Suomen tehokkain 75?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kterkkila kirjoitti:Ei muuta kuin jostain vain etsit kutoseen kuuluvat 10mm pulteilla olevat vetoakselit ja tumpit laatikkoon ja napoihin. Sopivat suoraan TS:n laatikkoon, joten päivitys ei ole kummoinenkaan jobi ja vahvuus lisääntyy tuntuvasti. Sen lisäksi että kutosessa on 10mm pultit, ovat ne myös TS:ää suuremmalla kehällä..
Onko muka suuremmalla kehällä tosiaan? Samat jarrulevythän noihin kuitenkin käy ja niissä näinollen sama pulttijako? erikokoiset reiät vain.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Oletko muuten vetänyt nuo kovemmat pultit isompaan momenttiin?

Taulukosta katoin, niin esim. perus M8 pulteilla 8.8 luokan momentti on 23,2-29,5 Nm pinnoitemateriaalista riippuen. 10.9:n momentti 36,8 Nm ja 12.9:n 44.1Nm.

M10:n momentit 45.8-58.2Nm 8.8:n luokassa. 10.9:n momentti on 72,4 Nm ja 12.9: 89,9 Nm.

Siitähän tuo pulttien katkeaminen johtunee, että pääsee löysäksi ja sitten leikkaantuu poikki. Leikkausta nuo kovemmat pultit taas ei varmaan paljoa enempää kestä. Hyöty tulee siitä isommasta momentista -> puristusvoima isompi ja kitkavoima suurempi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

alfa 156 v6 kirjoitti:
kterkkila kirjoitti:Ei muuta kuin jostain vain etsit kutoseen kuuluvat 10mm pulteilla olevat vetoakselit ja tumpit laatikkoon ja napoihin. Sopivat suoraan TS:n laatikkoon, joten päivitys ei ole kummoinenkaan jobi ja vahvuus lisääntyy tuntuvasti. Sen lisäksi että kutosessa on 10mm pultit, ovat ne myös TS:ää suuremmalla kehällä..
Onko muka suuremmalla kehällä tosiaan? Samat jarrulevythän noihin kuitenkin käy ja niissä näinollen sama pulttijako? erikokoiset reiät vain.
Ei kun niissä on se palikka levyn ja vetarin välissä. Siinä on pultit isommalla jaolla kun vetarin tumpissa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Jep. Ja se palikka sekä isommat nivelet tekee V6 vetareista paljon pikkuvetareita lyhyempiä.
Vertailuksi 75T vetarit painavat 17 kg pari ja pikkuvetarit 12.8 kg.

Itse käytetään kilpureissa noita pieniä kun kerran kestävät. Säästyy painoa ja kulmavirhe reilusti madalletuissa autoissa on pienempi. Jos vääntö alkaisi nelosella tai isommalla numerolla en edes viitsisi yrittää pikkuvetareilla.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Hepa kirjoitti:Oletko muuten vetänyt nuo kovemmat pultit isompaan momenttiin?
joo, kireällä on olleet.
jknracing kirjoitti:Ei kun niissä on se palikka levyn ja vetarin välissä. Siinä on pultit isommalla jaolla kun vetarin tumpissa.
No joo, tarkennetaan vähän. Mulla katkeilee siis pultit siitä vaihteistossa kiinni olevasta tumpista. eli jarrulevyn ja tuon "palikan" välistä.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kumimuumi kirjoitti:
jknracing kirjoitti:
kumimuumi kirjoitti: On. Se takaosa on eripitunen.
Niin siis luultavasti ei pidempi? :silly: :drinking:
Siis... :shock: ...gtv:n takaosa lyhyempi kuin 75.
pohjalevy on lyhyempi -> lyhkäisempi kardaani..

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Grendel kirjoitti: Jos vääntö alkaisi nelosella tai isommalla numerolla en edes viitsisi yrittää pikkuvetareilla.
Niin. Asiallisesti laitetuissa se alkaa sillä ;)
Anteeksi, humalassa oli pakko.
- Alfaholic -

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^ :lol: ..saahan sitä. :mrgreen:
..ammattina autoslalom..

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut jknracing, 03 Tammi 2009, 01:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Hepa kirjoitti:Oletko muuten vetänyt nuo kovemmat pultit isompaan momenttiin?
joo, kireällä on olleet.
jknracing kirjoitti:Ei kun niissä on se palikka levyn ja vetarin välissä. Siinä on pultit isommalla jaolla kun vetarin tumpissa.
No joo, tarkennetaan vähän. Mulla katkeilee siis pultit siitä vaihteistossa kiinni olevasta tumpista. eli jarrulevyn ja tuon "palikan" välistä.
Varmaankin kannattaa teettää se vetarin tumppi M5 bemarin nivelelle sopivaksi, siihen sitten 10mm teräspanta maljan ympärille (ei leviä ne kuulat niin usein pitkin tietä) ja teräsvetarit.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin