Vuosihuolto hintapyyntö Delta-autosta
Valvoja: Moderators
Vuosihuolto hintapyyntö Delta-autosta
Alfa 147 vm 2004, JTD m-jet
vuosihuolto, johon neljännen vuoden jakopään hihna vaihto samassa, hintapyyntö alustavasti deltassa 1200 e.
Kysymys kuuluu onko sopiva hinta ? kuulostaa vähän suolaselta mutta ehkä toi on sen arvonen?
vuosihuolto, johon neljännen vuoden jakopään hihna vaihto samassa, hintapyyntö alustavasti deltassa 1200 e.
Kysymys kuuluu onko sopiva hinta ? kuulostaa vähän suolaselta mutta ehkä toi on sen arvonen?
Re: Vuosihuolto hintapyyntö Delta-autosta
Skoda Fabia RS:ään kallein huolto merkkiliikkeessä olisi tehnyt n. 700eur, Deltan pyytämä 1200eur on täysin kohtuuton hinta.Contour kirjoitti:Alfa 147 vm 2004, JTD m-jet
vuosihuolto, johon neljännen vuoden jakopään hihna vaihto samassa, hintapyyntö alustavasti deltassa 1200 e.
Kysymys kuuluu onko sopiva hinta ? kuulostaa vähän suolaselta mutta ehkä toi on sen arvonen?
Skodan huolto olisi ollut siis ns. iso huolto hihnojen vaihtoineen. (En Skodaa kuitenkaan ikinä ostanut vaikka lähellä olikin)
VMP
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Mihinkään skodahintaan tuskin tuota saat, mutta DA:n ohella kannattaa toki kartoittaa muitakin vaihtoehtoja. Tutkipa vaikka tätä threadia.
Tuo on hyvin riippuvainen, esim Hyundai Santa Fe:n vastaava iso huolto maksaa suurin piirtein saman verran. Ooppelilla sen sijaan remmin vaihto on edullinen eikä muidenkaan huoltojen hinnat päätä huimaa kun vertaa esim Alfaan. Tosiaan kannattaa ottaa huomioon myös muut korjaamot kuin DA huoltoa varatessa.
Tein itse - säästin
Re: Vuosihuolto hintapyyntö Delta-autosta
Kaikki on suhteellista, esimerkiksi VW Touran 2.0 TDin remminvaihto maksaa yhtä paljon. Onhan se paljon rahaa, en minä sitä kiellä, mutta linjanveto siihen että 1200 € olisi täysin kohtuuton hinta Alfan remminvaihtohuollosta on mielestäni väärin. Monen muunkin merkin hinnat ovat samalla tasolla. Kalliitta ovat perkeleet.mattijus kirjoitti:Deltan pyytämä 1200eur on täysin kohtuuton hinta.Contour kirjoitti:Alfa 147 vm 2004, JTD m-jet
vuosihuolto, johon neljännen vuoden jakopään hihna vaihto samassa, hintapyyntö alustavasti deltassa 1200 e.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Hinta on mielestäni kohtuullinen merkkiliikkeen hinnaksi. Tuossa alustavassa arviossa on luultavastikin vesipumppu mukana ja jos mietitään kykyisiä n. 90-100e tuntihintoja, niin joihinkin merkkeihin verrattuna tuo hinta on jopa halpa. 

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Miten minä en löytänyt tästä threadista tuota konsensusta?Contour kirjoitti:summa summarum - jonkinasteinen valistunu konsensus on että toi hinta on kutakuinkin kohtuullinen. täytyy kai sitten pulitella.
mitä eroa on merkkihuollolla ja"tavallisella" huollolla? ainakin hinta

Itse en missään nimessä pulittais, vaan käyttäisin sen tunnin ja soittelisin muita Alfoihin erikoistuneita pajoja läpi. On varmasti mistä valita ja laatu ei ainakaan ole huonompi.
Mutta jos sulla on paalua maksella noin törkeitä ylihinnoiteltuja hintoja, niin siitä vaan. Kyseessä on kuitenkin suhteellisen vaivaton toimenpide, ottaen huomioon että joissain malleissa pitää kone nostaa pois jne.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
En minäkään tuota ko. hommasta maksaisi/maksanut. Oman 2.4 JTD:n kohdalla Delta esitti myös tämän "asiakasystävällisen" tarjouksen, perusteluna oli, että pitää kone irroittaa=> 8h työ.
Hommasin osat Heikalta ja vaihdatin paikallisella korjaamolla. Eivät olleet ikinä tehneet, mutta aikaa saivat menemään vain kolme tuntia. Tuostakin osa meni jumittuneen naftasuodattimen irroittamiseen. Kokonaishinnaksi (osat + työt) jäi muistaakseni hieman alle 300€
Tuosta voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä mitä kannattaa em. työstä maksaa. Itse ostin "säästyneillä" rahoilla 17" alut+renkaat
Hommasin osat Heikalta ja vaihdatin paikallisella korjaamolla. Eivät olleet ikinä tehneet, mutta aikaa saivat menemään vain kolme tuntia. Tuostakin osa meni jumittuneen naftasuodattimen irroittamiseen. Kokonaishinnaksi (osat + työt) jäi muistaakseni hieman alle 300€
Tuosta voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä mitä kannattaa em. työstä maksaa. Itse ostin "säästyneillä" rahoilla 17" alut+renkaat

"No smoke => no power => no hope"
Alfaan(kaan) ei voi järjellä perustella nokilekan hankkimista keulalle. Vrt. uudet ketjukoneiset bensakoneet. Taitaa vaatia miljardi kilometriä että hintaero tulee kuitatuksi.
Onhan tuo 1200 euroa huollosta ihan sikamaista ryöstämistä! Itsellä kun AD:llä tuo hihnanvaihto kustantaa 370 euroa ja mielestäni tuokin on jo ryöstöä... Mulle jos tuot auton lupaan hoitaa huollon 1050 eurolla...
Onhan tuo 1200 euroa huollosta ihan sikamaista ryöstämistä! Itsellä kun AD:llä tuo hihnanvaihto kustantaa 370 euroa ja mielestäni tuokin on jo ryöstöä... Mulle jos tuot auton lupaan hoitaa huollon 1050 eurolla...

Re: Vuosihuolto hintapyyntö Delta-autosta
Se on täysin järjetön hinta kuten kaikki muukin Delta-Autossa.Contour kirjoitti: vuosihuolto, johon neljännen vuoden jakopään hihna vaihto samassa, hintapyyntö alustavasti deltassa 1200 e.
Kysymys kuuluu onko sopiva hinta ? kuulostaa vähän suolaselta mutta ehkä toi on sen arvonen?
Siellä on tuplahinnat kaikessa...
Tuon jakopäänhihnan & tukirullan & kiristimen vaihtotyön osuus on korkeintaan 200-300 € ja siihen osat päälle.
Ja niitähän saa sitten monestakin paikasta...
Jopi
Jiiässä sanoi, että 159 2.4 moottorissa pitäisi kone irrottaa hihnan vaihdossa, se ei ole totta, hihnan saa vaihdettua koneen ollessa paikallaan, jos jossain Deltassa niin sanotaan, se ei pidä paikkansa ja laskusta voi vähentää sen perusteella 8h 
Hihnan vaihtohan on kaikissa Alfan dieseleissä 120 000 km, ei 60 000 km.

Hihnan vaihtohan on kaikissa Alfan dieseleissä 120 000 km, ei 60 000 km.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Itseänikin hieman kummastutti tuo kommentti 159 osalta. Konehan on hyvinkin pitkälti samat ja tuskinpa ne konehuonetta ovat pienentäneet, kun auto muuten on kasvanut 156:een nähden.
156 2.4 JTD:n kohdalla auttaa jonkin verran, kun irroittaa koneen etummaisen kumityynyn ja laskee konetta hieman alaspäin tunkin varassa. Tällöin tulee "koriaisassa" olevat syvennykset juuri tuon apulaitehihnan ylemmän hihnapyörän pultin kohdalle
Nimim. apulaitehihna irroita ja asenna kolme kertaa saman viikon aikana...
156 2.4 JTD:n kohdalla auttaa jonkin verran, kun irroittaa koneen etummaisen kumityynyn ja laskee konetta hieman alaspäin tunkin varassa. Tällöin tulee "koriaisassa" olevat syvennykset juuri tuon apulaitehihnan ylemmän hihnapyörän pultin kohdalle

Nimim. apulaitehihna irroita ja asenna kolme kertaa saman viikon aikana...
"No smoke => no power => no hope"
noniin. tyhmä maksaa liikaa.
tässä tapauksessa on vaan niin, että mä olen sen verran keskittynyt muihin osa-alueisiin elämässä, etten ymmärrä tuon taivaallista auton mekaniikasta. ihailen kyllä niitä, jotka ymmärtävät ja osaavat, mutta itse en niin en. pidän alfastani ku hullu puurosta ja toivon sille pelkästään parasta hoitoa mitä rahalla saa.
olen kuitenkin luonteeltani epäluuloinen erityisesti autojen hoitamisen suhteen , ja en varmaankaan osais edes valittaa väärästä hoidosta koska menis se 2 vuotta ennen kuin ymmärrän että siellä on joku konkeli viime huollossa pantu väärin päin.
eli ilmeisesti deltan hinnassa on klappia, mutta jos se huolto nyt tulee siellä kuntoon ni mä ehkä sitten mieluummin maksan enemmän siitä ison merkkipajan logosta kuin siitä että alan arvuuttelemaan miten käy jos vien nyrkkipajaan jossa sama homma maksaa sen 50 e + alv.
toinen syy on vieläpä se, että kun vien auton huoltoon haluan sen kerralla valmiiksi. jos ei ole aikaa juosta huhuilemassa halvempien osien perään niin sitten ei. joudun varmaan sitten pulittamaan tuon ns. sikahinnan.
jotenkin tästä ketjusta jäi nyt sellanen fiilis, että vain idiootti vie koslan deltaan. ehkä näinkin, mutta kun ei parempaakaan tiedä.
katotaan sitten ens kerralla jos kokeilisin jotain muuta korjaamoa. perkeleellinen jokavuotinen kiirastuli tää huolto.
tässä tapauksessa on vaan niin, että mä olen sen verran keskittynyt muihin osa-alueisiin elämässä, etten ymmärrä tuon taivaallista auton mekaniikasta. ihailen kyllä niitä, jotka ymmärtävät ja osaavat, mutta itse en niin en. pidän alfastani ku hullu puurosta ja toivon sille pelkästään parasta hoitoa mitä rahalla saa.
olen kuitenkin luonteeltani epäluuloinen erityisesti autojen hoitamisen suhteen , ja en varmaankaan osais edes valittaa väärästä hoidosta koska menis se 2 vuotta ennen kuin ymmärrän että siellä on joku konkeli viime huollossa pantu väärin päin.
eli ilmeisesti deltan hinnassa on klappia, mutta jos se huolto nyt tulee siellä kuntoon ni mä ehkä sitten mieluummin maksan enemmän siitä ison merkkipajan logosta kuin siitä että alan arvuuttelemaan miten käy jos vien nyrkkipajaan jossa sama homma maksaa sen 50 e + alv.
toinen syy on vieläpä se, että kun vien auton huoltoon haluan sen kerralla valmiiksi. jos ei ole aikaa juosta huhuilemassa halvempien osien perään niin sitten ei. joudun varmaan sitten pulittamaan tuon ns. sikahinnan.
jotenkin tästä ketjusta jäi nyt sellanen fiilis, että vain idiootti vie koslan deltaan. ehkä näinkin, mutta kun ei parempaakaan tiedä.
katotaan sitten ens kerralla jos kokeilisin jotain muuta korjaamoa. perkeleellinen jokavuotinen kiirastuli tää huolto.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Niin, itse olen näiden italialaisten autojen kanssa leikkinyt pienen ikäni ja siten tämä on osaltani harrastamista. Ymmärrän toki, ettei kaikilla asia ole näin.
Kukapa ei haluaisi autolleen sitä parasta huoltoa, mutta valitettavasti sitä harvoin onnistuu saamaan
Itse vien autoni mielummin sellaiselle korjaamolle, josta on aikaisempaa kokemusta tai tunnen ko. homman tekevän asetajan. Tosin viimeisen kymmenen vuoden aikana olen teetättänyt vain Tipon kytkin remontin ja JTD:n hihnanvaihdon
Näissä tapauksissa korjaamon hinta oli sitä luokkaa, etten viitsinyt ruveta ko. remontteja itse tekemään.
Merkkihuolto on varmasti helpoin vaihtoehto, jos on valmis maksamaan "hieman" ylimääräistä siitä koreasta leimasta huoltokirjassa. Itse käytän mielummin tuon rahan johonkin muuhun.
Kannattaisiko kuitenkin kysyä tuolta aikaisemmin mainitusta Malminkartanon AD:sta?
Varaosien perässä ei paljoa joudu juoksemaan. klikaat vain www.heikka.fi Tuolta löytyy kyllä apu
Kukapa ei haluaisi autolleen sitä parasta huoltoa, mutta valitettavasti sitä harvoin onnistuu saamaan

Itse vien autoni mielummin sellaiselle korjaamolle, josta on aikaisempaa kokemusta tai tunnen ko. homman tekevän asetajan. Tosin viimeisen kymmenen vuoden aikana olen teetättänyt vain Tipon kytkin remontin ja JTD:n hihnanvaihdon

Merkkihuolto on varmasti helpoin vaihtoehto, jos on valmis maksamaan "hieman" ylimääräistä siitä koreasta leimasta huoltokirjassa. Itse käytän mielummin tuon rahan johonkin muuhun.
Kannattaisiko kuitenkin kysyä tuolta aikaisemmin mainitusta Malminkartanon AD:sta?
Varaosien perässä ei paljoa joudu juoksemaan. klikaat vain www.heikka.fi Tuolta löytyy kyllä apu

"No smoke => no power => no hope"
Jos oot Hesasta, kokeile Auto Milanoa, joku joskus kehui hyväksi&edulliseksi.Contour kirjoitti:noniin. tyhmä maksaa liikaa.
katotaan sitten ens kerralla jos kokeilisin jotain muuta korjaamoa. perkeleellinen jokavuotinen kiirastuli tää huolto.
Työ ja osat samasta paikasta...homma käy ja henki haisee
http://www.automilano.fi/

Jopi
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Soitapa vaikka meikäläisen faijalle ja kysy, tuleeko auto kerralla kuntoon Deltassa...Eli hinta ei tässä tapauksessa ole laadun tae.Contour kirjoitti: eli ilmeisesti deltan hinnassa on klappia, mutta jos se huolto nyt tulee siellä kuntoon ni mä ehkä sitten mieluummin maksan enemmän siitä ison merkkipajan logosta kuin siitä että alan arvuuttelemaan miten käy jos vien nyrkkipajaan jossa sama homma maksaa sen 50 e + alv.
Jos asuisin pk-seudulla ja tarvitsisin autolleni huoltoa rankkaisin kuulemani/lukemani perusteella paikat hinta-laatusuhdejärjestykseen:
1. Malminkartano
2. Milano
3. Konalan pikahuolto
mielipiteitä taitaa olla yhtä paljon kuin rekisteröityneitä käyttäjiä täällä....
mutta tehdäänpä nyt vaikka sitten niin, että suhtaudun avoimin mielin huomiseen koitokseen ja annan raportin lopputuloksesta sitten tänne ihmeteltäväksi ja jos menee vituiksi niin vahingoniloiset voi sitten sanoa perästä että "näinhän mä sanoin" ja jos taas menee niin kuin pitää ni sit kai rahalle tuli edes jotain vastinetta.
huolto on delta hertsika, uusi tuttavuus. katsotaan miten osaavat ammattinsa nää herttoniemen uudet mekaniikan ihmelapset.
mutta tehdäänpä nyt vaikka sitten niin, että suhtaudun avoimin mielin huomiseen koitokseen ja annan raportin lopputuloksesta sitten tänne ihmeteltäväksi ja jos menee vituiksi niin vahingoniloiset voi sitten sanoa perästä että "näinhän mä sanoin" ja jos taas menee niin kuin pitää ni sit kai rahalle tuli edes jotain vastinetta.
huolto on delta hertsika, uusi tuttavuus. katsotaan miten osaavat ammattinsa nää herttoniemen uudet mekaniikan ihmelapset.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
- Hukkaportin letku sulannut, koska jätetty turbon päälle makaamaan.pesojo-h kirjoitti:Jos oot Hesasta, kokeile Auto Milanoa, joku joskus kehui hyväksi&edulliseksi.Contour kirjoitti:noniin. tyhmä maksaa liikaa.
katotaan sitten ens kerralla jos kokeilisin jotain muuta korjaamoa. perkeleellinen jokavuotinen kiirastuli tää huolto.
Työ ja osat samasta paikasta...homma käy ja henki haisee
http://www.automilano.fi/
- Ohjaustehostimen putket jätetty löysäksi ohjausvaihteesta
- Ohjaustehostimen letkuliitin jätetty löysäksi pumpun kohdalla
- Polttoaine letkut jätetty löysäksi - > litra dieseliä koneen päällä
- Ruiskun johdot laitettu huonosti paikoilleen, jäi tien päälle oikosulun takia
Nämä nyt muistui mieleen automilanon viimeksi tekemästä huollosta joka jäi mun autojen osalta viimeiseksi.
Delta pysyi kustannusarviossaan.
Ilmansuodatin, polttoainesuodatin, öljynsuodatin, öljypropuntiiviste, öljyt, jarruneste, lasinpesuneste, raitisilmasuodatin kuuluivat huoltoon.
Jakohihnanvaihtopakettiin tuli jakohihna, kiristin, ohjainlaakeri, pultti, aluslevy ja lamppu(?).
yhteensä hinta noin 1200.
Sitten sekalaisia havaintoja: kun vein auton, niin jarruvalon ajotietokone tiesi olevan mykkä. enää valo ei pala, mutta epäilen että delta tekee mitään ylimääräistä ainakaan ilmaiseksi niin täytyypä tarkistaa.
ajotietokone oli myös huollossa jollakin tavalla nollattu, koska pvm on sen mukaan 1. tammikuuta ja kello on 23.59. pitääpä taas plaraa manua miten sen säätää takas ihmisten aikaan.
muutoin auto toimii kuten ennenkin, toivottavasti paremmin. onko jotain juttuja mitä kannattaa tarkistaa nyt kun huolto on tuore? jotain peruskamaa mikä saattaa jäädä huomaamatta?
sinänsä tähän asti kokemus ei ollu hertsikan deltasta ollenkaan huono. työ tehtiin nopeasti ja toivottavasti myös hyvin. bonuksena päälle tuli vielä vanha tuttu tiskin taakse ja niin irtos vaihtoauto nollakustannuksilla ja vielä 10 pinnaa pois koko huollon hinnasta.
Ilmansuodatin, polttoainesuodatin, öljynsuodatin, öljypropuntiiviste, öljyt, jarruneste, lasinpesuneste, raitisilmasuodatin kuuluivat huoltoon.
Jakohihnanvaihtopakettiin tuli jakohihna, kiristin, ohjainlaakeri, pultti, aluslevy ja lamppu(?).
yhteensä hinta noin 1200.
Sitten sekalaisia havaintoja: kun vein auton, niin jarruvalon ajotietokone tiesi olevan mykkä. enää valo ei pala, mutta epäilen että delta tekee mitään ylimääräistä ainakaan ilmaiseksi niin täytyypä tarkistaa.
ajotietokone oli myös huollossa jollakin tavalla nollattu, koska pvm on sen mukaan 1. tammikuuta ja kello on 23.59. pitääpä taas plaraa manua miten sen säätää takas ihmisten aikaan.
muutoin auto toimii kuten ennenkin, toivottavasti paremmin. onko jotain juttuja mitä kannattaa tarkistaa nyt kun huolto on tuore? jotain peruskamaa mikä saattaa jäädä huomaamatta?
sinänsä tähän asti kokemus ei ollu hertsikan deltasta ollenkaan huono. työ tehtiin nopeasti ja toivottavasti myös hyvin. bonuksena päälle tuli vielä vanha tuttu tiskin taakse ja niin irtos vaihtoauto nollakustannuksilla ja vielä 10 pinnaa pois koko huollon hinnasta.
jepjep
niin, kun tuo vielä lukisi siellä jhuoltokirjassa...pihassa seisoo kaksi (2) kpl 1.9 jtdm koneisia vehkeitä, 05/05 12/05 toinen 55k ja toinen 120 k rullattu...repikää huumoria...delta tuntuu ottavan eri kantoja tuohon vaihtoväliin. 147 vaihdettii 60k kohdalla (taisi olla paikallisessa kirveskorjamossa n. 600 sis. pumppu, releet ja huolto)seppo kirjoitti:Jiiässä sanoi, että 159 2.4 moottorissa pitäisi kone irrottaa hihnan vaihdossa, se ei ole totta, hihnan saa vaihdettua koneen ollessa paikallaan, jos jossain Deltassa niin sanotaan, se ei pidä paikkansa ja laskusta voi vähentää sen perusteella 8h
Hihnan vaihtohan on kaikissa Alfan dieseleissä 120 000 km, ei 60 000 km.
vituttaa vaihdattaa, kun joku täälläkin mulisee noista 120 vaihtoväleistä. itse asiaa pari kertaa olen tiedustellut ja saanut ympäripyöreitä vastauksia. Onhan se noilla hinnoilla ymmärrettävää. Silloin muinoin 147 remmi ja 60k huolto ois ollut lahden deltassa n. 1700€ !!"!!??

Brittiläinenkään rauta EI ruostu
Korjataan nyt sen verran "milaih"in purkaukseen, että se vaihtoväli on Suomessa kaikille Alfan JTD-moottoreille 120 tkm tai 4 vuotta, kumpi ensin täyttyy! Eli eihän sun toinen vessa ole edes vaihtoiässä! Nämä kannattaa selvittää myyjäliikkeen kanssa, eikä "kirveskorjaamoilla", jos pitää autoaan jonkin arvoisena 

-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: jepjep
Teltta-autosta saa nöyristelemällä sellaisen paperin, jossa tuo vaihtoväli on korjattu 3v./60 000 km:stä 4v./120 000 km:iin.milaih kirjoitti:niin, kun tuo vielä lukisi siellä jhuoltokirjassa...
Re: jepjep
Jevgen kirjoitti:Teltta-autosta saa nöyristelemällä sellaisen paperin, jossa tuo vaihtoväli on korjattu 3v./60 000 km:stä 4v./120 000 km:iin.milaih kirjoitti:niin, kun tuo vielä lukisi siellä jhuoltokirjassa...
Toi nöyristely kun ei oikein sovi alfa-urokselle. Taidan ottaa isä Mitron mukaan siunaamaan ilkeät aikeeni. Marssin tänään Deltaan....toisessa autossa jopa myyntitakuu vielä voimassa....
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Olisit vienyt Soundplaceen ku Itä-Helsingin suunnalla olit, olis varmasti ollu halvempi ja laadukkaampi.Contour kirjoitti:Delta pysyi kustannusarviossaan.
Ilmansuodatin, polttoainesuodatin, öljynsuodatin, öljypropuntiiviste, öljyt, jarruneste, lasinpesuneste, raitisilmasuodatin kuuluivat huoltoon.
Jakohihnanvaihtopakettiin tuli jakohihna, kiristin, ohjainlaakeri, pultti, aluslevy ja lamppu(?).
yhteensä hinta noin 1200.
Sitten sekalaisia havaintoja: kun vein auton, niin jarruvalon ajotietokone
Re: jepjep
noniin, soitin Deltaan, jonnekin pääkallopaikalle (?) jossa Laine (?) -niminen herra kertoi vaihtovälin olevan 120 k...paperia asiasta ei luvannut.milaih kirjoitti:Jevgen kirjoitti:Teltta-autosta saa nöyristelemällä sellaisen paperin, jossa tuo vaihtoväli on korjattu 3v./60 000 km:stä 4v./120 000 km:iin.milaih kirjoitti:niin, kun tuo vielä lukisi siellä jhuoltokirjassa...
Toi nöyristely kun ei oikein sovi alfa-urokselle. Taidan ottaa isä Mitron mukaan siunaamaan ilkeät aikeeni. Marssin tänään Deltaan....toisessa autossa jopa myyntitakuu vielä voimassa....
On se vaan saatanan sääli niille, jotka ovat hihnat siellä Deltassa kiltisti vaihtaneet 60k kohdalla.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
No ei se varmaan vaikeaa ollutContour kirjoitti:Delta pysyi kustannusarviossaan.
yhteensä hinta noin 1200.

En itsekään autojen tekniikasta hirveästi ymmärrä, mutta sen ymmärrän että ei merkkikorjaamo ole ainut paikka jossa tieto-taitoa löytyy. Ihmetyttää tämä merkkikorjaamo vs. nyrkkipaja vastakkain asettelu. Toisaalta ehkä se on vain köyhän mielestä kallista. Mut jos itkee huoltohintaa ja vie kuitenkin deltaan niin minä en ymmärrä

Ayrton Senna da Silva forever
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: jepjep
Mitäs ihmeen peliä tämä on? Vaihtoväli on suullisesti 120tkm mutta paperille sitä ei uskalla laittaa, se hihnahan voi vaikka katketa?milaih kirjoitti:herra kertoi vaihtovälin olevan 120 k...paperia asiasta ei luvannut.
- Epäkelpokeräilijä -
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
YLEENSÄ perusmerkkihuollossa on kyseiseen merkkiin/merkkeihin koulutetut asentajat jotka päivittäin pyörittelevät/huoltavat/korjaavat saman merkkisiä autoja ja he varmasti hallitsevat merkit joille tekevät töitä.juhala kirjoitti: Normaali perusmerkkihuolto kun EI yleensä ole sama kuin "parasta hoitoa mitä rahalla saa"....