Mistä olette hankkineet akun 156:een ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Mistä olette hankkineet akun 156:een ?

Viesti Kirjoittaja PK »

Pitäs Superiin saada uusi akku, Heikalla ei näkynyt olevan sellasia valikoimissa, liekö perinteisillä akkuvalmistajilla sopivaa? Joten varsinkin Superin omistajat hoi! Mistä hevosille virtaa ? 8)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eiköhän akkuja löydy ihan jokaisesta varaosaliikkeestä ja akkufirmasta. Samaa 12 voltin sähköä Alfa syö kuin muutkin autot :)

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Entiseen 2.0 TS:ään ostin Optima akun käytettynä kaverilta, projekti V6:n akun ostin Motonetistä.
VMP

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Enkun Autovaraosasta Tuusulasta ostin viimeksi. Eli lähimmältä varaosatiskiltä. Motonetistakin on joskus haettu. Akkuvalmistajien sivuilta löytyy sopivuustaulukoita joista voi katsella mieleistä. 156:n akku (Twin Sparkin ainakin) on ihan yleistä mallia joten pitäisi löytyä hyllystä suoraan. Ainoa seikka mikä voi olla huomioimisen arvoinen on, että jonkun valmistajan akku (Banner? Joku ns. laatumerkki kuitenkin) oli muistaakseni hieman matalampi kuin alkuperäinen, jolloin se kiinnityspanta jäänee löysäksi. Eli ota mittanauha mukaan kauppaan niin ei tule tuostakaan ongelmaa (tai sitten mene akkuliikkeeseen ja pyydä vaihtamaan uusi sopiva tilalle, niin ei tarvitse itse mittailla; lienee vähän kalliimpi vaihtoehto).

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Ostin Exide X-tra + -akun. Alfan alkuperäinenki näytti olevan Exide, mutta täs uudes on puolta suurempi kylmäkäynnistysteho, mulla kun ei oo lohkaria. Maksoin 120 euroa asennettuna vuosi sitten.
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Minulla on myös Exide.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla on Bilteman akku, maksoiko 60 euroa ja lähtee kuin palmun alta joka aamu.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

156:n akku (Twin Sparkin ainakin) on ihan yleistä mallia joten pitäisi löytyä hyllystä suoraan.
Banner unibull on näppärä kun siinä on erilaisia napavaihtoehtoja(pyöreät+latat) samassa, varsinkin joissain harrastevehkeissä jos akkua paljon vaihtelee eri autoista toiseen.. :wink:

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tuo onkin hyvä tietää. Tosin nuo kaikki neljä omistamaani Alfaa ovat syöneet samaa akkumallia, joten vähän yksipuolista on ollut tämä harrastaminen.

Niin mulla on muuten Trane-merkkiset akut nyt kummassakin. Oli ennestään tuntematon merkki mutta näytettiin testivoittajaksi ja oli edullisetkin (olikohan 70 e). Hyvin ovat toimineet.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Misrasta Kinnarinkadulta, kun siellä asensivat samaan hintaan.

Avatar
J Grönlund
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi

Viesti Kirjoittaja J Grönlund »

PistäOPTIMA autoos niin ei tarvi ikinä enää vaihtaa !
Mulla on Optima kaikissa ajopeleissä , yks auto seisoi 2 vuotta akku paikallaan ulkona ja käyntiin lähti kerrasta !!

/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

J Grönlund kirjoitti:PistäOPTIMA autoos niin ei tarvi ikinä enää vaihtaa !
Mulla on Optima kaikissa ajopeleissä , yks auto seisoi 2 vuotta akku paikallaan ulkona ja käyntiin lähti kerrasta !!

/Juha
Oletko ihan varma ettei saunatontut ole ajelleet sillä autolla ja ladannut
akkua sinun nukkuessasi? :mrgreen:
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
J Grönlund
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi

Viesti Kirjoittaja J Grönlund »

Ja varmasti tiedän ettei saunatontut eikä muutkan ollut ajelleet autollani eikäladanneet akkua , mutta jarrut oli jumissa , hometta penkeissä ym. mutta käyntiin lähti...

/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

No vaihdatin akun paikallisessa Fixuksessa, soli joku Hankookin huoltovapaa akku, oliko 2 vuoden takuulla, niin vaihtotöineen 80 euroa. Oliko kyllä taas sellasta että asentaja sano ettei ole ikinä nähnyt... tarkoitti sitä plusnavan päällä olevaa laatikkoa jossa on kaikkee paskaa. Kyllähän siinä makaroonit kirottiin pariin kertaan, mutta nyt on virtaa! :-D

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

tarkoitti sitä plusnavan päällä olevaa laatikkoa jossa on kaikkee paskaa.
Mulla on tuossa laatikossa normi virranjakelu piste ja pari sulaketta.... :-D

Vastaa Viestiin