Vikakoodeja ja käyntiongelma (156)
Valvoja: Moderators
Vikakoodeja ja käyntiongelma (156)
Eli tulin reissusta ja ajoin pihalle. Piti sitten hetken päästä siirtää autoa, eipäs lähde käymään (starttaa vain). Avaimen ja sen antennin tyyppivika ei ole kyseessä (Valo syttyy ja sammuu, siis tämä Code). Jonkun ajan päästä kokeilin autoa käymään, lähti kyllä. Sitten sammuttin sen ja yritin uudelleen ei lähde. Hain sitten sisältä läppärin ja katsoin mitä koodeja löytyy. Sitten auton käydessä se saattoi sammua ihan yhtäkkiä.
Alfadiag antaa tämmöistä:
P0100 Air Flow Meter
Failed Component Code: Air Flow Meter
Fault Symptom: Short Circuit Gnd/Open Circuit
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 2 count
Filter Count: 0 count
P0335 Rpm sensor
Failed Component Code: Rpm sensor
Fault Symptom: Open Circuit
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 66 count
Filter Count: 0 count
Tulkitsenko oikein että Kampiakselin asentoanturi vaihtoon?
Alfadiag antaa tämmöistä:
P0100 Air Flow Meter
Failed Component Code: Air Flow Meter
Fault Symptom: Short Circuit Gnd/Open Circuit
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 2 count
Filter Count: 0 count
P0335 Rpm sensor
Failed Component Code: Rpm sensor
Fault Symptom: Open Circuit
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 66 count
Filter Count: 0 count
Tulkitsenko oikein että Kampiakselin asentoanturi vaihtoon?
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Perjantai-illan kokemuksella: sijainti on vaihteiston kyljessä rintapellin puolella. Liitin on venttiilikopan takana olevista kahdesta vaihtoehdosta se ruskea.
Vaihto voi onnistua yläkauttakin, kun purkaa edestä pois kaasuläppäkotelon ja muuta tarpeellista tilpehööriä. Itse vaihdoin sen alakautta, mutta silloinkin jouduin löysäämään pakoputkea, jotta käden sai mahtumaan anturille. Aikaa meni ehkä tunti.
Vaihto voi onnistua yläkauttakin, kun purkaa edestä pois kaasuläppäkotelon ja muuta tarpeellista tilpehööriä. Itse vaihdoin sen alakautta, mutta silloinkin jouduin löysäämään pakoputkea, jotta käden sai mahtumaan anturille. Aikaa meni ehkä tunti.
Tuolla oli itsellä samaa ongelmaa, joka sitten puusimäisyyteni takia osoittautui ajonestolaiteviaksi.
Löytyy kuvaa anturin paikasta yms.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=184044
Löytyy kuvaa anturin paikasta yms.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=184044
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Vikakoodia pukkaa ja Engine Control (se keltainen moottorinkuva) -valo päällä. Ajossa auto toimii ihan hyvin.
Auto siis-03 156 V6. Vikakoodeja oli 2 kpl eli P0141 (AKEn nettisivuill aolevan taulukon mukaan Lambda-anturi, lämmityspiiri (lohko 1, anturi 2) ja merkkikohtainen vikakoodi P1141 - Alfa Owner -foorumin mukaan P1141 Fuel restriction indicator circuit malfunction.
Onko jollakulla ollut nuo samat vikaakoodit päällä ja mikä oli hoitona? Sattuuko joku tietämään missä tuo lohko 1 ja anturi 2 on käytännössä?
Ajattelin aluksi tsekkailla näyttääkö kaikki johdot päällisin puolin ehjiltä lambdojen tienoilla. Vielä en oo tehny muuta ku luin koodit ja nollasin ne eilen ja tänään ne tuli takasi. Vika meni päälle eilen, kun ajoin semmosta rypyläistä tienpintaa (nimismiehenkiharaa), jota Alfan jousitus ei niele ja alkaa täristää koko auto aika pahasti. Vois olla joku kosketushäiriö(?).
