Alfat Genevessä (lisää kuvia)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Alfat Genevessä (lisää kuvia)

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tässä kuvia uusista malleista ja tutkielmista.

VISCONTI

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

CROSSWAGON

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut alfista, 03 Maalis 2004, 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Tuo Visconti on kyllä mieleen. Perä onnistuneempi kuin GT:ssä. Eikö tuosta saisi 158:ia!?!
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

BSTR kirjoitti:Tuo Visconti on kyllä mieleen. Perä onnistuneempi kuin GT:ssä. Eikö tuosta saisi 158:ia!?!
Perä on todella onnistunut, keula sensijaan no tulee vähän soutupaatti mieleen :lol:
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kokonaisuutena ihan kivan näköinen tuo Visconti.... 8)

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Hiukan on visco lihavan oloinen. :mrgreen:
Mutta paremmalta näyttää kuin ensimmäisten kuvien perusteella.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Toivottavasti Viscontista ei saada 158:sia. Ruma. Liian möhlön näköinen, ja nokka näyttää todella lyhyeltä.

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Minusta taas keulassa on tiettyä tyyliä ja siitä voisi tulla pienillä muutoksilla tyylikäs, mutta tuo perä! Minulle tulee mieleen Nissan Primera 5-ovisena!!! :evil: Kokonaisuutena yhdyn edelliseen mielipiteeseen, toivottavasti ei 158 ole tuollainen.

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

No nimivalinta on ainakin onnistunut :wink: Itse auto näyttää ensisilmäyksellä liikaa peugeotprimeralta :(
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Valinta

Viesti Kirjoittaja alfista »

Automallit ovat menossa kaikissa merkeissä tila-autojen suuntaan. Korkeutta tulee lisää, pystyperä ja lyhyt nokka kuulilasin kanssa lähes samassa kulmassa. Eli siis tilaa lisää samaan pituuteen. Näitähän on peugeot, toyota, citroen, opel, mersukin. Selvä suuntaus siis.

Jos tässä valossa pitäisi valita minkälaisen tila-auton Alfalta hommaisin, niin kyllä Viscontin tyylinen viistoperä olisi minun mielestäni erinomaisen tyylikäs verrattuna edellä mainittuihin.

Kromilistat ovat näköjään tulossa takaisin. Olenkin tuumaillut jo pidempään, mitä pinnavanteet ja ohuet kromilistat tekisivät 156:lle... hmmm?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Cuore Sportivo kirjoitti:Toivottavasti Viscontista ei saada 158:sia. Ruma. Liian möhlön näköinen, ja nokka näyttää todella lyhyeltä.
No ei todellakaan saadaakaan! 158 tulee jo ensi vuonna! Visconti on italdesignin tutkielma edustusautosta...158 mukailee Brera-konseptia! :wink:

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Joo, eihän tuo nyt mikään 156:n seuraaja ilmeisimminkään ole. Näyttää autolta jolla olisi mukava lähteä pyörähtämään vaikka Roomassa. Mielestäni tuossa on sellaista modernia GT-henkisyyttä, tosin neliovisena.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Niinhän sen 158:n tulemista odotetaan ensi vuodeksi - mutta taitaakin olla vasta ensi vuonna eli vuodeksi 2006?!? Ei taideta tehtaalla itsekään tietää mitä oikeasti tehdään...
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Lisää kuvia

Viesti Kirjoittaja alfista »


tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Lisää kuvia

Viesti Kirjoittaja tv »

alfista kirjoitti:Lisää kuvia
Tuo alkaa minusta näyttämään paremmalta kuva kuvalta.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Lisää kuvia

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

alfista kirjoitti: Onkohan kuvatiedoston nimessä mitään erikoista :)
Vois ollakin joo, oiskohan tahallista hämäystä. Mutta olen kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt kun vertaan kaikkia näitä kuvia siihen ensimmäiseen. En panis kyllä yhtään hanttiin jos joku viskos tuollasen pukin konttiin. Eikä voi kyllä muuta kuin ihastella millä vauhdilla Alfa suoltaa uutta projektia kansan ihmeteltäväksi. Tietenkin ratkaisevinta on se mitä tulee myyntiin ja millä hinnalla mutta silti. Olen iloinen kun saan unelmoida. :-D
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Voi olla hämäystä

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep, ei ole loppuun asti luottamista noihin mallimerkintöihin, mutta mistäs sen tietää. Näyttää siltä, että Alfa on saanut Fiat ryhmässä käskyn siirtyä reilusti suurempiin malleihin. Ei muuten tiedä hyvää Lancialle.

Minä pidän autosta.

Mielenkiintoista tekstiä esittelyssä:
The launching pad: the Alfa Romeo Premium Platform.
The launching pad for the Visconti was the Premium Platform, developed by Alfa Romeo as the basis for the next-generation 156 Sedan, Sportwagon, Coupe and Spider, a quartet of cars all drawing life from the pencil of Giugiaro as evolution of the Brera concept car.
Loput täältä:
http://www.italdesign.com/dinamic/press ... conti.html

Eli Visconti on tehty Alfan Premium (GM?) alustalle. Pirskatti kun kukaan ei ole tajunnut sukeltaa auton alle kameroineen Genevessä! Lieköhän jo kardaani alla ???

Joka tapauksessa, toistan mitä olen sanonut heti nähdessäni ensimmäisen kuvan: tulee muuten kauppoihin. :-D
Viimeksi muokannut alfista, 03 Maalis 2004, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Mitäköhän tuollainen Visconti myytävässä muodossaan (kuitenkin neliveto ja se 400 hv) voisi maksaa? 90k??
Taitaa kasvaa kuukausierä liian suureksi vaikka miten kävisi.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Myös koko näyttäisi nimittäin oikealta annettuihin esitietoihin 158:sta. Noissa kuvissa eniten pisti silmään tökerösti editoitu nainen ja auto hiekkakuoppa taustalle - liitetyn kuvan reunaa ei ollut pehmennetty.

Kuvista katsottuna muuten on paljon samaa kuin Brerassakin...

Ennustan että loppuvuodesta Italiassa Bolognan motorshowssa tuo sama on esillä lähes valmiina ja nimi on muuttunut.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Hinnat alkaen

Viesti Kirjoittaja alfista »

tv kirjoitti:Mitäköhän tuollainen Visconti myytävässä muodossaan (kuitenkin neliveto ja se 400 hv) voisi maksaa? 90k??
Taitaa kasvaa kuukausierä liian suureksi vaikka miten kävisi.
Hinnat alkaen arvaus:

Peruskoneeksi 2 litrainen parisataaheppainen rivinelonen tai sama rivivitonen, joka oli coupe-Fiiatissa. Luulisin, että voisi olla imukone.

Takaveto, ei 4-pyöräohjausta.

6 pykäläinen manuaali.

Hinnat alkaen suomessa n. 39999e

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Hinnat alkaen

Viesti Kirjoittaja tv »

alfista kirjoitti: Hinnat alkaen suomessa n. 39999e
Kuullostaa vähän turhan optimistiselta jos ajattelee että 156 SW V6 maksaa nyt 39100e.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Minä kyllä jään odottamaan seiskavitosen retroversiota 8)

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

No mutta sehän on pidennetty kupla :)

Alfahan se on, mutta jotenkin tämä möhkökulttuuri ei vielä aivan mahdu päähän, liika on liikaa.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Hinnat alkaen

Viesti Kirjoittaja alfista »

tv kirjoitti: Kuullostaa vähän turhan optimistiselta jos ajattelee että 156 SW V6 maksaa nyt 39100e.
Jep, mutta 166 TS jotain 35900e

Aika suurin askelin 15x sarja kasvaa, jos on niin, että Visconti todella olisi 158. Se antaisi ymmärtää, että 16x sarja jää pois tai kasvaa myös. Toisaalta 14x sarjalle jäisi entinen 156 kokoluokka ja samaa kokoluokkaahan ne ovat todellisuudessa. 156 on itse asiassa porrasperä 147 tai päinvastoin.

Olipas onni, että hokasin näin mielenkiintoisen automerkin. Toinen menossa ja paljon mukavia malleja tiedossa.

Tänä vuonna GT, 166
Ensi vuonna nelivedot
GTV on tulossa ja faceliftattu mallikin on haluttava
157 / 158 onkin jo suuri kysymysmerkki mutta visconti näyttää epäilyttävän valmiilta. Italiaanot on niin hyviä juonimaan, että ei tästä ota selvää.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Hinnat alkaen

Viesti Kirjoittaja tv »

alfista kirjoitti:Jep, mutta 166 TS jotain 35900e
Kyllä, mutta jos entrymalli on 200 hevosvoimainen ja takaveto ja ihan uusi niin luulisi hinnan olevan lähempänä 50k:ta.
Aika suurin askelin 15x sarja kasvaa, jos on niin, että Visconti todella olisi 158. Se antaisi ymmärtää, että 16x sarja jää pois tai kasvaa myös.
Niin, olisikohan niin että 158 korvaisi 166:n, 157 156:n ja sitten tulisi uusi iso luksusauto kilpailemaan ässien ja seiskasatasten kanssa.
Olipas onni, että hokasin näin mielenkiintoisen automerkin. Toinen menossa ja paljon mukavia malleja tiedossa.
Pitää vaan hartaasti toivoa että joku näistä nelivetomalleista olisi mitenkään kukkarolle sopiva.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Hinnat alkaen

Viesti Kirjoittaja alfista »

tv kirjoitti: Pitää vaan hartaasti toivoa että joku näistä nelivetomalleista olisi mitenkään kukkarolle sopiva.
No, ainakin GT on hinnaltaan kohtuullinen ellei DA innostu hinnoittelussa.

Hintojen nousua taitaa valitettavasti olla edessä, mutta ei se voi mitenkään yletöntä olla. Premium luokan hinnat eivät ole kaukana ja hintaetu auttaa myynnissä. Kun Alfa tuo näin paljon uusia malleja markkinoille, on niitä myös pakko saada kaupaksi.

Yksi arvaus mallimerkintöjen sekavuudelle voisi olla, että 156 jäisi tuotantoon, mutta siirtyisi 14x sarjaan (147, 156 ja GT), joka saisi samalla yhteisen mallinimen. Vaikkapa Giulia, Giulietta, Alfetta...

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Savo kirjoitti:Minä kyllä jään odottamaan seiskavitosen retroversiota 8)
Asiaa ja vielä kun sais ite valita tekniikan siihen samaan hintaan 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Viscontihan on oikein asiallisen näköinen peli. Vaikea on kuvien perusteella lähteä arvioimaan, onko kyseessä 156:n vaiko 166:n kokoluokan auto. Toveri alfistan kanssa olen kuitenkin yhtä mieltä siitä, että tuon näköinen Alfa saattaa hyvinkin ilmestyä autokauppaan ihan piankin oli se sitten minkä mallin seuraaja tahansa.

Muotoilullisesti autossa on vanhan ajan gt-henkeä, kuten tv:kin jo ehti toteamaan. Omiin silmiini Visconti näyttää jotenkin enemmän ylelliseltä ja mukavalta Lancialta kuin sporttisen kepeältä Alfa Romeolta. Ja onhan tuossa konseptissa kovasti paljon samaa kuin tässä Bugattissa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Viscontin "sivulinja" ihan mielenkiintoinen.
Hienoja yksityiskohtia ympäriinsä.
Mutta mutta jotenkin jäi "primeramainen" vaikutelma.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

En ymmärrä miksi sekoitatte 158:n Giugiaron Visconti-konseptiin! Viscontihan on lähes viisi metriä pitkäkin! Se on vain Ehdotus edustusautoksi, ja voi olla että näemme auton joskus muunmerkkisenä, koska alfa ei ole siitä kiinnostunut....
Joten
Brera: Tuleva Spider, Gtv, 158/Giulia...
Visconti: ei mitään, alfa ei kiinnostunut (liian korkea ja keula liian vanhentunut, edustusalfa tulee 2007)
Visconti on sinänsä yhteydessä 158:siin, koska se käyttää 158 Gta:n tekniikkaa. (giugiaro on vain koriräätäli)

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

GM

Viesti Kirjoittaja alfista »

GM yhteistyötäkö? Kas kun on saman oloinen laite Opelin osastolla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Siis 158 on 156:n isompi seuraaja n.470cm(2005), joka lähettää eläkkeelle myös 166:n, E-segmentin 166:n korvaa tavallaan vain crossover-tyyppinen auto (490cm,2006-7) ja uuteen luokkaan alfa astuu F-luokassa(2007)...juuri visconti on italdesignin edotus kyseiseen segmenttiin (f), kilpailemaan s-mersun ja 7-bemun kanssa.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Jep! Pösöltä se näyttää edelleen ja pahasti.

Toivottavasti Visconti ei näytä tietä tulevien Alfa Romeoiden muotoilulle. Alfa Romeon profiili on kiilamainen ja antaa matalan vaikutelman (vaikka itse auto ei olisi erityisen matala). Alfa Romeossa on myös pitkä keula, ainakin verrattuna tavallisiin autoihin.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

156 Autodelta
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

300hv ja etuveto, valmistetaan noin 600-800kpl...

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

8 c
Kuva

Kuva

Kuva

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Selvä yhdennäköisyys on myös Nissanin 350Z:an...

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Upeita kuvia!
Tuon Autodeltan imusuppilozydeemi näyttää vähintäänkin kummalliselta. Pelkkää showta vai onko tuossa joku ideakin? Suppilothan on melkein laatikkomuotoillut, höh.

Sitten toi 8c! Ei saa henkeä... no miten on Mirafiori, tuleeko tuotantoon? Jos tulee, niin täytyy alkaa jo heti huomenna järkkäämään jotain orjakauppa- tai nigerialaiskuvioita a la ex ministeri Mattila että saa hynät kasaan :)

Hmmm. Valitettavasti täytyy alkaa pikkuhiljaa tunnustamaan karu totuus että tuon 156:n design näyttää kohta aika antiikkiselta näihin uusiin tulijoihin nähden. Pitikin perhana kattoa nää kuvat!
:drinking:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Kyllä tuo Visconti ainakin mun silmään sopii. Ehkä turhan möhkö olemus, mutta kun vertaa muiden merkkien vastaaviin tuotoksiin (vrt. esim Opelin keulaa), ei Alfasta voi olla pitämättä. Peräpää on aika sporttisen näköinen, varsinkin nuo 4 pakoputken päätä luulisi tuovan respectiä... 8)

Mielenkiintoinen tuo 8c. Ratti toi jostain kumman syystä mieleen Beemerin. Mitäköhän mahtaa maksaa jos joskus saapuu Suomeen? :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Mirafiori kirjoitti:156 Autodelta
[
300hv ja etuveto, valmistetaan noin 600-800kpl...
No niin, nyt minä ehdin ensimmäisenä paheksumaan etuvetoa ja isoja tehoja.

En ottaisi edes ilmaiseksi, vaan pysyn mieluumin omassa 148 hv (ainankin ollut 1988) ja takaveto yhdistelmässäni. Uskottehan :silly:

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Eihän tässä enää tiedä ollenkaan missä mennään. Itse veikkaan että Visconti on iso edustusluokan auto eikä 158 seuraaja. Perustelut: Kun Mersu uudisti mallinsa ensin tuli S jossa oli nämä kuuluisat vilkut peileissä ja vasta sitten uusi C ja E. Bemari toi ensin 7-sarjalaisen ja vasta sitten uuden 5-sarjan...Voin tietenkin olla väärässä :wink: Mutta jotenkin on semmoinen kutina, että ensin tulee "isot" ja "pienet" kiltisti perässä. Odotan kyllä innolla kesää ja lisää paljastuskuvia! :mrgreen:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Aij aij, tuollainen Autodelta farkku minulle heti. Ja kun se on tullut niin voi lähettää sen 8c:n että tulee sopivasti kun lumet sulaa.

