Läheltä piti.
Valvoja: Moderators
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Läheltä piti.
Peili lähti ja pieni kolhu ovessa.
- Liitteet
-
- risa peili.JPG
- (43.57 KiB) Tiedosto ladattu 2204 kertaa
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Perjantaina noin klo 19 kantatiellä 54 Lahteen mennessä ennen Herralan risteystä olevia levähdyspaikkoja ajelin Lahteen päin ja yhtä äkkiä huomasin, että hirvi oli vantaantulevien kaistalla ja samassa napsahti peili. Takana tuli kaksi autoa toinen melko lähellä minua, vastaantulijoita oli kauempana, joten oli lähivalot päällä. Oli kyllä hyvää tuuria, että selvisin näin pienillä vahingoilla, olisi voinut käydä huonostikkin. En edes ehtinyt pelästyä, normaalistihan tuollainen jonkinmoista sydämentykytystä aiheuttaa.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
läheltä piti
Hyvä että selvisit hengissä. Lisse käski kysyä jäikö hirvi henkiin?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Näin "Herralan poikana" kovin on tutun kuuloista. Tuolla pätkällä jotenkin vaistomaisesti osaa varoa, kun samoilla nurkilla itsellä hyppäsi hirvi nenän edestä ja sata lasissa. Kuviteltu viiva siihen mistä hirvi meni, niin jarrulla olin vasta viivan jälkeen, siis myöhässä. Siinä oli pakko pikkasen huilata seuraavalla bussistopilla.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muistelisin, että Croma rytistyi niissä ensimmäisissä Euro NCAP testeissä niin pahasti, ettei jäljelle jäänyt juuri mitään :=(VMTD kirjoitti: Ei kait tuon ikäisessä Lanciassa kovin hyvä hirvikolari turvallisuus ole.
Eli onnea/taitoa kyllä matkassa, peltikehikko ei tuossa tapauksessa olisi suojannut pätkääkään.
-Tazio
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Auto, Motor Und Sportin testi:Tazio kirjoitti:Muistelisin, että Croma rytistyi niissä ensimmäisissä Euro NCAP testeissä niin pahasti, ettei jäljelle jäänyt juuri mitään :=(VMTD kirjoitti: Ei kait tuon ikäisessä Lanciassa kovin hyvä hirvikolari turvallisuus ole.
Eli onnea/taitoa kyllä matkassa, peltikehikko ei tuossa tapauksessa olisi suojannut pätkääkään.
-Tazio
http://www.youtube.com/watch?v=mL6K8Gxdx14
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Hyvä että olet itse ehjänä, noi kulkupelejähän vielä saa rahalla 
Itsellä muutama läheltä-piti -kokemus myös, sekä autolla että motukalla.
Minut pelasti jälkimmäisessä tapauksessa Laverdan 3-1 kisaputki (Solo per Corsa
) jonka ääni karkoitti sarvipään takaisin metsään ajoissa.
Autoista 140-sarjan Volvo on kai maineensa veroinen eli Hirvipilli...

Itsellä muutama läheltä-piti -kokemus myös, sekä autolla että motukalla.
Minut pelasti jälkimmäisessä tapauksessa Laverdan 3-1 kisaputki (Solo per Corsa

Autoista 140-sarjan Volvo on kai maineensa veroinen eli Hirvipilli...

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Onhan siinä osittain perääkin, mutta valitettavasti tuo raja on noin 50 - 60 km/h. Sitä suuremmalla nopeudella kulkevia kohteita hirvi ei joko nää tai ei noteeraa niitä mitenkään. Liikenneonnettomuudet eivät ole 50 vuodessa ehtineet muuttaa kymmeniä tuhansia vuosia vanhaa geeniperimää, jossa ei ole ollut tarvetta havaita tuon nopeampia vaaratekijöitä, sillä karhu, ihminen, susi tai sapelihammastiikeri eivät kulje tuon kovempaa.KJS kirjoitti:Paljonko oli vauhtia. Joku on väittänyt että jos auto kulkee alle 80 hirvi ei tule alle koska havaitsee liikkuvan auton. Yli 80 nopeuksissa ei enää havaitsisi epätarkan näkönsä takia. Tiedä sitten onko jutussa perää.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Hirveä vastaan on melko sama, millä henkilöautolla (korkeus auttaa kyllä) ajaa. Eräästäkin AVK:lla olleesta hirvikolaroidusta E39-bemarista oli katto revennyt tolpista irti ja rullautunut takapenkille kuin joku sälekaihdin. Tuulilasistahan ne tulee läpi, ja niiden törmäyskestävyys tuskin on muuttunut yhtään sitten laminoidun lasin keksimisen. Kaveri teki samalla tavalla muuten tuttavuutta 90-luvun alussa VW Jetalla, oli ovet rutussa ja hampaiden jäljet katossa. Hetken istumisen jälkeen hirvi jatkoi matkaa, toivottavasti hieman kokemuksesta viisastuneena.VMTD kirjoitti:Ei kait tuon ikäisessä Lanciassa kovin hyvä hirvikolari turvallisuus ole.
