Autohifi!
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Itselläni oli aiemmin suht järeät vahvistimet ja laitteet yleensäkin. Onhan se välillä ihan kiva, kun sitä painetta riittää niin maan perkeleesti, mutta itse "kasvoin" ulos painehommista. Amisajat loppuivat (vaikka en kyllä amista ole koskaan käynytkään)
Nyt panostan enemmän äänenlaadullisiin seikkoihin. Kisakentillekin olen menossa joskus, en sitten tiedä onko tämä kesä vai viiden vuoden päästä. Autossa tulee vietettyä suht paljon kilometrejä vuosittain, niin on mukava, kun auton äänieristeet on kunnossa ja musiikkia saa kuunnella vähän hiljaisemmilla voluumeilla. Silti ääni on, ainakin toivonmukaan, huippuluokkaa.
Tuo JL Audion 8w7 subi on siitä jännä kapistus, että se pieksee monta suurempaa subia äänenpaineessa, mutta silti sen äänenlaatu on todella hyvä.
Nyt panostan enemmän äänenlaadullisiin seikkoihin. Kisakentillekin olen menossa joskus, en sitten tiedä onko tämä kesä vai viiden vuoden päästä. Autossa tulee vietettyä suht paljon kilometrejä vuosittain, niin on mukava, kun auton äänieristeet on kunnossa ja musiikkia saa kuunnella vähän hiljaisemmilla voluumeilla. Silti ääni on, ainakin toivonmukaan, huippuluokkaa.
Tuo JL Audion 8w7 subi on siitä jännä kapistus, että se pieksee monta suurempaa subia äänenpaineessa, mutta silti sen äänenlaatu on todella hyvä.
Minä mitään allekirjoita!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Hianon näköinen peli tuo Genesis. Noin isoa lankkua ei sijoitetakaan enää ihan mihin tahansa.
Wattien tarve on niin suhteellista, edellinen auto jossa oli jotain vakiotöttöröitä kummempaa oli 164 ja siihen pultattu Audison LR605 4*60W + 250W tuuttasi musiikin kuunteluun vähintäänkin riittävästi tehoa. Kai sitä enemmänkin voisi olla jos tarkoituksena olisi räjäyttää takaikkuna tai venäyttää kavereiden leuat, mutta omassa kuuntelussa en tainnut tuotakaan koskaan käyttää täysillä.
Tuota kokoluokkaa järeämpi setti vaatii sitten jo auton sähköjärjestelmältäkin aika paljon.
Wattien tarve on niin suhteellista, edellinen auto jossa oli jotain vakiotöttöröitä kummempaa oli 164 ja siihen pultattu Audison LR605 4*60W + 250W tuuttasi musiikin kuunteluun vähintäänkin riittävästi tehoa. Kai sitä enemmänkin voisi olla jos tarkoituksena olisi räjäyttää takaikkuna tai venäyttää kavereiden leuat, mutta omassa kuuntelussa en tainnut tuotakaan koskaan käyttää täysillä.
Tuota kokoluokkaa järeämpi setti vaatii sitten jo auton sähköjärjestelmältäkin aika paljon.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
On kyllä hieno, mutta ei se nyt niin iso ole. Pituutta on 45cm ja asennuspaikka tulee olemaan etupenkin edessä. Toisella puolella on sitten subikotelo. Saadaan vihdoin Xantian kontti vapaaksi hifeistä.Hianon näköinen peli tuo Genesis. Noin isoa lankkua ei sijoitetakaan enää ihan mihin tahansa.
Vielä painepuolesta sen verran, että huomasin jossain vaiheessa, että oikean korvan kuulo on vähän heikentynyt, niin hyvä keskittyä nyt sitten sivistyneeseen musiikin kuunteluun
edit. jos ison vahvistimen haluat, niin Genesis voi yhdistää vahvistimia samaan kuoreen. Max. pituus on 3 metriä
Minä mitään allekirjoita!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
No jotain nyt sentään. Tarkoitus oli ottaa tuo vahvistimen virtapiuha erilleen kaiutinjohdoista sekä siirtää sähköinen antenni tuulilasille (oli ennen takalasin ja hattuhyllyn välissä ja kuuluvuus heikko). Lopputulos: Takakaiuttimet lopetti toimintansa, radio ei toimi ja ennen vinkunut kaiutin toimii välillä. Hyvinhän se taas meniEpezi kirjoitti:Enpä oo tälle vinkumis asiallekkeen jaksanut vielä mitään tehdä.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
^Radio saatu taas toimintaan kun jatkoin antennin johtoa grammarille asti . Mutta heikko on kuuluvuus edelleen, vain ylen kanavat kuuluu, ja nekin vähän niin ja näin. Mitäs neuvoksi? Toinen antenni nykyisen Motonetin elektronisen tilalle, antennivahvistin, uusi grammari?
Takakaiuttimet alkoivat toimimaan itsestään, tai sitten toimivat kokoajan, kuka ties.
Takakaiuttimet alkoivat toimimaan itsestään, tai sitten toimivat kokoajan, kuka ties.
Mittasin ja olivat yhteydessä. Huomasin että uusi häiriösuojattu RCA johto oli juuri tuon vasemman etukaiuttimen kohdalta kärsinyt, jokin oli ilmeisesti osunut ja kärki oli tohjona. Olin onneksi vetänyt tulevaisuutta varten yhden ylimääräisen RCA johdon vahvistimelle, joten otin sen käyttöön. Samalla siirsin virtajohdon kulkemaan takakontissa toiselta puolelta. Näillä lääkkeillä on vinkuna lakannut.Vika on helppo todeta yleismittarilla josta löytyy ohmi alue. Mittaa vain onko soittimen puoleisen rca-liittimen ulompi pinta ja soittimen runko yhdessä. en muista tarkkoja ohmi arvoja mutta jos sulake palanut niin eivät ole yhdessä.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Alkaa hermot menemään tuon sähköantennin kanssa. Nyt huomasin uuden ominaisuuden. Kun virrat on autosta pois, kuuluu radio kohtuullisesti, mutta kun laitat virrat päälle tai auton käyntiin niin kuuluvuus heikkenee huomattavasti, monet kanavat jotkat kuuluvat joten kuten häviävät kokonaan kun laittaa virrat päälle.
Tein tästä fiksuna miehenä päätelmän että jospa antenni ei saakaan virtaa grammarilta kun virrat on päällä, vedin siis antennin virran suoraan akulta(tuli siis aikasemmin grammarin antenna remote liitännästä)--->ei vaikutusta. Tarkistin vielä antennin maadotuksen (joka on kiinni peruutuspeilin ruuvin kannassa), ja kokeilin paria muutakin paikkaa--->ei vaikutusta.
Ehdotuksia?
Tein tästä fiksuna miehenä päätelmän että jospa antenni ei saakaan virtaa grammarilta kun virrat on päällä, vedin siis antennin virran suoraan akulta(tuli siis aikasemmin grammarin antenna remote liitännästä)--->ei vaikutusta. Tarkistin vielä antennin maadotuksen (joka on kiinni peruutuspeilin ruuvin kannassa), ja kokeilin paria muutakin paikkaa--->ei vaikutusta.
Ehdotuksia?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^Itsellä myös huonoja kokemuksia noiden sähköantenneiden kanssa ja
eipä ollut muuten iloa antennin vahvistimistakaan.
Mitäpä, jos kokeilisit jollain vanhalla kunnon piiskalla (esimerkiksi romikselta...)? Laitat sen ensi alkuun hattuhyllylle ja mikäli olet tyytyväinen, niin kokeilet piilotella sinne hattuhyllyn alle.
156:ssa on hattuhyllyllä hiukka piilossa sellainen antenni mallia työkone. Pieni ja siisti muttei sekään hyvä..
Eli yritystä vanhalla kunnon metallisella piiskalla.
eipä ollut muuten iloa antennin vahvistimistakaan.
Mitäpä, jos kokeilisit jollain vanhalla kunnon piiskalla (esimerkiksi romikselta...)? Laitat sen ensi alkuun hattuhyllylle ja mikäli olet tyytyväinen, niin kokeilet piilotella sinne hattuhyllyn alle.
156:ssa on hattuhyllyllä hiukka piilossa sellainen antenni mallia työkone. Pieni ja siisti muttei sekään hyvä..
Eli yritystä vanhalla kunnon metallisella piiskalla.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Ei Alfa, eikä nyt välttämättä niin nätti asennus, mutta tästä näkee hyvin, että mahtuu konttiin muutakin kuin hifit. Tosin pitkää tavaraa on vaikeampi kuljettaa jatkossa, mutta eipä sitä tähän päivään mennessä ole kovin suuria tavaroita tarvinnut kuljettaa.
Ja täytyy muuten sanoa, että on vahvistimilla vaan eroa. Midi on paljon jämäkämpi ja diskantin kireys väheni huomattavasti. No säätämistä tuo vaatii vielä aika paljon..
Subeja ajan 8ohmin kuormalla, jolloin tehoa on tarjolla ehkä n. 150w
Edit. ja nuo johdot ei jää noin rumasti.. Piti vaan saada laitteisto soimaan vähäksi aikaa. Odotetaan lisämotivaatiota, niin parannellaan sitten noita johdotuksia. Lisäksi pitäisi etupään asennuksia vielä tehdä..
Ja täytyy muuten sanoa, että on vahvistimilla vaan eroa. Midi on paljon jämäkämpi ja diskantin kireys väheni huomattavasti. No säätämistä tuo vaatii vielä aika paljon..
Subeja ajan 8ohmin kuormalla, jolloin tehoa on tarjolla ehkä n. 150w
Edit. ja nuo johdot ei jää noin rumasti.. Piti vaan saada laitteisto soimaan vähäksi aikaa. Odotetaan lisämotivaatiota, niin parannellaan sitten noita johdotuksia. Lisäksi pitäisi etupään asennuksia vielä tehdä..
Minä mitään allekirjoita!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
onhan noita faraadin konkkia huuto.net pullollaan...Java kirjoitti:Mistähän on pojat ottanut virran vaffarille? Konehuoneen akusta kun en saatana saa mistään reiästä johtoja sisälle autona siis 156 TS -00.
Mistähän saisi ihan normikonkan? Ei siis mitään ledileikkikonkkia vaan ihan perus mötikän joka 12 voltin tienoilla toimisi?
omakin on sieltä hankittu, vieläkön saisi sen paikalleen..
Nostetaas vähäsen..
Tarkoitus on siis heittää vesilintua tuolla bosen systeemillä ja hommata kunnolliset humppakoneet. Kysynkin nyt tässä lähinnä neuvoja sisustan purkuun (tarvitaanko mitään erikoistyökaluja) ja mistäpäin autoa kannattaisi piuhat vetäistä? (Nyt ei ole tarkoitus sitten tehdä mitään amistuksia tyyliin virtapiuha oven välistä )
Toivottavasti nuo DLS:n MS6A:t mahtuvat tuonne oviin kun sellaiset tuli jo hankittua
Tarkoitus on siis heittää vesilintua tuolla bosen systeemillä ja hommata kunnolliset humppakoneet. Kysynkin nyt tässä lähinnä neuvoja sisustan purkuun (tarvitaanko mitään erikoistyökaluja) ja mistäpäin autoa kannattaisi piuhat vetäistä? (Nyt ei ole tarkoitus sitten tehdä mitään amistuksia tyyliin virtapiuha oven välistä )
Toivottavasti nuo DLS:n MS6A:t mahtuvat tuonne oviin kun sellaiset tuli jo hankittua
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
siis laitat erkkasatsin eteen vaan ?Keppis- kirjoitti:Nostetaas vähäsen..
Tarkoitus on siis heittää vesilintua tuolla bosen systeemillä ja hommata kunnolliset humppakoneet. Kysynkin nyt tässä lähinnä neuvoja sisustan purkuun (tarvitaanko mitään erikoistyökaluja) ja mistäpäin autoa kannattaisi piuhat vetäistä? (Nyt ei ole tarkoitus sitten tehdä mitään amistuksia tyyliin virtapiuha oven välistä )
Toivottavasti nuo DLS:n MS6A:t mahtuvat tuonne oviin kun sellaiset tuli jo hankittua
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Itsellä on 156ssa Sonyn Blackpanel soitin, DLS B6 erkkari edessä ja Rockford Fosgate P1S48 Subi jota ohjaa viimesen päälle vahvistin Autostudion CB-450. Sointi on aivan hirveä, diskantti rääkyy niin että korvasta tulee veri. Toivottavasti tuolla soittimen vaiholla korjaantuu.
Ja kuva subikotelosta, sain tarpeekseni isoista koteloista, mitään ei ikinä mahdu konttiin.
Ja kuva subikotelosta, sain tarpeekseni isoista koteloista, mitään ei ikinä mahdu konttiin.
Hmph, nyt vasta huomasin kun satuin istumaan autossa kun takaluukku oli auki, suppari kuului huomattavasti kovempaa ja selvemmin kontista. Ei kontti kiinni oikein kuulu kunnolla tuo subi. Subina on bostonin 10" joka 14L suljetussa kotelossa, ja sillä vähintäänkin riittävä vanhahko kenwoodin järeä vahvistin.
Itse en hirveä hifimies ole, mutta mistähän johtuu/miten lisää meteliä?
Itse en hirveä hifimies ole, mutta mistähän johtuu/miten lisää meteliä?
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
isompi kaiutin ja isompi refleksikotelo . Tai sitten suksiluukku auki ja elementti sitä kohtiJava kirjoitti:Hmph, nyt vasta huomasin kun satuin istumaan autossa kun takaluukku oli auki, suppari kuului huomattavasti kovempaa ja selvemmin kontista. Ei kontti kiinni oikein kuulu kunnolla tuo subi. Subina on bostonin 10" joka 14L suljetussa kotelossa, ja sillä vähintäänkin riittävä vanhahko kenwoodin järeä vahvistin.
Itse en hirveä hifimies ole, mutta mistähän johtuu/miten lisää meteliä?
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Tosi vähän tulee autossa kuunneltua musiikkia tai radiota, musaa (MP3, cd-levyjä) ei tule vietyä autoon ja radiosta tulee yleensä täyttä p**kaa.
Olen huomannut että aiemmissa autoissa kuuntelin musaa paljon enemmän mutta nyt kuuntelen mieluummin Alfa v6 saundeja rosteriputken kautta jopa pitkilläkin matkoilla
Olen huomannut että aiemmissa autoissa kuuntelin musaa paljon enemmän mutta nyt kuuntelen mieluummin Alfa v6 saundeja rosteriputken kautta jopa pitkilläkin matkoilla
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla olisi tarkoitus pitää Spiderin ja 75:n kojelaudat aikakauden mukaisessa kuosissa eli Hämiksen kojelautaan tulee 70-lukuinen kiikarimankka ja Americaan pitäisi löytää joku 80/90-luvun vaihteen rammari (jos jollain on hyllyssä ylimääräinen sen aikakauden Alpine, Blaupunkt tms. jossa mieluusti linjatulo niin saapi tarjota). Ja kun musiikkiakin voisi joskus kuunnella niin aion tökätä perään MP3-soittimen jonka saa sopivasti jemmattua pois silmistä, Spiderin rammariin tulikin jo tehtyä sovitinjohto tuollaisen liittämistä varten.
Mikäs olisi tarkoitukseen sopiva soitin? Ajatus on pitää laitteessa jatkuvasti tiettyä vakiokirjastoa sisällä joten muistia saisi olla jokunen giga, ja sen selaamiseen järkevästi toimiva valikko. Käytettävyyden pitäisi autokäytössä olla kohdallaan, lisäksi silmää miellyttävä design kuten Applen kamppeissa olisi plussaa. Mitään videotoistoja en kaipaa, ei ole oikein valjennut että kuka oikeasti haluaa katsella leffansa lenkkipolun varressa jostain 1,5":n tihrunäytöstä.
Ja tietysti mieluummin halpa kuin kallis
Edittiä: Yksi mahdollisuus olisi kait soitella musiikit tuon Noksu E90:n kautta? Siihen vaan pitäisi ostaa isompi muistikortti ja joku kuulokeadapteri, joille kyllä taitaa tulla hintaa jo köyhemmän erillissoittimen verran. Ja sitten kun firman luurin soppari loppuu niin noilla ei luultavasti tee mitään. Hyvänä puolena olisi että halkoa joutuu joka tapauksessa kiikuttamaan mukana joten ei olisi enää muita lisäkikkuloita muistettavaksi.
Mikäs olisi tarkoitukseen sopiva soitin? Ajatus on pitää laitteessa jatkuvasti tiettyä vakiokirjastoa sisällä joten muistia saisi olla jokunen giga, ja sen selaamiseen järkevästi toimiva valikko. Käytettävyyden pitäisi autokäytössä olla kohdallaan, lisäksi silmää miellyttävä design kuten Applen kamppeissa olisi plussaa. Mitään videotoistoja en kaipaa, ei ole oikein valjennut että kuka oikeasti haluaa katsella leffansa lenkkipolun varressa jostain 1,5":n tihrunäytöstä.
Ja tietysti mieluummin halpa kuin kallis
Edittiä: Yksi mahdollisuus olisi kait soitella musiikit tuon Noksu E90:n kautta? Siihen vaan pitäisi ostaa isompi muistikortti ja joku kuulokeadapteri, joille kyllä taitaa tulla hintaa jo köyhemmän erillissoittimen verran. Ja sitten kun firman luurin soppari loppuu niin noilla ei luultavasti tee mitään. Hyvänä puolena olisi että halkoa joutuu joka tapauksessa kiikuttamaan mukana joten ei olisi enää muita lisäkikkuloita muistettavaksi.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Viime viikolla kaverin tallissa oli phoenix goldin m100 pöydällä,ja sekin oli kova sana ennen muinoin.
Tuli vain mieleen,kun tänäpäivänä,kun kaikki keventyneet,pienentyneet,ja digitalisoituneet,ja kehitys mennyt eteenpäin.Kun ennen oli painava,ja suuri LAATUA&VOIMAA ,että päästäänkö nyt pienemmillä,ja kevyimmillä samaan??Sekä äänenlaadusta.Vahvistin tai kaiutin,joka ennen kallis,niin vastaako nykyinen halpa,jo moista??
Tälläisiä tässä funtsasin,kun itsellä oli joskus pg m100 sekä CV stroker 12"-subi,että millainen se olisi tänä päivänä?kun silloin ne oli aika kovaa valuuttaa
Myös koti hifistä samat mietteet
Tuli vain mieleen,kun tänäpäivänä,kun kaikki keventyneet,pienentyneet,ja digitalisoituneet,ja kehitys mennyt eteenpäin.Kun ennen oli painava,ja suuri LAATUA&VOIMAA ,että päästäänkö nyt pienemmillä,ja kevyimmillä samaan??Sekä äänenlaadusta.Vahvistin tai kaiutin,joka ennen kallis,niin vastaako nykyinen halpa,jo moista??
Tälläisiä tässä funtsasin,kun itsellä oli joskus pg m100 sekä CV stroker 12"-subi,että millainen se olisi tänä päivänä?kun silloin ne oli aika kovaa valuuttaa
Myös koti hifistä samat mietteet
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
serkkupojalla (painottaen sanaa pojalla)on tsydeemit vimpanpäälle nykyaikaiset..
soittimena Alpine IVA-D106R ja prossuna PXH-100.
etupäässä DLS ultimate pro UP36i 3-tie sarja.
takapäässä jotkin DLS:n 5.25.t tai 6.5.t keskiäänet.
peräkontissa bassoina 2x12" DLS nobelium ja
vahvistimina 2x Alpine MRP-M1000 digiä ja yläpäälle MRP-F600
virtapuolesta ja vaimennuksista ei ole tietoa mutta kyllä siinä volkkarin pellit lepattaa...
tuommoinen se nykyteinien kokoonpano lienee..
soittimena Alpine IVA-D106R ja prossuna PXH-100.
etupäässä DLS ultimate pro UP36i 3-tie sarja.
takapäässä jotkin DLS:n 5.25.t tai 6.5.t keskiäänet.
peräkontissa bassoina 2x12" DLS nobelium ja
vahvistimina 2x Alpine MRP-M1000 digiä ja yläpäälle MRP-F600
virtapuolesta ja vaimennuksista ei ole tietoa mutta kyllä siinä volkkarin pellit lepattaa...
tuommoinen se nykyteinien kokoonpano lienee..
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Nykyaikainen joo, mutta ei tuo nyt muuten niin vimpanpäälle ole. Itse en esimerkiksi ymmärrä takakaiuttimien tarpeellisuutta autossa. Laitteisto muuten on ihan laadukas. Tosin ei tuolla sitä parasta äänenlaatua välttämättä saa. Mutta sen verran kuitenkin, että on tuo keskivertonykyteiniä parempi laitteistoserkkupojalla (painottaen sanaa pojalla)on tsydeemit vimpanpäälle nykyaikaiset..
soittimena Alpine IVA-D106R ja prossuna PXH-100.
etupäässä DLS ultimate pro UP36i 3-tie sarja.
takapäässä jotkin DLS:n 5.25.t tai 6.5.t keskiäänet.
peräkontissa bassoina 2x12" DLS nobelium ja
vahvistimina 2x Alpine MRP-M1000 digiä ja yläpäälle MRP-F600
virtapuolesta ja vaimennuksista ei ole tietoa mutta kyllä siinä volkkarin pellit lepattaa... Shocked
tuommoinen se nykyteinien kokoonpano lienee..
Vaikea löytää halpaa ja hyvää. Ok, poikkeuksiakin löytyy, mutta ei niillä sitä parasta saa irti. Itse olin tyytyväinen SPL Dynamicsin vahvistimiin, mutta Genesikseen vaihtaessani, en enää takaisin palaa. Tuo Genesis ei mikään järjettömän iso lankku ole, mutta jos katselet muita kyseisen merkin (parempia) vahvistimia, niin huomaat kyllä, että on niissä kokoa. Sama homma esim. Braxin päätteissä jne. Kyllä niissä pienissä laitteissa hyviäkin löytyy, mutta on niissä myös kompromissejakin jouduttu tekemään sen koon takia.Tuli vain mieleen,kun tänäpäivänä,kun kaikki keventyneet,pienentyneet,ja digitalisoituneet,ja kehitys mennyt eteenpäin.Kun ennen oli painava,ja suuri LAATUA&VOIMAA Cool ,että päästäänkö nyt pienemmillä,ja kevyimmillä samaan??Sekä äänenlaadusta.Vahvistin tai kaiutin,joka ennen kallis,niin vastaako nykyinen halpa,jo moista??
Tulevasta laitteistosta sen verran, että luultavasti sisältää diskantit, 4" ja 8" elementit. Näillä pitäis sitten päästä matalimmista taajuuksista lähtien
Minä mitään allekirjoita!
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Olisiko jollain 156 sähkökaaviota tai riittää kun tietää mitä piuhoja soittimen takana on. Virta, maa ja kaijutin johdot on selvitetty ja soitin asennettu mutta siinä on vielä muutama irtonainen piuha.
Tarvitseeko antennivahvistin virran soittimen kautta?
Yksi on ilmeisesti valotieto soittimelle? Entä miksi sinne tulee kahteen johtoon jatkuvasti 12v?
Tarvitseeko antennivahvistin virran soittimen kautta?
Yksi on ilmeisesti valotieto soittimelle? Entä miksi sinne tulee kahteen johtoon jatkuvasti 12v?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
onkos luetunymmärtämisessä hieman vikaa...PabloNeruda kirjoitti:Nykyaikainen joo, mutta ei tuo nyt muuten niin vimpanpäälle ole. Itse en esimerkiksi ymmärrä takakaiuttimien tarpeellisuutta autossa. Laitteisto muuten on ihan laadukas. Tosin ei tuolla sitä parasta äänenlaatua välttämättä saa. Mutta sen verran kuitenkin, että on tuo keskivertonykyteiniä parempi laitteistoserkkupojalla (painottaen sanaa pojalla)on tsydeemit vimpanpäälle nykyaikaiset..
soittimena Alpine IVA-D106R ja prossuna PXH-100.
etupäässä DLS ultimate pro UP36i 3-tie sarja.
takapäässä jotkin DLS:n 5.25.t tai 6.5.t keskiäänet.
peräkontissa bassoina 2x12" DLS nobelium ja
vahvistimina 2x Alpine MRP-M1000 digiä ja yläpäälle MRP-F600
virtapuolesta ja vaimennuksista ei ole tietoa mutta kyllä siinä volkkarin pellit lepattaa... Shocked
tuommoinen se nykyteinien kokoonpano lienee..
tuossahan lukee selvästi "vimpanpäälle nykyaikainen"
eikä suinkaan niin että laitteisto olisi vimpanpäälle..
monessakin mielessä parempiakin kokoonpanoja toki löytyy..
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
MiNkO^^ kirjoitti:ämyrivehkeet uusiksi omassa autossa ei viel toistaiseksi tietoa mita tulee
päivitetään tällä hetkellä tulossa ainakin takakonttiin:
MDS Dynamic Power PDS300R 12"x2kpl
MDS Dynamic DA201R x2 kpl
MDS kondensaattori 2F x2 kpl
hattuhyllylle tulossa 6.5" koaksiili kaiuttimet ja etuoviin 6.5" 2-tie erillissarja
soitin on vielä kysymysmerkki
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
niin ne suunnitelmat ja laitteet muuttuu..superiin tulossa paikalleen kohtuu laadukas budjettiratkaisu.
soitin: Alpine 9853R DSP soitin.
etupää: Helix 6.5" dark blue II erkkasarja
subit: 2x10" Helix Dark blue bassot.
subivahv:Alpine MRD-M605 digipääte 1x600W/RMS 2ohm
yläpäälle: Alpine MRV-F345 4x50W/rms.
konkka: Brax 1,5F.
kaapelit ja RCA piuhat: Audison connect.
nyt olisi sitten audisonin viisikanavainen vahvistin jouten jos joku tarvii..
soitin: Alpine 9853R DSP soitin.
etupää: Helix 6.5" dark blue II erkkasarja
subit: 2x10" Helix Dark blue bassot.
subivahv:Alpine MRD-M605 digipääte 1x600W/RMS 2ohm
yläpäälle: Alpine MRV-F345 4x50W/rms.
konkka: Brax 1,5F.
kaapelit ja RCA piuhat: Audison connect.
nyt olisi sitten audisonin viisikanavainen vahvistin jouten jos joku tarvii..
erillisarja
ei varmaan ole alfassa vakiona rockford fosgare fanatic X 1406 6,5" erkkasarjaa?! tuli ostettua tuon tilalle dls rs6a sarja ja tuntuu että ääni murtuu samassa kohtaa... jakosuodinta en vaihtanut vaan jätin sen vanhan sinne. onko niissä jakosuotimissa jotain eroja? soittimena uusi sonyn cdx- gt630. ja kuinkas hyvä tuo rockfordin erkkasarja mahtaa olla? ;D
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Jaahas, tänää tuli rautaputkeen tehty putkisubbari valmiiksi. Audio pron 8" lutkutin löysi tiensä 916 gtv:n takajalkatilaan, edessä rainbown 5x7 sarja ja takana infinityn koaksalit...vaffarina jl audion 6 kanavainen.. systeemissä kunnon johdotukse, vahvi ja soitin saa henkensä suoraa akulta..ikävä kyllä vinkunaa kuuluu mutta vika ei ole vahvissa eikä rca johdoissa, ne on testattu..seuraavaksi pitää sitte hyökätä tulpanjohtojen ja laturin maadotuksien kimppuun..moniko teistä on päässy tuosta vinkunasta eroon? Mistä tulpanjohdot?
tuossa pari kuvaa subista:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10804
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10803
tuossa pari kuvaa subista:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10804
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10803
Luepa vielä tämä jos olisi jotain apua: http://www.powerset.fi/autohifi/ohjeet/vingunta.html