EDIT: Tuolla oliki jotain P0141 viittavaa linkki
Auto siis-03 156 V6. Vikakoodeja oli 2 kpl eli P0141 (AKEn nettisivuill aolevan taulukon mukaan Lambda-anturi, lämmityspiiri (lohko 1, anturi 2) ja merkkikohtainen vikakoodi P1141 - Alfa Owner -foorumin mukaan P1141 Fuel restriction indicator circuit malfunction.
Onko jollakulla ollut nuo samat vikaakoodit päällä ja mikä oli hoitona? Sattuuko joku tietämään missä tuo lohko 1 ja anturi 2 on käytännössä?
Ajattelin aluksi tsekkailla näyttääkö kaikki johdot päällisin puolin ehjiltä lambdojen tienoilla. Vielä en oo tehny muuta ku luin koodit ja nollasin ne eilen ja tänään ne tuli takasi. Vika meni päälle eilen, kun ajoin semmosta rypyläistä tienpintaa (nimismiehenkiharaa), jota Alfan jousitus ei niele ja alkaa täristää koko auto aika pahasti. Vois olla joku kosketushäiriö(?).
EDIT: Tuolla oliki jotain P0141 viittavaa linkki
MP
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tässä on pätkä tekstiä jonka löysin aikoinaan netistä joltain Alfa sivulta, mutta kun en muista mistä.
"I believe my JTS has 3 lambda sensors in total; 2 pre cat and 1 post cat. From what other info I have found on the web, the two pre cat ones are Bank 1 Sensor 1 (passenger side) and Bank 2 Sensor 1 (driver side). Bank 1 Sensor 2 is post cat."
"I believe my JTS has 3 lambda sensors in total; 2 pre cat and 1 post cat. From what other info I have found on the web, the two pre cat ones are Bank 1 Sensor 1 (passenger side) and Bank 2 Sensor 1 (driver side). Bank 1 Sensor 2 is post cat."
Hyviä Joulunpyhiä vaan kaikille!! Hiukan oikaisisin edellistä tekstiä, Bank 1 tai lohko 1 on aina se pakosarjan osa jossa on sylinteri 1, eli V6 koneessa rintapellin puoleinen ja esim. JTS koneessa se sarja joka yhdistää 1 ja 4 sylinterit toisiinsa. JTS-moottorissa samoinkuin 156 V6 2.5 EOBD moottorissa on neljä happianturia, kaksi ennen esikatalysaattoreita ja kaksi pääkatalysaattoreiden jälkeen.
Ja niistä V6-koneen koodeista 0141 ja 1141, molemmat ovat Lohko 1, katin jälkeisen happianturin lämmitysvirtapiiriin viittaavia vikoja, vikakoodia lukiessa tarkempi vian tyyppi kannattaa ottaa myös muistiin, oikosulku, katkos jne. tai 1141 vastus tunnistimessa tuhoutunut tai keraaminen kuori vaurioitunut!
Ja niistä V6-koneen koodeista 0141 ja 1141, molemmat ovat Lohko 1, katin jälkeisen happianturin lämmitysvirtapiiriin viittaavia vikoja, vikakoodia lukiessa tarkempi vian tyyppi kannattaa ottaa myös muistiin, oikosulku, katkos jne. tai 1141 vastus tunnistimessa tuhoutunut tai keraaminen kuori vaurioitunut!
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Dodii - kavin auton alla ja kattelin mistä piuhat menee ja minne ja vaikuttaako ne päällisin puolin ehjiltä tai onko hankaumia tms. Kaikki vaikutti OKlta siis päällisiin puolin. Mittailin myös piuhan päästä yleismittarilla sen lämmitysvastuksen reistanssin (pitäsi olla kai 8 Ohm kieppeillä kylmänä) ja sekin vaikutti OKlta. Käytin liittimet (konepellin alla, jonne piuhat meni) auki ja pistin contact-cleaneria.
Ajelin välillä muutaman päivän ja vikakoodit tuli takaisin eli se P0141 (O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 2 = oikea/vänkärin puoli ja se takimmainen)), P1141(P1141 indicates a fault in the rear O2 sensor heater circuit), ja uutena P0136 (Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 2)). Auto käy edeellen nätisti.
Kytkin tänään ne määrityslambdojen (eli just ne takimmaiset, joiden pitäisi hälyttää, jos katalysaattori ei toimi ja johon toisenpuoleiseen alkuperäiset vikakoodit viittaa) liittimet ristiin testatakseni siirtyykö vika automaattisesti eri puolelle autoa, jolloin voisin olla aika varma että lambda on paskana ja pääsisin uutta tilaamaan. No eipä siirtynyt vaan seuraavat vikakoodit tuli kehiin: P0141 , P1141, P0136 (P)ja P1153 (P). Tuo P1153 (en löytänyt varmaa tulkinta tälle koodille, mutta vois olla "Insuffecient switching on b2s1 oxygen sensors - toisaalla viitattiin että tuo koodi vois tarkoittaa myös laihaa seosta eli esim ilmavuotoa" ja on siis kokonaan uusi koodi, mutta nuo 3 ekaa on edelleen samat kuin takalambdojen piuhat oikein päin kytkettynä. P1153 samoten viittaa nyt eri puolelle autoa niinkuin nuo kaikki ois pitänyt mennä jos lambdassa vika. Viittaiskohan tuo siihen että se liitin (nimenomaan ECUN puoli) paskana (tai ECU?)
Pitänee aloittaa liitinten ohittamisella ja kokeilla auttaako. Tietääkö joku miten niitä ohituksia on käytännössä tehty? Ihanko tinaamalla? Vai kokeiliskohan abiko-liittimiä ensiksi. Ne piuhojen liittimet on konepellin alla rinta-pellin lähellä olevassa muovirasissa (noissa CF3 V6sissa). Liittimet on samat AMPin kuin JTSssäkin eli siinäkin mielessä vika vois olla siinä).
Kommentteja/kokemuksia/hyviä veikkauksia? Ja autohan oli siis 156 V6 -03 ja reilu 150 tonnia mittarissa.
Ajelin välillä muutaman päivän ja vikakoodit tuli takaisin eli se P0141 (O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 2 = oikea/vänkärin puoli ja se takimmainen)), P1141(P1141 indicates a fault in the rear O2 sensor heater circuit), ja uutena P0136 (Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 2)). Auto käy edeellen nätisti.
Kytkin tänään ne määrityslambdojen (eli just ne takimmaiset, joiden pitäisi hälyttää, jos katalysaattori ei toimi ja johon toisenpuoleiseen alkuperäiset vikakoodit viittaa) liittimet ristiin testatakseni siirtyykö vika automaattisesti eri puolelle autoa, jolloin voisin olla aika varma että lambda on paskana ja pääsisin uutta tilaamaan. No eipä siirtynyt vaan seuraavat vikakoodit tuli kehiin: P0141 , P1141, P0136 (P)ja P1153 (P). Tuo P1153 (en löytänyt varmaa tulkinta tälle koodille, mutta vois olla "Insuffecient switching on b2s1 oxygen sensors - toisaalla viitattiin että tuo koodi vois tarkoittaa myös laihaa seosta eli esim ilmavuotoa" ja on siis kokonaan uusi koodi, mutta nuo 3 ekaa on edelleen samat kuin takalambdojen piuhat oikein päin kytkettynä. P1153 samoten viittaa nyt eri puolelle autoa niinkuin nuo kaikki ois pitänyt mennä jos lambdassa vika. Viittaiskohan tuo siihen että se liitin (nimenomaan ECUN puoli) paskana (tai ECU?)
Pitänee aloittaa liitinten ohittamisella ja kokeilla auttaako. Tietääkö joku miten niitä ohituksia on käytännössä tehty? Ihanko tinaamalla? Vai kokeiliskohan abiko-liittimiä ensiksi. Ne piuhojen liittimet on konepellin alla rinta-pellin lähellä olevassa muovirasissa (noissa CF3 V6sissa). Liittimet on samat AMPin kuin JTSssäkin eli siinäkin mielessä vika vois olla siinä).
Kommentteja/kokemuksia/hyviä veikkauksia? Ja autohan oli siis 156 V6 -03 ja reilu 150 tonnia mittarissa.
MP
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... ttery.html
Pistin tuon linkin jo toiseen ketjuun, mutta miksipä se ei voisi olla syypää tässäkin. Ainakin olisi halpa vika.
Pistin tuon linkin jo toiseen ketjuun, mutta miksipä se ei voisi olla syypää tässäkin. Ainakin olisi halpa vika.
MP, älä pistä johtimia ristiin, järjestelmä tunnistää sen myös. Kaikki sun viat viittaa niiden takimmaisten anturien lämmitykseen.
Tuleeko niiden lämmityspiireihin jännite (12V, pinni 4), jos se on ok, pistä liittimet kiinni ja laita koekynä siihen lämmitysvirtapiirin johtimeen. Auton käydessä sen koelampun pitää vilkkua, lämmityksen säätö kun tapahtuu virtapiiriä katkomalla. Jos vilkkuu on toiminta ok. Epäilen sitä nousujännitettä, liittimimet näkee jos ne on viallisia, ei tarvitse ohitella tässä mallissa! Eikä minkäänlaisten aineiden suihkuttelu ole suotavaa liittimiin!!
Tuleeko niiden lämmityspiireihin jännite (12V, pinni 4), jos se on ok, pistä liittimet kiinni ja laita koekynä siihen lämmitysvirtapiirin johtimeen. Auton käydessä sen koelampun pitää vilkkua, lämmityksen säätö kun tapahtuu virtapiiriä katkomalla. Jos vilkkuu on toiminta ok. Epäilen sitä nousujännitettä, liittimimet näkee jos ne on viallisia, ei tarvitse ohitella tässä mallissa! Eikä minkäänlaisten aineiden suihkuttelu ole suotavaa liittimiin!!
No ei se kyllä ulkona onnistu, ainakaan noilla keleillä...paras kun odotat kevättä
ECU on ohjainlaite, sun autossa imusarjassa kiinni.
En tiedä millainen testeriohjelma sulla on, mutta "oikeassa" testerissä, kun menee auton oikeilla (156 '02, V6 ME 3.1 EOBD) tiedoilla moottoriohjausjärjestelmästä vikoihin "Errors" ja sitten tarkemmin yksityiskohtiin "Details", niin otsikossa lukee tämä tarkempi määritys. Se voi olla myös koodeina, 0010, 0001, 0100 jne. Alla on sitten joukko parametrejä, joiden aikana vika on kirjautunut muistiin.

En tiedä millainen testeriohjelma sulla on, mutta "oikeassa" testerissä, kun menee auton oikeilla (156 '02, V6 ME 3.1 EOBD) tiedoilla moottoriohjausjärjestelmästä vikoihin "Errors" ja sitten tarkemmin yksityiskohtiin "Details", niin otsikossa lukee tämä tarkempi määritys. Se voi olla myös koodeina, 0010, 0001, 0100 jne. Alla on sitten joukko parametrejä, joiden aikana vika on kirjautunut muistiin.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Se lukulaite mulla on vaan OBDII -lukija, joka näyttää kyllä merkkikohtaiset kooditkin, mutta vain vikakoodin ja onko vika päällä vai muistissa. Ei syvempää tasoa/yksityiskohtia.
Jos jännitettä ei tule valkoisista piuhoista tai se ei ala katkomaan sitä moottorin ollessa käynnissä niin on kai todennäköistä, että ECU menee vaihtoon(?) vai voiko niitä yleensä korjata?
(Kaikki sulakkeet akun päällä ja sulakerasiassa on luonnollisesti ehjiä). Onko ECUssa sisällä mitään sulakkeita?
Jos jännitettä ei tule valkoisista piuhoista tai se ei ala katkomaan sitä moottorin ollessa käynnissä niin on kai todennäköistä, että ECU menee vaihtoon(?) vai voiko niitä yleensä korjata?
(Kaikki sulakkeet akun päällä ja sulakerasiassa on luonnollisesti ehjiä). Onko ECUssa sisällä mitään sulakkeita?
MP
Liittimen napaan no 4 (sini/musta) pitää tulla 12v kun virta on kytketty. Sama jännite kiertää mm. ilmamassamittarin liittimen kautta (napa 2). Jos siihen ei tule jännitettä, on ruvettava penkomaan mihin se on kadonnut, tuleeko muille antureille jne. Napa 3 on taas lämmitysvirtapiirin maa, joka menee ecu:lle. Jos sitä vilkkumista ei tapahdu, on tarkastettava ecu:n liitin. Anturin 1- ja 2 navat ovat jäännöshapen mittaamiseen. Nyt en muista värejä varmasti, mutta katso liittimestä numerot, ettet sekoita napoja. Ja varmista sen anturin lämmittimen vastus uudelleen, siis navoista 3 ja 4 anturia vasten. Nythän ne lupas sun korjaamolle lämmintä, joten ei muuta kuin hommiin...unohda ecun vaihto, ei niissä ole tommoisia vikoja ollut.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Kiitoksia.
Edit: Appiukon tallia piti sen verta lainata, että sai mittailtua noita piuhoja. Pistin 12 V ledin siihen 3 ja 4 piuhojen välliin liittimeen, joka syöttää virtaa Lamballe - just ne lämmitysvastuksen piuhat. Sytytysvirta päällä ledi syttyi ja moottori käynnissä ledi alkoi vilkkumaan - lienee kunnossa siltä osin.
Tämän jälkeen pistin liittimen kiinni lambdalle menevään liittimeen (vastakappaleeseen) ja jätin yhdet karvat ledin piuhaa liittimen väliin, jotta edellisen voi testata liittimen ollessa kiinni. Sama lopputulos eli virta päällä ledi paloi ja käynnissä vilkkui.
Mittasin vielä lämmistysvsatuksen piuhan päästä ja arvo pyöri 12 Ohmin kieppeillä (auto oli lämmin ajamisen jäjiltä) - joka tapauksessa vastus ei ole palanut poikki.
Nollasin samalla vikakoodit ja lähin kotia. (Siellä oli ne samat tutut P0141, P1141 ja P0136). Noin 7 kilsan ajon jälkeen Motor Control valo syttyi taas tuttuun tapaan.
Pähkäilin taas missä se vika on. Sen kyseisen takalambdan vikakoodi p0136 ei ole koskaan mennyt päälle ilman lämmityspiirin vikakoodeja, vaan ainoastaan kun se on ollut kylmä ja ei siksi toiminut. Oletan siis Lambdan olevan ehjä kuten lämmitysvastuksenkin. Samoten noiden edellisten testien perusteella vikaa ei taida olla lambdan liittimestä ECUun päin. Jäljelle jää minusta lambdalle menevät piuhat (ja ehkä se liitin - jos jousikontakti pettää välillä tai jotain) - niiden on pakko lyödä läpi jostain (?). Uuden lambdan mukanahan tulis piuhatki.
Taidan vielä kokeilla kiinnittää joku ilta sen lambdan piuha(nipun) mahdollisimman löysästi sinne pakoputken suojapeltiin nippusiteillä - nythän se on kiinni siinä pellissä suoraan ja vois suolasohjossa kahlaamisen jäljiltä lyödä läpi jos kuori yhtään murtunut jostain.
Nyt kun luin tuon edellisen viestin niin enpä muistanut mitata paljonko virrat päällä tulee voltteja siihen napaan 4. Täytyy mitata se vielä - ledi oli kyllä ehkä hieman himmeä virrat päällä (vilkkui kyllä kirkkaasti), joten voi olla alle 12 V - huomisillan hommia.
Edit: Appiukon tallia piti sen verta lainata, että sai mittailtua noita piuhoja. Pistin 12 V ledin siihen 3 ja 4 piuhojen välliin liittimeen, joka syöttää virtaa Lamballe - just ne lämmitysvastuksen piuhat. Sytytysvirta päällä ledi syttyi ja moottori käynnissä ledi alkoi vilkkumaan - lienee kunnossa siltä osin.
Tämän jälkeen pistin liittimen kiinni lambdalle menevään liittimeen (vastakappaleeseen) ja jätin yhdet karvat ledin piuhaa liittimen väliin, jotta edellisen voi testata liittimen ollessa kiinni. Sama lopputulos eli virta päällä ledi paloi ja käynnissä vilkkui.
Mittasin vielä lämmistysvsatuksen piuhan päästä ja arvo pyöri 12 Ohmin kieppeillä (auto oli lämmin ajamisen jäjiltä) - joka tapauksessa vastus ei ole palanut poikki.
Nollasin samalla vikakoodit ja lähin kotia. (Siellä oli ne samat tutut P0141, P1141 ja P0136). Noin 7 kilsan ajon jälkeen Motor Control valo syttyi taas tuttuun tapaan.
Pähkäilin taas missä se vika on. Sen kyseisen takalambdan vikakoodi p0136 ei ole koskaan mennyt päälle ilman lämmityspiirin vikakoodeja, vaan ainoastaan kun se on ollut kylmä ja ei siksi toiminut. Oletan siis Lambdan olevan ehjä kuten lämmitysvastuksenkin. Samoten noiden edellisten testien perusteella vikaa ei taida olla lambdan liittimestä ECUun päin. Jäljelle jää minusta lambdalle menevät piuhat (ja ehkä se liitin - jos jousikontakti pettää välillä tai jotain) - niiden on pakko lyödä läpi jostain (?). Uuden lambdan mukanahan tulis piuhatki.
Taidan vielä kokeilla kiinnittää joku ilta sen lambdan piuha(nipun) mahdollisimman löysästi sinne pakoputken suojapeltiin nippusiteillä - nythän se on kiinni siinä pellissä suoraan ja vois suolasohjossa kahlaamisen jäljiltä lyödä läpi jos kuori yhtään murtunut jostain.
Nyt kun luin tuon edellisen viestin niin enpä muistanut mitata paljonko virrat päällä tulee voltteja siihen napaan 4. Täytyy mitata se vielä - ledi oli kyllä ehkä hieman himmeä virrat päällä (vilkkui kyllä kirkkaasti), joten voi olla alle 12 V - huomisillan hommia.
MP
Ahaa, vika P0136 (jäikö se aiemmin huomioimatta?);
Katin jälkeisen happianturin (Bank 1) signaali ei ole uskottava. Tarkastuksessa tunnistetaan seuraavat viat:
- Oikosulku akkujännitteeseen
- Oikosulku maahan tai matala signaalin aalto
- Avoin virtapiiri (katkos)
Mahdolliset syyt mm:
- Vika tunnistimen lämmitysvirtapiirissä, tässä tapauksessa vika P0141 (Bank 1) esiintyy myös vikamuistissa!!!!
Luulen että joudut investoimaan uuteen happianturiin!
Katin jälkeisen happianturin (Bank 1) signaali ei ole uskottava. Tarkastuksessa tunnistetaan seuraavat viat:
- Oikosulku akkujännitteeseen
- Oikosulku maahan tai matala signaalin aalto
- Avoin virtapiiri (katkos)
Mahdolliset syyt mm:
- Vika tunnistimen lämmitysvirtapiirissä, tässä tapauksessa vika P0141 (Bank 1) esiintyy myös vikamuistissa!!!!
Luulen että joudut investoimaan uuteen happianturiin!
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Ok - eli tuo P0136 eli ilmeisesti sen katin jälkeisen happianturin toimimattomuus vois johtua siitä, että se on kylmä eli lämmityspiiri ei toimi - silloinhan se ei pääse välttämättä koskaan toimintalämpötilaansa(?). Oon kattonu noita vikakoodeja usean kerran ja aluksi tuota P0136:sta ei ollut, mutta esim. eilen se oli päällä - aiemmin pelkästään P0141 ja P1141. Uskon itse tällä hetjkellä, että jos ne lämmitysvastukselle menevät piuhat lyö läpi niin tuo vika tulee päälle. Se vika Alkoi siis noilla P0141 ja P1141:llä ja tuo P0136 tuli myöhemmin mukaan niiden koodien lisäksi.
Taidan tilata sen uuden anturin ja johdothan siinä tuleekn mukana. (Sitä enne kikkailen vielä niiden johtojen kanssa jotain siellä auton alla).
Kiitoksia avusta. Ilmottelen häviääkö vika pois.
Taidan tilata sen uuden anturin ja johdothan siinä tuleekn mukana. (Sitä enne kikkailen vielä niiden johtojen kanssa jotain siellä auton alla).
Kiitoksia avusta. Ilmottelen häviääkö vika pois.
MP
Eikös siinä ole se sulakeboxi siinä toisen akunnavanympärillä.
Joskus omasta 156:sta irrottelin kaikki sulakkeet ja ja putsailin sekä navan ja työnsin sähköspraytä perään. Loppui takkuilu.
Toikin kannattaa tehdä, on helppo. En tosin usko vian siinä välttämättä olevan, muttei maksa mitään.
Joskus omasta 156:sta irrottelin kaikki sulakkeet ja ja putsailin sekä navan ja työnsin sähköspraytä perään. Loppui takkuilu.
Toikin kannattaa tehdä, on helppo. En tosin usko vian siinä välttämättä olevan, muttei maksa mitään.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Tilasin tuossa taannoin uuden lambdan (Boschin Alfaan tekemä lambda sopivin johdoin ja liittimin - bank 1, sensor 2) ja sain sen eilen. Vaihdoin sen tänään. Nollasin vikakoodit ja eikun testiajolle. Kolmannella ajokierrolla (kolmas käynnistys) vikakoodit P0141 ja P1141 tuli taas päälle kuten Motor ontrol Failure - tekstit luonnollisesti. Ei ollu sitte vika lambdassa tai sen lämmitysvastuksessa. Taas mietityttää - mitähän tekis seuraavaksi?
MP
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Maa on niin kaunis. Eli vaikuttais, että lammitysvastuksen ECUlle (tai ECUn kautta maahan) menevän maapiuhan kautta ei saa kunnolla maakontaktia. Virtanavalla tulee 12V, kun pistää yleismittarin maanavan esim. moottoriin, mutta 0-9,7 V, vähän miten sattuun, kun pistää yleismittarin maan ECUlta tulevaan maajohtoon.
Tietääkö joku suorilta minne tuo kyseinen maajohto menee? Napa 3, lämmitysvirtapiirin maa siis. ECUN liittimet vaikuttavat irrottamisen/pällistelyanalyysin
perusteella OKlta. Pyyhin vielä napoja varulta puhdistusaineella, mutta ei vaikutusta.
Löysin netistä penkomalla, että ECUn ylemmän liitimen M navat 60 ja 12 olisivat mahd. noiden takimmaisten lambdojen maat (ainakin GTAssa). meneeköhän molemmat samaan maadoituspisteeseen ja missäköhön se on(?)
Tietääkö joku suorilta minne tuo kyseinen maajohto menee? Napa 3, lämmitysvirtapiirin maa siis. ECUN liittimet vaikuttavat irrottamisen/pällistelyanalyysin

Löysin netistä penkomalla, että ECUn ylemmän liitimen M navat 60 ja 12 olisivat mahd. noiden takimmaisten lambdojen maat (ainakin GTAssa). meneeköhän molemmat samaan maadoituspisteeseen ja missäköhön se on(?)
MP
Homma näyttää jatkuvan, mutta edelleen se vika pitää olla lämmityspiirissä? Tosiaan maa ei ole suora, vaan ohjainlaite katkoo maata kanttiaallon mukaan anturin suojelemiseksi. Käydessä maa vaihtelee skoopilla tarkasteltaessa 12V ja 0.6 V välillä noin pari kertaa sekunnissa, tästä se koekynän vilkkuminen tulee!
Oikean puoleisen anturin (bank 1) maa on ecun B-liittimessä napa 50, ja toisen takimmaisen anturin lämmitysmaa on napa 34, GTA:n moottoriohjausjärjestelmä on eri kuin 2,5 moottorissa.
Suorita myös vertailevaa mittausta sen toisen anturin kanssa, lämmityskäämin vastuksien ja nousujännitteen osalta, sekä maan osalta nimenomaan moottorin ollessä käynnissä, onko niissä eroja? Ohjainlaitteen maat (moottorissa) on kunnossa, muuten vikoja olisi vielä enempi
Oikean puoleisen anturin (bank 1) maa on ecun B-liittimessä napa 50, ja toisen takimmaisen anturin lämmitysmaa on napa 34, GTA:n moottoriohjausjärjestelmä on eri kuin 2,5 moottorissa.
Suorita myös vertailevaa mittausta sen toisen anturin kanssa, lämmityskäämin vastuksien ja nousujännitteen osalta, sekä maan osalta nimenomaan moottorin ollessä käynnissä, onko niissä eroja? Ohjainlaitteen maat (moottorissa) on kunnossa, muuten vikoja olisi vielä enempi

Nyt joutuu nostaan tällaista ikävää aihetta ylös, eli tuli seuraavat vikakoodit kun lähdin duunin pihasta tänään.
P0300
Failed Component Code: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
Fault Symptom: Continous (Danger of Overheating Cat)
P0303
Failed Component Code: Cylinder 3 Misfire Detected
Fault Symptom: Continous (Danger of Overheating Cat)
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Vika tuli kun lähdin kiihdyttämään ja sen huomasi kuinka kone hyytyi kun yksi pytty oli hetken pois pelistä. Muutaman sekunnin päästä moottori toimi taas normaalisti.
Osaako joku sanoa missä vika vois olla?
P0300
Failed Component Code: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
Fault Symptom: Continous (Danger of Overheating Cat)
P0303
Failed Component Code: Cylinder 3 Misfire Detected
Fault Symptom: Continous (Danger of Overheating Cat)
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Vika tuli kun lähdin kiihdyttämään ja sen huomasi kuinka kone hyytyi kun yksi pytty oli hetken pois pelistä. Muutaman sekunnin päästä moottori toimi taas normaalisti.
Osaako joku sanoa missä vika vois olla?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
^tuo olisi se helpoin. Ellei sitten ole vanhat tulpat ja tulppa mennyt. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään polttoaineen suihkutukseen liittyvää, joka siis voisi enteillä suuttimen uusintaa tai ehkä huolto riittäisi, en tiedä noista.
Itsellä on varsinkin viime talvena ollut satunnaisesti tuota vajaalla käyntiä varsinkin liikkeellelähtiessä kylmällä koneella. Joskus taisi jopa vikavalon sytyttää, mutta kohtapuoliin käynti aina parani ja valo häipyi. Vikamuistiin ei noista kerroista jäänyt edes mitään.
Itsellä on varsinkin viime talvena ollut satunnaisesti tuota vajaalla käyntiä varsinkin liikkeellelähtiessä kylmällä koneella. Joskus taisi jopa vikavalon sytyttää, mutta kohtapuoliin käynti aina parani ja valo häipyi. Vikamuistiin ei noista kerroista jäänyt edes mitään.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Olisko tässä ongelman aiheuttaja?
( moottoripesun jälkeen "kaikki" paikat kuivattu... )
( moottoripesun jälkeen "kaikki" paikat kuivattu... )

- Liitteet
-
- IMG_1788_pieni.JPG
- (149.67 KiB) Tiedosto ladattu 11001 kertaa
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele