Mistä olette hankkineet akun 156:een ?
Valvoja: Moderators
- PK
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Mistä olette hankkineet akun 156:een ?
Pitäs Superiin saada uusi akku, Heikalla ei näkynyt olevan sellasia valikoimissa, liekö perinteisillä akkuvalmistajilla sopivaa? Joten varsinkin Superin omistajat hoi! Mistä hevosille virtaa ?
-
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Enkun Autovaraosasta Tuusulasta ostin viimeksi. Eli lähimmältä varaosatiskiltä. Motonetistakin on joskus haettu. Akkuvalmistajien sivuilta löytyy sopivuustaulukoita joista voi katsella mieleistä. 156:n akku (Twin Sparkin ainakin) on ihan yleistä mallia joten pitäisi löytyä hyllystä suoraan. Ainoa seikka mikä voi olla huomioimisen arvoinen on, että jonkun valmistajan akku (Banner? Joku ns. laatumerkki kuitenkin) oli muistaakseni hieman matalampi kuin alkuperäinen, jolloin se kiinnityspanta jäänee löysäksi. Eli ota mittanauha mukaan kauppaan niin ei tule tuostakaan ongelmaa (tai sitten mene akkuliikkeeseen ja pyydä vaihtamaan uusi sopiva tilalle, niin ei tarvitse itse mittailla; lienee vähän kalliimpi vaihtoehto).
-
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Tuo onkin hyvä tietää. Tosin nuo kaikki neljä omistamaani Alfaa ovat syöneet samaa akkumallia, joten vähän yksipuolista on ollut tämä harrastaminen.
Niin mulla on muuten Trane-merkkiset akut nyt kummassakin. Oli ennestään tuntematon merkki mutta näytettiin testivoittajaksi ja oli edullisetkin (olikohan 70 e). Hyvin ovat toimineet.
Niin mulla on muuten Trane-merkkiset akut nyt kummassakin. Oli ennestään tuntematon merkki mutta näytettiin testivoittajaksi ja oli edullisetkin (olikohan 70 e). Hyvin ovat toimineet.
- J Grönlund
Oletko ihan varma ettei saunatontut ole ajelleet sillä autolla ja ladannutJ Grönlund kirjoitti:PistäOPTIMA autoos niin ei tarvi ikinä enää vaihtaa !
Mulla on Optima kaikissa ajopeleissä , yks auto seisoi 2 vuotta akku paikallaan ulkona ja käyntiin lähti kerrasta !!
/Juha
akkua sinun nukkuessasi?
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
- J Grönlund
- PK
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
No vaihdatin akun paikallisessa Fixuksessa, soli joku Hankookin huoltovapaa akku, oliko 2 vuoden takuulla, niin vaihtotöineen 80 euroa. Oliko kyllä taas sellasta että asentaja sano ettei ole ikinä nähnyt... tarkoitti sitä plusnavan päällä olevaa laatikkoa jossa on kaikkee paskaa. Kyllähän siinä makaroonit kirottiin pariin kertaan, mutta nyt on virtaa!