Vakava automaattiongelma (poskilaakeri)
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tuo poskilaakeri on molemmin puolin vaihteiston perää, eli käytännössä vaihteiston sisällä olevat laakerit jotka kannattelevat vetokselia. Manuaali askiseen V6:seen olen tuommoiset laakerit vaihtanut, olivat malliltaan kartiorullalaakereita. Vaihtokin oli ihan kohtuullinen homma, perän koppa mahtui tulemaan irti vaihteisto paikallaan, sitten perä pois ja laakerit irti.
Tämän laakerin välys ilmeni sillä että vetari roikkui hieman ja auton seisottua pari viikkoa valui stefan kautta öljyä maahan. Laakeri ei ääntänyt eikä muitakaan oireita ollut.
Jos siellä välys on niin laakerihan kuluttaa kokoajan itseään lisää, kunnes voi jossain vaiheessa korkata kokonaan. Eli en usko että asialla nyt mikään mahti kiire on, mutta kyllä tuo kannattaa kuntoon laittaa. Manuaaliaskiin molempien laakerien vaihto töineen ja osineen kustansi jotain 400-500€. Valitettavasti en tunne tuota automaattiaskia joten homma voi olla siinä ihan omaa luokkaansa.
Tämän laakerin välys ilmeni sillä että vetari roikkui hieman ja auton seisottua pari viikkoa valui stefan kautta öljyä maahan. Laakeri ei ääntänyt eikä muitakaan oireita ollut.
Jos siellä välys on niin laakerihan kuluttaa kokoajan itseään lisää, kunnes voi jossain vaiheessa korkata kokonaan. Eli en usko että asialla nyt mikään mahti kiire on, mutta kyllä tuo kannattaa kuntoon laittaa. Manuaaliaskiin molempien laakerien vaihto töineen ja osineen kustansi jotain 400-500€. Valitettavasti en tunne tuota automaattiaskia joten homma voi olla siinä ihan omaa luokkaansa.
KorjaamoCD tuntee vain vetarin stefojen vaihdon Q-system laatikkoon eli ei oikein hyvältä näytä. Ilmeisesti peräkin on sitten eri kuin manuaalissa.
Jos peräkotelo on samaa valua laatikon kanssa joutuu laatikon halkaisemaan. Kyllä sen auki saa, siitä ei ole varmuuttaa saako enää kiinni niin, että vielä toimii.
Jos peräkotelo on samaa valua laatikon kanssa joutuu laatikon halkaisemaan. Kyllä sen auki saa, siitä ei ole varmuuttaa saako enää kiinni niin, että vielä toimii.
Giulia Super -69
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
^^ Kysyppäs tuolta http://www.powermatic.fi/
Kaveri korjautti Saabin lootan tuolla muutama vuosi sitten ja tuli kuntoon. En muista mitä siinä oli vikana, mutta kuntoon tuli.[/url]
edit: Carlos olikin nopeampi
Kaveri korjautti Saabin lootan tuolla muutama vuosi sitten ja tuli kuntoon. En muista mitä siinä oli vikana, mutta kuntoon tuli.[/url]
edit: Carlos olikin nopeampi

Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Kaverin Subarussa oli sama "vika" ja nyrkkipajan pojat huolestuivat asiasta ja kiristivät laakeria. Auto meni myöhemmin merkkihuoltoon, jossa kaveri ilmoitti että laakeri on rikki ja että sitä on kirsitetty vaurioiden välttämiseksi. Huolto miehet olivat vain huolissaan siitä että joku oli mennyt kiristimään laakeria joka pitääkin heilua ja sen kiristäminen rikkoo paikat.
Opetus tässä oli taas se että ei kannata antaa tehdä autolle mitään korjausvirityksiä ennen kuin on tarkistanut kuuluuko jokin asia olla erilailla kuin yleensä.
Tarina tosiaan Subarusta enkä tiedä onko mitään samaa Alfan lootan kanssa, mutta jos auto toimii normaalisti niin kyseenalaista nyt kuitenkin tuo AD:n vaurio havainto.
Surina ajettaessa voi johtua myös pyöränlaakerista.
Opetus tässä oli taas se että ei kannata antaa tehdä autolle mitään korjausvirityksiä ennen kuin on tarkistanut kuuluuko jokin asia olla erilailla kuin yleensä.
Tarina tosiaan Subarusta enkä tiedä onko mitään samaa Alfan lootan kanssa, mutta jos auto toimii normaalisti niin kyseenalaista nyt kuitenkin tuo AD:n vaurio havainto.
Surina ajettaessa voi johtua myös pyöränlaakerista.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Nyt jalat takaisin maahan. Huomaan ettet ole harrastajia, joten kannattaisi unohtaa jo sen takia, mutta pitkästä tarinasta lyhyt; jos olisi helppo, halpa ja laillinen tehdä, niin kaikkihan ajelis ahdetuilla 156 v-kutosilla. Ja se laillisuus on se pienin este.saint_tobias kirjoitti:Voikohan V6 moottoria virittää turbottamalla tai jotain?? nyt voisi vahvistaa laatikonkin tarvittaessa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Eihän siinä mitään, eikun vaan puhallin kiinni koneen kylkeen ja VTT:n päästötestiin, ja sitten katsastuskonttorille, kun on saanut hyväksytyt lukemat. Testin hinta on vähän toista tonnia/laaki, ja kilpailua alalla ei juuri ole. Ei mikään mahdoton juttu, mutta tarvitaan tekijä ja pätäkkää. GTA tulisi halvemmaksi, laittaa ton automaattiaskin sitten vaikka siihen. 

saint_tobias kirjoitti:Onko vaihteisto avattava vaihtoa varten??? Vaikka on suljettu vaihdelaatikko niin onko niitä macgyvereitä, jotka avaavat näitä kertakäyttölaatikoojakin???
Järvenpään Car Pojat ilmoitti uuden italiasta rahdatun vaihdelaatikon hinnaksi reilu 5 tonnia.![]()
Delta-auto tutkii asiaa ja kyselee.
Ainoa asia mikä tässä on kyseenalaista että voiko tuon laakerin vaihtaa ilman laatikon avaamista.
Harmittaa!!
Soittele Siekkiselle, ja kysy sieltä. Toinen hyvä vaihdelaatikkokorjaaja on Porissa, Pekka Nätkin. Uskoisin, että saat uudet pakat ja koko paketin laatikkoon samalla rahalla kuin deltan kautta pelkän poskilaakerin.
Ja Siekkinen taikoisi varmasti lisää kestävyyttä laatikkoon, jotta voit laittaa koneeseen vaikkapa pari turboa

EDIT: powermatic olikin juuri se, mitä vielä mietin, muttei tullut mieleen.