Jos auton täytyy seistä ulkona 1kk, mitä tehdä?
Valvoja: Moderators
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jos auton täytyy seistä ulkona 1kk, mitä tehdä?
506€sakkoja ja 1kk-1.5kk kortti pois, 77km 40km alueella = Alfa 156 seisoo kotipihalla kuukauden.
täytyykö ottaa akku pois?
mitä muuta jotta auto ei kärsisi ajomattomuudesta?
täytyykö ottaa akku pois?
mitä muuta jotta auto ei kärsisi ajomattomuudesta?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jos auton täytyy seistä ulkona 1kk, mitä tehdä?
Backstroker kirjoitti:506€sakkoja ja 1kk-1.5kk kortti pois, 77km 40km alueella = Alfa 156 seisoo kotipihalla kuukauden.
täytyykö ottaa akku pois?
mitä muuta jotta auto ei kärsisi ajomattomuudesta?
jees. elikkä itselläni seisoi auto about saman verran, ehkä vähän kauemminkin(?), mutta joo siis multa meni siinä ajassa abs ohjausyksikkö(en tiedä vaikuttiko seisonta) ja käsijarruvaijerit. no mut jos meinaat olla iha ajamatta niin kannattaa varmaa pari kertaa viikossa starttailla ja vähän "liikutella osia", itse tekisin niin. Alkoi nimittäin vähän potuttaa ku tuli iso lasku pelkän seisonnan takia.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
okei, itsekin mietin et vois starttailla ja ajella 5 m etee ja taakse pari kertaa viikos ja antaa koneen lämmetä kunnolla.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Oma auto (ja myös edelliset) autot ovat olleet talvisin pihalla 3 viikkoa käyttämättä pari-kolme kertaa joka talvi. Ei ole koskaan tullut mieleenkään valmistella autoa mitenkään eikä toisaalta ole ollut lyhyen ajamattomuuden jälkeen ongelmiakaan. Tai no 155:stä petti jakohihnan kiristin juuri kolmen viikon "seisonnan" jälkeen, mutta siihen tuskin tauko käytössä oli syynä, vaan rakenteen heikkous.
Viimeksi muokannut 155156, 11 Tammi 2009, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
hauskaa oli myös se, että toinen poliisi rupes kiertelee autoa ja sanoi ylistävällä äänellä, että onko tämä alfa romeo ja hänen silmissä alkoi näkyä kateelisuus ja hän sit sanoi että ´hieno auto ja kateellisuus silmissä vain lisääntyi
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Suolat kannattaa pestä pois, ja akkukaapeli saattaa olla hyvä irrottaa, ettei virrat häviä. Niin, ja käsijarrua ei kannata jättää päälle. En oikein usko, että kylmästartit mitenkään edistäisi auton terveyttä, joten niille "ajeluille" en näe mitään tarvetta. Mulla on autot seisseet talven, jos on pitänyt talvi seistä, eikä siitä muuta harmia ole ollut, kuin ruostetta napanneet jarrulevyt.
Konstaapelin katse lienee tullut siitä, että tietää työllisyytensä olevan turvattu jatkossakin.
Konstaapelin katse lienee tullut siitä, että tietää työllisyytensä olevan turvattu jatkossakin.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Akkukaapeli irti joo, sitä ennen kannattaa varmaan tsekata, että radioiden sun muiden mahdolliset koodit on tallessa. Niitä voi joku aparaatti kysellä, kun jännitettä on taas tarjolla
Väittävät muuten, että kunnossa oleva akku menestyy viileässä paremmin kuin lämpimässä. Eli purkautuu itsekseen vähemmän. Kaapelit irrotettuna toki, ettei ole turhia vuotovirtoja.
Väittävät muuten, että kunnossa oleva akku menestyy viileässä paremmin kuin lämpimässä. Eli purkautuu itsekseen vähemmän. Kaapelit irrotettuna toki, ettei ole turhia vuotovirtoja.