156 iskarin pultti poikki konehuoneen puolelta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

156 iskarin pultti poikki konehuoneen puolelta

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Tänään vaihdoin edessä vasenta ylätukivartta. Kasaamisvaiheessa kun rupesin kiristää neljää mutteria konehuoneen puolelta, yksi pultti meni pellin juuresta poikki (liikaa voimaa, liian vähän järkeä), ja se oli se iskarin toinen niistä pulteista =/
nyt on homman nimi siis se, että iskari on nyt kiinni periaatteessa yhdellä mutterilla konehuoneen puolelta - KYSYMYS - olenko oikeassa että:
- kyseinen iskari täytyy panna vaihtoon? koska:
- on vaarallista ajaa yhdellä mutterilla?

kolmas kysymys: pystyykö sitä pulttia uusimaan mitenkään?


Thank You
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Minulta 75:sessa oli katkennut vesipumpuun kiinnittyvä laturin pultti, Se joka on sielä hihnapyörän alla piilossa. Otin vesipumpun ruuvipenkkiin ja porasin pultin nysään pienen reijän, johonka sitten löin torx tai kuuskulma avaimen. Hyvin lähti.
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 21 Joulu 2008, 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

jep, oon ajatellut vastaavaa luokkaa, tai hitsata jatkoa sille ja teettää kierre pultille..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuo luulis olevan kohtuu helppo saada pois, purkamatta mitään. Esim. edellämainitulla tavalla.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

156:ssa vaan on pultti siellä iskarin puolella ja siihen kierretään mutteri päähän, eli se sinne katkennut tumppi on kiinni hitsaamalla. Ei muuten ihan pikkumomentilla tuo katkea, millasella jatkovarrella väänsit :shock:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hyvä huomio, näinhän se toki on. Otsikko vain johti harhaan.

Olisiko helpointa etsiä jostain purkuautosta moinen kikkare.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Se ois mielestäni ainakin parempi ratkaisu kuin hitsailla jatkoo siihen vanhaan nysään.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

en millään jatkovarrella vaan sadasosamillin pienemmällä mutterilla ja käsillä norm 20 cm avaimella :D :S laitan kuvan siitä osasta ihan just..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

pic
Liitteet
SDC10229.JPG
(40.09 KiB) Tiedosto ladattu 1373 kertaa
Viimeksi muokannut Backstroker, 21 Joulu 2008, 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Liitteet
SDC10252.JPG
(54.73 KiB) Tiedosto ladattu 1376 kertaa
Viimeksi muokannut Backstroker, 21 Joulu 2008, 16:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Liitteet
Valokuva0037.jpg
(96.05 KiB) Tiedosto ladattu 1405 kertaa
SDC10257.JPG
(41.76 KiB) Tiedosto ladattu 1377 kertaa

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Multa voisi löytyä ylimääräinen tuollainen iskarin tuenta. Se on kyllä palaneesta autosta joten jos siinä jotain muoveja tai laakereita on ollut niin ei ole enää.

Voin käydä varastolla katsomassa jos tarvettä kyseiselle osalle on.

Muistaakseni tuossa on vielä joku ihme kierre. Joskus laitoin v6:seen momon poikkitukea paikoilleen ja mutterista meni kierre huonoksi. Ajattelin pistää perus mutterin tilalle mutta eipä se sinne sopinut.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

http://www.smartbolts.com/index.htm

Ehkäpä nämä yleistyvät vielä :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

suljetaan topic - pultti yksinkertaisesti vaihdettu, alfa ajossa, kaikki kunnossa, kiitos keskusteluun osallistuville.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Saman totesin kun katselin osaa varastolla. Pultti hitsattu kiinni jalkaan, joten tosi helppo vaihtaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

aivan, kiitän vaivannäöstä =)
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin