Lancia ECV
Valvoja: Moderators
Lancia ECV
Mitähän mahtaa käytännössä tarkoittaa tuo S ryhmän Lancia ECV:en triflux huuhtelujärjestelmä sylinterikannessa??? Osaisko joku kertoa...
Häijyt tehot on ainakin protosta aikoinaan ottaneet...
http://freespace.virgin.net/shalco.com/lancia_gp_s.htm
täältä lisää infoo
http://www.carsfromitaly.com/lancia/index.html
Häijyt tehot on ainakin protosta aikoinaan ottaneet...
http://freespace.virgin.net/shalco.com/lancia_gp_s.htm
täältä lisää infoo
http://www.carsfromitaly.com/lancia/index.html
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Triflux Engine
The 1800 power unit of the ECV2 was known as the triflux. This was due to the design which had one exhaust and one inlet valve on each side of the cylinder head, with the resulting twin exhaust manifolds each feeding one turbocharger. At low engine speeds one turbocharger exhaust was shut-off, forcing all the exhaust gases through one unit and thus providing good low speed performance. As the engine speed rose, the second turbocharger was gradually introduced, until at high engine speeds both turbochargers ran in parallel.
Mitä tuo on "suomeksi" siihen en ota kantaa. Varmaan täällä on joku joka on riittävän hyvin perillä moottorin sielun elämästä. Kaksi pakosarjaa kumminkin? Kuulostaa ahtaalle!
The 1800 power unit of the ECV2 was known as the triflux. This was due to the design which had one exhaust and one inlet valve on each side of the cylinder head, with the resulting twin exhaust manifolds each feeding one turbocharger. At low engine speeds one turbocharger exhaust was shut-off, forcing all the exhaust gases through one unit and thus providing good low speed performance. As the engine speed rose, the second turbocharger was gradually introduced, until at high engine speeds both turbochargers ran in parallel.
Mitä tuo on "suomeksi" siihen en ota kantaa. Varmaan täällä on joku joka on riittävän hyvin perillä moottorin sielun elämästä. Kaksi pakosarjaa kumminkin? Kuulostaa ahtaalle!
Ayrton Senna da Silva forever
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
No englantia en lainkaan osaa mutta tuossa Delta S4:ssa oli kaksi ahdinta "remmi" ja turbo.Saatiin ahdot koko kierrosalueelle ja viiveet pois.Varmaan remmikäytössä oli turhaa ohjata pakokaasuja turbolle.Tai sitten tämä ei ole oikea selitys......
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Tuossa S-ryhmän ECV:ssä kun on kaksi turboa molemmin puolin konetta ja imukanavat jotenkin keskeltä kantta, pakokanavat reunoilla..mihkähän sytytystulpat on saatu mahtuun??...
Viimeksi muokannut jiiässä, 03 Maalis 2004, 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aika vapaa suomennos tolle olisi varmaan että:
"Sylinterin laen molemmilla puolilla oli sekä imu että pakoventtiilit, tuloksena kaksi pakosarjaa, ruokkien kummatkin omaa turboaan. Pienillä kierroksilla toinen turbon ulostulo suljettiin, pakottaen kaikki pakokaasut kulkemaan vain toisen turbon lävitse ja näin tarjoten hyvän pienten kierrosten tehon. Koneen kierrosluvun kohotessa toinen turbo tuli astettain mukaan, kunnes korkeilla kierroksilla molemmat turbot pyörivät yhtäläisesti."
Saa korjata vapaasti suomennosta ja käyttämiäni termejä
"Sylinterin laen molemmilla puolilla oli sekä imu että pakoventtiilit, tuloksena kaksi pakosarjaa, ruokkien kummatkin omaa turboaan. Pienillä kierroksilla toinen turbon ulostulo suljettiin, pakottaen kaikki pakokaasut kulkemaan vain toisen turbon lävitse ja näin tarjoten hyvän pienten kierrosten tehon. Koneen kierrosluvun kohotessa toinen turbo tuli astettain mukaan, kunnes korkeilla kierroksilla molemmat turbot pyörivät yhtäläisesti."
Saa korjata vapaasti suomennosta ja käyttämiäni termejä