Bensapumppu?
Valvoja: Moderators
Bensapumppu?
Auto ei käynnistyny (33 16V), ja epäilen vähä että vika ois bensapuolella tai sit ruiskun ohjauksessa. Tuli ajettuu aika tyhjällä tankilla ja niin vaihdoin suodattimen varmuuden vuoksi, mutta auto ei silti lähteny käyntiin.. Bensaa tulee pumpusta jonkin verran, mutta voiko pumppu vaurioitua niin, ettei se luo riittävää painetta. Tuntuu vaan, ettei tulis riittävästi. Sulakkeet on vaihettu, mutta miten voi tarkastaa esim onko releet kunnossa.. tai tuleeko boxille virta?
Onko tulpissa kipinää.
16V uittaa todella herkästi tulpat ja joutuu sahaamaan aika pitkään kunnes herää taas eloon.
Jos tulpat ovat uineet niin niiden kuivaus(puhdistus jonka jälkeen uudelleen käynnistys.
Ennen tulpien kuivausta vois myös kokeilla kaasupoljin kokoajan pohjassa pitkää käynnistystä, edellyttäen että saa polttoainetta ja on kunnon kipinä.
Oli vastaava tilanne 16V suodattimen vaihdon jälkeen ja joutui sahaamaan pitkään ennekuin käynnistyi.
16V uittaa todella herkästi tulpat ja joutuu sahaamaan aika pitkään kunnes herää taas eloon.
Jos tulpat ovat uineet niin niiden kuivaus(puhdistus jonka jälkeen uudelleen käynnistys.
Ennen tulpien kuivausta vois myös kokeilla kaasupoljin kokoajan pohjassa pitkää käynnistystä, edellyttäen että saa polttoainetta ja on kunnon kipinä.
Oli vastaava tilanne 16V suodattimen vaihdon jälkeen ja joutui sahaamaan pitkään ennekuin käynnistyi.
jos tuntuu että pumppu ei pyöri niin kokeilee kolauttaa kevyesti nyrkillä muutaman kerran tankin päälle pumpun viereen, jos pumppu on "takapenkin alla" ja pää näkyvissä...siä voipi olla pikku kontaktihäiriö joka satunnaisesti toistuu, jos auttaa hetken mutta tekee kohta uudestaan niin melko varmaan joudut uusimaan pumpun..
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mun 33:sta meni joskus bensapumppu samalla tavalla. Oli n 30 astetta pakkasta ja lähes tyhjä tankki. Pumppu on helposti irroitettavissa joten sitä pääsee tutkimaan mukavasti sisätiloissa. Pumppu näkyy muistaakseni kuskinpuolella heti takapuskurin takana. Uusi pumppu muuten maksoi vuonna 1997 1800mk joten kannattaa tutkia asia kunnolla ennen kuin ostaa uuden pumpun.
Suurin veikkaus tosiaan on noi tulpat. Niitä on tullut vaihdeltua lähes 5tkm välein jos käyttää lohkolämppäri liian vähän aikaa kerrallaan. Eli älä lämmitä autoa alle tuntia.
Suurin veikkaus tosiaan on noi tulpat. Niitä on tullut vaihdeltua lähes 5tkm välein jos käyttää lohkolämppäri liian vähän aikaa kerrallaan. Eli älä lämmitä autoa alle tuntia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
kyllähän tuo pumppu vähän bensaa antaa, mutta ei ehkä riittävästi. Taannoin muistaakseni vähä ujelsikin. Mistähän tuon pumpun sais edullisesti, niin vois kokeilla, ja käviskö joku yleismallin tarvikepumppu. Muukkosen mukaan ainaki 33, 75, 90, Spider, SZ/RZ ruiskumalleihin käy samat pumput. Tarviis 2.8 - 3.2 bar