2.0 JTS ja jakopään osat
Valvoja: Moderators
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
2.0 JTS ja jakopään osat
Olisko kellään osaluetteloa remminvaihtoa varten. Jos olis originaalinumerot niin olis helppo tilata osat ja sais varmasti oikeet.
2005 mallinen JTS on kyseessä.
2005 mallinen JTS on kyseessä.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
Jees, kiristin näyttäs olevan metallia. Säikähdin vaan tätä tekstiä kun tuo rulla sattui olemaan musta

Lainattu tuolta.. http://www.cars.robertsaerospace.com/Al ... aRomeo.htmChange the latest spec pulleys every 72,000 miles. These deteriorate with mileage, not time. Virtually all (pre-'05) TS cam belt pulleys were replaced by Alfa at about 36,000 miles with stronger ones that they reckon will last 72,000 miles. If your cam belt tensioner pulley is black and not the new stronger white one, then stop your car and trailer it to us. It's going to wreck your engine any second now and it's a miracle that it's still in one piece! Even these later white ones have now been replaced with all steel.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Et tarvitse osanumeroita. kaikissa JTS:ssä on samat osat, joten pieleen ei voi mennä.
Tähän mennessä kaikki ohjainrullat jotka olen nähnyt ovat olleet muovisia, ja toimivat moitteetta. Kiristin taaseen on syytä olla metallinen, muovisia on aina silloin tällöin liikenteessä.
Ja muistakaa aina vaihtaa ne tasapainoakselin hihna ja kiristin samalla. Maanantaina juuri ropasin erästä jonka tasapainoakselin hihnalla oli rullattu 100tkm, ja tietäähän sen kuinka siinä käy
Tähän mennessä kaikki ohjainrullat jotka olen nähnyt ovat olleet muovisia, ja toimivat moitteetta. Kiristin taaseen on syytä olla metallinen, muovisia on aina silloin tällöin liikenteessä.
Ja muistakaa aina vaihtaa ne tasapainoakselin hihna ja kiristin samalla. Maanantaina juuri ropasin erästä jonka tasapainoakselin hihnalla oli rullattu 100tkm, ja tietäähän sen kuinka siinä käy

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ohjainrullia saa/sai myös metallisena. Sattui 3,5v sitten tilatessa tulemaan metallinen. Ohjainrulla oli vaihtaessa rohiseva. GM:llä töissä ollessa meni useampi muovinen ohjainrulla, varsinkin pienikehäisiä. Se päivitettiinkin metalliseen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Joskus kauan sitten ohjainrulla oli kokonaan metallinen, ehkä n 8 vuotta sitten...muovinen tuli tilalle, jos jostain saat kokometallisen niin aina toki parempi.muovisen rullan ja olen kuullut että ne ei kestä yhtä hyvin kuin alumiiniset?
Alahihnapyöriä tosiaan kanssa kuulemma menee, harva nyrkkipaja ainakaan tosin tajuaa niiden kulumista tarkastaa, liekö materiaali muuttunut pehmeämmäksi varsinkin JTS koneessa.
Veljen 16V 155:ssa ei näkynyt kulumisen merkkejä viime hihna vaihdossa kun oli vajaat 200tkm menty...
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Niin tuossa toisessa ketjussa oli puhetta että TS nokkien lukituspalat ei käy JTS:ään koska siinä on korkeammat nokat kuin tessussa. Tuli vaan mieleen että joutuukohan JTS jakopää sitten vielä kovemmalle rasitukselle? Korkeampi nokka = isompi nosto. Ja se söisi sitten pyöriäkin? Mutta luulisi sitten että JTS jakohihna porsisi selkeästi helpommin kuin TS mutta taitaa olla samaa luokkaa...jiiässä kirjoitti:Alahihnapyöriä tosiaan kanssa kuulemma menee, harva nyrkkipaja ainakaan tosin tajuaa niiden kulumista tarkastaa, liekö materiaali muuttunut pehmeämmäksi varsinkin JTS koneessa.
Veljen 16V 155:ssa ei näkynyt kulumisen merkkejä viime hihna vaihdossa kun oli vajaat 200tkm menty...

- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
tasapainoakselien hihnan kiristin
Onko tasapainoakselien hihnan kiristin ollut yleisesti edelleen muovipyörällä! Tällaista ainakin kaupaavat edelleen. Onko metallisia ollutkaan liikkeellä?
vesku
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Olisko tuo musta muovinen, varmaankin. Kaalipadan albumist, päivätty 26.1.2007.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=6626
Tasapainoakselien hihnan kiristin ei taida olla kovin riskialtis, mutta vaihtaisin silti samalla kuin jakohihnan.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=6626
Tasapainoakselien hihnan kiristin ei taida olla kovin riskialtis, mutta vaihtaisin silti samalla kuin jakohihnan.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Vaarana on että tasapainohihnan katketessa menee siitä tavaraa jakohihnankin väliin.
Puhuin tuosta metallisesta välipyörästä. Sellainen tuli 3,5 vuotta sitten, en tiedä toimittaako sellaista enää kukaan. Voi olla että ovat päivittäneet sen muoviseksi.
Puhuin tuosta metallisesta välipyörästä. Sellainen tuli 3,5 vuotta sitten, en tiedä toimittaako sellaista enää kukaan. Voi olla että ovat päivittäneet sen muoviseksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: tasapainoakselien hihnan kiristin
On. Sen kanssa en ole kuullut olleen ongelmia, kunhan vaihdetaan 60tkm/3v välein.veskuk kirjoitti:Onko tasapainoakselien hihnan kiristin ollut yleisesti edelleen muovipyörällä!