Jakohihna 156 1.8
Valvoja: Moderators
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Jakohihna 156 1.8
Suunnitelmissa olisi vaihtaa hihna.
156 1.8ts -01 Mitä muuta kannattaisi/pitäisi vaihtaa, vesipumppu entäs kiristin tai joku pyörä. 2 kertaa on vaihdettu aiemmin ajettu 100000km, nykyisellä hihnalla 20000km 4v, onko edes tarpeellista vaihtaa vielä.
Mistä löytäisi hyvät vaihto-ohjeet ja mieluiten suomeksi.
Onko vaikea vaihtaa, jotain erityistä huomioitava?
156 1.8ts -01 Mitä muuta kannattaisi/pitäisi vaihtaa, vesipumppu entäs kiristin tai joku pyörä. 2 kertaa on vaihdettu aiemmin ajettu 100000km, nykyisellä hihnalla 20000km 4v, onko edes tarpeellista vaihtaa vielä.
Mistä löytäisi hyvät vaihto-ohjeet ja mieluiten suomeksi.
Onko vaikea vaihtaa, jotain erityistä huomioitava?
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
minulla on samanlaisella koneella oleva katseenvangitsija kuin sinulla ja vaihdatin hihnat vesipumppuineen ja moniurahihnoineen ja kaikki kiristimet ym tiivisteet.
Eli vaihda hihna, kiristin, ohjain, moniurahihna kiristin, ohjain, vesipumppu
350€ maksoivat osat heikalta, 150 työ, jäähdytyksenneste noin 10. Tiedän luotettavan ja kokemusta omaavan työn suorittajan(Kouvola), jolla itsekin teetätin, jos olet kiinnostunut - kirjoita pm.
Eli vaihda hihna, kiristin, ohjain, moniurahihna kiristin, ohjain, vesipumppu
350€ maksoivat osat heikalta, 150 työ, jäähdytyksenneste noin 10. Tiedän luotettavan ja kokemusta omaavan työn suorittajan(Kouvola), jolla itsekin teetätin, jos olet kiinnostunut - kirjoita pm.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jakohihna 156 1.8
Tältä forumilta ks. tekninen osiobeetta julia kirjoitti: Mistä löytäisi hyvät vaihto-ohjeet ja mieluiten suomeksi.
VMP
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
KIITOKSIA VASTAUKSISTA.
Nuo ohjeet olivat ihan ok, kone on kyllä eri mutta kyllä kai niistä apua on.
1.8 ei tietojeni mukaan ole tasapainoitusakseleita, muuten kai sama.
Kahta asiaa en ymmärrä.
Miksi nokka-akselien hihnapyörät pitää löysätä?
Eikö lohkossa ja imunokassa ole kohdistusmerkkejä?
Mielenkiinnolla odotan, mitä suojien alta löytyy
Ei kai täs muutakun osia tilaamaan Motonetista.
Hihna 35e
Ohjain 30e
Kiristin 70e
Vesipumppu 35e
Nuo ohjeet olivat ihan ok, kone on kyllä eri mutta kyllä kai niistä apua on.
1.8 ei tietojeni mukaan ole tasapainoitusakseleita, muuten kai sama.
Kahta asiaa en ymmärrä.
Miksi nokka-akselien hihnapyörät pitää löysätä?
Eikö lohkossa ja imunokassa ole kohdistusmerkkejä?
Mielenkiinnolla odotan, mitä suojien alta löytyy
Ei kai täs muutakun osia tilaamaan Motonetista.
Hihna 35e
Ohjain 30e
Kiristin 70e
Vesipumppu 35e
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, iskutilavuutta ja tasapainoakseleita lukuunottamatta sama kone.
Nokka-akseleissa ei ole kohdistusmerkkejä, kampiakselilla on.
Hihnapyörän pultit pitää löysätä vain imuakselilta, pakoakselilla ei ole säädettävää hihnapyörää. Kai tuossa on tarkoituksena että hihnasta saadaan nokkien väliltä viimeisetkin löysät pois ja nokat pysyvät tarkalleen oikeassa asennossa toisiinsa nähden.
Lukkopaloja asentaessa kannattaa huomata että nokka on juuri oikeassa asennossa jolloin pala istuu siihen jämptisti. Jos laittaa palan vain "huulille" ja aikoo kiristää sen paikalleen laakeripukin (lukkopalan) kiinnityspulteilla niin saa herkästi alumiinikannesta laakeripukin jengat pilalle.
Nokka-akseleissa ei ole kohdistusmerkkejä, kampiakselilla on.
Hihnapyörän pultit pitää löysätä vain imuakselilta, pakoakselilla ei ole säädettävää hihnapyörää. Kai tuossa on tarkoituksena että hihnasta saadaan nokkien väliltä viimeisetkin löysät pois ja nokat pysyvät tarkalleen oikeassa asennossa toisiinsa nähden.
Lukkopaloja asentaessa kannattaa huomata että nokka on juuri oikeassa asennossa jolloin pala istuu siihen jämptisti. Jos laittaa palan vain "huulille" ja aikoo kiristää sen paikalleen laakeripukin (lukkopalan) kiinnityspulteilla niin saa herkästi alumiinikannesta laakeripukin jengat pilalle.
- Epäkelpokeräilijä -
Moi
Kampiakselin merkki on jakohihnan muovisuojassa "minkä olet varmasti irroittanut kun työtä teet" eli katso heittokellolla ohjeen mukaan.
Ja pakonokkapyörä myös löysäksi muuten ei saa löysiä pois (ainakaan mikäli jako heittää)
Kiristyksessä mikäli ei orkkis työkaluja niin laita pultti kiristimen vieressä olevaan tyhjään reikään ja väännä jollain isolla meisselillä kiristimen rullaa ja kiristä kiristin. Pientä hakemista että kireys on oikea ja merkissä mutta parin kerran jälkeen se siihen kohdistuu.
Minä voin lainata Nokkapaloja mikäli asut Turku-Tre-Jkylä-Oulu akselilla.
Ajan tuosta Pe ja takas Su.
Nim. Oman auton jako oli laitettu jossain huollossa päin pers ja kiristin oli löysä
Kampiakselin merkki on jakohihnan muovisuojassa "minkä olet varmasti irroittanut kun työtä teet" eli katso heittokellolla ohjeen mukaan.
Ja pakonokkapyörä myös löysäksi muuten ei saa löysiä pois (ainakaan mikäli jako heittää)
Kiristyksessä mikäli ei orkkis työkaluja niin laita pultti kiristimen vieressä olevaan tyhjään reikään ja väännä jollain isolla meisselillä kiristimen rullaa ja kiristä kiristin. Pientä hakemista että kireys on oikea ja merkissä mutta parin kerran jälkeen se siihen kohdistuu.
Minä voin lainata Nokkapaloja mikäli asut Turku-Tre-Jkylä-Oulu akselilla.
Ajan tuosta Pe ja takas Su.
Nim. Oman auton jako oli laitettu jossain huollossa päin pers ja kiristin oli löysä
Jos haluaa säästää aikaa ja vaivaa niin jättää niiden hihnapyörien löysyttelyt toiseen kertaan. Siitä kun ei ole mitään hyötyä jos jako ei ole hypännyt. Eikä tarvita lukituspalojakaan. Maalikynällä merkit hihnapyöriin ja vanhaan hihnaan. Siittä siirrät merkit uuteen hihnaan. Ennen vanhan hihnan poisottoa lukitset nokkapyörät vaikka siitä niiden keskellä olevasta hihnasuojan pultin reiästä jollain "lattaraudalla".
Jos välttämättä haluat tehdä homman nokka-akseleiden lukituspaloilla niin silloinkaan ei tarvitse lähteä aukomaan nokkapyörien pultteja ja katselemaan heittokellolla ajoituksia.
Jos välttämättä haluat tehdä homman nokka-akseleiden lukituspaloilla niin silloinkaan ei tarvitse lähteä aukomaan nokkapyörien pultteja ja katselemaan heittokellolla ajoituksia.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eikö siinä pakonokassa ole mutteri ja kiila, eli hihnapyörä ei menisi useampaan asentoon? Vai muistanko ihan väärin?JanneK kirjoitti:Ja pakonokkapyörä myös löysäksi muuten ei saa löysiä pois
Ottaen huomioon että tuo hihnapyörien löysääminen on tehtaan huolto-ohjeessa ja että ainakin imupyörässä ylipäätään on säätö, kuulisin mielelläni perustelut tuolle hyödyttömyydelle.csr kirjoitti:Jos haluaa säästää aikaa ja vaivaa niin jättää niiden hihnapyörien löysyttelyt toiseen kertaan. Siitä kun ei ole mitään hyötyä jos jako ei ole hypännyt.
Työnähän tuo on hyvin pieni, imupuolen pyörästä muistaakseni kolme kuusiokolopulttia löysälle ja takaisin kiinni.
- Epäkelpokeräilijä -
Ei kiilaa (miksi muuten ohjeessa käskettäisiin löysätä?)
Ja pultti
Neljä torxia
Joo vaihtakoot kukin miten tykkää mut minä en ainakaan käytettyihin autoihin (enkä ihan 100% uusiinkaan) tehtyihin säätöihin ym luota. On mielestäni paljon mukavampaa revittää 6k kierrost tauluun kun tietää että kaikki moottorissa OK!
Ja pultti
Neljä torxia
Joo vaihtakoot kukin miten tykkää mut minä en ainakaan käytettyihin autoihin (enkä ihan 100% uusiinkaan) tehtyihin säätöihin ym luota. On mielestäni paljon mukavampaa revittää 6k kierrost tauluun kun tietää että kaikki moottorissa OK!
Joo niimpä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Näin siinä käy kun ei ole muutamaan vuoteen vaihtanut
Jos nyt välimerkkiä hierotaan niin ne "torxit" taisi itse asiassa olla RIBEjä, sakarat eivät ole terävät vaan kantikkaat. Itse kyllä avasin torx-avaimella kun just sopivaa ei ollut käsillä.
Niimpä että RIBEjä
Mistä kaupasta mahtais muuten saada ilmin kiinnitys ruuveihin sopivan avaimen kun on sellainen 5 lovinen?
(Ettei tarvii käyttää Bahco 144sia aina)
Saatte muuten kauan etsiskellä, sitä 5-sakaraista avainta ei ole vapaassa myynnissä. Kerran selvittelin sen historian, ja silloin joku työkalutukkuri kertoi avaimen olevan ainoastaan ns. sähköalan ammattilaisten ostettavissa (mitä se sitten tarkoittaneekaan). Aiemmin Bosch käytti 6-sakaraista, mutta luopuivat siitä jo vuosia sitten. Helpoin on avata tekemällä sahalla uran ja käyttämällä tavallista ruuvaria!
Kaikkein uusimmissä mittareissa se elementti on muuten lämpöhitsattu kiinni ropaajien kiusaksi
Kaikkein uusimmissä mittareissa se elementti on muuten lämpöhitsattu kiinni ropaajien kiusaksi
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Mitä itse olen tehtaan ohjeita selannut, niin nehän on sellaiset että niillä saa koneen vaikka irto osista nippuun ja säätöihin. Mutta koska kone on jo kerran kasattu, ja nokkapyörä kiristetty oikeaan kohtaan, niin ei ole tarvetta sitä säätöä uudelleen avata.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ottaen huomioon että tuo hihnapyörien löysääminen on tehtaan huolto-ohjeessa ja että ainakin imupyörässä ylipäätään on säätö, kuulisin mielelläni perustelut tuolle hyödyttömyydelle.
Vai meinaako rasvanäppi että tehtaallakin uudet koneet viritetään yksittäisten nokkahihnojen perusteella ajoitus kohdalleen? Rohkenen epäillä. Kun se pyörä ja akseli on kerran laitettu kohdalleen, niin ei kannata avata. Uusi jakohihna on kuitenkin niin tarkalleen sama kuin vanha että varmasti saa enemmän heittoa ajoitukseen itse propaamalla kuin mitä on kahden massatuotanto ajoitushihnan välillä. Eikä sitten verrata sitä vanhaa ja venynyttä hihnaa siihen uuteen vaan kahta uutta.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Emmätiä miten noita tehtaalla kasaavat kun en koskaan ole päässyt näkemään. Oletan että tehdas pyrkii tekemään homman niin nopeasti ja yksinkertaisesti kuin mahdollista, jopa Alfa Romeon kokoonpanolaitoskin, vaikka noita himmeleitä ihmetellessä ei aina ihan siltä tunnu...
Tarkoitin että kun tuossa nyt säätö on niin kai sille on joku syy. Suurimmassa osassa nokkapyöriä ei taida olla vaan ne ovat kiilan mukaisesti just siinä asennossa mihin toleranssien puitteissa osuvat. En usko että syy säädettävyyteen olisi siinä ettei Alfa osaisi laittaa pyöriä kerralla oikeaan asentoon, onhan se osannut ennenkin, ainakin 12v kuutosen hihnapyörät ovat kiinteät.
Enkä väitä että kaikkia tehtaan ohjeistuksia pitäisi aina paavillisesti noudattaa, en minä ainakaan niin tee. Jos kumminkin joku kehottaa tekemään jonkun remontin tehtaan suosituksista poikkeavasti niin mielestäni sitä olisi kohtuullista jotenkin perustella, olisi sitten remppaan ryhtyvillä kavereilla vähän paremmat eväät itse arvioida tekevätkö niin vai näin.
Tarkoitin että kun tuossa nyt säätö on niin kai sille on joku syy. Suurimmassa osassa nokkapyöriä ei taida olla vaan ne ovat kiilan mukaisesti just siinä asennossa mihin toleranssien puitteissa osuvat. En usko että syy säädettävyyteen olisi siinä ettei Alfa osaisi laittaa pyöriä kerralla oikeaan asentoon, onhan se osannut ennenkin, ainakin 12v kuutosen hihnapyörät ovat kiinteät.
Enkä väitä että kaikkia tehtaan ohjeistuksia pitäisi aina paavillisesti noudattaa, en minä ainakaan niin tee. Jos kumminkin joku kehottaa tekemään jonkun remontin tehtaan suosituksista poikkeavasti niin mielestäni sitä olisi kohtuullista jotenkin perustella, olisi sitten remppaan ryhtyvillä kavereilla vähän paremmat eväät itse arvioida tekevätkö niin vai näin.
- Epäkelpokeräilijä -
Jos joku kysyy nokkahihnan vaihto-ohjetta niin kerron miten se kannattaa tehdä, jos kone on kunnossa. Jos ei tiedä mitä tekee niin ajoitukset saa kyllä helposti pieleen. Ja jos täällä jaellaan neuvoja jolla sen saa pieleen niin pakkohan ne on kohta jokaisesta Alfasta heittokellolla tarkistaa hihnan vaihdon yhteydessäMitä itse olen tehtaan ohjeita selannut, niin nehän on sellaiset että niillä saa koneen vaikka irto osista nippuun ja säätöihin. Mutta koska kone on jo kerran kasattu, ja nokkapyörä kiristetty oikeaan kohtaan, niin ei ole tarvetta sitä säätöä uudelleen avata.
Nämä "löysäkiilaset" hihnapyörät tuli mukaan kyvioihin kun tehdas keksi nokka-akselien lukituspalat "nyrkkipajojen kiusaksi". Aiemmin ajoitusmerkit oli hihnapyörissä, ei ollut automaattikiristimiä ja hihnoista lähti hampaat kuten nykyisinkin Niiden säätävarojen tehtävä on vain varmistaa hihnan tasainen säätö, koska akselit on lukittu ja hihna ei näin ollen pääse kiertymään säädön aikana jos pyöriä ei ole vapautettu. Ennen säätöähän "löysät" pitää työntää myötäpäivään, jotta niillä on max liikkumavaraa kiristimen suuntaan! Sama idea on V6 koneissa, niissä ei ole edes kiilaa käytössä, vaan pelkät kartiot. Niissähän on myös ajoitusmerkit akselien päissä, muistona ajoista ennen lukituspaloja. Se löysä kiilaura on joissain konsernin koneissa jopa kampiakselin kaulalla, eli tähän tasaiseen hihnan säätöön perustuu kaikki. Se että hyödyntääkö tätä etua, on jokaisen oma asia, ja riippuu siitä onko "työkalut" käytössä ja kuinka paljon haluaa taistella hihnan asennuksen kanssa (kun palat on paikoillaan).
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Eikö se nyt olisi aika sopia, että normaalissa hihnanvaihdossa ei ole pakko käyttää lukituspaloja, eikä löysätä nokkapyöriä. Sitähän ylläolevakin tarkoittaa. Näin on moni tehnyt ja toimii. Perusteltukin on. Jako joko pysyy just kohdallaan tai sen saa sählättyä hampaan tai pari pieleen.seppo kirjoitti:Niiden säätävarojen tehtävä on vain varmistaa hihnan tasainen säätö, koska akselit on lukittu ja hihna ei näin ollen pääse kiertymään säädön aikana jos pyöriä ei ole vapautettu.
Ne jotka haluaa mennä tehtaan ohjeen perusteella, käyttävät sitten niitä vaivalla hommattuja lukituspaloja ja löysäilevät nokkapyöriä. Onnistuu näinkin. Hihnanvaihto onnistunee varmuudella, mutta alkuperäisestä tehtaan säädöistä saattaa hieman liikahtaa, varsinkaan jos ei käytä mittakelloa. Mistä epäilisin että moni saattaa tinkiä.
Ja laitetaan näistä kahdesta vaihtoehdoista selkeä teksti tuonne faq -osastoon niin vähenee kohina hihnanvaihdon ympäriltä. Kuinkahan moni jättää Alfan ostamatta tai ainakin itse huoltamatta jos näistä hihnanvaihdoista tehdään tällainen soppa täälläkin?
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Nyt olis osat tilattu, kun hyllyssä ei ollut vesipumppua, hommiin rupean kumminkin vasta joskus ensiviikolla.
Ohjeita kyselin lähinnä siksi, kun en ole tota konetta nähnyt, muutakun noitten suojien alla.
Mukavempi ruuvata, kun tietää edes vähän mitä odottaa.
Asiaa saattaisi vielä helpottaa, tietäisi mitä työkaluja tarvitaan, pitääkö ottaa irti muuta kuin rengas, luukunkansi, moniurahihnan päällä on suoja, hihna ja hihnapyörä. Saako sitten jo jakohihnan suojat pois?
Millainen kiristin moniura hihnassa on/miten löysätään.
Kuulostaa kyllä tyhmältä kysellä pikku asioita, mutta olis kiva kun ei joka asiaa tarttis autoonpäin ihmetellä.
Ohjeita kyselin lähinnä siksi, kun en ole tota konetta nähnyt, muutakun noitten suojien alla.
Mukavempi ruuvata, kun tietää edes vähän mitä odottaa.
Asiaa saattaisi vielä helpottaa, tietäisi mitä työkaluja tarvitaan, pitääkö ottaa irti muuta kuin rengas, luukunkansi, moniurahihnan päällä on suoja, hihna ja hihnapyörä. Saako sitten jo jakohihnan suojat pois?
Millainen kiristin moniura hihnassa on/miten löysätään.
Kuulostaa kyllä tyhmältä kysellä pikku asioita, mutta olis kiva kun ei joka asiaa tarttis autoonpäin ihmetellä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jep, se apulaitehihnan kiristin on jousikuormitteinen ja siinä ei ole mitään lukitusta vaan siitä 15 millin kannasta väännetään jousta vastaan sen verran että hihnan saa lipsautettua pois rullilta. Aika jytky jousi, ainakin meikäläisen lenkkimakkarahauiksella saa vääntää ihan voimalla.
Hihnapyörien säädöt ovat siis lukkopalojen käyttöä helpottamaan, tämähän on ihan järkeenkäypä selitys. Eli ne voi löysätä helpottamaan hihnan paikalleen saamista tai jättää löysäämättä, ilman lukkopaloja tehtäessä ei kannata mennä availemaan eikä siitä kyllä apuakaan olisi.
Hihnanvaihto kyllä onnistuu ilman lukkojakin, silloin vaan pitää olla varma että edellinen asentaja on laittanut remmin oikealle hampaalle ja säätänyt hihnapyörät oikein (kiristänyt lukitukset kampiakselin ollessa oikeassa asennossa).
Hihnapyörien säädöt ovat siis lukkopalojen käyttöä helpottamaan, tämähän on ihan järkeenkäypä selitys. Eli ne voi löysätä helpottamaan hihnan paikalleen saamista tai jättää löysäämättä, ilman lukkopaloja tehtäessä ei kannata mennä availemaan eikä siitä kyllä apuakaan olisi.
Hihnanvaihto kyllä onnistuu ilman lukkojakin, silloin vaan pitää olla varma että edellinen asentaja on laittanut remmin oikealle hampaalle ja säätänyt hihnapyörät oikein (kiristänyt lukitukset kampiakselin ollessa oikeassa asennossa).
- Epäkelpokeräilijä -
No nyt löytys "Rupesin sähköalan ammattilaiseksi" No ei...seppo kirjoitti:Saatte muuten kauan etsiskellä, sitä 5-sakaraista avainta ei ole vapaassa myynnissä. Kerran selvittelin sen historian, ja silloin joku työkalutukkuri kertoi avaimen olevan ainoastaan ns. sähköalan ammattilaisten ostettavissa (mitä se sitten tarkoittaneekaan). Aiemmin Bosch käytti 6-sakaraista, mutta luopuivat siitä jo vuosia sitten. Helpoin on avata tekemällä sahalla uran ja käyttämällä tavallista ruuvaria!
Kaikkein uusimmissä mittareissa se elementti on muuten lämpöhitsattu kiinni ropaajien kiusaksi
Facom IPR25 ANXRP25X100 Hinta reilun kympin.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
noniin.
Rupesin purkamaan tota autoa.
Ongenmaksi osoittautui moniurahihnan kampparin rulla.
ELI MITEN SAAN SEN IRTI?
Ne neljä "issee" ruuvia on poissaa, mutta pyörä pysyy itsepintaisesti paikallaa
Eihän sitä kampparin päässä olevaa ruuvia pidä saada irti?
Millä saan rullan pois?
Jollain ulosvetäjälläkö?
Rupesin purkamaan tota autoa.
Ongenmaksi osoittautui moniurahihnan kampparin rulla.
ELI MITEN SAAN SEN IRTI?
Ne neljä "issee" ruuvia on poissaa, mutta pyörä pysyy itsepintaisesti paikallaa
Eihän sitä kampparin päässä olevaa ruuvia pidä saada irti?
Millä saan rullan pois?
Jollain ulosvetäjälläkö?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Se hihanpyörä on niillä neljällä pienellä pultilla kiinni. Se iso pultti keskellä pitää kiinni kampiakselin hammaspyörää eli sitä ei pidä tuossa vaiheessa irroittaa.
Eipä ole koskaan tuo hihanpyörä kovin tiukassa ollut, pienellä koputtelulla lähtenyt. Anna vaikka halkoa sille, kyllä se sieltä lähtee
Eipä ole koskaan tuo hihanpyörä kovin tiukassa ollut, pienellä koputtelulla lähtenyt. Anna vaikka halkoa sille, kyllä se sieltä lähtee
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Neljäseiska oli tuossa taannoin hihnaremontissa, ja jos nyt oikein muistan ja ymmärsin niin juuri kyseinen hihnapyörä oli ollut ihan h****tin kovaa kiinni, vaikkei pitäisi. Oli ilmeisesti jouduttu käyttämään "kaikkia keinoja", ja meni siinä remontin aikataulukin uusiksi.
Tämä nyt ei varmaan paljoa auta, mutta noin niinkuin tietona ettei ole ihan ainutkertaista.
Tämä nyt ei varmaan paljoa auta, mutta noin niinkuin tietona ettei ole ihan ainutkertaista.
Älä ainakaan vedä sitten reunoista ulosvetäjällä kun on se vulkanoitu jutska...beetta julia kirjoitti:noniin.
Rupesin purkamaan tota autoa.
Ongenmaksi osoittautui moniurahihnan kampparin rulla.
ELI MITEN SAAN SEN IRTI?
Ne neljä "issee" ruuvia on poissaa, mutta pyörä pysyy itsepintaisesti paikallaa
Eihän sitä kampparin päässä olevaa ruuvia pidä saada irti?
Millä saan rullan pois?
Jollain ulosvetäjälläkö?
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Hihna on vaihdettu.
Alkukangerrusten jälkeen meni kuin tanssipiikkimatolla.
Moniurahihnapyörä lähti kun sain kehiteltyä ulosvetäjän reikiin,
en ehtinyt kiristää edes ku sormilla. (Mahtoikohan auttaa yön yli seisominen/crc illalla=valohoito).
No, sen jälkeen ei ongelmia.
Pitäiskö sielä alhaalla muka olla joku suoja?
Moniurahihnapyörän ja jakohihnapyörän välissä?
En kyllä oikein käsitä, kuinka mahtuisi.
Alkukangerrusten jälkeen meni kuin tanssipiikkimatolla.
Moniurahihnapyörä lähti kun sain kehiteltyä ulosvetäjän reikiin,
en ehtinyt kiristää edes ku sormilla. (Mahtoikohan auttaa yön yli seisominen/crc illalla=valohoito).
No, sen jälkeen ei ongelmia.
Pitäiskö sielä alhaalla muka olla joku suoja?
Moniurahihnapyörän ja jakohihnapyörän välissä?
En kyllä oikein käsitä, kuinka mahtuisi.
Hyvä et sait vaihdettuabeetta julia kirjoitti:Hihna on vaihdettu.
Alkukangerrusten jälkeen meni kuin tanssipiikkimatolla.
Moniurahihnapyörä lähti kun sain kehiteltyä ulosvetäjän reikiin,
en ehtinyt kiristää edes ku sormilla. (Mahtoikohan auttaa yön yli seisominen/crc illalla=valohoito).
No, sen jälkeen ei ongelmia.
Pitäiskö sielä alhaalla muka olla joku suoja?
Moniurahihnapyörän ja jakohihnapyörän välissä?
En kyllä oikein käsitä, kuinka mahtuisi.
Ei ole suojaa alhaalla 1.8:ssa
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa