Ongelmana on hitaasti painuva ja nouseva kytkinpoljin. Otti aluksi ylhäältä asti, ja työsylinteri liikkui niinkuin pitääkin, paitsi liian hitaasti. Luulin että ilma systeemissä hidastaa poljinta, ja koitin ilmata. Huonompaan suuntaanhan se meni. Nyt on ensin puoli polkaisua tyhjää, ja loppu samanlaista nihkeää kuin ennen ilmausta koko polkimen matka.
Mistähän tuo hitaus voisi johtua? Vaihtoehtoja on varmaan tukkeutunut letku, tai rikkinäinen pää tai työsylinteri. Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Ja sitten vielä ilmauksesta, mitenhän se kuuluisi tehdä? Itse koitin ensin ilmata samaan tyyliin kuin jarruja, sitten laittamalla paineella nestettä työsylinterin nipalta säiliölle päin. Viimeiseksi koitin nostamalla työsylinteriä ylös, köyttämällä männän liinalla paikoilleen ja sitten taas samaan tyyliin kuin jarrujen ilmaus. Polkimen joutui ilmauksen aikana nostamaan käsin ylös, kun ei palautunut. Ja kaikilla tekniikoilla yhtä huono tulos. Muilla parempia tekniikoita tiedossa?
Hidas kytkinpoljin (164)
Valvoja: Moderators
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Yksi tarina:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=1 ... ht=#192862
Parhaiten sain ilmattua lopulta työntämällä nestettä työsylinterin suunnasta vastavirtaan.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=1 ... ht=#192862
Parhaiten sain ilmattua lopulta työntämällä nestettä työsylinterin suunnasta vastavirtaan.
Kimmo / alfatune.fi
Jep, olen tuota projektiketjuasi seurannutkin. Katsoin tuota säiliöltä pääsylinterille menevää letkua säiliön alta, mutta ei näkynyt taitoksia. On aika ahdas paikka, täytyisi varmaan jotain irrottaa tieltä niin näkisi paremmin. Ja täytyisi varmaan jalkotilan puolellekin mennä katsomaan, on vaan niin ikävä paikka, että ei huvittaisi..
Hyvä tietää millä tekniikalla joku on saanut tuon ilmattua, niin ei mene itsellä usko touhuun.
Hyvä tietää millä tekniikalla joku on saanut tuon ilmattua, niin ei mene itsellä usko touhuun.
AlfaBB:ltä lueskelin kytkinjuttuja, ja siellä näytti yleisin vika hitaaseen kytkinpolkimeen olevan tukkoonpaisunut kytkimen letku. Irrotin sen siis omastani ensimmäisenä. Puhaltamalla meni ilmaa hitaasti pihisemällä läpi, eli vika taisi löytyä. Kompuralla puhaltaminenkaan ei letkua aukaissut.
Nyt vaan tarvisi saada jostain uusi letku. Biltemasta ei löytynyt mitään letkua 12mm liittimillä, ja Motonetistä löytyy letkut vain automallin mukaan. Onko joku törmännyt jossain 12mm urospuolisilla kierteillä olevaan kytkin tai jarruletkuun? Vai joutuukohan tuota ruveta jostain tilailemaan?
Nyt vaan tarvisi saada jostain uusi letku. Biltemasta ei löytynyt mitään letkua 12mm liittimillä, ja Motonetistä löytyy letkut vain automallin mukaan. Onko joku törmännyt jossain 12mm urospuolisilla kierteillä olevaan kytkin tai jarruletkuun? Vai joutuukohan tuota ruveta jostain tilailemaan?