JTS:n lämmöt
Valvoja: Moderators
JTS:n lämmöt
Missä lukemissa JTS:n lämpöjen pitäisi pyöriä? Omassani nousee hädin tuskin 60 asteeseen. Ja muutoinkin kestää sisätilan lämpiäminen kestävn ikuisuuden. Taitaa olla termarissa vikaa? Pettymys sinänsä kun edellinen TS oli todella lämpöinen ja mukava talvi peli. Nyt on kuin olisin palanut takaisin Bravon rattiin.
Miten on tuon vaihtamisen kanssa? Delta autossa vaihto töineen/nesteineen on n. 220€. Onko tuo hinta liian kova? Itseltä kun tuon vaihtaminen jää tekemättä tilojen ja paikkojen puuttumisen vuoksi. Sinäänsä olen ollut tyytyväinen tähän Tampereen Lielahden Deltaan. Asiallinen palvelu ja hyvin hoidettu työt.
Tein muuten töissä itselleni uuden moottorin pohjalevy alumiinista. Onnistui kertalaakista osumaan hienosti paikalleen. Hieman tuli ehkä korkea, ja muutakin hienosäätlöä tarvitaan. Olen harkinnut tarjota noiden valmistuttamista enempi jos kysyntää olisi tarpeeksi. Tarkoitus olisi saada nuo pellit, jollekin tarvikemyyjälle jakeluun. Eli onko kiinnostusta? Kuvia galleriassa.
Miten on tuon vaihtamisen kanssa? Delta autossa vaihto töineen/nesteineen on n. 220€. Onko tuo hinta liian kova? Itseltä kun tuon vaihtaminen jää tekemättä tilojen ja paikkojen puuttumisen vuoksi. Sinäänsä olen ollut tyytyväinen tähän Tampereen Lielahden Deltaan. Asiallinen palvelu ja hyvin hoidettu työt.
Tein muuten töissä itselleni uuden moottorin pohjalevy alumiinista. Onnistui kertalaakista osumaan hienosti paikalleen. Hieman tuli ehkä korkea, ja muutakin hienosäätlöä tarvitaan. Olen harkinnut tarjota noiden valmistuttamista enempi jos kysyntää olisi tarpeeksi. Tarkoitus olisi saada nuo pellit, jollekin tarvikemyyjälle jakeluun. Eli onko kiinnostusta? Kuvia galleriassa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Hieno pohjalevy. Jotkut ne vain osaa tehdä mitä vain.
Pallotkin olet huomioinut. Itse vasaroin omaani kuopat tyyliin löylykauha.
Monesti olen miettinyt tuota öljynvaihtohommaa pohjapellin kannalta. Propulle kannattaa toki tehdä tilaa peltiin, mutta ei se juurikaan öljyn vaihtotyötä helpota, sillä pelti on kaiketi kuitenkin otettava alas. Vai onko joku onnistunut irrottamaan suodattimen pelti paikoillaan, sotkematta sitä ympäriinsä öljyyn?
Pallotkin olet huomioinut. Itse vasaroin omaani kuopat tyyliin löylykauha.
Monesti olen miettinyt tuota öljynvaihtohommaa pohjapellin kannalta. Propulle kannattaa toki tehdä tilaa peltiin, mutta ei se juurikaan öljyn vaihtotyötä helpota, sillä pelti on kaiketi kuitenkin otettava alas. Vai onko joku onnistunut irrottamaan suodattimen pelti paikoillaan, sotkematta sitä ympäriinsä öljyyn?
Itse taiteilin suodattimenvaihdon yläkautta. pistin pahvia vaan pohjalevyn päälle jotta ei jäisi öljyt muoville. Hankala siinä oli vääntää, mutta onnistui lopultaJanne kirjoitti:Hieno pohjalevy. Jotkut ne vain osaa tehdä mitä vain.
Pallotkin olet huomioinut. Itse vasaroin omaani kuopat tyyliin löylykauha.