Ei muuta, kiitos.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Kojelaudoista

Viesti Kirjoittaja alfista »

Koelaudoista

Pininfarinan taannoisesta Dardo konseptista jäi tuotantoon tuttu kojelauta meille niin monelle tuttuun autoon. Alla kuva Dardo konseptin sisustasta.

Kuva

Tällä perusteella voisin väittää, että tämä näkymä tulee meille monelle tutuksi. Kuva on 8c konseptin sisustasta.

Kuva

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Yllättävän vähän on 158:sta tietoa liikkunut ottaen huomioon että sen pitäisi tulla markkinoille jo vuoden päästä. Katsotaan nyt mitä loppuvuonna esitellään. Tai sitten tosiaan 156 jatkaa vielä vuonna 2005:kin.

GTA:sta ei muuten taida sittenkään tulla facelift mallia, koska Autodeltan ETCC autot ovat ainakin joidenkin tietojen mukaan kaupalliselta nimeltään jälleen TS eikä GTA.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

158 ja 8c competizione tulevat kummatkin ensi vuonna....alfalla ei ole varaa puhua 158:sta jotta se ei vaikuttaisi 156:n myyntiin....8c sen sijaan vain nostaa imagoa pellkkänä konseptinakin!

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viscontista

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Giugiaro puhuu:

2004 Geneva: Italians turn design on its head once more
Giugiaro will try to reset Alfa Romeo's product plans with 2-box luxury sedan


By LUCA CIFERRI | Automotive News Europe

TURIN -- Giorgetto Giugiaro, one of the world's leading car designers, intends to revolutionize Alfa Romeo's lineup for a second time.

Giugiaro created a showstopper at the Geneva auto show two years ago with his Alfa Romeo Brera concept.

Now he has penned a potential new sporty flagship for Alfa Romeo that will be unveiled at next month's Geneva auto show.

Giugiaro's Visconti concept car is a large sedan that would rival Audi's flagship A8 or BMW's 7 series.

Alfa does not have such an upper-premium model in its future product plans. But the Brera was not in Alfa's plans until its sleek, elegant design, which harks back to cars of the 1950s, turned heads at Geneva in 2002. It won a host of accolades including the Automotive News Concept Car of the Year Award.

Currently, all upper-premium cars are three-box sedan designs. The Visconti concept has a rear that is closer to a coupe.

"I wanted to get away from the traditional three-box sedan and create a sporty two-box car with a clearly descending trunk line," Giugiaro said.

His Brera concept so impressed Alfa that it used the design to create replacements for the GTV coupe, Spider and 156 sedan and wagon that will appear starting in mid 2005.

The Visconti would have a 405hp 3.2-liter V-6 twin-turbo engine with gasoline direct injection, plus an automatic six-speed transmission and full-time four-wheel drive.

Other Italian design houses will have concepts at Geneva.

Fioravanti will present a concept car named the Kite, a coupe that tries to overcome some traditional coupe problems: limited accessibility and modest trunk capacity.

The Kite's tailgate is similar to a station wagon's to increase its load-carrying capacity.

A very long wheelbase -- 2720mm in a 4440mm long four-seat coupe -- helps to increase accessibility, as does the car's unusual roofline.

Normally the roofline descends after the front passenger head area in a coupe. In the Kite, the roofline goes up by 35mm after the front passenger head area to increase headspace and accessibility for the rear passengers.

Stola will show its S85 concept, a limousine version of the Thesis, Lancia's flagship. Only one Thesis limousine has been built. Fiat gave the car to Italian President Carlo Azeglio Ciampi in June 2002.

Alfa Romeo Visconti
Giugiaro’s vision for an Alfa Romeo sports flagship
“An Alfa Romeo flagship that moves beyond the conventional”. That’s how
Giorgetto Giugiaro photographs the Visconti, the concept car he created in
sheer freedom, just like he did two years ago with the Brera coupe.
“The Alfa Romeo is a Marque that made a strong impression on my Designer
career. The first series-produced car I designed was the Alfa 2000 Sprint.
Italdesign itself was created to give life to the Alfasud project.
Over now what must be almost a career span of fifty years, I found myself
designing cars on more than one occasion for the “Biscione” Carmaker,
sometimes by way of contract, and sometimes in sheer freedom”.
“For the 2004 Geneva Motor Show, I thus decided to give the shape that I felt
more fitting for an Alfa flagship. Not a traditional 4-door three-volume sedan,
but an almost two-volume great sports car, with a downward sloping shaped
tail-end”.
The ultimate outcome is known as Visconti, a name chosen in honor of a Milan
family ancestry, the coat of arms of which represents the Alfa Romeo marque.
An almost coupe almost 5 meters long
At a first glance, the Visconti appears almost a 4-door coupe, albeit the
dimensions, which touch upon five meters in terms of length, are those typical
of a flagship.
The front is extremely plastic and very balanced in its modeling. In the plan
view the front-end, weaving from an important wheel-arch, rounds towards the
Alfa Romeo grille thereby becoming a characterizing element embedded in a
single curve. The front optic units are designed with flowing movement and
elegance. The rear fenders are a key element, placing in evidence the modeled
upper section which narrows significantly thereby highlighting these majestic
fenders.
However, this architecture never before seen in the panorama of contemporary
production is not entirely new to Giugiaro who, back in 1993 with the Bugatti
EB 112, had theorized a great two-volume sports sedan.
As explained by Giugiaro: “The EB 112 was a true source of inspiration for the
tail-end shape. However, as time passed, the design became so intermeshed
with Alfa Romeo suggestiveness that any train of thought to the Bugatti
disappeared, thus becoming a coherent evolution of the lines and spirit of the
Brera”.
“The proportions of the Visconti are indeed substantially diverse, as is the
mechanical arrangement, a V6 rather than a V12 engine. Placed clearly in
evidence is a more advanced interior compartment than on the Bugatti, with
the windshield base becoming almost level with the center of the wheel. The
downward sloping tail-end becomes one to itself, all-embracing and
underscored by the powerful strength of the mighty rear fenders”.
The launching pad: the Alfa Romeo Premium Platform.
The launching pad for the Visconti was the Premium Platform, developed by
Alfa Romeo as the basis for the next-generation 156 Sedan, Sportwagon,
Coupe and Spider, a quartet of cars all drawing life from the pencil of Giugiaro
as evolution of the Brera concept car.
Given the flagship characteristics with which the Visconti takes the scene,
Giugiaro lengthened the wheelbase of the Premium Platform by 20 millimeters,
stretching it out to 2,825 mm, with two almost identical overhangs, 1,064 mm
to the front and 1,066 mm to the rear, thereby attaining a total length of
4,955 mm.
The width has been harnessed to just under one meter and 90, whilst the
height stretches to 1,474 mm, the right compromise between flowing line and
flagship ease of accommodation.
Innovative, yet feasible.
As always, albeit waging a provocation from a styling point of view, Giugiaro
has not wandered from his personal tradition underpinned by creating concept
cars that can be also manufactured in series.
Also at the level of concept cars, research into proper functionality even
imposed compromises which the Designer regrets.
“I would have preferred to accentuate more the V at the rear window base, but
this aesthetic preciosity would have reduced slightly in size the boot flap, thus
making it more difficult to load bulky luggage or packages.”
A new approach to the Alfa grille
The front of a modern Alfa cannot but commence from the ninth power
evolution of the Marque’s grille.
In the Visconti, it grows bolder in size and dominates, even more than in the
past, the front end, whether due to the size of the vehicle or its flagship role.
In this interpretation, the powerful outline of the Alfa brand identity is crossed,
as on the more recent Alfa series, by small chromed strips, which here,
however, are more thick and farther away from one to the other.
The circular brand log is surmounted by a chromed eyelid that stretches across
the engine bonnet pushing through a slender trimming – chromed as well –
that runs up to the windshield base.
There are six air intakes on the front-end, two at the fender base, two in
proximity to the lower part of the grille (which also house the fog lights), plus
two on headlight inside rims.
However, more than just a question of aesthetics, these seemingly in excess
air intakes are the result of the expertise gained during the industrial
development of the Brera, which, in its preliminary definition, did not ensure
enough airflow for a turbo-engine car.
Unlike the traditional 4-door three-volume sedans featuring a tapering engine
bonnet, the Visconti has a short and compact front grille, which, rather than
transuding grandeur, attempts to transmit a sense of power lying in wait to
leap.
Also pushing through this front volume layout was compliance with pedestrianimpact
new standards, scheduled for enactment part way 2005, which call for
more vertical fronts and more raised engine bonnets.
Fresh and simple body side, with an elaborated tail-end full of surprise
The body side is incredibly fresh. The traditional outline that connects ideally
the two wheelhouses is merely a sheet metal pleat, barely noticeable.
The roof seeks to maintain the most harmonious route possible, making almost
imperceptible the “elbow” needed to allow the back window to be rolled down.
Without doubt, the low-lying and spinning tail-end is the more unusual aspect
of the Visconti.
Indeed, from a three-quarter front view, the car looks just like a two-volume.
Moving to view from the side, starting however to emerge – between the
powerful relief of the high wide shoulder of the rear wheel-arches – is a real
and proper boot, albeit presenting a downward curved line.
Accordingly, it is from the rear three-quarter view that the boot shows itself
not just to be a hint of shadow, but a generous volume of space, allowing 458
liters of carrying capacity.
From a historic matrix standpoint, the shaping of the low, muscular and cut-off
tail-end reflecting a dash of the “Fifties” is not so much an absolute novelty as
the recapture and modernization of the solutions that made certain Alfa
models, like the Pescara 6C, so famous.
Dominating the full view from rear are the mighty all-embracing optic units,
which, with a circular motive designed inside, weave their way from the body
side.
Along with the styling, beyond dream mechanics
From a mechanics stand point, the Visconti theorizes the use of a V6 3.2 liter
JTS direct injection biturbo petrol engine, with 405 horsepower capability and
680 Nm pairing.
The 6-gear automatic gearbox provides for permanent all-wheel drive with rear
wheel steering as well, whilst vehicle stability is ensured – other than by the
VDC, an Alfa Romeo interpretation of the ESP – by use of stabilizer rod active
control.
Comfort is assured by the suspension pneumatic springs, which also enable the
electronic control of the height from the ground, whilst Brembo CCM ceramic
composite plates pave the way towards exceptional braking performance.
Why the Visconti name.
For an upper lineage Alfa Romeo, Giugiaro wanted to reflect in the name a
symbol of the Milan marque: the “biscione” that characterizes the marque.
In fact, the Visconti ducal coat of arms is represented by a shield bearing a
serpent with a babe in its mouth, surmounted by a crown.
The Visconti family recollects that – back in year 800 – one of their ancestors
had killed in the vicinity of Milan a serpent that poisoned infants just by
breathing on them.
The other half of the Alfa Romeo logo, the red cross set against a white
background, stems on the other hand from the banner of the city of Milan.
Technical data
Length 4,955 mm
Width 1,896 mm
Height 1,474 mm
Wheelbase 2,825 mm
Front track 1,595 mm
Rear track 1,615 mm
Front overhang 1,064 mm
Rear overhang 1,066 mm
Boot volume 458 dm3
Engine V6 3.2 Twin Turbo – JTS - VCPh –
hp 405/6000 rpm – Nm 680/2000 rpm
Chassis Premium Platform, Alfa ARC suspension,
AWS, AirMod.
Drive VDC – Torsen C all wheel drive
Gearbox 6-speed automatic with hydraulic converter
Brakes Brembo CCM
Monolithic caliper 8 titanium pumping
elements
Tyres Front/Rear Asymmetric Red PZero 255/50/ZR19 Pirelli
Rims BBS
9.5”x19” front / 10”x19” rear

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

BSTR kirjoitti:Yllättävän vähän on 158:sta tietoa liikkunut ottaen huomioon että sen pitäisi tulla markkinoille jo vuoden päästä. Katsotaan nyt mitä loppuvuonna esitellään. Tai sitten tosiaan 156 jatkaa vielä vuonna 2005:kin.

GTA:sta ei muuten taida sittenkään tulla facelift mallia, koska Autodeltan ETCC autot ovat ainakin joidenkin tietojen mukaan kaupalliselta nimeltään jälleen TS eikä GTA.
Arvaan, että 156:n seuraaja saattaa myöhästyä. Toisaalta Alfalla on aina ollut tapana tehdä viime hetken faceliftejä. Muistatte varmaan 33:n viimeinen päivitys taisi olla vuoden kaksi myynnissä. 75:n keula muuttui viimeiselle vuodelle jne. Näin ajatellen 156:n seuraaja saattaa todell tulla jo 2005.

ETCC: ainakin autodeltan ratavehkeiden keula on jo päivitetty. Kuvia esim. www.italiaspeed.com

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

158 tulee myyntiin italiassa 4-6/2005, sportwagon 9-11/2005

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfista kirjoitti: 75:n keula muuttui viimeiselle vuodelle jne.
jaa..mitäs uutta siihen 75:n keulaan tuli viimmeiselle vuodelle...maski muuttui jo -89 mallisiin mutta tulikos jotain muutakin..

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

90 kirjoitti:
alfista kirjoitti: 75:n keula muuttui viimeiselle vuodelle jne.
jaa..mitäs uutta siihen 75:n keulaan tuli viimmeiselle vuodelle...maski muuttui jo -89 mallisiin mutta tulikos jotain muutakin..
Maskia minäkin muistelin vaikka en mene vannomaan kun en asiaa siihen aikaan seurannut.

Tarkkaanpa tuntuu Mirafiori tietävän tehtaan aikataulut. Itse epäilen, että kaikki ei aina mene niin kuin on suunniteltu. 156 Faceliftikin piti ennakkotietojen mukaan tulla samaan aikaan kuin JTS.

Veikkailua ja spekulointiahan tämä on. Mukava tuumailla mitä Italian pojat juonii tehtaalla.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfista kirjoitti:
90 kirjoitti:
alfista kirjoitti: 75:n keula muuttui viimeiselle vuodelle jne.
jaa..mitäs uutta siihen 75:n keulaan tuli viimmeiselle vuodelle...maski muuttui jo -89 mallisiin mutta tulikos jotain muutakin..
Maskia minäkin muistelin vaikka en mene vannomaan kun en asiaa siihen aikaan seurannut.

Tarkkaanpa tuntuu Mirafiori tietävän tehtaan aikataulut. Itse epäilen, että kaikki ei aina mene niin kuin on suunniteltu. 156 Faceliftikin piti ennakkotietojen mukaan tulla samaan aikaan kuin JTS.

Veikkailua ja spekulointiahan tämä on. Mukava tuumailla mitä Italian pojat juonii tehtaalla.
jeps...eipä noita tehtaan aika tauluja kukaan tiedä kovin tarkkaan...itsekkin epäilen hieman tuota 158:n tuotantoon tulemista..mutta aika näyttää.. :)

tuohon seitenvitoseen tuli -87 kirkkaat etuvilkut Ts:n esittelyn yhteydessä ja -88/89 tulib punaiset takavalot samalla kun maski vaihtui..tämän jälkeen pysyi sitten mielestäni enallaan tuotannon loppumiseen asti...

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

alfista kirjoitti:
BSTR kirjoitti:...

GTA:sta ei muuten taida sittenkään tulla facelift mallia, koska Autodeltan ETCC autot ovat ainakin joidenkin tietojen mukaan kaupalliselta nimeltään jälleen TS eikä GTA.
...


ETCC: ainakin autodeltan ratavehkeiden keula on jo päivitetty. Kuvia esim. www.italiaspeed.com
Kuten sanottu. Tehtaan ETCC kilpurit ovat ilmoittautuneet nimellä 156 TS eikä 156 GTA koska GTA mallista ei ole tuota facelift versiota olemassa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin