berliina kirjoitti:Mulla Ultimate super inverter. Asensin itse eli tämä on esitäytetty vehje. Huomasin takuu ehdoissa, että ei ois saanu itte asentaa.
Meillä jo toinen ILPO, myös Ultimaten "itseasennettava" malli
Tein kuulemma ympäristörikoksen itse asentaessani sen, niin väitti joku tiukkapipo tuolla ilpofoorumilla
Se "asennus" oli pikaliittimen liittäminen, joka onnistuu sokealtakin hetkessä.
Eka ILPO oli Daikinin malli, johon ei tullut lämmityssarjaa mukana, laite jäätyi lähes umpeen, kunnes takuuseen tuli se lämmitysvastus.
Ultin malli on ollut käytössä 1,5 vuotta ilman murheita, hinta oli tonnin luokkaa kotiin kuljetettuna. Mukana tullut akkuporakone tosin oli täyttä p*skaa. Tilasin 10-mallin mutta toimittivat pari numeroa tehokkaamman samaan rahaan.
Huonoa on heikkolaatuinen sisäyksikön kotelo, se kun on tehty ohuesta ja lerjusta muovista ja kiinnitys on aika lapsellinen, itse ruuvasin parikymmentä lisäruuvia telineen kiinnityksen varmistamiseksi
Hyvä ostos kaikkiaan.
Daikin maksoi muuten asennettuna lähes tuplat mutta ei ollut yhtään sen parempi! Ainoastaan Ultin puhallin on äänekkäämpi, mutten yhtä hyvä tai parempi kuin se Daikin. Daikin ei ollut invertterimalli, Ulti on ja vielä tosi hiljainen.
Vinkki; älä asenna ulkoyksikköä hirsi/puuseinään ainakaan makkarin kohdalle, ellet tykkää kuunnella kompuran ääniä
Ultissa on muistaakseni Mitsubishin kompura...