Mitenkäs on:pystyykö tuosta 75:n kannesta ottamaan tavaraa pois vai täytyykö vaihtaa männät? Tekeekö joku kansia? Onko jotain vinkkiä minkälaisiin arvoihin kannattaisi nokat hiotuttaa? Kone ei tule kadulle.
Pystyy virittämään. Mulla on 2.0l kaasarikone, josta kannesta on 1.5 milliä pois. Puristus paineet on 11.5 kg, kansi on avarrettu Kartalamakiksen kirjan ohjeiden mukaan, suosittelen siinä on halkileikkaus kannesta, josta näkee kuinka paljon voi jyystää kanavista pois ettei mene vesitilan puolelle. On ohjeet pakoputkista ja muista jutuista. Kirja on kyllä Englanninkielinen, mutta siinä on hyvät kuvat. 75 TS 91 75 2.0 L TC 75 1.6L TC.
Joo jos sulla on imunokan ajoitus niin voi olla vaikeuksia saada virinokilla katsastuksesta läpi. Mulla kävi nimittän sillee, että otin imunokan solenoidin irti, niin meni pakokaasut kielletyn puolelle, mutta onneksi ajoin ensin verstaalle mittauttamaan kaasut. Saatiin sitten arvot kohdalleen kun käännettiin sytys niin myöhälle, että saatiin paperille hyväksytyt arvot. Mutta tuli kyllä niin huonot vedot että just ja just pääsin kotia. Sillä sitten laitoin taas sytykkeet kohilleen. Että siihen tulee virinokilla sellanen propleema.
Miks toi solenoidi pitäs ottaa pois toiminnasta?Ja alfassahan on säädettävissä oleva nokkapyörä vakiona.Ei kait sytkää perseelleen säätämällä päästöjä voi saada hyväksi?
No niin otin sen pois käytöstä kun se meni paskaks. Nimittäin, jos muunnin ei toimi, ei koneessa ole tehoja. Kyselin Tiippanalta neuvoja ja se käski muuttamaan imunokan ajoitusta siten, että kun ykkösessä on puristus niin ykkösen imu ja pakonokan kärkien pitää osoittaa suoraan kannen reunaan. Nimittäin niissä kaasarikoneissa, joissa on imunokan säädin, niin ajoitusmerkki on nokka-akselin laakeripukissa, sellaisessa kohdassa, että ykkösen ollessa yläkuolokohdassa imunokan kärki on saapumassa vasta kannen tasolle. Jos laitat nyt imun jakomerkin nokkapukin merkin kohdalle ja säätäjä ei toimi niin jako jää jälkeen. Olen sen omassa TC:ssä testannut.
Auto oli ostaessa puoliksi purettu ja paperiton. Luultavasti verojakin rästissä. Enkä ole varma onko edes alkuperäinen 2.0. Että ei ole ollut mikään priima yksilö....