Squadra Chip??
Valvoja: Moderators
- Bulgarian_Stallion
- Viestit: 91
- Liittynyt: 30 Maalis 2004, 04:46
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Squadra Chip??
Missä ja voiko edes ostaa Squadra Chip suomesta?jos ei voi mikä on lähin ja halvin paikka mist voi ostaa?
- Bulgarian_Stallion
- Viestit: 91
- Liittynyt: 30 Maalis 2004, 04:46
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tässäpä linkki squadran sivuille:
http://www.squadra-tuning.com/English/index-EN.htm
tuolta pitäisi löytyä myös hintoja.
http://www.squadra-tuning.com/English/index-EN.htm
tuolta pitäisi löytyä myös hintoja.
Squadra tuning
Hei!
Squadra tuning on yhden miehen yritys. Stephan hoitelee kaikki itse. Miehellä on pitkä kokemus sirujen ohjelmoinnista. Itse tilasin viime keväänä mieheltä 2 kpl siruja. Toimivat hyvin ja ovat hintansa väärttejä. Muistakaa tingata, sirujen hinnoissa on pelivaraa vaikka ovatkin markkinoiden halvimmasta päästä, jos ei huomioida kopiosirukauppiaitsa. Stephanin puhelinnumero on
+31346560957.
terv. Coupe
Squadra tuning on yhden miehen yritys. Stephan hoitelee kaikki itse. Miehellä on pitkä kokemus sirujen ohjelmoinnista. Itse tilasin viime keväänä mieheltä 2 kpl siruja. Toimivat hyvin ja ovat hintansa väärttejä. Muistakaa tingata, sirujen hinnoissa on pelivaraa vaikka ovatkin markkinoiden halvimmasta päästä, jos ei huomioida kopiosirukauppiaitsa. Stephanin puhelinnumero on
+31346560957.
terv. Coupe
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Onko tuota Squadran chippiä ollut kenelläkään
vaparissa kiinni..kokemuksia?
vaparissa kiinni..kokemuksia?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Lastuista kun nyt puhutaan, niin onko kukaan tutustunut Upsoluten lastuihin? Tossa olis penkitettynä 500 €, http://www.streetturbo.fi/index1.htm
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
http://www.specialmotors.fiSatakuusnelonen kirjoitti:Missäköhän olisi halvin penkitys?
Ei ole halvin, mutta on hyvä ja ilmeisesti kohtuu etäisyydelläkin.
Giulia Super -69
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Vanhemmasta TS:stä kun ottaa sen oktaaniluvun valinta"releen" pois, niin siinä sitä on virilastua kerrakseen
Silloin olisi kyllä hyvä myös käyttää 98:a, jos ei halua ottaa riskiä. En tiedä onko uudemmassa vastaavaa.
Jos virilastu nostaa rajoitinta, niin siitä saattaa olla todellistakin hyötyä tietyissä tapauksissa.

Jos virilastu nostaa rajoitinta, niin siitä saattaa olla todellistakin hyötyä tietyissä tapauksissa.
Kimmo / alfatune.fi
Ei ainakaan hajoa 95:llä 8V TS...Vanhemmasta TS:stä kun ottaa sen oktaaniluvun valinta"releen" pois, niin siinä sitä on virilastua kerrakseen Smile Silloin olisi kyllä hyvä myös käyttää 98:a, jos ei halua ottaa riskiä. En tiedä onko uudemmassa vastaavaa.
Onkohan kattimalli 75:ssa tuota, omastani haeskelen ja totesin että joko sitä ei ole tai sitten se oli jo otettu pois kun oli tyhjä relekanta hanskalokeron seutuvilla.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Vanhemmassa se "rele" oli muistaakseni siellä samassa kolossa, missa moottorin ohjausboxikin. Siellä peltilevyn takana piuhan päässä semmoinen releen kanta.jiiässä kirjoitti: Onkohan kattimalli 75:ssa tuota, omastani haeskelen ja totesin että joko sitä ei ole tai sitten se oli jo otettu pois kun oli tyhjä relekanta hanskalokeron seutuvilla.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Ni mitäs toi releen poistaminen sitten oikeen tekee / esiintyy ?Hepa kirjoitti:Vanhemmassa se "rele" oli muistaakseni siellä samassa kolossa, missa moottorin ohjausboxikin. Siellä peltilevyn takana piuhan päässä semmoinen releen kanta.jiiässä kirjoitti: Onkohan kattimalli 75:ssa tuota, omastani haeskelen ja totesin että joko sitä ei ole tai sitten se oli jo otettu pois kun oli tyhjä relekanta hanskalokeron seutuvilla.
Itse en ainakaan huomannut mitään parannusta kun kokeilin näiden ohjeiden mukaan:
http://www.users.on.net/~craigf/fuelquality.htm
http://www.users.on.net/~craigf/fuelquality.htm
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
^ Siksi sanoinkin että vanhemmassa TS:ssä, siellä tuosta 155:n koneesta en tarkalleen tiedä. Ehkäpä siinäkin on kuitenkin jokin konsti oktaaniluvun valitsemiselle.
^^ Eipä se oikein muuta tee kuin lisää ennakkoa, mutta toisaalta eivätpä ne virilastutkaan voi paljon muuta vapareissa tehdä.. Seoksia muuttamalla TS:stä ei oikein saa enempää tehoa.. Rikastamalla tehot vaan tippuu ja laihentamalla otetaan riskiä, ilman merkittävää etua..
Tekisi mieli perstuntumalla sanoa että omassa 164:ssä vääntöä tuli jonkin verran lisää kun otin releen pois (98-asento), verraten 95-releeseen. Viimeinen tankillinen meni 98-asennossa myös 0.2 l/100km alle muutaman aiemman 95-asennossa ajetun tankillisen. Mutta tässä on mukana sen verran mutua, että en ihan täysin itsekään vielä usko eroa..
^^ Eipä se oikein muuta tee kuin lisää ennakkoa, mutta toisaalta eivätpä ne virilastutkaan voi paljon muuta vapareissa tehdä.. Seoksia muuttamalla TS:stä ei oikein saa enempää tehoa.. Rikastamalla tehot vaan tippuu ja laihentamalla otetaan riskiä, ilman merkittävää etua..
Tekisi mieli perstuntumalla sanoa että omassa 164:ssä vääntöä tuli jonkin verran lisää kun otin releen pois (98-asento), verraten 95-releeseen. Viimeinen tankillinen meni 98-asennossa myös 0.2 l/100km alle muutaman aiemman 95-asennossa ajetun tankillisen. Mutta tässä on mukana sen verran mutua, että en ihan täysin itsekään vielä usko eroa..
Kimmo / alfatune.fi
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Varmaankin vielä muistissa taannoisesta V6-viritysketjusta
mutta muistin virkistykseksi sanottakoon että isommilla
imuputkilla, racekatilla+catback-putkistolla sekä
Unichip:illä tuotettiin V6 2.5 vapari-Alfaan +15 hevosta...
Putkistosta saatiin suurin osa polleista ja nekin pelkästään
ylärekisteriin, säädettävää Unichip:iä käytettiin lähinnä
"keskialueen" parantamiseen.
Varmaankin vielä muistissa taannoisesta V6-viritysketjusta
mutta muistin virkistykseksi sanottakoon että isommilla
imuputkilla, racekatilla+catback-putkistolla sekä
Unichip:illä tuotettiin V6 2.5 vapari-Alfaan +15 hevosta...
Putkistosta saatiin suurin osa polleista ja nekin pelkästään
ylärekisteriin, säädettävää Unichip:iä käytettiin lähinnä
"keskialueen" parantamiseen.
Viimeksi muokannut silverine, 20 Tammi 2009, 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Eikun viet ennen virityksiä penkkiin ja viritysten jälkeen
samaan penkkiin...
samaan penkkiin...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Joo, ja saadaanpahan taas yksi perstuntumaan perustuva selkeä tehonlisäystapaus lisää. Vain mielikuvitus on rajoitteena tehonlisäyksen määrälle 
Jos hommaisit varaboksin jostain lainaan, niin lastullisen poksin voisi kokeilla samassa dynosessiossa vakion rinnalla, eikä varmaan hinta olisi kaksinkertainen.

Jos hommaisit varaboksin jostain lainaan, niin lastullisen poksin voisi kokeilla samassa dynosessiossa vakion rinnalla, eikä varmaan hinta olisi kaksinkertainen.
Kimmo / alfatune.fi
Tietyissa bemarin koneissa kyllä tulee tuon verran lisää pelkällä lastulla, vaikka se erikoiselta tuntuukin.kterkkila kirjoitti:Varmaan tuossa +18hp oli jo tehoputkistot ja ilmanoton parantelut mukana, tai sitten mittauksissa oli eroa.. Tai sitten sulle haluttiin vain myydä se lastu
Giulia Super -69
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Uskonpa hyvinkin. Olen jonkunverran ajanut E90 318i:tä ja sehän on yleistäen kuristettu 320i ja myös tuntuu siltä. Kone on jotenkin hengetön läpi rekisterin. Paperilla 129hp vs. 150hp.Gasolina kirjoitti:Tietyissa bemarin koneissa kyllä tulee tuon verran lisää pelkällä lastulla, vaikka se erikoiselta tuntuukin.kterkkila kirjoitti:Varmaan tuossa +18hp oli jo tehoputkistot ja ilmanoton parantelut mukana, tai sitten mittauksissa oli eroa.. Tai sitten sulle haluttiin vain myydä se lastu
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Joo,pidän kirjaa tankkauksista ja voin laskea kulutuksen,toivottavasti menee pienemmälläCaijo-Romeo kirjoitti:willez, voitko mitata meneekö bensaa kuinka tolla lastulla verrattuna orkkikseen. itseäkin kiinnostaa toi lastu, ja entistä enemmän jos tolla sais kulutusta vaikka hieman viä alemmas. nii ja mulla on rajotin kyllä 6500rpm ainakin mittarin mukaan ihan orkkispalikoilla.ja auto siis 155 2.0 8v ts-94

Ennen toi kiersi 6250rpm ja nyt 6500rpm . Sivuilla lukee että pitäisi 6800rpm kiertää mutta ei noi mittaritkaan ihan pilkun tarkkoja kait sitten ole .
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Noniin,nyt on ollut lastu kiinni n.1500km ajon ajan.
Vääntää selvästi enemmän alakierroksilla, jostain 2000rpm kun kiihdyttää niin selvästi vastaa kaasuun ja n.4500rpm jälkeen alkaa vetää todella enemmän (imunokan asentohan muuttuu n.4700rpm),ja kiertää iloisesti sinne 6500-6800rpm ja siitä kun vaihtaa vaihdetta niin tiputtaa juuri täydellisesti tuohon 4700-4800rpm ja meno jatkuu.
Kulutus on 8,3-8,6l/100km !!! , menovetenä V-power/98 joskus.
Tuota en meenannut uskoa kun ennen vei n. 9,5-9,8l/100km .
Ja ennenhän ongelmana oli tuo alakierroksilla "tökkiminen" ja väännön puute,ja sitten kun se alkaa vetämään n.4500rpm jälkeen niin huomaa että vähän kiihtyy mutta leikki loppuu lyhyeen kun kiertää vaan sen n.6200rpm .
Huomasin myös että paikallaan vastaa kaasuun paremmin ja tyhjäkäynti on tasaisempi ja alhaisempi (n.680-700rpm) .
Myös "ärsyttävä" nakutus on vähentynyt selvästi aikaisemmasta.
Kierrättelyä
Suosittelen, tällä lastulla saa selvästi enemmän "ominaisuuksia" irti Alfan hienosta ja AIDOSTA 8-venasesta myllystä !
Vääntää selvästi enemmän alakierroksilla, jostain 2000rpm kun kiihdyttää niin selvästi vastaa kaasuun ja n.4500rpm jälkeen alkaa vetää todella enemmän (imunokan asentohan muuttuu n.4700rpm),ja kiertää iloisesti sinne 6500-6800rpm ja siitä kun vaihtaa vaihdetta niin tiputtaa juuri täydellisesti tuohon 4700-4800rpm ja meno jatkuu.
Kulutus on 8,3-8,6l/100km !!! , menovetenä V-power/98 joskus.
Tuota en meenannut uskoa kun ennen vei n. 9,5-9,8l/100km .
Ja ennenhän ongelmana oli tuo alakierroksilla "tökkiminen" ja väännön puute,ja sitten kun se alkaa vetämään n.4500rpm jälkeen niin huomaa että vähän kiihtyy mutta leikki loppuu lyhyeen kun kiertää vaan sen n.6200rpm .
Huomasin myös että paikallaan vastaa kaasuun paremmin ja tyhjäkäynti on tasaisempi ja alhaisempi (n.680-700rpm) .
Myös "ärsyttävä" nakutus on vähentynyt selvästi aikaisemmasta.
Kierrättelyä
Suosittelen, tällä lastulla saa selvästi enemmän "ominaisuuksia" irti Alfan hienosta ja AIDOSTA 8-venasesta myllystä !