156 JTS pakosarja sulattaa ympäristöään
Valvoja: Moderators
156 JTS pakosarja sulattaa ympäristöään
Löytyykö kohtalotovereita tai vinkkejä mitä liitintä putsata? 156 JTS autooni on tullut seuraavanlaista vikaa:
- Pakosarja & ensimmäinen katalysaattori kuumenevat punahehkuisiksi
- diagnostiikassa seuraavat ominaisuudet:
-- Kaasuläpän potentiometri MEM
-- Joutokäynti testi AKTIIVINEN
-- Sähköinen kaasuläppä MEM
-- Potentiometer throttle track 1 MEM
-- Potentiometri kaasuläppä jälki 2 MEM
Seuraava kohde on varmaankin Konalan Deltassa, mutta en ehdi ainakaan ennen torstaita käydä siellä. Täytyy muutenkin varata aika etukäteen, ettei tule turhaan ajettua. Pakosarja on niin kuuma, että sulattaa lähellä olevat vesiputket...
- Pakosarja & ensimmäinen katalysaattori kuumenevat punahehkuisiksi
- diagnostiikassa seuraavat ominaisuudet:
-- Kaasuläpän potentiometri MEM
-- Joutokäynti testi AKTIIVINEN
-- Sähköinen kaasuläppä MEM
-- Potentiometer throttle track 1 MEM
-- Potentiometri kaasuläppä jälki 2 MEM
Seuraava kohde on varmaankin Konalan Deltassa, mutta en ehdi ainakaan ennen torstaita käydä siellä. Täytyy muutenkin varata aika etukäteen, ettei tule turhaan ajettua. Pakosarja on niin kuuma, että sulattaa lähellä olevat vesiputket...
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Kai sen täytyy laihalla käydä jos normaaliajossa vetää punahehkulle. Nuo vikakoodit viittaa kaasuläpän asentoanturiin, jos vaikka sieltä lähtisi hakemaan syytä. Sitä en vaan ymmärrä että lambdat ei tuohon reagoi jos laihalla mennään... Tosin lambdavikahan sen laihalle voisi päästää, mutta miksi ei löydy sitten lambdaviasta herjoja..?
Joo se lämpenee punaiseksi ikkunoita raaputellessa. Kuitenkin jäähdytysneste pysyy normaalilämmöissä. Jopa silloin kun vesiputki vuosi pisaroita pakosarjan päälle, ei lämpömittarin mukaan ollut vielä ongelmia.
Mietin että jos jotain liitintä putsailemalla saisi edes vähän paremmin toimimaan. Kuulin että maahantuojan testeri kertoisi hieman yksityiskohtaisemmin vian lähteistä. Vaikka siis on korjaamona tyyriimpi niin mahdollisuus säästää, kun vaihtaa vain varmasti viallisia osia...
Mietin että jos jotain liitintä putsailemalla saisi edes vähän paremmin toimimaan. Kuulin että maahantuojan testeri kertoisi hieman yksityiskohtaisemmin vian lähteistä. Vaikka siis on korjaamona tyyriimpi niin mahdollisuus säästää, kun vaihtaa vain varmasti viallisia osia...
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
pakosarja
Moron
Meillä 166 teki aikoinaan ihan saman. Pakokaasut olivat niin kuumat etteivät meinanneet korjaamolla autoa uskaltaa käynnissä pitää.
Syyksi loppujen lopuksi paljastui ilmamäärämittari joka toi ja ei toimitut. Tämän seurauksena lambda-anturi paloi ja se siitä.
Vikakoodeja ei muostaan ollut. Auto oli 2,0 ts koneella. Vika löytyi kun seurattiin piirturilla ilmamassamittarin toimintaa (ihan uteliaisuutta, kun jotakin piti tehdä) niin se todellakin välillä toimi ja välillä ei. Siis anturit vaihtoon niin kyl se siittä.
Meillä 166 teki aikoinaan ihan saman. Pakokaasut olivat niin kuumat etteivät meinanneet korjaamolla autoa uskaltaa käynnissä pitää.
Syyksi loppujen lopuksi paljastui ilmamäärämittari joka toi ja ei toimitut. Tämän seurauksena lambda-anturi paloi ja se siitä.
Vikakoodeja ei muostaan ollut. Auto oli 2,0 ts koneella. Vika löytyi kun seurattiin piirturilla ilmamassamittarin toimintaa (ihan uteliaisuutta, kun jotakin piti tehdä) niin se todellakin välillä toimi ja välillä ei. Siis anturit vaihtoon niin kyl se siittä.
Kautta likaisten varpaitteni!
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Tuo mun 1.8ts Euro3 tekee vähän samalla tavalla. Edestä päin katsottuna oikean puoleinen kattipallo lämmittää vesiletkua arveluttavasti. Ei nyt ihan punahehkuna, mutta liian lähellä on se letkulämppärin letku tuota lämpöstä kohtaa.
Olen ihmetellyt, että mistä ihmeestä auto vuotaa nestettä. Kuumana vuotaa, kylmänä ei. Pitänee jotain lämpösuojaa laittaa vesiputkeen. Tehtaalla siihen näyttäisi sellainen suoja kuuluneen, mutta johonkin se on haihtunut.
Olen ihmetellyt, että mistä ihmeestä auto vuotaa nestettä. Kuumana vuotaa, kylmänä ei. Pitänee jotain lämpösuojaa laittaa vesiputkeen. Tehtaalla siihen näyttäisi sellainen suoja kuuluneen, mutta johonkin se on haihtunut.
Raportoidaan vian selvittyä. Vikakoodit viittailivat lähinnä kaasuläppään. Se on jopa joskus vaihdettu. Varsinainen ongelma oli kuitenkin moottorin johtosarjan liitoksessa.
Ilmeisesti liitin välillä antoi kontaktia ja välillä pätki. Diagnostiikan mukaan vikaa oli monessa paikassa. Korjauksena oli liitoksen kunnostus ja kaasuläpän uusiksi opetus.
Hyvin kulkee eikä pakoputkikaan enää hehku
Ilmeisesti liitin välillä antoi kontaktia ja välillä pätki. Diagnostiikan mukaan vikaa oli monessa paikassa. Korjauksena oli liitoksen kunnostus ja kaasuläpän uusiksi opetus.
Hyvin kulkee eikä pakoputkikaan enää hehku

Pakosarjan hehkuminen itse asiassa uusi vielä kerran. Ehkä tämä vika oli piilevänä vaikka liittimessä olikin vikaa. Yksi sytytyspuolista meni täysin pimeäksi.
Puolan vaihdon jälkeen ottaa kierroksiakin herkästi vaikka rajoittajaan asti. Seuraavaksi sitten katsastukseen tutkimaan katalysaattorin kunto hehkutuksen jälkeen...
Puolan vaihdon jälkeen ottaa kierroksiakin herkästi vaikka rajoittajaan asti. Seuraavaksi sitten katsastukseen tutkimaan katalysaattorin kunto hehkutuksen jälkeen...