Mitä bensaa 2.0 TC syö?
Valvoja: Moderators
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Mitä bensaa 2.0 TC syö?
Tuli tänään tehtyä kaupat 75:stä 2.0 tc padalla. Kelpaako tuolle tavallinen 95, entä tarvitseeko mitään lyijyn korvikeaineita?
75 tc
98:sia tehdas suosittelee ei ainakaan kanteen tule nakutuksesta johtuvia halkeamia. En ainakaan minä ole lyijyn korvikkeita käyttänyt, eikä ainakaan Giulietan motti hajonnut. Jos käytät 95:sta laita ainakin sytkä myöhäsemmälle.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kesäöljyinä käyttäisin myös noita abarthin suosittelemia 20W-50 racing liukasteita 5L lekkerin hinta täällä kotokylässä tällä hetkellä 29.90€, näistä on hyviä kokemuksia..
jos haluaa hieman halvemppa niin löytyy ihan laatumerkeiltä öljyjä esim Gulf max plus 20W-50 mineraaliöljyä jonka hintaa liikkuu n 16-19€:n haitarissa 4L lekkerissä.
talvella varmaankin toimii parhaiten 10W-40 tai 10W-60 viskositeetin litkut.
itsellä on ajossa ollut pari TC-koneista ja molemmissa muistaakseni talvella Valvolinen 10W-40:t ..
ehkäpä valvolinen Maxlife olisi talvisin vanhaanmoottoriin kova sana..
jos haluaa hieman halvemppa niin löytyy ihan laatumerkeiltä öljyjä esim Gulf max plus 20W-50 mineraaliöljyä jonka hintaa liikkuu n 16-19€:n haitarissa 4L lekkerissä.
talvella varmaankin toimii parhaiten 10W-40 tai 10W-60 viskositeetin litkut.
itsellä on ajossa ollut pari TC-koneista ja molemmissa muistaakseni talvella Valvolinen 10W-40:t ..
ehkäpä valvolinen Maxlife olisi talvisin vanhaanmoottoriin kova sana..
Pakopuolella kuin ei vanhassa TC:ssa ole ohjurikumeja ainakaan alunperin ollenkaan niin 10W-50/15W-40 mineraali, TB Racing, Castrol TWS lienee parhaat vaihtoehdot.
Kyllä siinä 5W-40 myös pysyy sisällä ellei ole semmonen tavanomanen joka paikasta tihkuva yksilö...ja bensaksi vähintään 98, venttiilisuoja lisäainetta kanssa.
Kyllä siinä 5W-40 myös pysyy sisällä ellei ole semmonen tavanomanen joka paikasta tihkuva yksilö...ja bensaksi vähintään 98, venttiilisuoja lisäainetta kanssa.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Voihan se olla joskus noinkin päin. Ainoan kerran kun olen rallyformulaa kokeillut oli 164 TS:n kanssa. Silloin sitä tuli joka mahdollisesta välistä, toisin kuin maxlifeä. Lisäksi 10W-40 maxlifellä oli paremmat öljynpaineet kuin 5W-50 rallyformulalla.legza kirjoitti:Mulla pysyy Mobilin rallyformula 5w-jotai paremmin sisällä, kun toi 10w-jotai valvoline maxlife.
En ole ihan varma, mutta mielestäni 75:n aikaisissa olisi jo pakopuolellakin ohjurinkumit (paitsi turbossa ei ainakaan taida olla). Tai ainakin omaan kansiremontin yhteydessä semmoiset tuli.jiiässä kirjoitti:Pakopuolella kuin ei vanhassa TC:ssa ole ohjurikumeja ainakaan alunperin ollenkaan
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta