Jees. Nyt voisi olla melkein 100% varma, että tapahtuma toteutuu. Kylmää on luvattu koko viikoksi ja oikein kylmää viikonlopuksi. Laitetaan vaan lämpimästi päälle.
Kahvia yritetään paikalla keittää ja pyritään saamaan grilli kuumaksi. Sisätiloihin pääsee lämmittelemään ja suorittamaan mentaaliharjoittelua.
Kaikki mukaan.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Kyl kai se pitää paikalla käydä kun sattuu melkein vieressä olemaan. Ajossa oleva kalusto vaan on tällä hetkellä sellaista ettei oikein luistelut innosta.
Tosta carfin tiedotteesta ei oikein käynyt ilmi, saako tulla muullakin, kuin alfalla..?
Voin tarjota omaa "zetoria" lainaan alfa-miehille, jotka takavedolla haluaa radalla leikkiä.
Toivotaan et aikataulut natsaa yhteen ton tapahtuman kanssa..
nakkis kirjoitti:Tosta carfin tiedotteesta ei oikein käynyt ilmi, saako tulla muullakin, kuin alfalla..?
Voin tarjota omaa "zetoria" lainaan alfa-miehille, jotka takavedolla haluaa radalla leikkiä.
Toivotaan et aikataulut natsaa yhteen ton tapahtuman kanssa..
Carf järjestää tapahtumia jäsenilleen. Yhdistyksen säännöissä lukee, että Carfin jäsen voi olla, vaikkei omistakaan Alfa Romeota.
Ei voida olettaa, että Alfat toimivat aina. Ajoharjoittelua voi harjoittaa muillakin merkeilla. Jos radalle joskus tulee ruuhkaa, niin tapahtuman vastuuhenkilöllä on oikeus liputtaa ensin pois ei-Alfa Romeot.
Itsekin olen vielä ihan kahden vaiheilla tulenko Alfalla vai Fiatilla, todennäköisesti päätän vasta sunnuntaina.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Tarkoittaako toi sitä että sut voidaan kanssa liputtaa pois jotta muillakin olis mahkuja?
Jos olen siis Fiatilla, niin voitaisiin liputtaa, mutta miks? Tuloksiin ei kuitenkaan lasketa, kuin Alfat.. Jos taas tulen Alfalla, niin 3 talvea ajetut kitkarenkaat ja 4000 rpm tuleva tehopiikki eivät välttämättä ole mikään voittava yhdistelmä _jää_radalla.
Sitäpaitsi hauskaahan sinne mennään pitämään.
Mitä painostamiseen tulee, niin... No ... Yrittäkää kovemmin..
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Garrett kirjoitti:Tuloksiin ei kuitenkaan lasketa, kuin Alfat..
Tuloksiin? Eikös se ole harjoittelu?
On se harjoittelu. Tuloksia saa omaa suoritustaan parantamalla, sen lisäksi tyylistä ja ennenkaikkea varikkokeskusteluissa saa parhaat tulokset.
Niin. Tuli vaan mieleen, että mitähän vakuutusyhtiö tykkää tuosta ajanotosta siinä vaiheessa, kun jonkun Alfa on rusinana ja pahimmassa tapauksessa kuskikin? Ainakin monissa prätkäajoharjoitteluissa muistutetaan joka kerralla, että ajanotto on kiellettyä juuri tästä syystä.
Tosin jos se ajanotto on erikseen auto kerrallaan, niin ei sen luulisi muiden vakuutuksiin vaikuttavan. Mutta jos sillä ajanottokierroksella mällää, niin voi olla riita edessä vakuutusyhtiön kanssa.. No, en tiedä kun en ole onneksi ikinä joutunut kokeilemaan. Luottakaamme siis enemmän CARFfilaisten tietämykseen!
anssi_ok kirjoitti:
Tosin jos se ajanotto on erikseen auto kerrallaan, niin ei sen luulisi muiden vakuutuksiin vaikuttavan. Mutta jos sillä ajanottokierroksella mällää, niin voi olla riita edessä vakuutusyhtiön kanssa.. No, en tiedä kun en ole onneksi ikinä joutunut kokeilemaan. Luottakaamme siis enemmän CARFfilaisten tietämykseen!
Jokainen tulee tilaisuuteen omilla vakuutuksillaan ja oman vakuutusyhtiön tulkinnoillaan. Tiedän, että aikaa ei saisi ottaa, jotta saisi täyden vakuutussuojan. Prätkillä mahdollisuus mällätä ja satuttaa ovat niin paljon suuremmat, että mitään riskiä ei kannata ottaa.
Tapahtumissa otetaan aika yksittäisille autoille ja jokainen ajaa siinä omalla vastuullaan. Ei ole pakko ajaa, jos ei halua.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Ennen clubin jäärataajoissa otettiin aika ja jaettiin palkinnat muillakin merkellä ajaville jäsenille. En mä nyt varmaan Ritmolla pärjää, mut tykkään ajaa kelloa vastaan. tulisi kyllä Jeepillä, mutta pitää harjoitella lumpparirallia varten. Etuveto sillä en opi koskaan varmaan ajamaan.
silverine kirjoitti:Onkos muuten kuinka röykkyinen ajobaana ollut
männä vuosina...?
Tämä kiinnostais täälläkin, tuota maavaraa kun ei ole liiaksi. Jos se rata on kyntöpeltoa, niin ei tuolla minkän pääse. Onko siellä jääosuutta?
Ilmeisesti kyseessä on jäädytetty maarata. Pikaisella googletuksella löytyi pari kuva linkkiä viime viikonlopulta radalle.com:n tapahtumasta kyseiseltä radalta. Linkki1 ja linkki2. Jos vaan on samassa kunnossa kuin noissa kuvissa, niin ei toi nyt pahalta kynnöspellolta näytä(?).
Pari vuotta sitten tuli oltua, ja ainakin silloin oli ihan tasainen ja muutenkin hyväkuntoinen rata.
Olen tulossa, mutta vielä en ole päättänyt että kuusnepalla vai eräällä toisella, joka jääköön vielä arvailujen varaan
Kummallakaan näistä en taida kuitenkaan radalle mennä.
Toi vauhtipuisto on sellanen paikka, että sielä yleensä tuulee jonkin verran. Viime viikonloppuna oli vain nelisen astetta pakkasta ja tuntui melko kylmältä vaikka olin muka pukeutunut kunnolla.
Nyt jos on vielä kymmenen astetta enemmän pakkasta niin suosittelen, että porukat laittaa oikeesti kunnolla päälle.
Lämmittelemään pääsee sisälle, mutta ne tilat eivät ole käsittääkseni kovin suuret eli kannattaa varautua myös ulkona patsasteluun.
Tampereelta lähdetään 10:30 Lahdesjärven ABC:n pihasta. Mukaan jonoon mahtunee vielä kolmaskin auto jos moottoritien pituus antaa periksi näin valtaisan jonon.
Oli kyllä todella hauskaa. Yllättyin että pärjäsin näin hyvin vajaavetoisella; näköjään pieni massa, hyvät renkaat ja hyvä vetopito riittää. Kiva kun pääsee leikkimään ihan laillisesti.
Juutuubissa incar-kuvaa Tiigen autosta ja allekirjoittaneen autosta. Edellä ajanut valkoinen 75 teki harmillisesti tilaa, muuten olisi saanut taltioitua hienoja luisuja enemmänkin. kliks ja klaks