kadonnut lukkopulttien hylsy.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

kadonnut lukkopulttien hylsy.

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

mitenkäs pitäs toimia kun on hylsy kadonnut, ei kuittia eikä muutenkaan tietoa kenen valmistamat lukkopultit on autossa
(olivat kiinni jo ostohetkellä, eikä entistä omistajaa saa kiinni) hylsy tuli kyllä auton mukana, mutta nytten kun sitä tarvitsisi niin eihän sitä perkele löydä mistään :silly:
50% varmuudel voisin sanoa, että autossa on simoni racingin lukkopultit, hylsy ainakin oli tämännäköinen mitä kuvassa
http://www.polarautovaruste.com/tuning/ ... g/sr26.php
olen koittanut ottaa yhteyttä maahantuojaan (snoy) puhelimeen ei vastattu eikä emaileihin jotka lähetin alkuviikosta. pitäs varmaan käydä paikanpäällä kyselemässä...
onkos kellään täällä simonin lukkopultteja? onko hylsyn sisään painettu joku numero? saisi vähän varmuutta, että olisi oikea valmistaja ainakin kun kaikki eivät sitä numeroa painata hylsyyn :mrgreen:
prkl!
ei ois mitää firmaa jolla ois kaikki mahdolliset hylsyt saatavilla?
anteeks ku tulee vähä sekavaa viestiä, tuttaa niin perkeleesti :oops:

kuvaa: huono kamera, ei saa parempaa kuvaa :roll:

Kuva
Viimeksi muokannut lekkeri, 20 Syys 2006, 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No itse hankin sellattiset lukkopultit tuossa pariviikkoa sitten, ja pakkauksessa oli kaksi sarjoitusnumeroa... toinen piti laittaa talteen itselle ja toisen lähetin valmistajalle saksaan, jossa se reksiteröidään minun nimiin, ja josta saan tilattua omilla tiedoilla uuden hylsyn tarvittaessa (hintaan jotain 30€ vai mitä se oli) ... Parasta olisi jos saisit sen ed. omistajan kiinni jotenkin :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

Pasi kirjoitti:No itse hankin sellattiset lukkopultit tuossa pariviikkoa sitten, ja pakkauksessa oli kaksi sarjoitusnumeroa... toinen piti laittaa talteen itselle ja toisen lähetin valmistajalle saksaan, jossa se reksiteröidään minun nimiin, ja josta saan tilattua omilla tiedoilla uuden hylsyn tarvittaessa (hintaan jotain 30€ vai mitä se oli) ... Parasta olisi jos saisit sen ed. omistajan kiinni jotenkin :?
voi prkl :evil:
ihan ymmärrettävää, mutta pistää vituttamaan silti :roll:
pitääpä soitella maanantaina liikkeeseen josta ostin... kaippa niil jotain tietoja vielä jossain on edellisestä omistajasta

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

eipä ollut autokauppiaalla oikeen mitään tietoa entisestä omistajasta, oli kai jätkän äidinnimissä ollut jne niin aika hankala lähtee kyselemään, numerotkin salaisia kun koitin nimenperusteella hakea :roll:
pitääks tässä nyt sit ruveta porailee pulttien läpi vai mitä? :silly:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

lekkeri kirjoitti:eipä ollut autokauppiaalla oikeen mitään tietoa entisestä omistajasta, oli kai jätkän äidinnimissä ollut jne niin aika hankala lähtee kyselemään, numerotkin salaisia kun koitin nimenperusteella hakea :roll:
pitääks tässä nyt sit ruveta porailee pulttien läpi vai mitä? :silly:
hmmm.... vois olla että jollain firmalla vois olla joku kitkaan perustuva väännin hässäkkä millä voi saada auki!?!?

Muistan joskus aikoinaan eräässä kesätyössäni irroittaneeni "kannattomia" pultteja jollain sellattisella... tosin voin muistaa 100% väärinkin :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

lekkeri kirjoitti:eipä ollut autokauppiaalla oikeen mitään tietoa entisestä omistajasta, oli kai jätkän äidinnimissä ollut jne niin aika hankala lähtee kyselemään, numerotkin salaisia kun koitin nimenperusteella hakea :roll:
pitääks tässä nyt sit ruveta porailee pulttien läpi vai mitä? :silly:
Yksi keino voisi olla että otat pulttia hieman pienemmän hylsyn ja lyöt sen päälle ja koitat sillä vääntää auki.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Pultti. Tuo on viimeisiä keinoja ja eri lystiä ajan vietettä.
Eihän niitä ole kuin neljä :mrgreen:

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

Carlos kirjoitti:Pultti. Tuo on viimeisiä keinoja ja eri lystiä ajan vietettä.
Eihän niitä ole kuin neljä :mrgreen:
:mrgreen:
toivotaan, että sais jotenkin ilman tuollaista väkivaltaa irti, pitää huomenna käydä parissa liikkeessä kyselemässä vähän juttuja :)

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Pirullinen juttu

Kävin tarkistamassa oman hylsyn/t,ainoastaan kannassa oli kirjain P ja
nro:1 ei mitään muuta,sopii 19m/m hylsyyn
säilytysrasian päällä on pitkä koodi ja alfan logo
Ehdotan että tutkit vielä kerran tosi tarkkaan paikan mihin /missä sen
luulit/tiesit olevan,lainaan kyllä omaani jos se vaan sopis
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kuva lukkopultin kannasta vois auttaa,iteltäni sain irti sokkapihtikikkailulla.
Tosin jos on kovempaa jämähtäny kiinni olis voinu olla hankalempi irrottaa.

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Mitäs jos löis tiukan hylsyn kiinni pultin kantaan vasaralla ja avais sit räikällä. Eräässä rengasliikkeessä neuvoivat....

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

jarski kirjoitti:Kuva lukkopultin kannasta vois auttaa,iteltäni sain irti sokkapihtikikkailulla.
Tosin jos on kovempaa jämähtäny kiinni olis voinu olla hankalempi irrottaa.
pitääpä huomenna käydä kuvailemassa ja kyselemässä paikallisilta liikkeiltä vielä jos saisivat jollaikonsti auki 8)
jos joskus saan nuo vielä auki niin en ole laittamassa lukkopultteja,
ellen sitten saa kymmentä hylsyä kerralla mukaan :mrgreen:
voi sit viedä talteen sukulaisille

eikä pitäs olla jämähtäny ku oli auki pariviikkoa sitten kaikki pultit :P
pitää :mrgreen:
Viimeksi muokannut lekkeri, 19 Syys 2006, 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

www.autotek.fi vantaan petikossa avaa monenlaiset pultit.
Multakin oli hylsy kerran kateissa :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

pikkis77 kirjoitti:Mitäs jos löis tiukan hylsyn kiinni pultin kantaan vasaralla ja avais sit räikällä. Eräässä rengasliikkeessä neuvoivat....
Juu tuo toimii, tosin 8 kulmanen hylsy ei tuohon toimi.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Jarski jo sanoikin, että kuvasta vois olla hyötyä, varsinkin jos on simppelin näköinen. Ite ainakin tein avaajan, kun ei vanteiden mukana tullut.

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

kuva lisätty aloitusviestiin. :P

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

nyt on sit vanteetki perkele paskana :evil:
paikallisen alkon omistaja tuli vasemmalta ja ajoi suoraan vasempaan takavanteeseen, siit sit perse lennähti katukiveä päite ja toisenpuolen vanne paskaks :x
ei suostu maksamaan kuin vanteiden ostokuitissa olevan hinnan.
kehtaaks tässä valittaa jollekki poliisille tai vakuutusyhtiölle, kun en ole muutoskatsastanut vanteita :roll:
pitää vissii tyytyy siihe 400euroon...
kai sil jonkun kakkosauton saa talveks ja kunnes saan vanteet irti tosta 156.sesta :silly:

tuttaa kyl äärimmäisen paljon :?

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

No voi ny perse :evil: Ei sillä oo mun tietääkseni väliä onko muutoskatsastettu....Ja eks sä justiin ollu niitä menossa konttorille näyttämään :wink: Uudet vaan tilalle vakuutusyhtiöstä.

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Morjens!
Älä suostu tuollaiseen,vanteeseen tullut kova isku todennäköisesti rikkonut
jotain muutakin,kannattaa antaa jonkun ammattilaisen tarkistaa
Pyöränripustukset/kulmat,myös tukivarret,senhän on oltava korjausten
jälkeen ainakin vastaavassa kunnossa,kuin ennen kolaria
Eikö muka yhtään peltiä ruttaantunut
Mun mielestä "aina" poliisit paikalle(todistajaksi)mä en usko ett poliisit
jaksaa puuttua johonkin vanteiden muutoskatsastukseen.
Eli pistät äijän maksamaan kaikki sun autoon tulleet vauriot
.Ei saa antaa yhtään periksi tollaisissa tapauksissa,EI YHTÄÄN
Jos joku ajaa sun autos päälle,niin se joku myös korvaa KAIKKI sulle
aiheutuneet vahingot.
Oikeesti vie ALFA tarkkaan syyniin

Mulla samantapainen tilanne kerran,kyseessä oli etuvanne,hajos vanne myös hammastanko ja tukivarsia sekä iskaritolppa,eli vaurioita saattaa tulla hyvinkin paljon,ei vaan näy päälle päin,
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ilman muuta korvaa. Auto kuntoon vaan töppäilijän vakuutuksen piikkiin, jos ei muuten onnistu. Eihän tuossa pitäisi olla kahta sanaa. Kolaritilanteessa jos et ole syyllinen, niin tapahtuman kuvaus ja todistus paperille tai poliisit paikalle. Ei kannata alkaa antamaan periksi. Tietysti voidaan keskustella asioista sen jälkeen, kun ensin on vastuut selvitetty että korvataanko suoraan vai yhtiön kautta.

Kuitenkin, vaikka aiheutuu ylimääräistä vaivaa tuommoisesta vaikka auton kuntoon saisikin. Vielä enemmän harmittaa jos jää vielä rahallisestikin pahasti tappiolle.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

NikEe1927 kirjoitti:Morjens!
Älä suostu tuollaiseen,vanteeseen tullut kova isku todennäköisesti rikkonut
jotain muutakin,kannattaa antaa jonkun ammattilaisen tarkistaa
Pyöränripustukset/kulmat,myös tukivarret,senhän on oltava korjausten
jälkeen ainakin vastaavassa kunnossa,kuin ennen kolaria
Eikö muka yhtään peltiä ruttaantunut
Mun mielestä "aina" poliisit paikalle(todistajaksi)mä en usko ett poliisit
jaksaa puuttua johonkin vanteiden muutoskatsastukseen.
Eli pistät äijän maksamaan kaikki sun autoon tulleet vauriot
.Ei saa antaa yhtään periksi tollaisissa tapauksissa,EI YHTÄÄN
Jos joku ajaa sun autos päälle,niin se joku myös korvaa KAIKKI sulle
aiheutuneet vahingot.
Oikeesti vie ALFA tarkkaan syyniin

Mulla samantapainen tilanne kerran,kyseessä oli etuvanne,hajos vanne myös hammastanko ja tukivarsia sekä iskaritolppa,eli vaurioita saattaa tulla hyvinkin paljon,ei vaan näy päälle päin,
pystyykös nuo lihavoidut kohdat tarkistamaan irroittamatta vannetta, kun ei jostain tietystä syystä lähde irti :mrgreen:

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Moro!

Juttu on nyt tällainen,sähän et ollu syyllinen" kolaukseen"niin hommaa
hinausauto ja kuljetuta autos sellaiselle vakuutusyhtiön hyväksymälle
pajalle,näiltä kyllä löytyy tarvittavat työkalut kaikkiin tarvittaviin
työvaiheisiin ja sä vaadit että sun auto tarkistetaan huolellisesti
paras olisi jos tarkastuksessa mukana olisivat sinä,korjaamoalan ammattilainen ja vakuutustarkastaja, en tiedä toimiiko tämä käytännössä
näin,luulen että korjaamolla tarkistetaan vauriot,jotka kirjataan ja valokuvataan jotka sitten lähetetään sähköisesti vakuutusyhtiölle

Nosturin avulla vois jotain silmämääräisesti näkyvää vääntymistä havaita
mutta ole tarkkana näiden pyöränripustusten ja suuntausten,tukivarsien
sekä iskaritolppien myös jarrut sekä renkaat,näiden mahdollisten korjausten jälkeen sun auton pitäis toimia ja kulkea myös mahdollisimman suoraan ilman vänkäämistä johonkin suuntaaan
sun alfalla ei todennäköisesti pysty nyt ajamaankaan jos siinä on molemmat takavanteet solmussa
Tulikohan tää nyt mahdollisemman sekavasti ilmaistua
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

NikEe1927 kirjoitti:Moro!

Juttu on nyt tällainen,sähän et ollu syyllinen" kolaukseen"niin hommaa
hinausauto ja kuljetuta autos sellaiselle vakuutusyhtiön hyväksymälle
pajalle,näiltä kyllä löytyy tarvittavat työkalut kaikkiin tarvittaviin
työvaiheisiin ja sä vaadit että sun auto tarkistetaan huolellisesti
paras olisi jos tarkastuksessa mukana olisivat sinä,korjaamoalan ammattilainen ja vakuutustarkastaja, en tiedä toimiiko tämä käytännössä
näin,luulen että korjaamolla tarkistetaan vauriot,jotka kirjataan ja valokuvataan jotka sitten lähetetään sähköisesti vakuutusyhtiölle

Nosturin avulla vois jotain silmämääräisesti näkyvää vääntymistä havaita
mutta ole tarkkana näiden pyöränripustusten ja suuntausten,tukivarsien
sekä iskaritolppien myös jarrut sekä renkaat,näiden mahdollisten korjausten jälkeen sun auton pitäis toimia ja kulkea myös mahdollisimman suoraan ilman vänkäämistä johonkin suuntaaan
sun alfalla ei todennäköisesti pysty nyt ajamaankaan jos siinä on molemmat takavanteet solmussa
Tulikohan tää nyt mahdollisemman sekavasti ilmaistua
kiitos vinkistä 8)
pitääpä soitella hieman vakuutusyhtiöille, kyllä tuo suht hyvin kulkee, etuvannehan oli ennestään jo sökö niin lisää tärinää en ole huomannut...
pitäisi nyt vain saada ne helvetin pultit tässä ekana auki :mrgreen:
kävin muutamassa liikkeessä, molemmat neuvoivat käymään toisessa liikkeessä joista sitten neuvottiin takaisin niihin joista kävin aluksi kysymässä :silly:
lähetin mailia tuonne autotekkiin kuvienkera, kyselin alustavasti jos saisivat auki, ei viitsi pkseudulle raahautua ihan turhaan :P

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kun mulla oli kersana 164 niin jysäytin talvella takavanteen reunukseen, auto oli erittäin huba kun suoraan ajaessa mentiin aina kylki edellä niin kauan kun sitä kesti :D (eli kun hakattiin lekalla tukivarsi 'suoraksi' 8) (oikea korjaustapa tiedättehän)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

noniin nyt irtos pultit
riitti kun löi vasaralla "vastakierrehylsyn" kiinni siihen pulttiin ja räikällä väänsi hitaasti. kesti vaan, että löyty sopiva hylsy vastakierteellä :P
eipä noi kummemmin varkaita taida estää... riittää että on muutama erilainen vastakierrehylsy niin aukee melkee mikä tahansa pultti :roll:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

No niin nyt se tapahtui mulle.

Eli talven aikana olen onnistunut hukkaamaan lukkopulttien avaimen.

Löytyisiköhän keltään samanlaista lainaan Tampere-Hämeenlinna suunnalta?

Merkki Still-Bull ja laatikossa kooditarra 1315, muistaakseni.
Pultin päässä on kolme pyöreää reikää ja avaimessa vastaavat tapit.

Kas tässä kuva:

Kuva

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kertaalleen yritin saada uutta avainta (samoihin?) Stil-Bulleihin. Ei tahtonut onnistua edes tuon koodilapun kanssa, maahantuoja oli vaihtunut ja se teetti ilmeisesti jotain ongelmaa.

Ettei se avain ole autossa? Itse löysin omani työkalunyssäkästä pyöränmutteriavaimen vierestä, liian looginen ja liian näkymättömissä oleva paikka.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Kyllä se autossa on ollut ja pulttien laatikko on vieläkin. :lol:

Hukkasin sen tossa iskariremontin yhteydessä ja kun tallista sitä ei tunnu löytyvän niin sen täytyy olla tuolla pihalla hangessa. Katsos kun taisin unohtaa sen viimeisen pultin päähän. :oops:

Apu olis nyt tarpeen kun pukkaisi tuo jakopäänremontti päälle.


T: Joni

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Yks vaihtoehto on porata yksi reikä suureksi ja sitten lyödä taltta kahden reiän välistä läpi ja kääntää pihdeillä auki.
itse hukkasin kaiketi yhden avaajan puskurin päälle unohtuneena ja toisen kait pultin päähän unohtuneena. Eipä ole kumpikaan 'palannut' vaan piti molemmat tilata uudestaan miltei peräkkäin... Ja niitä avaajia tuli muuten etittyä. (sellainen malli tietysti mitä ei tahdo saada millään auki) E: Helpoin tapa koittaa avata on kiristää muut tiukkaan. kopauttaa lukkopulttia jollain raudalla. Työntää laadukkaat kärkipihdit reikiin ja kääntää.
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 13 Maalis 2009, 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Kyllähän ton auki saattamiseksi keinot löytyy.
Ei vaan jaksaisi alkaa painimaan jos joltain löytyisi samanlainen.

Eli upataan tähän vielä näkyville kuva pultista minkä avainta kaivataan.
Merkki Stil-Bull ja koodi 1315

Kuva

Avatar
jiibee
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja jiibee »

Avain kyllä löytyy ja Alfan pultit aukeaa. Koodilappu on kadoksissa eikä tule mieleen mikä se on.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Itse tein juuri samanlaisiin pultteiihin oman avaimen. Akselin pätkään porasin reiät päähän oikeille kohdille ja reikiin sopivat pätkät pulttia/ kierretankoa. Aukee jos ei ole älyttömän kovaan jämähtänyt.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Omin keinoin avatessa, kannattaa kiristää ensin muut pultit sairaaan tiukalle, helpottaa huomattavasti sen lukkopultin irtoamista :wink:
- Alfaholic -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Eilisen aurinkoisen päivän kunniaksi askartelin lukkopultit pois.

En taidä enää lukkopultteja laittaa ellei sitten osta kahta avainta ja vie sen toisen kassakaappiin.

Eiköhän toi munkin avain vielä löydy kun lumet sulaa... :lol:

Vastaa Viestiin