin kuin bensiinin vastaava.
MP


Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Aika vihainen turbopotku ja todella kovilla kieroksilla :shock: . Taitaa olla ahtimella hieman kokoa.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tehoa 386hp 300TD E190-kopassa, eli sama mistä juttua mersufoorumilla aikoinaan.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:Tehoa 386hp 300TD E190-kopassa, eli sama mistä juttua mersufoorumilla aikoinaan.
tuota autoa ei muuten ole enää olemassa...eikä sen omistajaakaan... :(

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:tuota autoa ei muuten ole enää olemassa...eikä sen omistajaakaan... :(
Olikos tämä se tapaus, kun ajettiin poliiseja pakoon siellä teilläpäin? :?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
90 kirjoitti:tuota autoa ei muuten ole enää olemassa...eikä sen omistajaakaan... :(
Olikos tämä se tapaus, kun ajettiin poliiseja pakoon siellä teilläpäin? :?
just se..vajaa parimarkkaa lasissa metsään jossa 30 cm vahvuista puustoa... :?

tuli mersusta melko selvä samoin kuin kuskistakin....

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei ole vissiin sama auto.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:Ei ole vissiin sama auto.
no voipi olla mutta se mersufoorumissa keskustelua aiheuttanut mese kyllä ajettiin lepikköön tuossa naapuri pitäjässä(kalajoki)...
voihan se olla että näitä olisi rakkeneltu useampikin..tiedä häntä..

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Näyttää kierros ja nopeusmittari yhtälö mahdottomalta. Jos on ollu penkissä auto kiinni tai pukkien päällä. Ei vaan tunnu kovin uskottavalta moinen kiihtyvyys, vaikka on kokeillut radallakin nopeita himmeleitä :P
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

dera
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Maalis 2004, 00:29

Viesti Kirjoittaja dera »

Eri auto. Tuo videoissa oleva auto on Herlevin Pekan pojan auto. Ja se on kyllä vielä iskussaan. Tämä toinen turhan tehokas dieselmersu, muistaakseni 123-korinen, veti sitten sen viimeisen mutkan pitkäksi.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tv kirjoitti:
V6 kirjoitti:A few seconds behind the wheel is enough to confirm that the 2.4 Multijet is a great large-capacity diesel unit - punchier than Volvo's D5 and nearly the equal of BMW's 3.0d in terms of refinement. It's also incredibly smooth at low revs, muscular in the mid-range and sounds every bit as enticing as a Fiat Coupé Turbo at full throttle."
Hmm.. alkoipa houkuttelemeaan idea tuollaisesta.
Sitten esim. chip tuunaus http://www.powertec.at/datenbank/alfa_r ... d_20v.html , 390 eurolla 205 hevosvoimaa ja 450 Nm:ää.

entäs tämä sitten :roll:


"well its been modded to 230bhp/320lb ft which is so much fun
To get this power i have done full exhaust from turbo, induction kit, hybird turbo, and a one off ecu remap.
also fitted 310mm brembo to stop her"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kävin vakoilemassa saab palstaa :mrgreen: sieltä osui silmään että saabillekin on tulossa Alfan diesel

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=alfa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

V6 kirjoitti:kävin vakoilemassa saab palstaa..
En ole näköjään ainoa, joka tutkiskelee Alfa -hakusanalla muita foorumeja. :wink:

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Cuore Sportivo kirjoitti:En ole näköjään ainoa, joka tutkiskelee Alfa -hakusanalla muita foorumeja. :wink:
Et ole, minäkin tunnustan tehneeni niin :mrgreen:

polkky2
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Joulu 2003, 22:27
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja polkky2 »

JTD kirjoitti:156 2,4 JTD 4D -98,

Vaihdettu yksi etupyörän laakeri, kaksi moniurahihnan hihnapyörää (toinen arvokas, made in Germany), jarrulevyt eteen. Muuten normaalia huoltoa.
---Mistä hommaat osia (esim se arvokas moniurahihnapyörä)? Itselläni (166jtd) meinaan hihna kiljaisee kylmällä startatessa, lienee osia vaihtotarpeessa.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Teltta-auton setä sanoi että olivat kymmenisen diesel alfaa tuoneen kokeeksi suomeen... kumma juttu on se että olivat kuulemma menneet samantien mutta lisää ei kuitenkaan olla tuotu..
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

polkky2 kirjoitti:
JTD kirjoitti:156 2,4 JTD 4D -98,

Vaihdettu yksi etupyörän laakeri, kaksi moniurahihnan hihnapyörää (toinen arvokas, made in Germany), jarrulevyt eteen. Muuten normaalia huoltoa.
---Mistä hommaat osia (esim se arvokas moniurahihnapyörä)? Itselläni (166jtd) meinaan hihna kiljaisee kylmällä startatessa, lienee osia vaihtotarpeessa.
Varmaankin hihna on vaan liian löysällä. Laita kaikki sähkövermeet päälle, niin pitäisi ujeltaa vielä enemmän/pitempään, jos hihna on löysällä.

Hihnapyörä rupeaa hajotessaan ensin kalkattamaan tyhjäkäynnillä, ja hirveä meteli voimistuu sitten siitä.

Ostin hihnapyörän merkkiliikkeestä 350,- (ovh 400,-), tässä Muukkosen vaihtoehdot: moniurahihnan hihnapyörä maahant. kautta 370,00,-(tilattava), tai italiasta suoraan tilattuna 279,00,-.

Ostaisin muukkonen/Italiasta, jos tarvetta olisi. Tulee parissa viikossa.

Oletko tuonut auton itse, miten on toiminut? Paljonko autolla ikää, km, verot? Olen lähdössä hakemaan 166 JTD:tä parin viikon päästä.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

polkky2
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Joulu 2003, 22:27
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja polkky2 »

JTD kirjoitti:Oletko tuonut auton itse, miten on toiminut? Paljonko autolla ikää, km, verot? Olen lähdössä hakemaan 166 JTD:tä parin viikon päästä.

---Itse toin, hyvin on toiminut. Auto 6/99, nyt 140000km, ostettaessa (joulukuu -02) 54tkm. Veroja meni maksuun 11200€. Mistäpäin olet, tule kokeilemaan? (saatan jopa myydä, jos yleensä kiinnostaa)

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

polkky2 kirjoitti:
JTD kirjoitti:Oletko tuonut auton itse, miten on toiminut? Paljonko autolla ikää, km, verot? Olen lähdössä hakemaan 166 JTD:tä parin viikon päästä.

---Itse toin, hyvin on toiminut. Auto 6/99, nyt 140000km, ostettaessa (joulukuu -02) 54tkm. Veroja meni maksuun 11200€. Mistäpäin olet, tule kokeilemaan? (saatan jopa myydä, jos yleensä kiinnostaa)
Laitoin PM:n sulle.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

No niin, piti kaivaa vanha viesti esiin, kun kys. aihe kiinnostaa itseäkin.

Pistäkääs konkarit käytännön vinkkejä tuollaisesta kiisseli-versiosta.
Esim. tartteeko asentaa polttoainelämmitintä lisäksi... ym. tarvittavia muutoksia suomen talveen? Jos suunnittelisi tuollaisen 2.4:n hakemista tuolta etelämpää?

Missä muissa fiat-konsernin autoissa on ollut käytössä nuo 1.9 tai 2.4 jtd:t? Tai jos oottelis vielä pari vuotta ja hakisi sitten euroopasta tuollaisen pari vuotta vanhan diesel-GT:n? :P Taitaisi olla pyhäinhäväistys...?
Kuva

ARDI
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 04:32
Paikkakunta: Antibes

Viesti Kirjoittaja ARDI »

Ainakin seuraavissa merkeissä/malleissa:
Fiat BRAVA/BRAVO 1.9 JTD (105hv)
Fiat MAREA 1.9 JTD (105hv)
Fiat STILO 1.9 (80-100-115-126-140hv)
Lancia KAPPA 2.4 JTD
Lancia LYBRA 1.9 JTD
Lancia LYBRA 2.4 JTD
EDIT unohtui pari Alfaa:
Alfa 145 1.9 JTD
Alfa 146 1.9 JTD

Noista Stilon 80/100 versioista en tieda onko sama peruskone kuin 115-140.

Omalla 1.9 JTD (105) on jo ikää jo 5v/150tkm eikä mitään ihmeempiä murheita. Moniurahihnapyörä tuli vaihdettua jokin aika sitten kun alkoi pitämään mekkalaa. Sen hinta paikallisessa Fiat liikkeessä 97 euroa ja vaihto oli simppeli homma.

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

166:een asensin lohkolämmittimen. Lämpenee muutenkin nopeammin kuin suomi-156, missä on vesitilassa hehkutulppia lisukkeena.

Kun liikut täälläpäin, niin tuu kokeilee ja unohdat ne 1.9:t. Jo soundien vuoksi.

Lähetään sitten parin vuoden päästä niiden GT:iden perään.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

En tiedä kenen on ja millainen on kunnoltaan mutta nettiauto.com:issa on myynnissä parikin 2.4 dieseliä ja tax freenä yksi lisää jos sellaista etsii...

/esc

Korjari
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Marras 2005, 19:42
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Korjari »

Kuinkas näissä JTD-koneissa nämä remminvaihdot? Mikä oli vaihtoväli ja kestääkö hihna vaihtoväliä? Kiinnostas varsinki tuo 2.4 JTD:n remmin kestävyys.

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Korjari kirjoitti:Kuinkas näissä JTD-koneissa nämä remminvaihdot? Mikä oli vaihtoväli ja kestääkö hihna vaihtoväliä? Kiinnostas varsinki tuo 2.4 JTD:n remmin kestävyys.
Eipä ole ollut ongelmia. Toiseen on vaihdettu (ei vaihdatettu) 60 tkm välein ja toiseen eka vaihto 80 tkm.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Korjari
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Marras 2005, 19:42
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Korjari »

Vaatiikos vaihtaminen erityistä tarkkuutta tai erikoistyökaluja? Ahdasta ilmeisesti on? Mitäs osia JTD:ssä tarvitsee jakopääremontissa hihnan lisäksi? Montako kiristintä? jne?

surfer
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Joulu 2005, 21:42

Viesti Kirjoittaja surfer »

Fiat Stilo jtd 115hp hihnan vaihtoväli on 120tkm.Mahtaisko tuolla Alfalla olla samaa luokkaa.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

2.4 M-Jetin remmin vaihtoväli on 60tkm!
Delta-auton kohtuullinen hintapyyntö tuosta 60:n huollosta on n.1700e :lol:
Pannuun ei ole saatavana lohkolämmitintä,eikä letkulämmitintäkään suositeltu Defalta,eikä Deltassa olis suostuttu letkulämppäriä asentamaan mahdollisten moottorin ohjauksen häiriöiden takia.Ainoastaan öljypohjan säteilylämmitin on virallisesti saatavilla(300w alumiininen vastusläpykkä,joka ruuvataan öljypohjan kylkeen).
Webastolta ja Eberiltä löytyy asennussarjaa alkaen 1250e

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Korjari kirjoitti:Vaatiikos vaihtaminen erityistä tarkkuutta tai erikoistyökaluja? Ahdasta ilmeisesti on? Mitäs osia JTD:ssä tarvitsee jakopääremontissa hihnan lisäksi? Montako kiristintä? jne?
Kiristin ja tukilaakeri. Osat yhteensä hihnan kanssa noin 150,-.

Hihnassa hyvät merkit, vain kiristimen esikiristys on huolehdittava.

Ja lohkolämppärit 550W on molemmissa autoissa. Toinen Deltan asentama ja toinen ite.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Korjari
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Marras 2005, 19:42
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Korjari »

Mitenkäs muuten tuo jakoremmin vaihto, vaatiiko moottorin irroittamista tai kiinnikkeiltä löysäämistä? Kuinka kauan hihnan vaihdossa menee arviolta? Vaikeampaa/helpompaa kuin V6:ssa? Onkos tässä erillistä hihnaa polttoainejärjestelmän korkeapainepumpulle kuten esim. volvon D5:ssa?

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Korjari kirjoitti:Mitenkäs muuten tuo jakoremmin vaihto, vaatiiko moottorin irroittamista tai kiinnikkeiltä löysäämistä? Kuinka kauan hihnan vaihdossa menee arviolta? Vaikeampaa/helpompaa kuin V6:ssa? Onkos tässä erillistä hihnaa polttoainejärjestelmän korkeapainepumpulle kuten esim. volvon D5:ssa?
Eipä tarvi löysäillä.

Muutama tunti?

Ei kokemusta.

Ei ole.

Havainnollinen kuva mm. alfaromeo.com JTDm esittelyssä sekä monissa suomi-esitteissä.

Hihnan suojamuovien irrotus on puuhastelua tilanahtauden vuoksi. Asensimme lenkkiräikkään sopivan torxin seegereillä kiinni. Ahdasta on myös moniurahihnan laakeripyörän irrotus kuusiokoloavaimella sekä kiristimen viritys.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

[haaveilua]TÄSSÄ olisi aika muikea kampe [/haaveilua]

Mitenkähän tuollaisella löpö-vehkeellä pääsisi liikkumaan tällaisella kelillä mitä tuolla ulkona nyt on (-30 C)? :o
Kuva

Avatar
pesti
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Marras 2005, 12:37
Paikkakunta: Joensuun nukkumalähiö

Viesti Kirjoittaja pesti »

Tuollaisesta haaveilen minäkin. En ole vielä ehtinyt perehtyä tuonnin verotus-, yms kiemuroihin, mutta tarjontaa Keski-Euroopassa näyttää olevan vähintään riittävästi.

Eiköhän tuo dieseli toimine pakkasella siinä missä muidenkin merkkien. Mielestäni Alfa pitää vain huoltaa ja ylläpitää (ehkä) vähän tarkemmin kuin jotkut muut laatumerkit.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Justiinsa tuollaista minäkin olen himotellut, tosin toisella ulkovärillä. Noita kun tosiaan näkyy riittävän valittavaksi asti, jopa beigeillä nahoilla varustettuja.

Onkohan noissa kaikissa Webasto vai pitääkö asentaa itse? Minä en ainakaan aio yrittää selvitä Suomen talvessa ilman, nykyinen bensapelikin lämpenee "riittävän" kauan vaikka olisi ollut tolpassakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin