Jos auton täytyy seistä ulkona 1kk, mitä tehdä?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jos auton täytyy seistä ulkona 1kk, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

506€sakkoja ja 1kk-1.5kk kortti pois, 77km 40km alueella = Alfa 156 seisoo kotipihalla kuukauden.
täytyykö ottaa akku pois?
mitä muuta jotta auto ei kärsisi ajomattomuudesta?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jos nyt akunkengän irroitat, niin eipä tuo yksi kuukausi paljoa muuta toimenpiteitä tarvitse.
Kimmo / alfatune.fi

käkä
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 13:00

Re: Jos auton täytyy seistä ulkona 1kk, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja käkä »

Backstroker kirjoitti:506€sakkoja ja 1kk-1.5kk kortti pois, 77km 40km alueella = Alfa 156 seisoo kotipihalla kuukauden.
täytyykö ottaa akku pois?
mitä muuta jotta auto ei kärsisi ajomattomuudesta?


jees. elikkä itselläni seisoi auto about saman verran, ehkä vähän kauemminkin(?), mutta joo siis multa meni siinä ajassa abs ohjausyksikkö(en tiedä vaikuttiko seisonta) ja käsijarruvaijerit. no mut jos meinaat olla iha ajamatta niin kannattaa varmaa pari kertaa viikossa starttailla ja vähän "liikutella osia", itse tekisin niin. Alkoi nimittäin vähän potuttaa ku tuli iso lasku pelkän seisonnan takia.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

okei, itsekin mietin et vois starttailla ja ajella 5 m etee ja taakse pari kertaa viikos ja antaa koneen lämmetä kunnolla.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Oma auto (ja myös edelliset) autot ovat olleet talvisin pihalla 3 viikkoa käyttämättä pari-kolme kertaa joka talvi. Ei ole koskaan tullut mieleenkään valmistella autoa mitenkään eikä toisaalta ole ollut lyhyen ajamattomuuden jälkeen ongelmiakaan. Tai no 155:stä petti jakohihnan kiristin juuri kolmen viikon "seisonnan" jälkeen, mutta siihen tuskin tauko käytössä oli syynä, vaan rakenteen heikkous.
Viimeksi muokannut 155156, 11 Tammi 2009, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Tietysti eihän sitä kortilla ajeta, että jos tässä voi yllyttää kanslaistottelemattomuuteen, niin teet varttitunnin lenkkejä silloin tällöin ja vähän pitempiäkin... toisaalta Alfoja sen verran harvemmassa et paskat voi tulla kyseleen että kukas täällä oikein ajelee... :wink:

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

hauskaa oli myös se, että toinen poliisi rupes kiertelee autoa ja sanoi ylistävällä äänellä, että onko tämä alfa romeo ja hänen silmissä alkoi näkyä kateelisuus ja hän sit sanoi että ´hieno auto ja kateellisuus silmissä vain lisääntyi
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Backstroker kirjoitti:kateellisuus
:lol:

Eiköhän konstaapelin palkallakin yhden kymmenvuotiaan 156:n hanki jos vaan halua on.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Suolat kannattaa pestä pois, ja akkukaapeli saattaa olla hyvä irrottaa, ettei virrat häviä. Niin, ja käsijarrua ei kannata jättää päälle. En oikein usko, että kylmästartit mitenkään edistäisi auton terveyttä, joten niille "ajeluille" en näe mitään tarvetta. Mulla on autot seisseet talven, jos on pitänyt talvi seistä, eikä siitä muuta harmia ole ollut, kuin ruostetta napanneet jarrulevyt.

Konstaapelin katse lienee tullut siitä, että tietää työllisyytensä olevan turvattu jatkossakin. :mrgreen:

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

haha :-D :-D
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

osta halpa pressuautotalli. Vähän reilulla satasella saa.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Backstroker kirjoitti:hauskaa oli myös se, että toinen poliisi rupes kiertelee autoa ja sanoi ylistävällä äänellä, että onko tämä alfa romeo ja hänen silmissä alkoi näkyä kateelisuus ja hän sit sanoi että ´hieno auto ja kateellisuus silmissä vain lisääntyi
No jopas.. :D
Hämmentävää.

Avatar
PeeVee
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PeeVee »

Lukitse ovet, se riitää...
Minulla oli 164 V6 kolme talvea ajamatta. Seisoi pihalla ilman mitään suojaa lumihangessa. Akku oli paikallaan ja kaapeleita en irroittanut. Autossa ei ilmennyt mitään vikoja seisonnan seurauksena.
Tunteella ja huumorilla!

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Akusta irrottaisin ainakin kaaapelin ellen peräti kantaisi sisälle varsinkin jos on hiukkaakaan epäilyä akun kunnosta. Tähän aikaan vuodesta voi tuossa ajassa huono akku jäätyä heikkouttaan. Kokemusta on. Mitä se muuta tarvitsisisi.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Akkukaapeli irti joo, sitä ennen kannattaa varmaan tsekata, että radioiden sun muiden mahdolliset koodit on tallessa. Niitä voi joku aparaatti kysellä, kun jännitettä on taas tarjolla :)

Väittävät muuten, että kunnossa oleva akku menestyy viileässä paremmin kuin lämpimässä. Eli purkautuu itsekseen vähemmän. Kaapelit irrotettuna toki, ettei ole turhia vuotovirtoja.

Vastaa Viestiin