Läheltä piti.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Läheltä piti.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Peili lähti ja pieni kolhu ovessa.
Liitteet
risa peili.JPG
(43.57 KiB) Tiedosto ladattu 2204 kertaa

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Takaovi sai myös osuman.
Liitteet
Takaovi.JPG
(27.19 KiB) Tiedosto ladattu 2203 kertaa

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Perjantaina noin klo 19 kantatiellä 54 Lahteen mennessä ennen Herralan risteystä olevia levähdyspaikkoja ajelin Lahteen päin ja yhtä äkkiä huomasin, että hirvi oli vantaantulevien kaistalla ja samassa napsahti peili. Takana tuli kaksi autoa toinen melko lähellä minua, vastaantulijoita oli kauempana, joten oli lähivalot päällä. Oli kyllä hyvää tuuria, että selvisin näin pienillä vahingoilla, olisi voinut käydä huonostikkin. En edes ehtinyt pelästyä, normaalistihan tuollainen jonkinmoista sydämentykytystä aiheuttaa.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Peltiä saa uutta, tärkein, että itse olet ehjä!
Nothing beats cubic inch

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Siinä on sorkat kopsahtanut suht läheltä. Tuolla tuurilla suosittelen lottoamista!
Giulia Super -69

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

läheltä piti

Viesti Kirjoittaja berliina »

Hyvä että selvisit hengissä. Lisse käski kysyä jäikö hirvi henkiin?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Huonosti osuttu :mrgreen:

Itse missasin samaan tapaan aikoinaan kevarin kanssa. Prätkä meni kyllä lunastukseen, kuten myös vaatekerta..
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Näin "Herralan poikana" kovin on tutun kuuloista. Tuolla pätkällä jotenkin vaistomaisesti osaa varoa, kun samoilla nurkilla itsellä hyppäsi hirvi nenän edestä ja sata lasissa. Kuviteltu viiva siihen mistä hirvi meni, niin jarrulla olin vasta viivan jälkeen, siis myöhässä. Siinä oli pakko pikkasen huilata seuraavalla bussistopilla.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hyvä ettei tullut Theman törmäysvyöhykkeille käyttöä! Mokomat elukat kyllä säikäyttää silloin tällöin pahemman kerran, mutta onneksi en itsekään ole onnistunut vielä osumaan.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Kato perkele! Onneksi ei tullut ihmisvahinkoja!!

-Tazio

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

hyvä säkä on ollut kuitenkin kun ei pahemmin käynyt, vastaavia tilanteita on sattunut omallekkin kohdalle ja välillä on väistelty pitkälle raviin asti mutta ikinä ei ole osunut...

kukas se kerran foorumilla kirjoittelikaan että hirvelle ainoa oikea paikka on säilykepurkissa.. :wink:

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Lotto on aina ollut vetämässä, mutta ei ole täysosumaa tullut kuten ei nytkään, onneksi. Ei kait tuon ikäisessä Lanciassa kovin hyvä hirvikolari turvallisuus ole. Hirvelle tuskin tuli muuta kuin patti jalkaan, ainakin näytti matkaa jatkaneen.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Paljonko oli vauhtia. Joku on väittänyt että jos auto kulkee alle 80 hirvi ei tule alle koska havaitsee liikkuvan auton. Yli 80 nopeuksissa ei enää havaitsisi epätarkan näkönsä takia. Tiedä sitten onko jutussa perää.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

VMTD kirjoitti: Ei kait tuon ikäisessä Lanciassa kovin hyvä hirvikolari turvallisuus ole.
Muistelisin, että Croma rytistyi niissä ensimmäisissä Euro NCAP testeissä niin pahasti, ettei jäljelle jäänyt juuri mitään :=(

Eli onnea/taitoa kyllä matkassa, peltikehikko ei tuossa tapauksessa olisi suojannut pätkääkään.

-Tazio

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Tazio kirjoitti:
VMTD kirjoitti: Ei kait tuon ikäisessä Lanciassa kovin hyvä hirvikolari turvallisuus ole.
Muistelisin, että Croma rytistyi niissä ensimmäisissä Euro NCAP testeissä niin pahasti, ettei jäljelle jäänyt juuri mitään :=(

Eli onnea/taitoa kyllä matkassa, peltikehikko ei tuossa tapauksessa olisi suojannut pätkääkään.

-Tazio
Auto, Motor Und Sportin testi:
http://www.youtube.com/watch?v=mL6K8Gxdx14

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vauhtia oli aika tarkkaan 80 km/h. Takanatulijatkin siihen vauhtiin tyytyivät. Mittarivirhe on 1-2 km/h.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Hyvä että olet itse ehjänä, noi kulkupelejähän vielä saa rahalla ;)

Itsellä muutama läheltä-piti -kokemus myös, sekä autolla että motukalla.
Minut pelasti jälkimmäisessä tapauksessa Laverdan 3-1 kisaputki (Solo per Corsa 8) ) jonka ääni karkoitti sarvipään takaisin metsään ajoissa.

Autoista 140-sarjan Volvo on kai maineensa veroinen eli Hirvipilli... :lol:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

KJS kirjoitti:Paljonko oli vauhtia. Joku on väittänyt että jos auto kulkee alle 80 hirvi ei tule alle koska havaitsee liikkuvan auton. Yli 80 nopeuksissa ei enää havaitsisi epätarkan näkönsä takia. Tiedä sitten onko jutussa perää.
Onhan siinä osittain perääkin, mutta valitettavasti tuo raja on noin 50 - 60 km/h. Sitä suuremmalla nopeudella kulkevia kohteita hirvi ei joko nää tai ei noteeraa niitä mitenkään. Liikenneonnettomuudet eivät ole 50 vuodessa ehtineet muuttaa kymmeniä tuhansia vuosia vanhaa geeniperimää, jossa ei ole ollut tarvetta havaita tuon nopeampia vaaratekijöitä, sillä karhu, ihminen, susi tai sapelihammastiikeri eivät kulje tuon kovempaa.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

VMTD kirjoitti:Ei kait tuon ikäisessä Lanciassa kovin hyvä hirvikolari turvallisuus ole.
Hirveä vastaan on melko sama, millä henkilöautolla (korkeus auttaa kyllä) ajaa. Eräästäkin AVK:lla olleesta hirvikolaroidusta E39-bemarista oli katto revennyt tolpista irti ja rullautunut takapenkille kuin joku sälekaihdin. Tuulilasistahan ne tulee läpi, ja niiden törmäyskestävyys tuskin on muuttunut yhtään sitten laminoidun lasin keksimisen. Kaveri teki samalla tavalla muuten tuttavuutta 90-luvun alussa VW Jetalla, oli ovet rutussa ja hampaiden jäljet katossa. Hetken istumisen jälkeen hirvi jatkoi matkaa, toivottavasti hieman kokemuksesta viisastuneena. ;)

Vastaa Viestiin