Monesti olen miettinyt tuota öljynvaihtohommaa pohjapellin kannalta. Propulle kannattaa toki tehdä tilaa peltiin, mutta ei se juurikaan öljyn vaihtotyötä helpota, sillä pelti on kaiketi kuitenkin otettava alas. Vai onko joku onnistunut irrottamaan suodattimen pelti paikoillaan, sotkematta sitä ympäriinsä öljyyn?
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
- Rocca
- Viestit: 159
- Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
- Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
- Paikkakunta: Lahti
Uusi termari teltassa n. 160e ja paikallisesta varaosaliikkeestä n. 60e, piti kyllä tilata ja otti noin viikon. Oli sama valmistaja kuin originaalissa (muistaakseni Behr tms.) joten lämpötila-anturi on mukana. Vaihto oli itsellekin alle tunnin homma, joten kyllä on mahdollista säästää teltan hinnasta. Vaihtotyö ei varmaan maksa maltaita autokorjaamoilla. Oma auto GT 2.0 JTS, eli sama moottori.
Senza cuore saremmo solo macchine!
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Vaikkei tää ihan otsikkoon meekkään niin mitenköhän on 1.8 T.S.
Pienen koeajolenkin aikana lämmöt nous kuuteenviiteen, aattelin että ihan hyvä merkki oli.. noh koko 200km kotimatka maantiellä 80-100kmh, ei noussu tuosta 65 asteesta mihinkää.. Tänään siis liikkeestä hain, ensimmäinen Alfa.
Doh, toivottavasti menee takuuseen jos on termarin vaihto eessä vai onko normaali oire kaheksan asteen pakkasessa? Kabiinissa kyllä tuli helkkarin kuuma kun en osannu automaattilämpöjä heti puottaa hellelukemista pois..
Pienen koeajolenkin aikana lämmöt nous kuuteenviiteen, aattelin että ihan hyvä merkki oli.. noh koko 200km kotimatka maantiellä 80-100kmh, ei noussu tuosta 65 asteesta mihinkää.. Tänään siis liikkeestä hain, ensimmäinen Alfa.
Doh, toivottavasti menee takuuseen jos on termarin vaihto eessä vai onko normaali oire kaheksan asteen pakkasessa? Kabiinissa kyllä tuli helkkarin kuuma kun en osannu automaattilämpöjä heti puottaa hellelukemista pois..
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
^Jos nousee yli 70 mittarin mukaan maantiellä ok, muuten vaihtoon. Ei maksa montaa euroa esimerkiksi www.heikka.fi
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Kahdessa -03 JTS:ssä vaihdettu termari ja molemmissa lämmöt seilaa 75 ja 90 viivojen välissä sellaista 5-10 asteen heiluntaa. Säätömiehet sanois, että liikaa vahvistusta ...
seppo kirjoitti:Uudella termarilla JTS:n lämmöt keikkuu 90 ast tietämissä! Alkuperäisessä 88 ast termostaatissa tulee mukana myös uusi lämpötilaanturi, joka on ihan hyvä. Jos pistää puskurin ritilän umpeen, nousee lämmöt vielä tästä, ja samalla säästyy kennot suolakylvyiltä, suosittelen.
vesku
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
''^Jos nousee yli 70 mittarin mukaan maantiellä ok, muuten vaihtoon. Ei maksa montaa euroa esimerkiksi www.heikka.fi''
Hyvä homma kiitos tiedosta! Eihän toi kalliin näkönen mötikkä ole vaikka joutus omillaan korjaamaan mut täytyy koittaa takuuseen silti.. Ei muuten ollu vakkariakaan autossa vaikka myyntiteksteissä luvattiin, mutta se on kyllä oma moka kun ei tullu sitä koeajolla tsekattua
Hyvä homma kiitos tiedosta! Eihän toi kalliin näkönen mötikkä ole vaikka joutus omillaan korjaamaan mut täytyy koittaa takuuseen silti.. Ei muuten ollu vakkariakaan autossa vaikka myyntiteksteissä luvattiin, mutta se on kyllä oma moka kun ei tullu sitä koeajolla tsekattua

- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
reikä suojassa
Miks jättää kattien kohdalle reikä jos tekee/ostaa peltisen suojan? Alkuperäisessä muovisessa on reikä varmaan sen takia, että muovi ei kestä kuumuutta mutta esim. peltisessä sheriff panssarissa on ummessa. Katit ei ole se alin kohta vaan niiden jälkeen oleva liitos.
vesku
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
Oma JTS:äni lämpiää hitaasti mutta sitten tarkenee. Ei se mittari kovin korkealla koskaan heilu, ei etes kesällä mutta mielestäni kaikki on ok.
Aikanaan ostattelin ´99 2.0 TS:ää, joka ei lämmennyt mitenkään vaikka pikkupakkasella ajoi yli 30 km:n lämmönsäädön ollessa tapissaan. Tuossa oli jo selvästi vika.
Aikanaan ostattelin ´99 2.0 TS:ää, joka ei lämmennyt mitenkään vaikka pikkupakkasella ajoi yli 30 km:n lämmönsäädön ollessa tapissaan. Tuossa oli jo selvästi vika.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: reikä suojassa
Minulla otti tuo kattien tienoo pahasti kiinni Ollin tekemään peltiin, siksi naputtelin siihen mainitsemani montut.veskuk kirjoitti:Miks jättää kattien kohdalle reikä jos tekee/ostaa peltisen suojan? Alkuperäisessä muovisessa on reikä varmaan sen takia, että muovi ei kestä kuumuutta mutta esim. peltisessä sheriff panssarissa on ummessa. Katit ei ole se alin kohta vaan niiden jälkeen oleva liitos.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Oikeassa olet, heiluu siis 70 ja 90 välissä, ehkä noin 75-85 lukemissa kun on uusi termostaatti.
JiiTeeÄssä kirjoitti:Pilkunhiomista, mutta taitaa olla 70 se väliviiva. 50 ja 90 puolessavälissä.veskuk kirjoitti:Kahdessa -03 JTS:ssä vaihdettu termari ja molemmissa lämmöt seilaa 75 ja 90 viivojen välissä sellaista 5-10 asteen heiluntaa. Säätömiehet sanois, että liikaa vahvistusta ...
Kasvaako siis heilunta..?
vesku
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Re: reikä suojassa
Janne kirjoitti:Minulla otti tuo kattien tienoo pahasti kiinni Ollin tekemään peltiin, siksi naputtelin siihen mainitsemani montut.veskuk kirjoitti:Miks jättää kattien kohdalle reikä jos tekee/ostaa peltisen suojan? Alkuperäisessä muovisessa on reikä varmaan sen takia, että muovi ei kestä kuumuutta mutta esim. peltisessä sheriff panssarissa on ummessa. Katit ei ole se alin kohta vaan niiden jälkeen oleva liitos.
OK, taitaa sheriff panssari tulla kokonaisuudessaan alemmaksi ja ulottua hieman pidemmälle taakse kun otti ensimmäisenä kiinni kattien takana olevaan ensimmäiseen jatkoon.
vesku
Ismo kirjoitti
Jään odottamaan termaria ja vaihtoa.
ps. Liekahden Delta ok palvelu, tosin alfa tieto hieman puutteellinen. Mutta fiksu palvelu! Eikä mitkään ihan ryöstö hinnat.
Aivan, hitaasti lämpiää (viimeisn 2 kk:n ajan) ehkä 60:een. Kesällä ei 70! Lämppäri hönkkii joten kuten lämpöä. Sanoivat korjaamolla että termari pelaa ja moottorin lämmöt nousevat normaalisti. Mutta sanoivat että tuon ikäisessä italialisessa alkaa olemaan hiipumista. Noh, näinhän ne kaikki edellisetkin Fiiut ja Lancia lämpis, mutta 6 v ja näin viileä.Ismo Laitinen kirjoitti:Oma JTS:äni lämpiää hitaasti mutta sitten tarkenee. Ei se mittari kovin korkealla koskaan heilu, ei etes kesällä mutta mielestäni kaikki on ok..
Jään odottamaan termaria ja vaihtoa.
ps. Liekahden Delta ok palvelu, tosin alfa tieto hieman puutteellinen. Mutta fiksu palvelu! Eikä mitkään ihan ryöstö hinnat.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Samat kokemukset. Vanhalla termarilla lämpöä oli 60-70. Termarin vaihdon jälkeen 70-90 asteen välissä, painopiste 75-85.veskuk kirjoitti:Oikeassa olet, heiluu siis 70 ja 90 välissä, ehkä noin 75-85 lukemissa kun on uusi termostaatti.
JiiTeeÄssä kirjoitti:Pilkunhiomista, mutta taitaa olla 70 se väliviiva. 50 ja 90 puolessavälissä.veskuk kirjoitti:Kahdessa -03 JTS:ssä vaihdettu termari ja molemmissa lämmöt seilaa 75 ja 90 viivojen välissä sellaista 5-10 asteen heiluntaa. Säätömiehet sanois, että liikaa vahvistusta ...
Kasvaako siis heilunta..?
Sisälämpöä on aina piisannut termarista riippumatta.
Termari vaihdettu ja lämmöt nousee tyylikkäästi sinne 80 paikkeille. Eipä taida koskaan ollut noin korkealla koko auton olemassa olen aikana.
Engine Failure ilmoitus palannu hetken aikaa. Tänään diagnoosi "kakkosalueen anturi 1 vika"vai oliko se toiste päin? Onkohan noi Boschin antureita? Ajattelinksyä Boschin sähkökorjaamolta, jos tekis siellä korjauksen. Edullisempi?? Täytyy soitella.
Tulkoon jo kevät, ja kuivat asfaltit!
Engine Failure ilmoitus palannu hetken aikaa. Tänään diagnoosi "kakkosalueen anturi 1 vika"vai oliko se toiste päin? Onkohan noi Boschin antureita? Ajattelinksyä Boschin sähkökorjaamolta, jos tekis siellä korjauksen. Edullisempi?? Täytyy soitella.
Tulkoon jo kevät, ja kuivat asfaltit!
CSR:lle. En nyt muista koodia, ehkä se on kirjoitettuna jossain paperin nurkassa, yritän etsiä. Jokin noista tunnistimista (4 kpl) pitäisi kuitenkin vaihtaa, muuten ei vika ilmoitus poistu.
Pohjalevyn valmistaminen ja myyminen onkin toinen juttu. Todennäköisesti teen vielä yhden mallin, tai ehkä kaksi joista toisen voisin myydä.
Seuraavassa mallissa muutan pohjan muotoa, niin ettei tuo aukko ole noin "höylämäisesti" esillä. Aukon kautta olisi tarkoitus pystyä irroittamaan öljynsuodatin ilman pohjalevyn irroitusta. Ehkä teen mallin johon tulee jokin irroitettava luukku.
Mikäli kyselyjä tulee enempi, myös malleihin 147 ja GT, silloin täytyisi päästä mittailemaan ja mallailemaan eri malleja kuinka ne sopii keskenään.
Olen jo keskustellut töissä aiheesta, joten valmistava paja löytyy. Nämä levyt eivät siten olisi mitään "nyrkkipaja"-tuotteita. Olen töissä firmassa joka valmistaa ohutlevytuotteita, joita myös itse olen mallintamassa SolidWorksilla.
Itse asiassa, mikäli Tampereen seudulta löytyy mielenkiintoa yhteistyöhön - myynti harjoittava liike ym. Ottakaa yhteyttä niin keskustellaan lisää.
Veskuk:lle sivuilla olevat "aukot" johtuvat siitä, koska peltiin on tehty sivuihin kanttaus ja sitä varten täytyy loveta kulmaa. Peltiä on paha venyttää. Katsopa omaa peltiä ja mieti kuinka se valmistetaan.
Pohjalevyn valmistaminen ja myyminen onkin toinen juttu. Todennäköisesti teen vielä yhden mallin, tai ehkä kaksi joista toisen voisin myydä.
Seuraavassa mallissa muutan pohjan muotoa, niin ettei tuo aukko ole noin "höylämäisesti" esillä. Aukon kautta olisi tarkoitus pystyä irroittamaan öljynsuodatin ilman pohjalevyn irroitusta. Ehkä teen mallin johon tulee jokin irroitettava luukku.
Mikäli kyselyjä tulee enempi, myös malleihin 147 ja GT, silloin täytyisi päästä mittailemaan ja mallailemaan eri malleja kuinka ne sopii keskenään.
Olen jo keskustellut töissä aiheesta, joten valmistava paja löytyy. Nämä levyt eivät siten olisi mitään "nyrkkipaja"-tuotteita. Olen töissä firmassa joka valmistaa ohutlevytuotteita, joita myös itse olen mallintamassa SolidWorksilla.
Itse asiassa, mikäli Tampereen seudulta löytyy mielenkiintoa yhteistyöhön - myynti harjoittava liike ym. Ottakaa yhteyttä niin keskustellaan lisää.
Veskuk:lle sivuilla olevat "aukot" johtuvat siitä, koska peltiin on tehty sivuihin kanttaus ja sitä varten täytyy loveta kulmaa. Peltiä on paha venyttää. Katsopa omaa peltiä ja mieti kuinka se valmistetaan.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Veskuk:lle sivuilla olevat "aukot" johtuvat siitä, koska peltiin on tehty sivuihin kanttaus ja sitä varten täytyy loveta kulmaa. Peltiä on paha venyttää. Katsopa omaa peltiä ja mieti kuinka se valmistetaan.[/quote]
Ryssänpellissä kulmat on peitetty kumiläpsyköillä, varmaan samasta syystä.
Voisko ajatella tehtävän kahdesta osasta ja hitsattavan yhteen???
Ryssänpellissä kulmat on peitetty kumiläpsyköillä, varmaan samasta syystä.
Voisko ajatella tehtävän kahdesta osasta ja hitsattavan yhteen???
vesku
JTS 2003 Termostaatti
Alfasta termari todennäköisesti sökö, koska moottorin lämmöt ei nouse yli 60 asteen.
Motonetissa on 3 erinlaista termaria myynnissä, tietääkö kukaan mikä kävisi
JTS:ään vm. 2003 vaihtoehdot ovat:
Termari ilman koteloa
Termari kotelolla kolmella letkul.
Termari kotelolla
Nimim. Orion ( että tälläistä tällä kertaa)
Motonetissa on 3 erinlaista termaria myynnissä, tietääkö kukaan mikä kävisi
JTS:ään vm. 2003 vaihtoehdot ovat:
Termari ilman koteloa
Termari kotelolla kolmella letkul.
Termari kotelolla
Nimim. Orion ( että tälläistä tällä kertaa)
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
motonetin termari vaihdettiin muutama viikko sitten jts -04:een ja tiskiltä kun kävin kysäsemässä niin ei se muuta kuin yhtä tarjonnu. Hyvin se paikoilleen meni, ainut että yhden letkun menevät lovet ei osunu kohdalleen, ilman pientä muokkausta. Miinusta ettei ole lämpötila-anturia, mutta tiiviste oli paketissa vaikka nettisivujen mukaan ei ainakaan pitänyt löytyä. Heikalta kympin kalliimmalla anturilla varustettuna, itse oli tarkoitus semmonen hankkia mutta meni jotain ymmärrystä ristiin, ja ei sitten ehtinytkään osa tänne asti..
omassa lämmöt pyöri samoissa lukemissa, nyt 70-90. Tosin jotain häikkää edelleen, ei lämpene kunnolla vieläkään. Mutta toivottavasti rupee sulla hommat toimimaan kerrasta.
omassa lämmöt pyöri samoissa lukemissa, nyt 70-90. Tosin jotain häikkää edelleen, ei lämpene kunnolla vieläkään. Mutta toivottavasti rupee sulla hommat toimimaan kerrasta.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Ei moottori tuon enempää lämpenekään, itsellä vuosi sitten vaihdettu termari pörhötakuuseen. Jos taas tarkoitat ettei lämpene sisältä, niin sitten on minullakin häikkää tai sitten nämä ei vaan kovin kummoisesti lämpenekään sisältäkään. Tosin on tuolla pärjännyt vaikka oli noita -25asteen pakkasia muutamana päivänä.azorblade kirjoitti:omassa lämmöt pyöri samoissa lukemissa, nyt 70-90. Tosin jotain häikkää edelleen, ei lämpene kunnolla vieläkään.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Moottorihan kehittää sen verran lämpöä kuin kehittää tyhjäkäynnillä, ei kovin paljoa. Jos moottorin lämmöt ei nouse, eikä lämmintä tule sisälle eikä jäähdytinkään lämpene, niin ei se lämpö mihinkään muuallekaan voi mennä, sitä ei vain pakkaskeleillä synny tyhjäkäynnillä tarpeeksi, ainakaan mitenkään nopeasti. Ajossa kuitenkin nousee sinne 70-90?
Ei tuo vielä minusta kuulosta kovin rikki olevan. En ole erityisemmin seurannut mutta jts saattaa tyhjäkäynnillä olla vielä tavallista huonompi lämpeämään kun siinä on se laihaseos käynti alle 1500rpm.
Ei tuo vielä minusta kuulosta kovin rikki olevan. En ole erityisemmin seurannut mutta jts saattaa tyhjäkäynnillä olla vielä tavallista huonompi lämpeämään kun siinä on se laihaseos käynti alle 1500rpm.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Luulisi sen sentään ajossa lämpiävän, en ole kyllä tuotakaan kokeillut. Ei se lämpö kuitenkaan muuallekaan mene kuin jäähdyttimeen tai sisälle eikä tuo jts nyt mikään eko-moottorikaan ole joten kyllä sitä lämmintä varmaan syntyy.
Omasta olen peittänyt sen puskurin alareunan ilma-aukon kokonaan kumimatosta leikatuilla laatoilla (kestää harjapesukoneen), mutta ei tuolla tunnu olevan suurta merkitystä lämpiämiseen. Toisaalta enpä ole koskaan ajanut kovilla pakkasilla niinkään ettei tuo olisi ollut peitettynä joten hankala sanoa.
Omasta olen peittänyt sen puskurin alareunan ilma-aukon kokonaan kumimatosta leikatuilla laatoilla (kestää harjapesukoneen), mutta ei tuolla tunnu olevan suurta merkitystä lämpiämiseen. Toisaalta enpä ole koskaan ajanut kovilla pakkasilla niinkään ettei tuo olisi ollut peitettynä joten hankala sanoa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Morjes
Tuli sellanen mieleen, että mulla samanmoinen kone missä on alkuperäinen termari ja länmämittari nousee maksimissaan 75 asteeseen. Deltaautossa takuuna siitä rutisin, niin sanottiin termari ja anturit on kunnossa, mutta lämpömittari näyttää väärin.
No sen verran tuli homma kateltua, ettei lämmin vesi ainakaan virtaa syylärille kun kone on vasta lämpenemässä ja obd-portti näytti sen +20 astetta kojetaulun lämpömittariin verrattuna. Talvella saisi kyllä olla hieman lämpimämpi termari käytössä, kun varsinkin kovaalla pakkasella moottoritiellä lämmöt tuppasi tippumaan. Ratkaisin asian niin, että laitoin pahvin maskin ja puskurin aukkojen taakse. Syyläristä jätin alimman 5cm kuitenkin auki. Nyt kone lämpenee huomattavasti nopeammin ja lämmöt pysyy ylhäällä myös motarilla myös alta -10 asteen. Vaikuttaa siltä, että ajoviima jäähdyttää pakkasella lohkoa suoraan todella paljon mikä ei varmaan Italiassa ole ongelma. Suosittelisin ensin laittamaan pahvin jos termari ei siis ole totaalisen aukijumissa...
Tuli sellanen mieleen, että mulla samanmoinen kone missä on alkuperäinen termari ja länmämittari nousee maksimissaan 75 asteeseen. Deltaautossa takuuna siitä rutisin, niin sanottiin termari ja anturit on kunnossa, mutta lämpömittari näyttää väärin.
No sen verran tuli homma kateltua, ettei lämmin vesi ainakaan virtaa syylärille kun kone on vasta lämpenemässä ja obd-portti näytti sen +20 astetta kojetaulun lämpömittariin verrattuna. Talvella saisi kyllä olla hieman lämpimämpi termari käytössä, kun varsinkin kovaalla pakkasella moottoritiellä lämmöt tuppasi tippumaan. Ratkaisin asian niin, että laitoin pahvin maskin ja puskurin aukkojen taakse. Syyläristä jätin alimman 5cm kuitenkin auki. Nyt kone lämpenee huomattavasti nopeammin ja lämmöt pysyy ylhäällä myös motarilla myös alta -10 asteen. Vaikuttaa siltä, että ajoviima jäähdyttää pakkasella lohkoa suoraan todella paljon mikä ei varmaan Italiassa ole ongelma. Suosittelisin ensin laittamaan pahvin jos termari ei siis ole totaalisen aukijumissa...

-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
- Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00) - Paikkakunta: Klaukkala
Aina on kajuutassa ollu lämmin ilman pahvivirityksiä, JTS ominaisuuksiin kuuluu se mittarin /lämpöjen seilaaminen, mutta kuitenkin tulee aina pakkasesta riippumatta lämmintä. Nyt ei, puhaltaa vain viileetä. Eli termari sökö. Sama oli edellisessä tessussakin, about 100000 ajettu ja kovalla pakkasella jumahtaa yhteen asentoon ja korjaantuu vain vaihtamalla.
Mutta ajattelin kuitenkin vaihtaa itse, joten tarvis neuvoja. Olin kylläkin viimeksi kun tessuun vaihdettiin vieressä katsomassa, mutta siitä on jo vuosia eikä jaksa muistaa...

MikaZ kirjoitti:Mors,
Pitäs lauantaina vaihtaa itse tuo termari -04 Jts.ään. Lämmöt ajossakin just just 60.
Onko tuo paha vaihtaa, näyttäis että ei?. Tuleeko paljon nestettä pihalle? Pitääkö ilmata, miten?
Kiitti
MZ
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Moro,Mors,
Pitäs lauantaina vaihtaa itse tuo termari -04 Jts.ään. Lämmöt ajossakin just just 60.
Onko tuo paha vaihtaa, näyttäis että ei?. Tuleeko paljon nestettä pihalle? Pitääkö ilmata, miten?
Kiitti
MZ
Saman ikäsee jts:ään tosiaan vaihdettiin pari kuukautta sitten motonetin termari. Ei kovin paha vaihtaa ole, suurin osa ajasta meillä meni sopivien työkalujen ettimiseen ja pimeässä ihmettelyyn. Nesteitä ei näyttäny tulevan ulos kovin paljon mutta kyllä sinne kumminkin pari litraa lisättiin.
Foorumilta lueskelin että ilmaus ei olisi sen kummempi kun käyttää koneen lämpöseks paisuntasäiliön korkki auki, ja tällä menetelmällä mentiin.
Kuten ylempämä sanoinkii ni tuloksena oli entinen max 60 C on nyt 70-90. Mutta tyhjäkäynnillä en konetta lämpöseks saa, kun ajamaan lähtee niin rupee lämpenemään.
Toivottavasti pääset sisälle vaihtamaan, aika rapsakka keli ulkona touhuta.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
- Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00) - Paikkakunta: Klaukkala
azorblade kirjoitti: Moro,
Saman ikäsee jts:ään tosiaan vaihdettiin pari kuukautta sitten motonetin termari. Ei kovin paha vaihtaa ole, suurin osa ajasta meillä meni sopivien työkalujen ettimiseen ja pimeässä ihmettelyyn. Nesteitä ei näyttäny tulevan ulos kovin paljon mutta kyllä sinne kumminkin pari litraa lisättiin.
Foorumilta lueskelin että ilmaus ei olisi sen kummempi kun käyttää koneen lämpöseks paisuntasäiliön korkki auki, ja tällä menetelmällä mentiin.
Kuten ylempämä sanoinkii ni tuloksena oli entinen max 60 C on nyt 70-90. Mutta tyhjäkäynnillä en konetta lämpöseks saa, kun ajamaan lähtee niin rupee lämpenemään.
Toivottavasti pääset sisälle vaihtamaan, aika rapsakka keli ulkona touhuta.
Kiitti,
Joo tallissa vaihtelen..jep, jts ei lämpene tyhjäkäynnillä, eikä pidäkkään..
Itse löin sinne tämmöisen:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0356717187
En halunnut alkamaan arpoa noita motonetin osia, kun en varmuudella tiennyt mikä niistä sopii.
Itse vaihdoin kaikki putkiklemmarit normityyppisiin, suosittelen samaa.
Kannattaa se akku purkaa pois edestä suosiolla niin sitten termari on helppo vaihtaa, muistaakseni vain 2 kpl 15mm pulttii.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0356717187
En halunnut alkamaan arpoa noita motonetin osia, kun en varmuudella tiennyt mikä niistä sopii.
Itse vaihdoin kaikki putkiklemmarit normityyppisiin, suosittelen samaa.
Kannattaa se akku purkaa pois edestä suosiolla niin sitten termari on helppo vaihtaa, muistaakseni vain 2 kpl 15mm pulttii.
Pysyykö teillä matka-ajossa lämmöt hyvin siellä 80-90 tietämillä?
Mulla vaihdettiin termari justiinsa , kun ei nostanut lämpöjään ku johki 70 tietämille, mutta nyt uus termari ja anturi ja silti lämmöt on 70-75 tietämissä koko aikas...
Voikos joku muu aiheuttaa tämän,ettei lämpene esim.lamda?
Auto on 156jts -06 ja ei oo ajettu ku 75tkm. Nesteet on vaihdettu -09.
Ja ne on punaset, mutta onkos värillä väliä?
Mulla vaihdettiin termari justiinsa , kun ei nostanut lämpöjään ku johki 70 tietämille, mutta nyt uus termari ja anturi ja silti lämmöt on 70-75 tietämissä koko aikas...
Voikos joku muu aiheuttaa tämän,ettei lämpene esim.lamda?
Auto on 156jts -06 ja ei oo ajettu ku 75tkm. Nesteet on vaihdettu -09.
Ja ne on punaset, mutta onkos värillä väliä?

- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Mielestäni ok jos noin. Pitäisi nostaa kaupungissa 90 näilläkin keleillä ja maantiellä ajellessa nousta 90 asteeseen jonka jälkeen laskee 70-75 tietämille. Pieni seilaus sillä välillä kuuluu asiaan. (EDIT: Näin tessussa!)
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen