164 poppikoneelle sähköä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

164 poppikoneelle sähköä

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Muisti tyhjenee aina kun auton sammuttaa, koska jatkuvan virran (punainen) piuha on mykkä vaikka sulake on kunnossa. Autosähköistä en juuri ymmärrä, joten neuvotteko miten kannattaa edetä? Ekana tuli mieleen uuden piuhan veto : mistä tuo jatkuva + kannattaa ja on helppo ottaa? Sulaketaulustako? Mitä kautta kannattaa vetää ja mitä pitää kojelaudasta purkaa? Sulaketta ei vissiin tarvita kun itse laitteen takaseinässä on jo sellainen, korjatkaa jos olen väärässä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 164 poppikoneelle sähköä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HerraR kirjoitti:Sulaketta ei vissiin tarvita kun itse laitteen takaseinässä on jo sellainen, korjatkaa jos olen väärässä.
Uusi piuha akusta ja HETI perään sulake. Se että soittimessa on sulake ei estä piuhan palamista ennen sitä.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: 164 poppikoneelle sähköä

Viesti Kirjoittaja HOTA »

HerraR kirjoitti:Muisti tyhjenee aina kun auton sammuttaa, koska jatkuvan virran (punainen) piuha on mykkä vaikka sulake on kunnossa. Autosähköistä en juuri ymmärrä, joten neuvotteko miten kannattaa edetä? Ekana tuli mieleen uuden piuhan veto : mistä tuo jatkuva + kannattaa ja on helppo ottaa? Sulaketaulustako? Mitä kautta kannattaa vetää ja mitä pitää kojelaudasta purkaa? Sulaketta ei vissiin tarvita kun itse laitteen takaseinässä on jo sellainen, korjatkaa jos olen väärässä.
Hmmm.... meillä on kuusnepassa jatkuvallavirralla keltainenjohto ja punainen tulee virtalukon käskystä 8)

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 164 poppikoneelle sähköä

Viesti Kirjoittaja ärrä »

HOTAKAINEN kirjoitti:Hmmm.... meillä on kuusnepassa jatkuvallavirralla keltainenjohto ja punainen tulee virtalukon käskystä 8)
Näin itsekin muistelen, mutta en ollut varma, kun aikaa on virittelystä yli viisi vuotta.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 164 poppikoneelle sähköä

Viesti Kirjoittaja 90 »

2TS kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:Hmmm.... meillä on kuusnepassa jatkuvallavirralla keltainenjohto ja punainen tulee virtalukon käskystä 8)
Näin itsekin muistelen, mutta en ollut varma, kun aikaa on virittelystä yli viisi vuotta.
jeps...tuo punainen on virtajohto ja keltainen muistin virtajohto että asetukset pysyvät grammarin muistissa...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 164 poppikoneelle sähköä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HOTAKAINEN kirjoitti:Hmmm.... meillä on kuusnepassa jatkuvallavirralla keltainenjohto ja punainen tulee virtalukon käskystä 8)
Joo, noinhan nuo radioiden johtosarjojen väritkin on standardoitu; Keltainen on jatkuva virta, punainen tulee virtalukolta (katkeava).

Kumma juttu muuten, ettei 164:n virtalukossa ole varsinaista radioasentoa. Siis sellaista, että autossa voisi kuunnella jenkkaa pitämättä turhaan sytkävirtaa päällä. Itse nappasin grammarin ohjauksen parkeilta, ratio siis herää ja sammuu ajovaloautomatiikan mukaan mutta sitä voi lisäksi kuunnella parkissa ilman syttyvirtaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Joo ei taida missään ainakaan vanhemmissa alfoissa eikä lancioissa olla muistivirtaa..ite tein joskus haarotuskytkimen jatkuvalta virralta herätteelle, nappia painamalla radio soi parkissa ilman muita kuluttavia laitteita...

onkos 156:ssa yms toi muistivirta??

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: 164 poppikoneelle sähköä

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:Hmmm.... meillä on kuusnepassa jatkuvallavirralla keltainenjohto ja punainen tulee virtalukon käskystä 8)
Joo, noinhan nuo radioiden johtosarjojen väritkin on standardoitu; Keltainen on jatkuva virta, punainen tulee virtalukolta (katkeava).

Kumma juttu muuten, ettei 164:n virtalukossa ole varsinaista radioasentoa. Siis sellaista, että autossa voisi kuunnella jenkkaa pitämättä turhaan sytkävirtaa päällä. Itse nappasin grammarin ohjauksen parkeilta, ratio siis herää ja sammuu ajovaloautomatiikan mukaan mutta sitä voi lisäksi kuunnella parkissa ilman syttyvirtaa.
Jostain karvasta otin itekkin missä oli virtaa että poppitsoi ilman avaintakin. Joku autosähköasentaja tuolla aikaisemmin askarellut ja oli pientä johtohäslikiä, teippiviritelmää, ryöstäjää ja sokeripaloja :)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 164 poppikoneelle sähköä

Viesti Kirjoittaja 90 »

HOTAKAINEN kirjoitti: Jostain karvasta otin itekkin missä oli virtaa että poppitsoi ilman avaintakin. Joku autosähköasentaja tuolla aikaisemmin askarellut ja oli pientä johtohäslikiä, teippiviritelmää, ryöstäjää ja sokeripaloja :)
ja noita virityksiähän löytyy melkein aina, varsinkin kun puhutaan vanhasta autosta..... :)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

melkein joka autossa minkä mä tai veli on ostettu on aina löytynyt nyrkin tai parin kokonen spagettinippu josta ei ota hullukaan tolkkua...aina saanu tehä kaikki uusiks ja vanha nippu kokonaan hittoon... :-D

Kaiken ihmeellisin juttu mitä on käynyt oli kun kytkin halvan 4-kanavavahvistimen 75:een...autossa oli suht hyvännäkönen päävirtapiuha valmiina ja hyödynsin sitä..kas kummaa kun kytkin päävirran niin heräte tuli samalla!!! vähän aika ihmeteltiin onko vahvari noiduttu vai autossa vika ja vaihdettiin kokonaan uus päävirta, oire hävisi...

vanha virtajohto oli ängetty niiden lattian muovisten sivulistojen alle oven vieressä, niiden terävien pellihakasten keskelle jotka oli leikannu eristeen rikki mutta ei kumminkaan oikosulkua tehny, mutta joku pieni haamuvirta meni maan kautta vahvarille joka antoi herätteen... :crazyeyes:

tarina on tosi...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

En tiedä miten Garrett mun reteot kytki mutta sammuu kun auton sammuttaa mutta soittimen saa päälle normaalisti vaikka avain olisi jäänyt kotiin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:En tiedä miten Garrett mun reteot kytki mutta sammuu kun auton sammuttaa mutta soittimen saa päälle normaalisti vaikka avain olisi jäänyt kotiin.
Se riippuu soittimesta. Toiset saa päälle ja pois soittimen virtanamiskasta vaikka virtalukolta ei tulisikaan herätettä ja silti ne kytkeytyvät normaalisti päälle ja pois virtalukon mukaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jeps, no tohon nysvättiin joku rele väliin tjsp :drinking:

Vastaa Viestiin