156 outo ääni
Valvoja: Moderators
156 outo ääni
Mikäköhän mahtaa olla kun 3 päivää sitten alkoi 156 pitää voimakasta hankaavaa ääntä. Ääni on jo 50 nopeudessa sen verran voimakas että peittää moottorin ja renkaiden äänet. Kaikki tuntuu normaalilta ja toimii kuten ennenkin, eikä pyörissä tunnu käsivoimin mitään esim laakereihin viittaavaa. Ääntä voisi kuvailla niin, kuin jotain olisi tarttunut pyörään ja hankaa siellä. Mitään tälläistä ei kuitenkaan ole. Ihmetyttää myös äänen äkillinen ilmaantuminen asteittaisen voimistumisen sijaan...
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
ootko kattonu ettei oo vanteen sisällä kuraa/lunta niin paljon että hankaa jarrusatulaan?entä pyörän kotelot,ettei siä jää/lumi kököt ota pyörään kiinni. eikä missään vetarien lähellä ole mitään ylimäärästä rojua. jarrujen väliin joutunut kura/kivet voi aiheuttaa myös erinäisiä ääniä,kuten myös jarrujen laahaus varsinkin kun palat alkaa oleen lopussa.voihan pyöränlaakerikin metelöidä ilman että siinä olisi vielä välystä.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Muuttuuko ääni mitenkään kaarteissa, verrattuna
suoralla baanalla ajoon? Kaarteissahan laakeri
normalisti elämöi enemmän. Tosin täysin hajalla
oleva laakeri ei välttämättä ääntele ollenkaan,
nimim. kokemusta on.
Laahaava ääni kyllä minustakin viittaisi jarruihin.
suoralla baanalla ajoon? Kaarteissahan laakeri
normalisti elämöi enemmän. Tosin täysin hajalla
oleva laakeri ei välttämättä ääntele ollenkaan,
nimim. kokemusta on.
Laahaava ääni kyllä minustakin viittaisi jarruihin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Mullakin on kokemusta laakereiden loppumisesta, eikä tämä ääni viittaa tuohon mitenkään. Ääni on kokoajan vakio, ja siihen vaikuttaa ainoastaan kuljettu nopeus... Jarrut on laitettu alle 3000 sitten, joten en usko että ne lopussa on... Jonkin sortin moska pyörissä voisi kyllä olla syyllinen... Juuri nyt en tosin pääse tutkimaan...
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Voisko olla kivi (tai joku muu roska) pompannut jarrusatulaan kuten Caijo-Romeo tuossa jo ehdotteli? Vaikea tosin uskoa että moinen peittäisi moottorin ja renkaiden äänet kokonaan, mutta äkillinen ilmestyminen ja ajonopeudesta riippuvuus puoltaisivat tätä. Tosin silloinkin luulisi että sen saisi johonkin pyörään paikallistettua.
Mulla kävi 33:n kanssa usein tuolla tavalla, varsinkin talvella kun oli hiekoitusmursketta tiellä. Vieras esine kaikkosi yleensä muutamalla reippaalla peruutusliikkeellä. En tiedä onko 156 kuinka arka moiselle, en ainakaan muista että itselle olisi käynyt.
Mulla kävi 33:n kanssa usein tuolla tavalla, varsinkin talvella kun oli hiekoitusmursketta tiellä. Vieras esine kaikkosi yleensä muutamalla reippaalla peruutusliikkeellä. En tiedä onko 156 kuinka arka moiselle, en ainakaan muista että itselle olisi käynyt.
Nyt vasta oli aikaa perehtyä tähän päivänvalossa hieman paremmin. Mitään syytä en kyllä tuolle äänelle löydä
Pohjalevyssä ei ole mitään liikkuvia osia, jarruista ei löydy mitään hankaavaa, ja koitin jarrutella ja kiihdytellä tuolla aika villisti tuossa, mutta ääni se ei vain häviä mihinkään, eikä muutu.
Pakko se on kai pajalle viedä...

Pohjalevyssä ei ole mitään liikkuvia osia, jarruista ei löydy mitään hankaavaa, ja koitin jarrutella ja kiihdytellä tuolla aika villisti tuossa, mutta ääni se ei vain häviä mihinkään, eikä muutu.
Pakko se on kai pajalle viedä...
Laakeri maksaa harakiriliikkeessä 120 euroa, joten ei tuo tarjous kovin huono ole jos siihen kuuluu tuo laakeri.evilpet kirjoitti:Tänään auto kävi Carpojilla, ja kyllähän se vaan laakeri oli, vaikken itse olisi uskonutkaan. Sen verran tasainen oli tuo ääni... Noh, nyt halvinta huoltoa etsimään. Carpojilla tarjous oli 230,-
Minkäs hintaisia laakerinvaihtoja on muilla ollut?
^No tuo minuakin ihmetytti, ja tarkensin vielä asiaa. Ukko sanoi että vaihdetaan koko napa, joka maksaa kuulemma noin 130,-
Saattoi tietenkin puhua läpiä päähänsä. Viimeksi kun olen joutunut vaihdattamaan pyörän navan autoon, maksoi se lähes 500. Tosin merkkiliikkeessä...
Kuulosti silti kumman halvalta...
Saattoi tietenkin puhua läpiä päähänsä. Viimeksi kun olen joutunut vaihdattamaan pyörän navan autoon, maksoi se lähes 500. Tosin merkkiliikkeessä...
Kuulosti silti kumman halvalta...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
höpö höpö. Pyörännapa termi käsittää sen koko valumötikän johon esim alapallonivel ja ylätykivarren pallonivel kiinnittyy.
156:sen etupyöränlaakerin ulkokehä on sellanen neliön mallinen joka pultataan kiinni pyörännapaan.
Tätä laakeri hässäkkää tarkoittivat, termit vaan hieman väärät.
Koko pyörännapa maksaa varmasti lähemmäs 500€ (uutena).
156:sen etupyöränlaakerin ulkokehä on sellanen neliön mallinen joka pultataan kiinni pyörännapaan.
Tätä laakeri hässäkkää tarkoittivat, termit vaan hieman väärät.
Koko pyörännapa maksaa varmasti lähemmäs 500€ (uutena).
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Perjantaina vasemman etulaakerin vaihtoon, pörhötakuuseen. Kilometrejä 93tkm. Oulun pörhön huollon esimies ajoi n. 50m ja sanoi että selvä homma, itsellä taasen vaihdellut päivästä toiseen että onko se laakeri menossa vai ei.
Mukavan oloinen setä tuo huollon päällikkö, jutteli ummet lammet vanhoista hyvistä ajoista. Kuinka laakerivalmistajat ottaa mieluummin takuuvastuita kuin alkavat kalliilla tekemään 100% virheettömiä tuotteita. Ja kuinka esim. ennen näki vaihdelaatikkojen hammaspyörien pinnoista oman peilikuvan kun nykyään näkyy vain karkea koneistusjälki.
Mukavan oloinen setä tuo huollon päällikkö, jutteli ummet lammet vanhoista hyvistä ajoista. Kuinka laakerivalmistajat ottaa mieluummin takuuvastuita kuin alkavat kalliilla tekemään 100% virheettömiä tuotteita. Ja kuinka esim. ennen näki vaihdelaatikkojen hammaspyörien pinnoista oman peilikuvan kun nykyään näkyy vain karkea koneistusjälki.