Ylätukivarsi(etu)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

tube68 kirjoitti:Hei, ihan vain tarkentaakseni asiaa eli saako tuon iskari-jousi-ylätukivarsi setin pois ILMAN että ottaa Ylätukivarren niveltä irti? Kun omasta se ei tada lähteä ilman rälläkkää eikä semmoista ole vielä käsillä :(

Kuva
Kyllähän sen varmasti saa jos purkaa enemmän kuin riittävästi.
Sitä en muista näkemättä miten tuo olkavarsi on alapäästään kiinni, että joudutko ottaa pyörän navan irti jos se lähtee sen mukana?

Jos kerran menit tuohon rälläkkä asenteeseen, niin turhaan sitten lähdet purkamaan toista kautta jos tarkoitus on saada se vaikka rikkomalla irti.
Otat vaan tarpeeksi ison lekan millä kumautat siihen silmukkaan ja vaikka toinen ukko vääntämään sorkkaraudalla niveltä pois päin silmukasta. Kyllä se irtoaa kun lyö tarpeeksi kovaa oikeaan kohtaan, vaikka se ei aluksi siltä tunnukaan.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Sen muutaman kerran mitä olen joutunut tuon purkamaan, olen saanut ko. osan irti helposti ihan ulosvetäjällä.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

täytyykö tehdä nelipyöräsuuntaus taikka aurauksensäätö ylätukivarren vaihdon jälkeen?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse en lähtisi kulmia suuntaamaan, jotkut ovat sitä mieltä että aina kun alustan osia irroitellaan/vaihdellaan olisi kulmat säädettävä. Ylätukivartta vaihdettaessa ei kuitenkaan pitäisi mitään huomattavaa muutosta tulla.

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Epezi kirjoitti:Ylätukivartta vaihdettaessa ei kuitenkaan pitäisi mitään huomattavaa muutosta tulla.
Juu ei pitäisi. Arvaappa vaan onko nuo varaosat mitoiltaan samanlaisia. Lisäksi jos kulmat on aiemmin säädetty hiukan kuluneilla puslilla, niin menee vielä enempi keturaleen. Mutta sehän piisaa kun tarkistaa aurauksen vaihdon jälkeen ja miettii sitten kannattaako säätää vai ei.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

lepidus kirjoitti:
Epezi kirjoitti:Ylätukivartta vaihdettaessa ei kuitenkaan pitäisi mitään huomattavaa muutosta tulla.
Juu ei pitäisi. Arvaappa vaan onko nuo varaosat mitoiltaan samanlaisia. Lisäksi jos kulmat on aiemmin säädetty hiukan kuluneilla puslilla, niin menee vielä enempi keturaleen. Mutta sehän piisaa kun tarkistaa aurauksen vaihdon jälkeen ja miettii sitten kannattaako säätää vai ei.

Janne
Ei pitäisi ei, mutta kyllä suosittelen kulmien säätöä. Ja suosittelen vaihtamaan samalla kuluvat osat kummallekkin puolelle. Tulee se toinen puoli kuitenkin kohta narsukumaan ja naukumaan ja kolisemaan.

Avatar
McJohnson
Viestit: 182
Liittynyt: 15 Elo 2008, 14:17
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja McJohnson »

Kyllä kannattaa käydä säädättämässä/tarkastamassa kulmat. Mulla ainakin meni ylätukivarren vaihdoin jälkeen kulmat aurauksen puolelle.

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Mulla yli kaks vuotta kun ylätukivarret vaihdettiin(laitoin kyllä oma-aloitteisesti lisää vaseliinia niveliin ennen asennusta)enkä säädättänyt mitään kulmia ,ei ainakaan renkaat ole poikkeuksellisesti kuluneet,mikä ainakin aurauksen muuttumisesta tapahtuis
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Vastaa Viestiin