Vaihdelaatikon ulina 156v6
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 27 Marras 2008, 09:50
- Car(s): 156 V6 Q-system, Ex 166 T.S , Ex 156 V6 Q-system , Ex 156 V6
- Paikkakunta: Vihti
Vaihdelaatikon ulina 156v6
Tervehdys arvon Alfistit!
Palstaa tullut luettua jo pidemmän aikaa ja syksyllä ostin ensimmäisen Alfani (eli tuon 156v6 vm.98 ) ja aloitin alfailun aikakauden...
Kuutosen murinan lumoissa menikin jokunen kuukausi suht ongelmitta, kunnes eräänä "kauniina päivänä" risteykseen hiljentäessäni ja pienempään pykälään vaihtaessani jotain rikkoutui ilm. vaihdelaatikosta.
Vaihde meni päälle hieman rusahtaen ja sen jälkeen alkoi aikamoinen ujellus joka kuuluu pääasiassa kiihdytettäessä, eritoten pienemmillä vaihteilla (1-3). Vitosella ja kutosella ajaessa ei huomaa juuri mitään eroa aiempaan.
Hovikorjaamossa (pieni paikallinen paja) sanoivat vaihdeaskin olleen kuiva ja mitään selkeää vuotopaikkaa ei löytynyt. Öljyt sisään ja ulina senkuin jatkui... Suosittelivat uuden laatikon hommaamista
Ilmeisesti joku laakeri rikkoutunut? Ehkä mahdollisesti jotain muutakin, jos ollut pidempäänkin öljytön aski?
Onko noin yleisesti ajatellen mitään järkeä alkaa korjauttamaan
240000km ajettua lootaa? Heikalta saisi laakerit n.350 euron hintaan.
Muukkosella tehdaskorjattu laatikko n. 1600e.
Ja ei, en vihastunut autoon saati merkkiin... Vaan löysin itselleni automerkin jossa tullaan pysymään kynsinhampain kiinni
Kaikki info, mielipiteet ja erityisesti omakohtaiset kokemukset tervetulleita!
Palstaa tullut luettua jo pidemmän aikaa ja syksyllä ostin ensimmäisen Alfani (eli tuon 156v6 vm.98 ) ja aloitin alfailun aikakauden...
Kuutosen murinan lumoissa menikin jokunen kuukausi suht ongelmitta, kunnes eräänä "kauniina päivänä" risteykseen hiljentäessäni ja pienempään pykälään vaihtaessani jotain rikkoutui ilm. vaihdelaatikosta.
Vaihde meni päälle hieman rusahtaen ja sen jälkeen alkoi aikamoinen ujellus joka kuuluu pääasiassa kiihdytettäessä, eritoten pienemmillä vaihteilla (1-3). Vitosella ja kutosella ajaessa ei huomaa juuri mitään eroa aiempaan.
Hovikorjaamossa (pieni paikallinen paja) sanoivat vaihdeaskin olleen kuiva ja mitään selkeää vuotopaikkaa ei löytynyt. Öljyt sisään ja ulina senkuin jatkui... Suosittelivat uuden laatikon hommaamista
Ilmeisesti joku laakeri rikkoutunut? Ehkä mahdollisesti jotain muutakin, jos ollut pidempäänkin öljytön aski?
Onko noin yleisesti ajatellen mitään järkeä alkaa korjauttamaan
240000km ajettua lootaa? Heikalta saisi laakerit n.350 euron hintaan.
Muukkosella tehdaskorjattu laatikko n. 1600e.
Ja ei, en vihastunut autoon saati merkkiin... Vaan löysin itselleni automerkin jossa tullaan pysymään kynsinhampain kiinni
Kaikki info, mielipiteet ja erityisesti omakohtaiset kokemukset tervetulleita!
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tiedoksi että multa löytyy 130tkm ajettu V6:sen
tasauspyörästö jos ilmenee tarvetta..
tasauspyörästö jos ilmenee tarvetta..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Vaikea sanoa kannattaako korjata. Mikäli työn joutuu teettämään kokonaan niin sanoisin, ettei kannata, varsinkaan, jos uusiksi menee muutakin kuin laakereita. Jos homman pystyy tekemään itse niin eihän siinä mitään häviä, jos sen avaa katsoo miltä näyttää.
Jos laatikon kuoret on ehjät niin niillä on kyllä jonkinlaista arvoa, eli ei kannata ainakaan ilmaiseksi antaa pois.
Jos laatikon kuoret on ehjät niin niillä on kyllä jonkinlaista arvoa, eli ei kannata ainakaan ilmaiseksi antaa pois.
Giulia Super -69
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kunnostettu vaihteisto 1360€ jos antaa vanhan vaihdossa, ei mielestäni paha..
http://www.ps-schulze.com/
http://www.ps-schulze.com/
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 27 Marras 2008, 09:50
- Car(s): 156 V6 Q-system, Ex 166 T.S , Ex 156 V6 Q-system , Ex 156 V6
- Paikkakunta: Vihti
Kiitos kaikille kommenteista!
Aikamoisen laaja hintahaitari noissa tehdaskorjatuissa laatikoissa...
Halvin n. 1500e ja siitä ylöspäin, deltasta en edes viitsinyt kysyä.
Suomen purkamoilta löytyi peräti yksi kpl hintaan 1600e - 135000km ajetusta autosta
Vinkiksi kohtalotovereille että motorteam hankkii euroopasta purkuosia tilauksesta, esim. kaipailemani vaihdelaatikko alle 100tkm ajetusta autosta 1100e kotiovelle toimitettuna.
Remppa saa toistaiseksi odottaa taloudellisen tilanteen paranemista...
Aikamoisen laaja hintahaitari noissa tehdaskorjatuissa laatikoissa...
Halvin n. 1500e ja siitä ylöspäin, deltasta en edes viitsinyt kysyä.
Suomen purkamoilta löytyi peräti yksi kpl hintaan 1600e - 135000km ajetusta autosta
Vinkiksi kohtalotovereille että motorteam hankkii euroopasta purkuosia tilauksesta, esim. kaipailemani vaihdelaatikko alle 100tkm ajetusta autosta 1100e kotiovelle toimitettuna.
Remppa saa toistaiseksi odottaa taloudellisen tilanteen paranemista...
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 27 Marras 2008, 09:50
- Car(s): 156 V6 Q-system, Ex 166 T.S , Ex 156 V6 Q-system , Ex 156 V6
- Paikkakunta: Vihti
Ääni on ihan reilusti kuultavissa, peittää kiihdyttäessä kuutosen murinan alleen
Eli kiihdyttäessä ääntää reilusti, ja tasavauhdilla hiljenee hieman.
Moottorijarrutuksessa kuuluu myös hieman outoa hankaavaa/laahaavaa ääntä.
Nyt alkanut päästää erittäin ikävän kuuloisen "kirskahdus" äänen hiemankin rivakammissa kiihdytyksissä (pienet vaihteet) , sellainen metallinen korvia raastava ääni.
Aiemmin oli täysin äänetön myös pienillä vaihteilla.
Kaikki muuttui siis kertarysäyksellä.
Eli kiihdyttäessä ääntää reilusti, ja tasavauhdilla hiljenee hieman.
Moottorijarrutuksessa kuuluu myös hieman outoa hankaavaa/laahaavaa ääntä.
Nyt alkanut päästää erittäin ikävän kuuloisen "kirskahdus" äänen hiemankin rivakammissa kiihdytyksissä (pienet vaihteet) , sellainen metallinen korvia raastava ääni.
Aiemmin oli täysin äänetön myös pienillä vaihteilla.
Kaikki muuttui siis kertarysäyksellä.