Onko muka suuremmalla kehällä tosiaan? Samat jarrulevythän noihin kuitenkin käy ja niissä näinollen sama pulttijako? erikokoiset reiät vain.kterkkila kirjoitti:Ei muuta kuin jostain vain etsit kutoseen kuuluvat 10mm pulteilla olevat vetoakselit ja tumpit laatikkoon ja napoihin. Sopivat suoraan TS:n laatikkoon, joten päivitys ei ole kummoinenkaan jobi ja vahvuus lisääntyy tuntuvasti. Sen lisäksi että kutosessa on 10mm pultit, ovat ne myös TS:ää suuremmalla kehällä..
Suomen tehokkain 75?
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Oletko muuten vetänyt nuo kovemmat pultit isompaan momenttiin?
Taulukosta katoin, niin esim. perus M8 pulteilla 8.8 luokan momentti on 23,2-29,5 Nm pinnoitemateriaalista riippuen. 10.9:n momentti 36,8 Nm ja 12.9:n 44.1Nm.
M10:n momentit 45.8-58.2Nm 8.8:n luokassa. 10.9:n momentti on 72,4 Nm ja 12.9: 89,9 Nm.
Siitähän tuo pulttien katkeaminen johtunee, että pääsee löysäksi ja sitten leikkaantuu poikki. Leikkausta nuo kovemmat pultit taas ei varmaan paljoa enempää kestä. Hyöty tulee siitä isommasta momentista -> puristusvoima isompi ja kitkavoima suurempi.
Taulukosta katoin, niin esim. perus M8 pulteilla 8.8 luokan momentti on 23,2-29,5 Nm pinnoitemateriaalista riippuen. 10.9:n momentti 36,8 Nm ja 12.9:n 44.1Nm.
M10:n momentit 45.8-58.2Nm 8.8:n luokassa. 10.9:n momentti on 72,4 Nm ja 12.9: 89,9 Nm.
Siitähän tuo pulttien katkeaminen johtunee, että pääsee löysäksi ja sitten leikkaantuu poikki. Leikkausta nuo kovemmat pultit taas ei varmaan paljoa enempää kestä. Hyöty tulee siitä isommasta momentista -> puristusvoima isompi ja kitkavoima suurempi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Ei kun niissä on se palikka levyn ja vetarin välissä. Siinä on pultit isommalla jaolla kun vetarin tumpissa.alfa 156 v6 kirjoitti:Onko muka suuremmalla kehällä tosiaan? Samat jarrulevythän noihin kuitenkin käy ja niissä näinollen sama pulttijako? erikokoiset reiät vain.kterkkila kirjoitti:Ei muuta kuin jostain vain etsit kutoseen kuuluvat 10mm pulteilla olevat vetoakselit ja tumpit laatikkoon ja napoihin. Sopivat suoraan TS:n laatikkoon, joten päivitys ei ole kummoinenkaan jobi ja vahvuus lisääntyy tuntuvasti. Sen lisäksi että kutosessa on 10mm pultit, ovat ne myös TS:ää suuremmalla kehällä..
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Jep. Ja se palikka sekä isommat nivelet tekee V6 vetareista paljon pikkuvetareita lyhyempiä.
Vertailuksi 75T vetarit painavat 17 kg pari ja pikkuvetarit 12.8 kg.
Itse käytetään kilpureissa noita pieniä kun kerran kestävät. Säästyy painoa ja kulmavirhe reilusti madalletuissa autoissa on pienempi. Jos vääntö alkaisi nelosella tai isommalla numerolla en edes viitsisi yrittää pikkuvetareilla.
Vertailuksi 75T vetarit painavat 17 kg pari ja pikkuvetarit 12.8 kg.
Itse käytetään kilpureissa noita pieniä kun kerran kestävät. Säästyy painoa ja kulmavirhe reilusti madalletuissa autoissa on pienempi. Jos vääntö alkaisi nelosella tai isommalla numerolla en edes viitsisi yrittää pikkuvetareilla.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
joo, kireällä on olleet.Hepa kirjoitti:Oletko muuten vetänyt nuo kovemmat pultit isompaan momenttiin?
No joo, tarkennetaan vähän. Mulla katkeilee siis pultit siitä vaihteistossa kiinni olevasta tumpista. eli jarrulevyn ja tuon "palikan" välistä.jknracing kirjoitti:Ei kun niissä on se palikka levyn ja vetarin välissä. Siinä on pultit isommalla jaolla kun vetarin tumpissa.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Varmaankin kannattaa teettää se vetarin tumppi M5 bemarin nivelelle sopivaksi, siihen sitten 10mm teräspanta maljan ympärille (ei leviä ne kuulat niin usein pitkin tietä) ja teräsvetarit.alfa 156 v6 kirjoitti:joo, kireällä on olleet.Hepa kirjoitti:Oletko muuten vetänyt nuo kovemmat pultit isompaan momenttiin?
No joo, tarkennetaan vähän. Mulla katkeilee siis pultit siitä vaihteistossa kiinni olevasta tumpista. eli jarrulevyn ja tuon "palikan" välistä.jknracing kirjoitti:Ei kun niissä on se palikka levyn ja vetarin välissä. Siinä on pultit isommalla jaolla kun vetarin tumpissa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free