ferrareissa on yleensä semmonen pohjarakenne että jos nostaja on edes vähän katsonut mistä nostaa, niin on saattanut säilyä ihan vaurioita, mutta silti
Epezi kirjoitti: ferrareissa on yleensä semmonen pohjarakenne että jos nostaja on edes vähän katsonut mistä nostaa, niin on saattanut säilyä ihan vaurioita, mutta silti
Trukkikuski oli varmaan joku mersumies?
Eipä siinä kauheasti kysellä jos on väärään paikkaan parkkeerattu. Itse olin yhtenä kesän asfalttihommissa niin siirrettiin autoa siten, että jokaisen renkaan alle lapio ja sitten työnnettiin. Oli omistajalla hyvä ilme kun tuli paikalle.
Epezi kirjoitti: ferrareissa on yleensä semmonen pohjarakenne että jos nostaja on edes vähän katsonut mistä nostaa, niin on saattanut säilyä ihan vaurioita, mutta silti
Trukkikuski oli varmaan joku mersumies?
Ei siinä paljoa yksi 364 paina,kun laivaa tyhjennetään.Laivojen satama maksut melkoiset,ettei siinä omistajalle paljon soitella eikä ihmetellä ja lisäksi auto oli lastattu ulos ajettavien joukkoon.Ja urakalla vielä tyhjennetään
F40 oli aikanaan TM koeajossa. Juuri tuo Kankkusen. Sai Fiat lahjana Lancia vuosistaan. Tosin jos tallista löytyy B-ryhmäläisiä on niiden arvo vieläkin suurempi.
^TM:ssä ollut auto ei ollut Kankkusen, koska Juha sai omansa vasta tuon lehtijutun jälkeen. Sekin oli suomalaisomistuksessa oleva F40, jäi arvoituksesi, että kenen auto oli.
Siitä on vuosia kun sen lehden luin. Nimetön omistajahan siinä oli, oletinko ihan hatusta vai oliko siinä viittaus lahjaan? Olikos Kankkusen F40 kuitenkin lahja Lancia vuosista?
Juha sai tuon F40 kauden 91 jäkeen, eli kausi jolloin Juha voitti ekaa kertaa Jyskälän ja samana vuonna tuli myös mestaruus (kolmas). Samaan lahjapakettiin kuului ainakin siviili evo Delta ja varmaan A-ryhmän vastaava. Kankkusen tallistahan löytyy Ferrareiden lisäksi mm. B-Ryhmän 205 T16, A-ryhmän Lancioita, Toyotia, Subaruita....
Suba kirjoitti:Ei tuommoisesta "autotallista" voi tälläinen tavaillinen kuolevainen nähdä kuin märkiä unia. On se niin väärin.
Pari kaveria on päässyt käymään Juhan tallilla, vetää kuulemma hiljaiseksi. Pitäisi jotenkin "loisimalla" ujuttautua sisään.
Muutaman mutkan kautta tunnen Lampisen Simon ja vähän paremmin työjutuista Tommi Mäkisen veljen, pitänee pyytää salakuljettamaan Jussin tallille.
Juhalla on ferrareiden ja rallipelien yms. lisäksi mm. hienosti entisöity T-Ford vai oliko se A-malli. Tai ylientisöity, siinä on rallifordin tekniikka ja pikkasen enemmän ruutia kuin alkuperäisessä. Tarina kertoo että Fordin tehdas tarjosi avointa shekkiä, mutta kauppoja ei tullut.
Chubster kirjoitti:288 GTO & F40, nice. I believe it when I see it
Ei se ole niin justiinsa, USA:ssa joku ukko ajoi liikennevaloissa Ferrarin edellä ajavan perään kun ei ilmeisesti vaivautunut seuraamaan liikennettä. Ferrarin arvohan oli kuitenkin 25 miljoonaa euroa : ) tuohon aikaan dollarin ja euron arvo oli siis suunnilleen sama. Kuva löytyy Wreckedexoticsista.
toolman kirjoitti:Juhalla on ferrareiden ja rallipelien yms. lisäksi mm. hienosti entisöity T-Ford vai oliko se A-malli. Tai ylientisöity, siinä on rallifordin tekniikka ja pikkasen enemmän ruutia kuin alkuperäisessä. Tarina kertoo että Fordin tehdas tarjosi avointa shekkiä, mutta kauppoja ei tullut.
tästä hopasta on ollut juttua ja viedonpätkää foorumilla useampaan kertaan..tekniikka taisi olla lähtöisin BDA-escortista jos en väärin muista...
"Vain" vähän yli 10 miljoonaa dollaria vuonna 1990 on kai ennätys mitä GTO:sta maksettu huutokaupassa. Nykyeuroissa vastaisi reilua 9 miljoonaa... yksityisistä kaupoista tekstissä sanotaan, että voisivat olla jopa tuplat tuosta, eli ei kai se 25 M$ olisi kovin kaukana... hurjaa.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
jiigee kirjoitti:"Vain" vähän yli 10 miljoonaa dollaria vuonna 1990 on kai ennätys mitä GTO:sta maksettu huutokaupassa. Nykyeuroissa vastaisi reilua 9 miljoonaa... yksityisistä kaupoista tekstissä sanotaan, että voisivat olla jopa tuplat tuosta, eli ei kai se 25 M$ olisi kovin kaukana... hurjaa.
Tarkistin tilanteen ja nettisivun mukaan auto maksoi huutokaupassa 2008 ennätykselliset 28.5 miljoonaa dollaria. Eli sen aikaisen kurssin mukaan noin 20 miljoonaa euroa.
Kankkusen GTO:han on siis 288, mitä ei tule sekoittaa kolarikuvassa esiintyvään 250-malliin. Nuo uudemmat ovat kai aika lailla halvempia, vaikka eivät ihan ilmaisia nekään.
^Yepp
Ferrarichat.com:issa oli puhetta tuosta iltasanomien jutusta, nimenomaan 288GTO:sta:
Random dude kirjoitti:With respect to the Finland cars...they ARE real-I've an associate who has actually sat in a couple of them...the pictures posted are NOT the cars-those turbo cars are special, SPECIAL cars....according to the man who saw them and sat in them....
The owner at that time was-after all-a former 4 TIME WORLD RALLY CHAMPION...and some of the cars were rumored to have been gifts from FIAT/Agnelli himself!
ALL of this story stuff is.....second hand here-say "rumor"...
the cars, however, ARE real....
jiigee kirjoitti:"Vain" vähän yli 10 miljoonaa dollaria vuonna 1990 on kai ennätys mitä GTO:sta maksettu huutokaupassa. Nykyeuroissa vastaisi reilua 9 miljoonaa... yksityisistä kaupoista tekstissä sanotaan, että voisivat olla jopa tuplat tuosta, eli ei kai se 25 M$ olisi kovin kaukana... hurjaa.
Tarkistin tilanteen ja nettisivun mukaan auto maksoi huutokaupassa 2008 ennätykselliset 28.5 miljoonaa dollaria. Eli sen aikaisen kurssin mukaan noin 20 miljoonaa euroa.
Ferrarichatissä arvuutellaan noita viimeaikaisia 250 GTO myyntejä, ilmeisesti tuo huippuhinta on enemmän tai vähemmän huhu. 23M€ olisi ilmeisesti lähempänä. Yhtä kaikki, vähän yli mun hintahaitarin kuitenkin. Tossa threadissa muuten joku harmittelee, kun ei ostanut 250 GTOta $24.000:lla, kun oli ollut tarjolla 1978... mukavaa arvonnousua.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.