Yksi P4 poistui vahvuudesta
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Yksi P4 poistui vahvuudesta
Tänään se sitten tapahtui, permis painui puun sisään.
Oma moka, liikaa vauhtia, liikaa intoa.
Mies on rikki, mutta vain henkisesti.
Permiksestä vasen etukulma sisässä, ja auto mutkalla kuskinoven takaosaan asti.
Vedän tänään kännit, ja itken itseni uneen. Saa ruoskia...
Oma moka, liikaa vauhtia, liikaa intoa.
Mies on rikki, mutta vain henkisesti.
Permiksestä vasen etukulma sisässä, ja auto mutkalla kuskinoven takaosaan asti.
Vedän tänään kännit, ja itken itseni uneen. Saa ruoskia...
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
- Car(s): 155,156, Maserati V6
- Paikkakunta: Nokia
Re: Yksi P4 poistui vahvuudesta
No voi saakeli, missä?
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
- Car(s): 155,156, Maserati V6
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
- Car(s): 155,156, Maserati V6
- Paikkakunta: Nokia
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Auts. Otan osaa.
Jos jotain hyvää, niin et ainakaan kenenkään yli ajanut tai itseäsi telonut. Ne on jo ikävämpiä juttuja etenkin jos on johtunut omasta leikkimisestä. Sakkojakaan ei tainnut tulla?
Nyt varmasti vituttaa kympillä, mutta joskus se vielä naurattaa.
Itse vedin tuon Nelikko Voyagerini ensilumien aikaan kylki edellä tolppaan samasta syystä, mutta henkilövahingoilta ja sakoilta vältyttiin.
Kyllä se siittä sano..
Edit: Ai niin.. Osta nyt joku halpa Sprintti ja laita permiksen tekniikka (ja turbo) siihen...? Niin mä tekisin
Jos jotain hyvää, niin et ainakaan kenenkään yli ajanut tai itseäsi telonut. Ne on jo ikävämpiä juttuja etenkin jos on johtunut omasta leikkimisestä. Sakkojakaan ei tainnut tulla?
Nyt varmasti vituttaa kympillä, mutta joskus se vielä naurattaa.
Itse vedin tuon Nelikko Voyagerini ensilumien aikaan kylki edellä tolppaan samasta syystä, mutta henkilövahingoilta ja sakoilta vältyttiin.
Kyllä se siittä sano..
Edit: Ai niin.. Osta nyt joku halpa Sprintti ja laita permiksen tekniikka (ja turbo) siihen...? Niin mä tekisin
Viimeksi muokannut Abarth, 10 Tammi 2009, 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ei tullut sakkoja, tuttu hinauspalvelun mies oli sen verta nopee että ei poliiseja paikalla vielä tullut.
- Liitteet
-
- 10012009.jpg
- (93.97 KiB) Tiedosto ladattu 4726 kertaa
Jaaha. Onneks ei henki menny. Silmällä veikkaisin että n. 60km/h ei riitä, mutta sakot onneksi jäivät saamatta. Peltiä saa rahalla, päätä ei. ..minä latasin silloin joskus giuliettan 180-190 vauhdista jakajaan, siinä holvastissa. Ja tämähän on todistettu hovissa asti poliisin toimesta.
..ammattina autoslalom..
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ei jäänyt. Kotelo on palasina ja hihna näyttäisi olevan vielä ehjä, toinen nokkapyörä on kuitenkin vinossa. Eihän sitä varmaksi vielä tiedä mitä kaikkea on mennyt palasiksi. Katotaan sitten joskus kun rohkeus kestää katsomaan pressun alle.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jäikö jakopään koppa ehjäksi?
Humala nousee...
Edit: Kumimuumi: en usko että vauhtia olisi ollut edes 50. Paikka oli aika pian risteyksen jälkeen ja ehdin vähän jarruttaankin ennen osumaa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
33 ei tarvitse kovin kovaa osumaa mennäkseen tuohon kuntoon. Muistan jonkun vanhan Kuukauden Shokin, jossa 33:lla otettiin matsia 315-bemarin kanssa - joka sekään ei nyt mikään erityisen vahvakorinen ole - osittaistörmäyksenä nokikkain, ja 33 oli kuskin penkkiä myöten kasassa penkin käyttäjän kannalta lopullisin seurauksin, bemarin kuskilta murtui nilkka. Nopeutta saattoi siinäkin olla ehkä alle 60, bemari vielä oli jarruttanut minkä ehti, muttei kaiteen vuoksi pystynyt väistämään. Harmi homma tuon P4:n kannalta, ei noita enää liikaa ole jäljellä.
Ok. rajusti tuo on kuitenkin painunut. Muistaakseni nimim. mazasaar? osti tuon mun giulietan, paskanahan se oli ja kori aivan mutkalla. Vauhti ja osumakulma (kuskin takaoven etureuna) huomioiden kesti ihan hyvin.Epezi kirjoitti:en usko että vauhtia olisi ollut edes 50. Paikka oli aika pian risteyksen jälkeen ja ehdin vähän jarruttaankin ennen osumaa.
..ammattina autoslalom..
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Pahoittelut auton puolesta, mutta kuten jo niin moni on aikaisemminkin todennut niin pääasia ettei itselle tai muille käynyt kuinkaan.
Jokaisen meistä on kai oppirahat maksettava, nimimerkillä "eilen oli 14 vuotispäivä siitä kun paiskasin fiestan kylki edellä puuhun kun piti vähän näyttää miten käsijarrulla heitetään hienoa sladia".
Jokaisen meistä on kai oppirahat maksettava, nimimerkillä "eilen oli 14 vuotispäivä siitä kun paiskasin fiestan kylki edellä puuhun kun piti vähän näyttää miten käsijarrulla heitetään hienoa sladia".
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Oppirahat on maksettava... mullakin taitaa olla 10v päivä aika lähellä kun ajoin vanhempien 240 vollen 3m korkean lumikasan läpi = autolle ei käyny mitään ?!?Alfaholisti kirjoitti:Pahoittelut auton puolesta, mutta kuten jo niin moni on aikaisemminkin todennut niin pääasia ettei itselle tai muille käynyt kuinkaan.
Jokaisen meistä on kai oppirahat maksettava, nimimerkillä "eilen oli 14 vuotispäivä siitä kun paiskasin fiestan kylki edellä puuhun kun piti vähän näyttää miten käsijarrulla heitetään hienoa sladia".
Pitää vaan pitää mielessä noi sattuneet ja ottaa niistä opiksi... Eikä esim kokeilla seuraavaa takavetoista (Vanhaa possuani) ja ajaa sitä tolppaan n.8 v myöhemmin. Eli mun muisti siis kestää 8 vuotta. Elii nyt siis vielä 6v seuraavaan mälliin.. muistakaa muistuttaa kun lähenee
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
No hei!!JTD kirjoitti:No eipä se ollut eka kerta...
Tuohan on talviajoharjoittelusta, siellähän on tarkoituskin koheltaa, eikös?
Onhan sitä tullut kohellettua kaikenlaista, ja myönnän että ajotavastahan tuo johtuu. Tämä oli kuitenkin ensimmäinen kerta kun oikeesti kolahti.
Nämä autotkin (kertaakaan en ole nimittäin corollalla koheltanut) vaan luo sellaisen mielentilan jossa antaa tunteiden johdattaa ajamista (kun on hauskaa - niin sitten leikkii jne.), tällöin jää helposti järki vähemmälle. Aina olen kuitenkin osannut huomioida ympäristön, tässäkään tilanteessa ei muita autoilijoita taikka jalankulkijoita ollut tulilinjalla, joten annoin mennä.
Ehkä jatkossa viisaampi, tai toivottavasti.
...
- Liitteet
-
- O, shit 001.JPG
- (19.31 KiB) Tiedosto ladattu 2854 kertaa
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
Näinhän se juuri on, etä uutta peltiä saa rahalla. Vanhaa ei välttämättä.KJS kirjoitti:On kyllä ikävä juttu. Yleensä aina sanotaan että peltiä saa rahalla, mutta vanhempien Alfojen kohdalla sekään ei enää tahdo pitää paikkaansa. Pääasia kuitenkin että kuski selvisi henkisillä kolhuilla.
Täytyypä nyt muistella varusmiespalvelustani Niinisalon raskaassa. Olin keväällä ostanut eräältä eläinlääkintäkoulun sotilasmestarilta ensimmäisen Alfa Romeoni, 1972-mallisen Sudin. Sotamestaaja oli itse puolestaan ostanut auton eräältä kapteenilta, joka puolestaan oli aikoinaan tuonut sen verovapaana sotasaaliina Golanilta.
Ikänsä maanpuolustustehtävissä palvellut Alfasud ei ollut mikään raketti, mutta ylimaalauksen jälkeen mukavan näköinen ja ennen muuta todella mukava ajaa - varsinkin mutkateitä. Ensimmäisellä kotimatkallani vastaantullesta GTV:stä nousi lapanen ja olin koukussa.
Sattuipa sitten ensimmäiset syysliukkaat ja paluu iltalomalta varuskunnan parkkipaikalle. Alamäessä sileähköt kesärenkaat eivät juurikaan purreet. Auto liukui kuin kelkka ja parkkipaikan liittymä läheni. Ervoin sekunnin, pari, että yritänkö kääntää vai liunko pitkäksi ja peruutan.
Valitsin väärän vaihtoehdon. 90 asteen sijasta Sud kääntyi noin 45 astetta ja siinä suunnassa oli koivu.Koivun muutettua asumaan siihen, missä piti olla Alfan syyläri, poistuin autosta ja kävelin 100 metriä pyytämään hölmistynyttä vartiomiestä soittamaan autohallilta päivystävä Masi hinaushommiin. Nopeasti Sud hinattiinkin parkkipaikalle ja viikonloppuna kotioloihin.
Pehmeä pelti oikeni yllättävän paljon tunkilla. Jakopään hihnapyörä oli vinossa, mutta kone saatiin starttaamaan, kun syyläri saatiin pois hihnan välistä ja hihnapyörä ulos syyläris kennostosta. Pahan näköiseksi rutistunut jäähdytin vuoti niin vähän, että se korjattiin paikkausaineella.
Maski oli tietenkin säpäleinä, samoin toinen u,pio ja vilkku. Ääriasennossa toinen pyörä hankasi lokasuojaan. Pakkelia oli irronnut myös kilpilinjan takapuolelta. Vapautetaan rauhanajan palvelusta.
Koska Sudi oli eneelleen liikuntakykyinen, huvitin itseäni rälläköimällä siitä ensin avoauton ja sittemmin picupin (takapenkki pois. Auto keveni ja maavara nousi, mikä teki siitä maastokelpoisemman eikä rengaskaan enää hangannut lokasuojaan. Seuraavana keväänä avolava-Alfalla kerättiin kiviä pellolta.
Muuan naapuri halusi ostaa moottorin valssimyllyn voimanlähteeksi. Kone myytiin 200 markalla ja kori tuli kaupanpäälle. Alfa Romeon sielu ei kai katsonut rehumyllyn pyöritystä arvolleen sopivaksi hommaksi. Jakopään hihna katkesi 150 metrin päässä postilaatikosta ja Boxer vaikeni iäksi.